زنگنه: در انتقال پول با اروپایی‌ها مشکلی نیست/توتال اجرای قراردادش را شروع کرده است

گروه سیاسی الف،   3960730047

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: وزیر نفت تأکید کرد مواضع اخیر رئیس‌جمهور آمریکا تأثیری بر روی بازار نفت ایران نگذاشته است.

زنگنه: در انتقال پول با اروپایی‌ها مشکلی نیست/توتال اجرای قراردادش را شروع کرده است

به گزارش فارس، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی جزئیات نشست مشترک این فراکسیون را با بیژن زنگنه وزیر نفت تشریح کرد.

وی طرح مسائل حوزه نفت و گاز کشور را مهمترین موضوع مطروحه از سوی اعضای فراکسیون برشمرد و ادامه داد: چگونگی شرایط فعلی صادرات نفت و بازگشت درآمد حاصله از آن، چگونگی شرایط فعلی تولید و پیشرفت مراکز تولید و فازهای آن، چگونگی وضعیت قراردادهای نفتی به ویژه در شرایط پیش آمده، تغییرات سیاست‌های فروش نفت و مدت‌زمان تداوم خام‌فروشی نفت و آخرین وضعیت گازرسانی از جمله مسائل مطرح شده از سوی اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با وزیر نفت بود.

نقوی حسینی گفت: آقای زنگنه در پاسخ اظهار داشت که قراردادهای نفتی تابعی از تحولات سیاسی است و از آنجا که زمینه‌های اقتصادی باید برای طرفین مفید و سودمند باشد، ما با همه کشورهای دارای قابلیت نفتی از بعد تکنولوژیکی و نیز برخورداری از بازار مذاکره می‌کنیم و برای ما اروپایی‌ها، چین، روسیه و سایر کشورها تفاوتی نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه زنگنه هدف وزارت نفت را از مذاکرات، میدان‌های مشترک خواند، افزود: وزیر نفت تصریح کرد که باید برای توسعه میدان‌های مشترک، قراردادهای مختلف ببندیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای زنگنه در این جلسه عنوان داشتند که توتال نگفته است که اگر آمریکایی‌ها علیه ایران اقدامی بکنند، به کار ادامه نمی‌دهند، بلکه گفته است اگر نظام بین‌الملل تصمیمی درباره ایران گرفت ما تبعیت می‌کنیم و این موضع خوبی بود.

وی در ادامه از زبان زنگنه خاطرنشان کرد که توتال اجرای قراردادهای خود را شروع کرده و قراردادهای دیگری هم در دستورکار است، به علاوه در امور داخلی در کنار قراردادهای آی‌پی‌سی 5 میلیارد دلار برای قرارداد با شرکت داخلی ظرف دو سال آینده درنظر گرفته‌ایم.

نقوی‌حسینی گفت: وزیر نفت در توضیحات خود خاطرنشان کرد که در قراردادهای نفتی که ما منعقد می‌کنیم مانند فاینانس همه چیز از کشور مقابل خریداری نمی‌شود بلکه صددرصد کار را شرکت‌های داخلی می‌توانند انجام دهند حتی اگر قراردادبا کشورهای خارجی باشد البته این بستگی به توانمندی و شاخص‌های شرکت‌های داخلی دارد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه وزیر نفت تأکید کرده است در حوزه پتروشیمی نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر بخش خصوصی هستیم عنوان داشت: آقای زنگنه عنوان کرد که میزان صادرات در این حوزه 2 میلیون و 800 هزار بشکه در ماه طی شش ماه گذشته بوده و که پول آن وصول می‌شود و کاملاً برمی‌گردد، اگرچه با برخی کشورهای محدود با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، اما در این انتقال پول، با اروپایی‌ها هیچ مشکلی نداریم و تاکنون 1800 میلیارد تومان حواله قیر یارانه‌ای صادر شده و دراختیار ما قرار گرفته است.

وی ادامه داد: وزیر نفت در نشست صبح امروز با اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به اینکه موضع‌گیری اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مورد ایران هیچ تأثیری بر روی بازار نفت نگذاشته است و بازار نفت جمهوری اسلامی ایران برای سخنان وی ارزشی قائل نشد، بیان داشت که ما با قدرت به کار خود ادامه می‌دهیم.

نقوی حسینی در ادامه تشریح سخنان بیژن زنگنه در این نشست گفت: وزیر نفت وجود 6 هزار جایگاه سوخت با صاحبان مستقل و به صورت جداگانه را به خلاف مصلحت کشور دانست و اضافه کرد که به جهت حساسیت موضوع باید به نوعی این جایگاه‌ها، کنترل، بررسی، بازرسی و نظارت شوند و بحث برند در جایگاه‌ها نیز با این هدف صورت گرفته است تا کیفیت بنزین کنترل شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای زنگنه در ادامه درباره جذب نخبگان گفت که ممکانیزم دقیقی برای جذب آنها داریم و تردیدی در استفاده از آنها نداریم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان گفت: وزیر نفت همچنین یادآور شد که برای پرداخت بدهی‌ها به بانک مرکزی فعلاً هیچ برنامه‌ای نداریم، همچنین تصریح کرد در بحث گازرسانی نیز با کمبود مالی روبه‌رو بوده و الا کار را باقدرت ادامه خواهیم داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین