درخواست رییس‌جمهور فرانسه از آمانو در مورد برجام/پاریس: ایران را در زمینه برنامه موشکی تحت فشار قرار می‌دهیم

گروه جهان الف،   3960727232 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس جمهور فرانسه "نظارت دقیق" آژانس بین المللی انرژی اتمی بر یرجام را خواستار شد.

درخواست رییس‌جمهور فرانسه از آمانو در مورد برجام/پاریس: ایران را در زمینه برنامه موشکی تحت فشار قرار می‌دهیم

به گزارش پایگاه خبری تلگراف ترکیه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست پایبندی کامل به توافق هسته‌ای سال 2015 ایران را تضمین کند.

دفتر ماکرون پس از دیدار وی با یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد، ماکرون از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست پایبندی کامل به مفاد این توافقنامه را در همه ابعاد آن تضمین کند. این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

فرانسه: در سفر تهران، ایران را در زمینه برنامه موشکی تحت فشار قرار می‌دهیم

همچنین امروز یوکیا آمانو با وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت و گو کرد. بعد از این دیدار ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت: «به لطف آژانس، ما در این باره نگرانی نداریم. توافق در حال اجرا به نحو شفاف است و ما معتقدیم که بر عهده ایران است که به تعهداتش باقی بماند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا پاریس قصد دارد همانند آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف تحریم قرار دهد بر ضرورت جدا کردن توافق هسته‌ای از سایر مسائل محل اختلاف با ایران تأکید کرد. 

دیپلمات فرانسوی گفت: «فعالیت‌های دیگر ایران [در زمینه‌های خارج از برجام] مسائلی جدی هستند، اما جزو توافق هسته‌ای نیستند.» 

لودریان همچنین با اشاره به قصدش برای سفر به تهران در هفته‌های آینده گفت: «ما به زودی فرصت خواهیم داشت ایرانی‌ها را در این دو موضوع (موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای) تحت فشار قرار دهیم.» 

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز پنج‌شنبه تأکید کرد که فعالیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی این نهاد در ایران بدون مشکل در جریان است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آمانو که پس از دیدار با وزیر خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا ایران در واکنش به اظهارات ترامپ دسترسی‌های آژانس را محدود کرده یا نه، گفت: «از آن زمان وقت کافی برای اینکه شاهد تغییر رویکرد ایران باشیم، نداشته‌ایم، اما آن‌ها محتاط هستند و ما به بدون هیچ مشکلی به فعالیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی ادامه می‌دهیم.»

در توافق هسته‌ای که سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ به دست آمد، آژانس به عنوان مسئول راستی‌آزمایی پایبندی ایران به بندهای هسته‌ای توافق معرفی شده است.

این نهاد تاکنون در۸ گزارش مختلف پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تائید کرده است. کشورهای اروپایی با استناد به این گزارش‌ها تأکید دارند که توافق هسته‌ای در محدود کردن برنامه ایران موفق بوده و واشنگتن نباید این توافق را بر هم بزند.

مدیر کل آژانس تصریح کرد که ایران دسترسی‌های لازم برای بازرسی‌های این نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد از سایت‌های مورد نیاز ایران را فراهم کرده است. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۵۷۱۰۲۲:۴۷:۰۴ ۱۳۹۶/۷/۲۷
چیز خورده مرتیکه... از بس روشون خندیدید و بهشون جایزه دادید هار شدن. غلط میکنه در سفر به تهران ایران رو تحت فشار قرار بده...اصلا اجازه ندن بیاد بخاطر این چرت و پرت ها
ناشناس۱۲۵۷۱۱۲۲:۴۷:۲۷ ۱۳۹۶/۷/۲۷
قضیه هسته ای مثل اینکه تمام بشو نیست! واقعا خسته شدیم، از اینکه هر روز یه خبر در این مورد بشنویم. بسه دیگه... هرچی ما میگیم سلاح هسته ای نمیخوایم، فتوا میدن، قسم و آیه میخونن، نظارت های بیشتر را قبول میکنن باز هم اینها ظاهرا نمیخوان قبول کنن! احتمالا آخرین راه حل برای حل این مشکل این هست که واقعا سلاح هسته ای بسازید و آزمایش کنید و خیال همه را راحت کنید...
ناشناس۱۲۵۷۱۳۲۲:۵۰:۴۰ ۱۳۹۶/۷/۲۷
با شناختی که پس از سال ها زندگی در فرانسه بدست آورده ام رئیس جمهور که از لحاض قانون اساسی فرانسه از اختیارات زیادی بر خوردار است در هر اقدام نظر به افکار عمومی که همان رای دهندگان است دارد از اینرو دستگاه دیپلماسی ایران میبایست از طریق مطبوعات و رسانه ها در فرانسه هوشیارانه مواضع ایران را مطرح کند . مذاکره پشت در های بسته کار برد اندکی دارد فراموش نکنیم اسلام هراسی پس از ترور های خونین اخیر را نباید نادیده گرفت و ما باید فاصله خودرا با این جریانات برای مردم فرانسه مشخص کنیم .
ناشناس۱۲۵۷۱۸۲۳:۰۴:۱۲ ۱۳۹۶/۷/۲۷
به همین خیال باشید. هیچ عاقلی قدرت دفاعی خود را به مذاکره نمی گذارد. حامیان صدام و داعش و خشونت، بعد از آن معلوم است با این ملت چه خواهند کرد.
ناشناس۱۲۵۷۲۰۲۳:۰۶:۳۴ ۱۳۹۶/۷/۲۷
منطقه را دودستی تحویل شما می دهیم تا با همکاری داعش گلستانش کنید. در گور هم این آرزوی شما محقق نخواهد شد.
ناشناس۱۲۵۷۲۵۲۳:۱۸:۰۰ ۱۳۹۶/۷/۲۷
کسانی که پس از 40 سال تازه دراین چند روز اخیر متوجه شده‌اند که آمریکا شیطان بزرگ است، برای فهم اروپا چندسال نیاز دارند؟
ناشناس۱۲۵۷۲۹۲۳:۲۰:۲۹ ۱۳۹۶/۷/۲۷
متاسفانه شاهدیم صداوسیما پشت دولت راه افتاده و موضع تکیه به اروپا در برجام را توجیه می‌کند. چرا بعضی‌ها نمی‌خواهند از تاریخ و حوادث آن عبرت بگیرند و به خودشان بیایند؟
ناشناس۱۲۵۷۳۱۲۳:۲۱:۳۹ ۱۳۹۶/۷/۲۷
اشتباه دولتمردان در برجام را یک آدم کم سواد هم انجام نمی‌دهد در کجا دیده شده که خریدار یک اتومبیل تمام پول ماشین را قبل از امضاء سند در دفتر اسناد به فروشنده بپردازد؟ آقایان در برجام تمام وکمال امتیازها را داده‌اند حال از آمریکا می‌خواهند که به تعهدات خود عمل کند.
ناشناس۱۲۵۷۳۲۲۳:۲۲:۱۸ ۱۳۹۶/۷/۲۷
ترامپ هم می‌داند که شدیدترین بازرسی‌ها به طور مداوم توسط آژانس از ایران صورت می‌گیرد که در نوع خود بی‌سابقه است اما ادعاهای این فرد درباره برنامه هسته‌ای تنها نمایشی در جهت امتیازگیری بیشتر از ایران است.
ناشناس۱۲۵۷۳۳۲۳:۲۳:۲۶ ۱۳۹۶/۷/۲۷
همین چندی قبل رئیس‌جمهورمان، دست رئیس‌جمهور فرانسه را در سازمان ملل فشرد و از او دعوت کرد به ایران سفر کند و همین رئیس‌جمهور فرانسه به طرفداری از ترامپ، علیه کشورمان موضع گرفت. حالا هم با ذوق‌زدگی منتظر سفر او به کشورمان هستند. چه خبر است؟
ناشناس۱۲۵۷۳۵۲۳:۲۴:۵۸ ۱۳۹۶/۷/۲۷
دولت محترم به افکار عمومی احترام بگذارید. مدتی شانتاژ کردید و گفتید اروپا دنباله‌رو آمریکاست، پس باید با آمریکا وارد مذاکره شد! رفتید و نتیجه آن را هم دیدید و دیدیم! و امروز می‌گویید اروپا دنبال‌رو آمریکا نیست و از او تبعیت نمی‌کند، باید با اروپا ببندیم و راهمان را ادامه دهیم! بالاخره کدام مسیر درست است؟! مخالفت ظاهری اروپا با آمریکا شگرد جدیدی برای فریب دادن دولتمردان است. چرا که مواضع اروپا در قبال سیاست‌های منطقه‌ای و موشکی جمهوری اسلامی دقیقا مثل ترامپ است
ناشناس۱۲۵۷۶۶۰۰:۳۲:۴۶ ۱۳۹۶/۷/۲۸
مبارکه! مذاکره کنندگان باهوش ما (که اتفاقا سال ۸۲ توسط اروپاییان نقره داغ شده بودند) مجدد با همان روش از همان سوراخ گزیده شدند. یعنی واقعا باید تعجب کنیم همان تیم مذاکره کننده نتیجه ای مشابه گرفته و بعد ۴ سال ما را رساندند به نقطه اول؟ ما چرا اینقدر حافظه تاریخی مان کوتاه مدت است؟!
ناشناس۱۲۵۸۱۲۰۷:۱۰:۲۳ ۱۳۹۶/۷/۲۸
ما که نفهمید آخر کی به کیه.شب میخوابن باز فرداش یه چیز دیگه میگن.
ناشناس۱۲۵۸۱۶۰۷:۵۶:۰۴ ۱۳۹۶/۷/۲۸
اندک اندک ،اندک اندک جمع مستان می رسند.......اندک اندک، اندک اندک سایر بندها میرسند ،،،،
دیپلمات بازنشسته۱۲۵۸۱۸۰۸:۱۲:۵۳ ۱۳۹۶/۷/۲۸
اروپا هم پشت ما رو خالی کرد برای چندمین تکرار میکنم : روسیه ، چین و اروپا همگی آدمِ آمریکا هستن . مسئولان ، روی دیوار اروپایی ها یادگاری ننویسن !
ناشناس۱۲۵۸۲۲۰۸:۲۰:۱۹ ۱۳۹۶/۷/۲۸
خیلی وقته ما موشک شلیک و آزمایش نکردیم ؟! چرا ؟؟!!! نکند فقط حرف بزنیم !
زُمُخت۱۲۵۸۲۴۰۸:۲۲:۰۰ ۱۳۹۶/۷/۲۸
ظریف و روحانی به اروپایی ها دل خوش نکنند
آینده نگر۱۲۵۸۲۵۰۸:۲۳:۱۷ ۱۳۹۶/۷/۲۸
خداحافظ فعالیت های هسته ای ! خداحافظ برنامه های موشکی !
محبی / قم۱۲۵۸۲۸۰۸:۲۶:۱۳ ۱۳۹۶/۷/۲۸
هیئت دولت برای استقبال از هیئت فرانسوی در تهران آماده شود !!! قرار است فعالیت های موشکی ایران را نیز در این سفر تحت فشار قرار دهند !!!! آقایون خنده رو فراموش نکنن !!!
محسن۱۲۵۸۳۰۰۸:۲۷:۴۸ ۱۳۹۶/۷/۲۸
قابل توجه جناب آقای با تدبیر ! علی برکت الله
دولابی۱۲۵۸۳۱۰۸:۲۹:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۲۸
ظاهرا" کم کم اروپایی ها هم دارن از حرف های ترامپ حمایت میکنن . پس این صدا و سیما چی میگه ؟!
ناشناس۱۲۵۸۳۲۰۸:۳۰:۲۰ ۱۳۹۶/۷/۲۸
اینم از برجام بدون امریکا با همراهی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اروپا.
ناشناس۱۲۵۸۴۲۰۸:۵۸:۳۸ ۱۳۹۶/۷/۲۸
تحریم فشار مذاکره محدودیت ! نقطه سر خط تحریم فشار مذاکره محدودیت ............. سگ زرد برادر شغال
ناشناس۱۲۵۸۴۴۰۹:۱۳:۲۰ ۱۳۹۶/۷/۲۸
زبون اروپایی ها با ماست ! و دلشون با آمریکا
ناشناس۱۲۵۸۴۶۰۹:۱۸:۲۸ ۱۳۹۶/۷/۲۸
۱- بلافاصله بایستی قراردادهای پژو و رنو مورد بازنگری قرار گیرد. ۲- بررسی و اعلام جرم علیه جنایات فرانسویان در آفریقا نیز بایستی به ویژه در مسلمان کشی هایی که راه انداختند در اسرع وقت صورت گیرد.
ناشناس۱۲۵۸۴۸۰۹:۲۱:۰۴ ۱۳۹۶/۷/۲۸
مراقب مکر مکرون باشید!!! رنو و پژو تعطیل!
یزدی۱۲۵۸۶۲۱۰:۰۳:۰۵ ۱۳۹۶/۷/۲۸
توبیجا نمودی صهیونیسم خائن
ناشناس۱۲۵۸۶۵۱۰:۰۵:۳۶ ۱۳۹۶/۷/۲۸
اگر آمد ایران تحویلش نگیرید باور کنید اروپا هم پشت سر آمریکا قرار خواهند گرفت خواهید دید. هر چند می دانم که فرش قرمز برایش پهن می کنید!همانگونه با او برخود کنید که با آقای روحانی برخورد کردن.وزیر خارجه را به استقبالش در فرودگا فرستادن بدون فرش قرمز.و رئیس جمهور فرانسه جلو درب کاخ الیزه رئیس جمهور ما را دید و دست داد برای اولین بار.همه این سختگیری های غرب بخاطر رژیم صهیونیستی اسرائیل است.با صهیونیستها تکلیفتان را روشن کنید.
ناشناس۱۲۵۸۹۷۱۰:۵۸:۰۵ ۱۳۹۶/۷/۲۸
فرانسه در برجام هم خیلی کارشکنی کرد و از فرانسه خیلی ضربه خوردیم نمی دانم با این وجود چرا روحانی و وزرا عاشق رابطه اقتصادی با این کشور است؟!!! اونم نجات کارخانجات ماشین و هواپیماسازی انان در حالی که صنعت ایران با خاک یکی شده و کابینه روحانی با دلی آرام نشته است و می گوید 7 درصد رشد اقتصادی بدون احتساب نفت داریم ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۲۵۹۱۱۱۱:۲۵:۱۷ ۱۳۹۶/۷/۲۸
آقای رییس جمهور فرانسه توحالا تازه کاری از تو گنده تر ها نتوانستند به ایران فشار بیارند مواظب باش خودت زیر فشار نه ترکی
ناشناس۱۲۵۹۶۲۱۳:۰۲:۴۹ ۱۳۹۶/۷/۲۸
دوباره قورباغه هفت تیرکش خودشو انداخت وسط
ناشناس۱۲۶۰۳۵۱۵:۲۷:۵۶ ۱۳۹۶/۷/۲۸
بهتره وقتی اومد ایران بعد از مذاکره با ریاست محترم جمهور. یه سر ببرنش پیش سردار سلیمانی تا بهش یادآور بشه داعشی هایی که در فرانسه چندین عملیات تروریستی داشته اند رو چطور سپاه پاسداران ایران نابود کرد. بعد آگه عقلش برسه برنامه موشکی ایران رو تمجید هم خواهد کرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین