تصویب ممنوعیت پوشش برقع در کبک / نخست‌وزیر کبک: من باید صورت شما را ببینم و شما هم صورت من را!

گروه جهان الف،   3960727072

استان «کِبِک» کانادا با تصویب یک قانون جدید، پوشاندن کامل چهره را برای افرادی که ارائه دهنده یا دریافت کننده خدمات دولت محلی هستند، ممنوع می کند.

تصویب ممنوعیت پوشش برقع در کبک / نخست‌وزیر کبک: من باید صورت شما را ببینم و شما هم صورت من را!

به گزارش مهر به نقل از رویترز، استان «کبک» در کشور کانادا روز چهارشنبه با تصویب یک قانون، پوشاندن کامل چهره را برای افرادی که ارائه دهنده و یا دریافت کننده خدمات دولت محلی هستند، ممنوع می نماید.

این تصمیم دولت محلی کانادا با انتقاد گروههای حقوق بشری مواجه شد که نسبت به منزوی ساختن زنان مسلمان در این استان عمدتاً فرانسوی زبان کانادا معترض بودند.

در این قانون مصوب- که از یکم ژوئیه ۲۰۱۸ اجرایی می شود- نوع پوشش ممنوعه بطور دقیق قید نشده است. با این حال، پوشش نقاب که مورد استفاده برخی از زنان مسلمان بوده و تمامی صورت را- بجز چشمان- می پوشاند، محور اصلی مناقشه کنونی بشمار می رود.

افرادی که مشمول این قانون می شوند؛ کارکنان بخش دولتی همچون معلمان، افسران پلیس و کارگران بیمارستانها و مراکز نگهداری از کودکان و سالمندان هستند.

وزیر استان کبک در مجلس ملی کانادا خطاب به خبرنگاران گفت: «ما فقط می گوییم که بنا به دلایلی از جمله برقراری ارتباط، شناسایی و امنیت؛ خدمات عمومی باید به افرادی داده و یا از افرادی دریافت شود که چهره آنان کاملاً مشهود و بدون پوشش است».

«فیلیپ کوئیلارد» در ادامه می افزاید: «ما در جامعه ای آزاد و دموکراتیک زندگی می کنیم. شما با من صحبت می کنید، من باید چهره شما را ببینم و شما باید چهره مرا ببینید. به همین سادگی».

گفتنی است که «شورای ملی مسلمانان کانادا» اعلام کرد که از تصویب این قانون عمیقاً نگران است و در حال بررسی گزینه های قانونی است.

لازم به ذکر است که کشورهای فرانسه، بلژیک، هلند، بلغارستان و ایالت «باواریا» در آلمان ممنوعیتهایی بر پوشش کامل چهره در اماکن عمومی وضع کرده اند و کشور دانمارک نیز در حال بررسی یک طرح برای تصویب ممنوعیتی مشابه است.