خودكشي، آخرين مرحله بازي

گروه حوادث الف،   3960801213

حالا ديگر آخرين مرحله بازي شده بود و دخترها بايد خودشان را از بلندي به پايين پرتاب مي‌كردند و زندگي تمام مي‌شد. در ساعت‌هاي نزديك به ظهر پاييزي يكي مانده به آخرين روز مهرماه از روي پل روگذر چمران زاينده رود و تمام اصفهان زير پايشان بود.

خودكشي، آخرين مرحله بازي

به گزارش اعتماد، دخترها ضبط صوتي كه همراه‌شان آورده بودند را روشن كردند و شروع كردند به حرف زدن. حرف‌هايي كه جمله‌هاي آخر آن خداحافظي از مادر و پدر و دوستان‌شان بود. در تمام اين مدت يكي از ماشين‌هايي كه از روي پل عبور مي‌كرد دخترها را نديد. دوتايي خود را از روي پل به خيابان پرتاب كردند. دختر ١٥ ساله در دم فوت كرد و اورژانس دختر ١٦ ساله را براي درمان به بيمارستان منتقل كرد. سردار مهدي معصوم بيگي؛ فرمانده انتظامي استان اصفهان خبر داد دخترها تحت تاثير بازي نهنگ آبي خودكشي كرده‌اند. او افزود: «در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر سقوط دو دختر نوجوان از پل روگذر در شهر اصفهان، تيم فوريت‌هاي پليسي بلافاصله به محل اعزام شد. در اثر اين حادثه يكي از دختران كه ۱۵ ساله بود در دم فوت كرد و ديگري كه ۱۶ ساله بود به‌شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شد.

حال دانش‌آموز مجروح وخيم اعلام شده است.» فرمانده انتظامي استان اصفهان درباره علت خودكشي اين دو دختر دانش‌آموز ادامه داد: «اين دو نوجوان قبل از پرت كردن خود توسط يك دستگاه ضبط صوت، با خانواده خود خداحافظي كرده و علت اين كار را انجام بازي آنلاين نهنگ آبي در فضاي مجازي اعلام كرده‌اند.» او درباره هشدارهاي پليس قبل از اين اتفاق نيز افزود: «پليس در خصوص بازي نهنگ آبي هشدار‌هايي داده بود؛ اين بازي در كشور‌هاي مختلف قرباني گرفته و تاثير بسياري بر ذهن دارد و افراد را وادار به رفتار‌هاي پرخطري همچون خودزني و خودكشي مي‌كند.» غور راستين؛ مدير حوادث و فوريت‌هاي پزشكي اصفهان از شكستگي تمام اعضاي بدن دختر بازمانده از خودكشي خبر داد و گفت تلاش پزشكان براي زنده ماندن او ادامه دارد. اما ستار خسروي؛ رييس پليس آگاهي استان اصفهان درباره اينكه آيا خودكشي اين دخترها ربطي به بازي نهنگ آبي دارد يا نه گفت: «علت اين حادثه در حال بررسي است تا روشن شدن نتايج نمي‌توان در مورد آن اظهارنظر كرد.» حسن رحيمي؛ دادستان اصفهان نيز درباره كليپ منتشر‌شده از سقوط دو دختر جوان از پل چمران اصفهان در فضاي مجازي گفت: «پرونده قضايي در رابطه با بررسي علت فوت اين افراد در دادسرا تشكيل شده و در حال بررسي است.» او درباره اينكه آيا اقدام به خودكشي دخترها طبق تصميم قبلي انجام شده بود يا نه نيزگفت: «بله اين دو دانش‌آموز با هماهنگي همديگر دست به خودكشي زده اند.»


سناريويي كه تكرار شد


٢٥ مردادماه سال گذشته دو دختر نوجوان خود را از بالاي ساختمان ٥ طبقه مجتمع مسكوني‌شان به پايين پرتاب كردند و جان باختند. آنها قبل از پرتاب كردن خودشان با گوشي‌هاي موبايل از خود فيلم‌هايي ضبط كردند. آنها در اين تصاوير با هم خنديدند و آخرين حرف‌هاي‌شان را به خانواده و دوستان‌شان گفتند. آن وقت هنوز پاي نهنگ آبي به شبكه‌هاي مجازي باز نشده بود اما بازپرسي كه ماجراي خودكشي اين دخترها را پيگيري مي‌كرد خبر داد آنها در دفترچه‌هاي خاطرات‌شان علت خودكشي‌شان را مشكلات زندگي‌شان مطرح كرده‌اند.


خودكشي ٢ پسر جوان با قرص برنج در شهر خمين


صبح ديروز نيز دو پسر جوان در شهر خمين بر اثر خوردن قرص برنج خودكشي كردند. به گزارش خبرگزاري صدا و سيما سرهنگ خلجي، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي گفت: «بامداد ٣٠ مهر گزارشي از مسموميت دو پسر ۲۶ و ۱۶ ساله جوان بر اثر خوردن قرص برنج به پليس ۱۱۰ اعلام شد. بلافاصله موضوع به واحدهاي امدادي اورژانس و انتظامي اعلام و هر دو جوان به بيمارستان خمين منتقل شدند كه به دليل وخامت حال‌شان به اراك اعزام شدند. اين دو جوان پيش از رسيدن به مراكز درماني شهر اراك و در مسير مواصلاتي اراك - خمين جان‌باخته و به خمين بازگردانده شدند.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین