١٤٠ میلیون تومان تا زنده‌ماندن امیرعلی

گروه اجتماعی الف،   3960724174 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

امیرعلی شش‌ساله برای پیوند مغز استخوان فقط چند روز وقت دارد، تنها، بافت خون یک نفر با بافت خون این کودک مشابه شده و هزینه انتقال خون این فرد به کشور ۱۴۰ میلیون تومان برآورد شده است اما پدر امیرعلی توانایی پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارد.

 ١٤٠ میلیون تومان تا زنده‌ماندن امیرعلی

«کاری کنید که دیگر بیمارستان نروم» این جمله‌ای است که امیرعلی شش‌ساله می‌گوید؛ کودکی که به جای شور و شعف کودکانه و لذت‌بردن از بازی‌های کودکانه از بیمارستان‌رفتن خسته شده و خانواده او دیگر تحمل بی‌قراری فرزند دلبندشان را ندارند.  ماجرا از زمانی شروع شد که امیرعلی چهار سال داشت، پدرش می‌گوید: «پس از اینکه امیرعلی یک بار خون دماغ شد، متوجه بیماری فرزندمان شدیم»، بیماری‌اي که در ابتدا گمان نمی‌‌‌رفت بیماری خاصی باشد اما پس از مدتی و با انجام آزمایش‌های بیشتر، ماهیت این بیماری نمایان شد و شادی کودکانه را از چهره امیرعلی گرفت.

به گزارش تسنیم، پدر و مادر امیرعلی در یک خانه کوچک استیجاری در روستای گلحصار (قوچ‌حصار) از توابع کهریزک ساکن هستند. پدر امیرعلی کارگر یک کارخانه رنگرزی است و با حقوق کارگری، گذران امور می‌کند؛ او با همین حقوق کارگری مجبور است هزینه تحصیل پسر دانشجویش را بدهد و با تهیه جهیزیه دخترش را به خانه بخت بفرستد، او حتی مجبور شده به ‌خاطر مراقبت از فرزندش در شیفت شب مشغول به کار شود اما هزینه درمان امیرعلی آن‌قدر سنگین بوده که دیگر توانایی پرداخت این هزینه‌های سرسام‌آور را ندارد.  پدر امیرعلی می‌گوید: «از زمانی‌ که متوجه بیماری امیرعلی شدیم، به دفعات او را به بیمارستان بردیم، زمانی ‌که خون از دماغ امیرعلی می‌آید، شدت خون‌ریزی به حدی است که تمام توان پسرم را می‌گیرد و امیرعلی باید سه ساعت با این خون‌ریزی دست و پنجه نرم کند، در نهایت باید او را به بیمارستان ببریم و به او پلاکت تزریق کنند، پسرم از چهارسالگی تا امروز درگیر بیماری «آنمی فانکونی» شده و فقط یک راه باقی مانده تا از شر آن خلاص شود و آن عمل پیوند مغز استخوان است».


خانواده امیرعلی در ادامه روند پیگیری درمان کودک، به بانک خون بیمارستان شریعتی مراجعه کردند اما متأسفانه پس از بررسی مشخص شد داخل کشور تاکنون دهنده‌ای یافت نشده است که نوع بافت خون وی با خون امیرعلی تطبیق داشته باشد و پیوند مغز استخوان صورت بگیرد اما پس از استعلام صورت‌گرفته در بیمارستان کشورهای مختلف اکنون یک بیمارستان در کشور آمریکا اعلام کرده که دهنده وجود دارد که بافت خون وی با بافت خون امیرعلی تطبیق دارد.


اما تمام مشکل با پیداشدن بافت خون مشابه با امیرعلی حل نشده است؛ بیمارستانی که انتقال باید از آن انجام شود، هزینه انجام این نقل و انتقال را رقمی حدود ١٤٠ میلیون تومان اعلام کرده است اما خانواده امیرعلی به هیچ‌وجه توانایی پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارد. نکته قابل‌توجه دیگر این است که فقط در تاریخ‌های یکم، چهارم و هشتم آبان‌ماه سال جاری بیمارستان شریعتی شرایط انجام عمل پیوند مغز استخوان امیرعلی را دارد و در صورتی که این هزینه جمع‌آوری و در تاریخ‌های مذکور عمل انجام نشود، وضعیت امیرعلی به مراتب بد و بدتر می‌شود.  شهروندان گرامی در صورت تمایل می‌توانند کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به شماره حساب ٦١١٨٠٠٢٦٤٠٣٨٠١ یا شماره کارت عابربانک ٦٢١٩٨٦١٠٣٥٩٦٣٩٠٨ به نام گل‌سارا عباسی؛ مادر امیرعلی واریز کنند. خاطرنشان می‌شود این شماره حساب، حسابی با دو امضا بین مادر امیرعلی و مددکار مؤسسه خیریه نیکان است و برای برداشت هرگونه وجه از این حساب به امضای دو طرف نیاز است.


همچنین با شماره تلفن ٠٩٣٥٢١٩٩٩٦٤ آقای حق‌شناس به‌عنوان نماینده مؤسسه خیریه نیکان، امکان طرح سؤالات درباره بیماری و روند درمان امیرعلی نیز وجود دارد.

دیدگاه کاربران

علیرضا۱۲۲۷۸۴۱۳:۳۳:۲۴ ۱۳۹۶/۷/۲۴
50 هزار تومن واریز شد.. ایشالا که به نتیجه بررسه
ناشناس۱۲۲۷۹۲۱۳:۴۱:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۲۴
سلام لطفا یک شماره کارت در این سایت اعلام کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین