پنج تغییر بزرگ پیکسل و پیکسل 2

گروه فناوری الف،   3960730042

برخی تغییرات گوشی جدید گوگل نسبت به نسل قبل را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

 پنج تغییر بزرگ پیکسل و پیکسل 2

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در نگاه اول به دو دستگاه به نظر می رسد تقریبا یکسان هستند. اندازه صفحه نمایش همان است اما پیکسل 2 تا حدی بلندتر است،همچنین کمی کوچکتر و کمی نازک تر از پیکسل است اما حس کلی ابعاد دو گوشی همان است.آن ها حتی وزن یکسانی نیز دارند و شاید تنها تفاوت ظاهری آن ها تفاوت کمی در اندازه ها است.

دکمه پاور، دکمه های تنظیم صدا، لنز دوربین و حسگر اثر انگشت تقریبا در همان جا هایی قرار گرفته اند که در مدل قبلی حاضر بودند. اما باید بگوییم که پیکسل 2 نسبت به پیکسل تغییرات زیادی کرده است.و به نوعی می توان گفت گوگل در گوشی جدید خود پیکسل را پالایش کرده است.

طراحی

با همه شباهت هایی که پیرامون ظاهر این دو گوشی گفتیم اما پیکسل 2 حس بهتری را از نسل قبلی خود القا می کند. هر دو گوشی از بدنه بیرونی آلومینیومی استفاده می کنند اما پوشش ماتی که گوگل به پیکسل 2 اعمال می کند،لمس آن را لذت بخش تر کرده است. در این روز های پاییزی دمای بدنه پیکسل سرد است اما پیکسل 2 دارای سطحی با دمای پایدارتر و معتدل تر است.

شکل بلوکی و بافت نازک پیکسل 2 اجازه می دهد تا گوشی را با اطمینان بیشتری در دست بگیرید.همچنین خوب است که پنجره شیشه ای در پشت دستگاه کاهش یافته و بالای سنسور اثر انگشت قرار گرفته است.این کار ارگونومی تلفن را تغییر نمی دهد اما بدان معناست که به جای در دست گرفتن شیشه ،فلز در دست می گیرید و همچنین سطح ناخالصی و خراش را کاهش می دهد.یکی از مشکلات پیکسل نیز این است که در منطقه شیشه ای آن مشکل به وجود می آید.

پیکسل و پیکسل 2؛پنج تغییر بزرگ

یکی از پرطرفدارترین ویژگی ها ی طراحی گوشی های هوشمند، مقاومت در برابر آب و ضد آب بودن آن هاست. گوگل این درخواست بازار و کاربران را با ضد آب کردن پیکسل 2 پاسخ گفته است. ضد آب بودن دستگاه ویژگی است که شما متوجه خوبی آن نمی شوید تا زمانی که واقعا به طور جدی به آن نیاز پیدا کنید.

نحوه قرارگیری لنز دوربین از نقاط ضعف این دستگاه است چرا که از بدنه گوشی مقداری بیرون است. از دیگر مشکلات این لنز این است که با توجه به بیرون بودن آن از بدنه گوشی باعث می شود تا گرد و غبار پیرامون آن جمع شود که برای کاربران ناخوشایند است.

 بلندگو

قبل از اینکه گوگل را برای استفاده از فریم بزرگ برای دور گوشی سرزنش کنید،باید صدای گوشی را بشنوید. جفت بلندگوهای جلوی پیکسل2 صدای لذت بخشی را ارائه می دهند. هرچند که سال 2017 سال خوبی برای بلندگوها نبود چرا که شرکت ها به طور فزاینده ای به سمت نازک تر کردن صفحه نمایش و سایر بهینه سازی ها می روند و این باعث کم شدن جا برای بلندگوها می شود اما گوگل واقعا صدای شگفت انگیزی با بلندگوهای Pixel 2 ارائه می دهد.

پیکسل اصلی دارای قاب های بزرگ بود اما خروجی مناسبی برای بلندگو ها وجود نداشت و این مساله اجازه نمی داد تا آن طور که باید بلندگو ها کارایی داشته باشند.

پیکسل و پیکسل 2؛پنج تغییر بزرگ

دوربین

برخی درباره این که گوگل می تواند دوربین گوشی جدید خود را بهتر کند شک و تردید داشتند. اما شرکت سازنده دوربین Mountain View یک پیشرفت عالی کرده است که واقعا دوربین جدید را بهتر می کند. اولین تغییر آن تثبیت کننده تصویر نوری است. البته اضافه کردن این ویژگی با توجه به الگوریتم هایی که پیکسل برای عکس برداری دارد برای گوگل ضروری نبود اما تار شدن ناشی از حرکت و لرزش دست را کم می کند. همچنین دوربین پیکسل 2 بیشتر از پیکسل باز می شود. (Wide)

پیکسل و پیکسل 2؛پنج تغییر بزرگ

هسته پردازش تصویری جدید پیکسل نیز از نکاتی است که به این گوشی هوشمند اضافه شده است.این یک تراشه پردازش تصویر اختصاصی است که پیکسل 2 را در انجام محاسبات تصویری به خصوص در حالت اختصاصی گوگل، HDR+  سریع تر و کارآمد تر می کند.در حال حاضر تاخیر کمی در پردازش تصاویر وجود دارد حتی در حالی که پردازنده قدرتمند Snapdragon 835 روی این گوشی هوشمند قرار دارد.

بزرگترین ارتقا بین پیکسل و پیکسل 2 در حذف اثر هاله است. هنگامی که با پیکسل از صحنه های پرنورعکس برداری می کنید هاله ای در عکس وجود دارد که می توانیم بگوییم به طور کامل از بین رفته است. پیکسل 2 دارای حالتی برای اعمال تغییرات مد نظر خودتان بر روی لنز است.البته نمی توان به طور قطعی گفت که پیکسل 2 از پیکسل برتر است بلکه باید در شرایط کم نور و پرنور بررسی شود.

پیکسل و پیکسل 2؛پنج تغییر بزرگ

بلوتوث

شاید جالب باشد که در مورد بلوتوث صحبت کنیم در حالی که راه های مناسب تر و سریع تری برای انتقال داده ها به وجود آمده است اما اگر از هدفون یا هدست بلوتوث استفاده می کنید باید بدانید که در پیکسل ممکن است هر بار که گوشی هوشمند خود را از جیبتان خارج می کنید اتصال آن با هدفون بلوتوث قطع شود.

اما در پیکسل 2 کیفیت سیگنال به مراتب بالاتر است و شما زمانی شاهد قطعی این گوشی خواهید بود که به طور غیرطبیعی آن را محدود کنید و با دست جلوی آن را بگیرید.

پیکسل و پیکسل 2؛پنج تغییر بزرگ

جک Jack

تمام تغییرات پیکسل 2 تغییرات موفقی نبوده است.جک 3.5 میلیمتری هدفون پیشنهاد خوبی نبود. صدای پیکسل اصلی بسیار ناخوشایند بود،مهم نبود که شما چه هدفونی به آن متصل می کنید زیرا صداهای خوب و باکیفیتی را نمی شنیدید.

گوگل در پیکسل 2 جک 3.5 میلیمتری هدفون را حذف کرده است و به شما پیشنهاد می دهد تا از یک هدفون درون گوش استفاده کنید که این موضوع  برای بخش قابل توجهی از کاربران جذاب نیست چرا که برخی از گذشته هدفون های منسب و گران قیمت دارای جک 3.5 میلیمتری را تهیه کرده اند و قصد ندارند دوباره برای خرید یک هدفون دیگر هزینه کنند. برخی دیگر از مخاطبان نیز برای سلامتی و تندرستی مایل نیستند از هدفون های بی سیم استفاده کنند.

پیکسل و پیکسل 2؛پنج تغییر بزرگ

با توجه به نکات مطرح شده می توان گفت این دو گوشی 5 اینچی در عین شباهت های زیادی که به هم دارند با هم تفاوت هایی نیز دارند.گوشی جدید سریع است و پاسخگوی نیاز های کاربران است و البته در دوربین پرچمدار و قدرتمند است. هر چند که برخی انتظار داشتند که پیشرفت بیشتری از گوگل ببینیم. در باتری و صفحه نمایش عمدتا تغییر محسوسی دیده نمی شود.اگر شما صاحب پیکسل هستید و می خواهید نسل جدید این گوشی را خریداری کنید باید بدانید که این تغییر برای شما حدود دو میلیون تومان آب می خورد.