همه ی دعوا بر سر تتبع ملتهم است

عبدالباسط انصاری، گروه تعاملی الف،   3960726017
همه ی دعوا بر سر تتبع ملتهم است

در هفته های اخیر تحلیل گران جریان های مختلف خبر از وقوع اتفاقات جدید در حوزه امنیت ملی کشور داده بودند. بعد از چند روز مشخص شد استراتژی جدید دولت آمریکا در برابر ایران قرار است توسط ترامپ رییس جمهور این کشور اعلام شود. سخنان جدید ترامپ که در واقع پیگیری استراتژی قدیمی و مرحله به مرحله آمریکا بود و نه یک استراتژی جدید، می تواند تجربه عینی خوبی برای ملت ما باشد.

با استراتژی یی که دولت آمریکا مرحله به مرحله از دوران بوش و اوباما و ترامپ[نه فقط ترامپ] علیه ایران در پیش گرفت، امروز رسیده ایم به آنجا که بازدارندگی هسته ای مان را از چنگ مان در آوردند و حالا به دنبال تضعیف نیروهای نظامی ما هستند تا توان دفاعی و بازدارندگی موشکی ما را مانع پیشرفت و بهبود اقتصاد مان نشان دهند.

[...]

همانطور که رهبر حکیم در ابتدای مذاکرات این جماعت در آبان ماه ۹۲ فرمودند:
((بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمی کنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه‌ی تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد...بداند چه اتّفاقی دارد می افتد [تا] بعضی از تبلیغات چی های مواجب‌بگیر دشمن و بعضی از تبلیغات چی های بی مزد و مواجب - از روی ساده‌لوحی - نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند.)) (۱)

تلخ تر آنکه این جماعت و تبلیغات چی های مواجب بگیر شان حالا در این بوق می دمند که توافقات شان همه گردن رهبری است. رهبری که صراحتا فرمودند هیچ نتیجه مناسبی از این مذاکرات به دست نمی آید.

رهبری حکیم که دقیقا وضعیت امروز و بهانه گیری های دشمن را هم در همان دیدار و پیش از انجام هر توافقی اینگونه بیان کردند که: ((یک مسئله این است که دشمنى آمریکا با ملّت ایران و با جمهورى اسلامى اصلاً حول محور هسته‌اى نیست... قضیّه‌ى هسته‌اى بهانه است...اگر یک روزى هم مسئله‌ى هسته‌اى حل شد - فرض کنید جمهورى اسلامى عقب‌نشینى کرد؛ همان‌که آنها می خواهند - خیال نکنید مسئله تمام خواهد شد؛ نه، ده بهانه‌ى دیگر را به‌تدریج پیش می کشند: چرا شما موشک دارید؟ چرا هواپیماى بدون سرنشین دارید؟ چرا با رژیم صهیونیستى بدید؟ چرا رژیم صهیونیستى را به رسمیّت نمى‌شناسید؟ چرا از مقاومت در منطقه‌ى به قول خودشان خاورمیانه حمایت میکنید؟ و چرا؟ و چرا؟ و چرا؟ مسئله این نیست که اینها سرِ قضیّه‌ى هسته‌اى با جمهورى اسلامى اختلاف پیدا کرده باشند؛ نه، تحریم آمریکا از اوّل انقلاب شروع شد، روزبه‌روز هم بیشتر شده است، تا امروز که خب به نقطه‌ى بالایى رسیده.)) (۲)

خلاصه آنکه این ذلت جویان داخلی که از ترس مشکلات، در دوستی با یهود و نصاری از هم سبقت می جویند(۳)، نهایت کار را متوجه نشدند و نمی شوند که یهود و نصاری از ما راضی نمی شوند حتی تتبع ملتهم.(۴) همین دعوا سر همین است.

پی نوشت ها:
۱ و ۲: دیدار رهبری با دانش آموزان و دانشجویان. ۱۳۹۲/۰۸/۱۲

۳. آیات ۵۱ و ۵۲ سوره مائده: اى کسانى که ایمان آورده اید! یهود و نصارى را دوست و تکیه گاه خود، انتخاب نکنید. آنها اولیاى یکدیگرند. و کسانى که از شما با آنان دوستى کنند،از آنها هستند. خداوند، گروه ستمکاران را هدایت نمى کند.❇(ولى) کسانى را که در دلهایشان بیمارى است مى بینى که در (دوستى با)آنان، بر یکدیگر پیشى مى گیرند، و مى گویند: «مى ترسیم حادثه اى براى ما پیش آید (و نیاز به کمک آنها داشته باشیم.)» چه بسا خداوند پیروزى یا حادثه اى از سوى خود (به نفع مسلمانان) پیش آورد. و این گروه، از آنچه در دل پنهان داشتند، پشیمان گردند.

۴. آیه ۱۲۰ سوره بقره: هرگز یهود و نصارى از تو راضى نخواهند شد، مگر آنکه از آیین آنان، پیروى کنى...

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین