درامی متفاوت در شبکه 3

گروه فرهنگی الف،   3960729088

شبکه سه جزو شبکه هایی است که همیشه در هر مقطعی مجموعه های عمدتا مخاطب پسند را به نمایش می گذارد و این روزها نیز سریال هایی را در دست تولید دارد، که از جمله آنها می توان به مجموعه «آنام» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه اشاره کرد.

درامی متفاوت در شبکه 3
 بانی فیلم: شبکه سه جزو شبکه هایی است که همیشه در هر مقطعی مجموعه های عمدتا مخاطب پسند را به نمایش می گذارد و این روزها نیز سریال هایی را در دست تولید دارد، که از جمله آنها می توان به مجموعه «آنام» به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه اشاره کرد.
 
درامی متفاوت در شبکه 3  
این سریال که جزو تولیدات پرقسمت شبکه ۳ خواهد بود، این روزها بعد از تبریز در تهران و سمت طرشت ادامه دارد. مجموعه ای که درباره مادری به نام آنام است که درگیر مسائل زندگی و خانواده اش می شود.
 
در همین راستا چندی پیش ما به بهانه این سریال راهی یکی از لوکیشن های شهری آنام شدیم، یک فروشگاه زنجیره ای در خیابان پیامبر که در آن بخشی از قصه رقم می خورد.
گروه در حال آماده کردن فضا و چیدمان هستند و بازیگران نیز در اتاق گریم دفتری که آن حوالی است مشغول حاضر شدن اند.
 
در سکانس پیش رو شبنم قلی خانی و مجید واشقانی که یکی از زوج های داستان هستند، بازی دارند. در این بخش واشقانی که در نقش داماد آنام، که مادر اصلی قصه است و گلچهره سجادیه نقش او را بازی می کند، حضور دارد، متوجه می شود که محصولات کارخانه خانواده همسرش که ظاهرا به خاطر مسائلی در شرف ورشکستگی است، در فروشگاهی مطرح خریداری شده و به فروش می رسد، و در این میان گروهی در تلاش بودند تا این اتفاق نیفتد.
کم کم صحنه مهیا می شود و بازیگران از راه می رسند. در این بین فرصتی پیش می آید که با شبنم قلی خانی گفت و گویی درباره نقشش در آنام و فضایی که این مجموعه دارد، داشته باشیم.
 
شبنم قلی خانی: دآنام قصه زنانه ای دارد!
 
او ابتدا درباره نقش خود به بانی فیلم گفت: من در سریال آنام نقش زنی به نام آرزو را بازی می کنم، که شخصیت خیلی با احساس، پرمهر و با عشقی دارد که من آن را خیلی دوست دارم. همچنین فیلمنامه و داستان این سریال نیز جزو مواردی بود که بعد از خواندن آن، جذبش شدم.

وی درباره داستان سریال نیز بیان کرد: این مجموعه دارای قصه ای زنانه است که زن ها در آن تأثیرگذار اند و من این موضوع را دوست داشتم و برایم اهمیت داشت. همچنین پیشتر خیلی تعریف آقای افشار را شنیده بودم و دلم می خواست که کار با او را تجربه کنم. قبلا هم برای کاری قرار بود این همکاری اتفاق بیفتد که نشد و در حال حاضر خوشحال هستم که این همکاری شکل گرفته است.

قلی خانی همچنین درباره جزئیات بیشتر نقش خود، اضافه کرد: واقعیت است که من خوشحالم که چنین نقشی را بازی می کنم، چون در زندگی عادی آن را پشت سر گذاشتم و فکر می کنم شاید خیلی بهتر و راحت تر از قبل می توانم چنین نقشی که در آن منتظر آمدن نوزادی هستم را بازی کنم. به همین دلیل به نسبت زمانی که این تجربه نداشتم، به طور قطع الان آن را بهتر ایفا می کنم.

او همچنین درباره تنوع گروه بازیگرانی که در این مجموعه حضور دارند، بیان کرد: به نظر من انتخاب هایی که آقای افشار در این مجموعه داشتند، خیلی خوب است چرا که به واسطه این گزینش هم بازیگرانی که چندان شناخته شده نیستند، ایفای نقش می کنند وهم کسانی که به هر حال تجربه بیشتری دارند، مثل خانم گلچهره سجادیه، آقای عبدالرضا اکبری، خانم مهرانه مهین ترابی و ….؛ در واقع این چیدمانی که از جهت حضور بازیگران جوان و با سابقه تر در کنار هم ایجاد شده؛ به گونه ای است که می تواند مخاطب بیشتری را برای این سریال به خود اختصاص دهد. چرا که این گونه هم بازیگرانی که از قدیمی ترها هستند و مردم با آن ها خاطره دارند، در کار هستند و هم مخاطبینی که با قشر جوان تر آشنا هستند. به همین دلیل فکر می کنم که این مجموعه، کار جذاب و خوبی خواهد شد.

قلی خانی ضمن ابراز خرسندی از همکاری با جواد افشار گفت: خوش اخلاقی، صبوری و انرژی مثبت از جمله مهترین ویژگی های آقای افشار در زمانی است که سر کار هستیم. چرا که تصویربرداری گاهی تا چندین ساعت طول می کشد، ولی او انرژی اولیه اش را هیچ وقت از دست نمی دهد و با همه عوامل خیلی خوش اخلاق هستند، اتفاقی که به بازیگر آرامش می دهد و موجب می شود تا بتواند تا کارش را راحت انجام دهد.

در ادامه قلی خانی و واشقانی به همراه جواد افشار در پیاده رو جلو همان فروشگاه که فضای آن آماده تصویربرداری شده، مشغول دورخوانی و تمرین دیالوگ هایی شدند که قرار است بگویند.

عفیفه: سعی کردیم تا بازیگران را متنوع انتخاب کنیم

اسماعیل عفیفه تهیه کننده مجموعه هم در این بین از راه رسید و فرصتی فراهم شد تا گفت و گویی با او داشته باشیم.

عفیفه در خصوص این مجموعه گفت: متنی که در حال حاضر در آنام استفاده می شود، از ۱ سال و نیم پیش طرح شده بود و قرارداد آن از اوایل سال ۹۴ بسته شده بود. تا اینکه در نهایت در فروردین ماه سال بعد تا خرداد ماه بخش هایی از کار را در آذربایجان کلید زدیم و ادامه آن هم در تهران همچنان در حال تصویربرداری است.

عفیفه درباره انتخاب جواد افشار به عنوان کارگردان بیان کرد: آقای افشار جزو کارگردان های خوب و کاربلدی است که تجربه های زیادی در این زمینه دارد، او انسان با شخصیت و دارای آرامشی است که از جمله مهمترین ویژگی هایی است که باید در هر کاری وجود داشته باشد. همچنین من معتقد هستم که سریال سازی یک توانایی است و هر کسی این توانایی را ندارد، به همین دلیل از آن جایی که آقای افشار تواناییشان را در این زمینه ثابت کرده اند و مجموعه های طولانی چون کیمیا را در کارنامه کارشان دارند، اتفاق خوبی بود که در این پروژه حاضر شوند.

وی همچنین درباره انتخاب بازیگران این مجموعه هم گفت: تلاش ما این بود تا بازیگرانی را انتخاب کنیم که به نسبت دیگر سریال ها دارای تنوع بیشتری باشد و به همین دلیل به سراغ کسانی رفتیم که شاید کمتر در این مدت در سریال های حاضر شده بودند، از جمله خانم گلچهره سجادیه و چندین بازیگر دیگر که برخی از آن ها از چهره هایی هستند که با این سریال معرفی می شوند.

عفیفه درباره پخش سریال آنام خاطرنشان کرد: فیلمنامه این سریال از پیش در شبکه ۳ تصویب شد و از ان جایی که به دلیل داستان مجموعه وزارت بهداشت هم درآن دخیل است، به نظرم پخش این کار از این شبکه اتفاق خوبی است.

بعد از این صحبت ها جواد افشار هم از دورخوانی و تمرین با بازیگران فارغ شده بود و فرصتی شد تا با هم گپ و گفتی داشته باشیم.

جواد افشار: آنام یک درام خانوادگی اجتماعی متفاوت است

افشار ابتدا درباره کلیت داستان آنام و فضایی که دارد گفت: آنام یک سریال در قالب درامی خانوادگی و اجتماعی است که موارد مختلفی در آن در نظر گرفته شده است. اصل این قصه به ماجرای یک مادر و دختر و روابط آن‌ها که سال‌ها از هم دور بودند برمی گردد؛ اما ویژگی‌ای که این کار دارد، این است که نحوه ارتباط و تقابلی که بعد از این سال‌ها بین مادر و دختر رخ می‌دهد، به گونه‌ای توسط نویسنده نوشته شده که در کل فضای قابل توجهی به آن قالب است.

افشار ادامه داد: برعکس خیلی از قصه‌هایی که دختر و مادری به دلایلی سال‌ها از هم دور هستند و در نهایت زندگی‌ها در این میان به نابودی می‌کشید، در این جا چنین اتفاقی نمی‌افتد و تاکید و تلاش ما روی قوام خانواده و روابطی است که بین اعضا وجود دارد. این نگاه کلی است که خود من اغلب در کارهایم داشتم و لازم می دانم تا با آسیب شناسی مشکلاتی که در خانواده‌ها در سطح اجتماعی وجود دارد، به این موضوعات پرداخته شود. در کنار این ماجراها تقابل همیشگی خیر و شر و سوءاستفاده‌هایی که در این بین می‌شود نیز وجود دارند.

او ادامه داد: در این دست کارها که‌تم اجتماعی و خانوادگی دارند، لازم است تا همانطور که گفتم مسائل و مشکلاتی که ممکن است یک زندگی را درگیر و آن را متزلزل کند به تصویر بکشیم، البته این اتفاق باید در راستای آگاه‌سازی بیفتد و بدآموزی‌هایی که نکوهش شده در آن وجود نداشته باشد.

او درباره وجود این نگاه در آثار موجود در تلویزیون گفت: در این‌باره می‌توان گفت که کم‌و‌بیش رویکردهای کلی به‌صورت پراکنده در زمینه این آگاهی بخشی بوده است و در هر مقطعی از زوایای گوناگونی به آن پرداخته می‌شود اما این که هر اثری که در این راستا تولید می‌شود چقدر تأثیرگذار است، اهمیت دارد، چرا که در این دست کارها باید به مفاهیمی پرداخته شود که در آن مخاطب تأثیر مثبت بیشتری از آن دریافت کند و این موضوعی است که همچنان جای کار دارد. ما نیز در آنام تلاش کرده‌ایم تا این اتفاق هر چه بهتر بیفتد و علاوه‌بر جذب مخاطب پیام‌های مؤثر و مثبتی را نیز به اوبرساند.

افشار درباره انتخاب بازیگران این مجموعه پر تعداد و بازخوردی که آنام خواهد داشت نیز گفت: انتخاب بازیگر فاکتورهای متعددی دارد و برای این اتفاق هر کسی شیوه خودش را دارد، من به شخصه زمانی که فیلمنامه را می‌خوانم، از هر کاراکتری در ذهنم یک شخصیت می‌سازم و متناسب با همان دست به انتخاب اشخاصی می‌زنم که فکر می‌کنم با آن شخصیت نزدیکی بیشتری دارند؛ این شخصیت به گونه‌ای برای خود من است و در ذهن من لحن و ویژگی‌های دیگر او تکمیل می‌شود، به همین دلیل به طور مثال در این کار برای بعضی نقش‌ها تنها یک کاندیدا به ذهن من می‌آمد و در دیگر سریال‌ها مثل کیمیا نیز این اتفاق وجود داشت.
 
به همین دلیل در آنام نیز با همان نگاه و کلیشه گزینی ‌ای که خیلی اوقات در بین بازیگران وجود دارد، دست به انتخاب‌هایی زده‌ایم که نتیجه آن را خواهید دید؛ اما در کل پیش‌بینی من این است که این سریال هم به دلیل تیم و چیدمانی که دارد، بازهم مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. در ادامه نوبت به ضبط سکانس مذکور رسید و واشقانی بازیگری بود که این پلان را آغاز می کرد.

او از در فروشگاه وارد شد و در حالی که مشغول تحویل اجناسی که خریده بود به صندوق دار بود، با برند کارخانه ای روبرو می شود که او هم در آن حضور دارد و به حال ورشکستگی است، در این میان او به حقایقی پی میبرد که بخشی از داستان را شکل می دهد.

ضبط این پلان به دلیل رفت و آمد هایی که در فروشگاه داشت، چند بار تکرار شد و بعد نوبت به ضبط بسته پلان رسید، در این بین آنتراکی داده شد، که ما در آن گفت وگویی با مجید واشقانی داشتیم.

واشقانی درباره حضورش در آنام گفت: من سال گذشته سریال برادر را با آقای افشار بازی کردم و بعد از آن از جایی که دوست داشتم با آقای افشار کار کنم، با پیشنهاد این نقش تصمیم گرفتم تا در آن حاضر شوم.

وی ادامه داد: آنام دارای متن خوب و قصه گویی است که آن را جذاب می کند و من حس می کنم آن چه که در یک مجموعه تلویزیونی و هر فیلمی قبل از جلوه های بصری و … اهمیت دارد، همین متن و فیلمنامه ای است که اجرا می شود. از سوی دیگر عوامل، گروه و کارگردانی خوب این مجموعه باعث می شود تا در نهایت اثر جالب توجهی از آب در بیاید.

او ادامه داد: در این مجموعه من می توانم بگویم که نقش مثبتی از طبقه متوسط جامعه را دارم که قرار نیست کار عجیب و غربی کند و خیلی به مردم نزدیک است. من فکر می کنم بازی کردن چنین شخصیتی خیلی سخت تر از کاراکترهایی است که ویژگی های بزرگ و عجیب و غریب دارند، چرا که در این دست نقش ها، باعث می شود که شما به آن ویژگی چنگ بزنید و از آن بهره ببرید ولی نقش یک فرد معمولی از آن جهت که ویژگی خاصی ندارد، به گونه ای است که باید آن را با کمک قابلیت های خودت و فضاسازی که وجود دارد، شکل دهی و من فکر می کنم که این نقش قابلیت همزادپنداری با مردم را دارد.

وی یادآور شد: من قبل تر چنین نقشی را بازی نکردم و البته کاراکتری که خیلی متفاوت تر باشد را نیز نداشتم و در کل همیشه سعی من این بود که در هر کاری هر نقشی که دارم را متفاوت ایفا کنم. در مورد این سریال هم این طور بود و در کل فکر می کنم که آنام هم با گروه و فیلمنامه ای که دارد، مخاطبانش را جذب کند.

دلاوری: نقش پرچالشی در آنام دارم

در این میان امیررضا دلاوری نیز در گفت و گویی که داشتیم، در خصوص نقشش در این مجموعه عنوان کرد: من در سریال آنام، نقش نوید، که مدیریت یک شرکت را به عهده دارد را بازی می کنم که در طی داستان درگیر یکسری اتفاقاتی می شود که کار را پر فراز و نشیب می کند. در واقع این نقش دارای چالش هایی است که باعث شد تا آن را بپذیرم.

او ادامه داد: من همیشه تلاشم بر این بوده که نقش هایی را بازی کنم که متفاوت باشند و حداقل هر بار نقشی را بپذیرم که در چند سال اخیر آن را بازی نکرده باشم، یعنی مثلا اگر آخرین نقشم مثبت است، در کار بعدی منفی بازی کنم و یا برعکس. در این سریال هم نقش جدیدی را بازی می کنم که پیش تر آن را ایفا نکرده بودم.

دلاوری درباره همکاریش با جواد افشار گفت: من پیش از سریال آنام آقای افشار را می شناختم و در کار «لبه آتش» با ایشان همکاری داشتم، او از جمله کارگردان های با اخلاق و خوبی است که در عین مهربانی و نرمش، اهمیت زیادی به کار و بچه هایی که در گروه هستند می دهد و در واقع هر کاری که می کند برایش اهمیت دارد.

این بازیگر درباره چیدمان بازیگران آنام اضافه کرد: آنام از جمله سریال های پر بازیگری است که چهره هایی از بازیگران قدیمی و جوان تر در آن حضور دارند و من از بین این گروه بیشتر با خانم سامیه لک و بعد هم مجید واشقانی، سیامک صفری، منوچهر زنده دل و … بازی می کنم. گروهی که با هم همدل هستند و کار با آن ها خسته کننده نیست.

دلاوری در پایان درباره پیشبینی اش از فضای این مجموعه گفت: فیلمنامه این سریال جزو کارهایی است که توسط امیرعباس پیام نوشته شده و روی آن به خوبی فکر و پرداخت شده است، از همین رو با توجه به این متن، عوامل و بازیگرانی که هستند، می توانم بگویم که کار خوبی از آب درمی آید و فکر می کنم با استقبال از سوی مردم مواجه شود.

در ادامه گروه مجددا در حال آماده شدن برای پلانی شدند که در بیرون از فروشگاه و در ماشین اتفاق می افتاد. گفتنی است سریال آنام به کارگردانی جواد افشار و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه برای شبکه ۳ در حال تولید است و در آن بازیگرانی چون گلچهره سجادیه، شبنم قلی خانی ، سیروس گرجستانی، شهرام خزرایی، ناصر هاشمی، هادی افتخار زاده، وحید فرشی، زکیه کریمی، فیروز عاقلی، سویل شیرگیر، فاطمه حسینی، رقیه شاد خواه، سیامک افسایی، بهرام نوبری، فریبا سهرابی، تینا عبدی، رباب رضا زاده، هاله مازنی، حسین عزیزی، مهدی فتحی، علیرضا موسلانی، حمید صلاحی، علی پور صدیقیان، فروغ مشقتی، میثم ولی خانی، نادیا پشم چی، امین حاجی اکبری و الناز ثابت ایمانی حضور دارند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین