دادستان کل کشور: قوه قضاییه بدون تعامل و همکاری ضابطان در ایفای وظایف موفق نخواهد بود

گروه سیاسی الف،   3960726060

دادستان کل کشور گفت: قطعا قوه قضاییه بدون تعامل و همکاری ضابطان در ایفای وظایف موفق نخواهد بود؛ لذا باید تعامل و هم‌افزایی افزایش یابد و ما به دنبال تقویت تعامل و همکاری هستیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در مراسم توزیع کارت های ضابطان عام گفت: مدت‌ها بود به دنبال اجرایی کردن ماده 29 قانون آیین دادرسی کیفری بودیم که باید برای ضابطان عام و خاص با مدیریت دادستانی کل کارت‌های ضابطیت توزیع می کردیم. خوشبختانه با تلاش همکاران‌مان در دادستانی و نیروی انتظامی بر اساس وعده‌ای که داده بودیم به وعده‌مان عمل کردیم و امروز توزیع کارت‌های ضابطین عام را در سراسر کشور آغاز می‌کنیم.

وی بیان کرد: ماده 29 قانون آیین دادرسی کیفری آورده که ضابطان عام شامل فرماندهان و افسران و درجه داران نیروی انتظامی‌اند که آموزش مربوطه را دیده باشند و ضابطان خاص مانند معاونان و ماموران وزارت اطلاعات و سازمان سپاه و ... هستند.

منتظری خاطرنشان کرد: قطعا قوه قضاییه بدون تعامل و همکاری ضابطان در ایفای وظایف موفق نخواهد بود؛ لذا باید تعامل و هم‌افزایی افزایش یابد و ما به دنبال تقویت تعامل و همکاری هستیم. این کار مقدماتی داشت و مقداری زمان می‌برد که الحمدالله امروز به نتیجه رسید.

دادستان کل کشور گفت: اداره کل نظارت بر ضابطین در دادستانی برای نظارت بر کار ضابطان تشکیل شده است. همچنین ضابطین باید آموزش لازم را ببینند. من از سردار اشتری درخواست دارم که در راه افزایش آموزش نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند. کشف جرم و تعقیب و دستگیری کسانی که در معرض جرم و اتهام قرار گرفتند به نیروی انتظامی واگذار شده است و هر چه دانش ضابطین بیشتر باشد برای قوه قضاییه بهتر است و این امر را یکی از ضروری ترین کارهای قوه قضاییه و نیروی انتظامی می‌دانیم.

منتظری بیان کرد: ما اطلاعات قریب به 40 هزار ضابط را جمع آوری کردیم. امروز حدود 40 هزار کارت صادر کردیم که در سراسر کشور برای فرمانده‌ها ارسال شده و توزیع خواهد شد و امروز به صورت نمادین کارتی را خدمت سردار اشتری تقدیم می‌کنیم.

وی گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید حتما هم‌افزایی لازم را داشته باشند. جایی که دستور قضایی صادر می شود برای هر مقام و هر جایگاهی که باشد در برابر دستور مقام قضایی نباید ایستادگی شود.

منتظری خاطرنشان کرد: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که دور تا دور آن را جنگ فرا گرفته و به برکت حضور همیشگی و فعال و هوشمندانه نیروهای انتظامی و امنیتی کشور امنی داریم و حوادثی که گاهی اتفاق می افتد طبیعی است.

دادستان کل کشور ادامه داد: مردم بدانند که بعد از این کسانی که دارای کارت ضابطیت هستند می توانند کارهای ضابطین را انجام دهند. از فرماندهی نیروی انتظامی تقاضا می کنم مشوق هایی را برای ضابطین ما قرار دهند؛ زیرا کار ضابطین دارای محدودیت هایی است.

وی درباره کارت‌های ظابطین خاص نیز گفت: صدور کارت ضابطین خاص شیوه خود را دارد، مقدماتش را فراهم کرده‌ایم و امیدواریم ظرف یک ماه آینده کارت ضابطین خاص ارایه شود. امروز مراسم برای توزیع کارت ضابطین عام است و ضابطین خاص فعلا به همان شیوه قبل عمل خواهند کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین