توقف دیوارچینی مقابل ساختمان قدیم مجلس

گروه اجتماعی الف،   3960724104 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در بازدید از ساختمان قدیم مجلس گفت: دیوارچینی در مقابل این ساختمان متوقف خواهد شد و با مسئولان مربوطه برخورد خواهیم کرد.

توقف دیوارچینی مقابل ساختمان قدیم مجلس

به گزارش تسنیم، صبح امروز محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به همراه محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا و همچنین حجت نظری عضو این کمیسیون و محسنی شهردار منطقه 12 از دیوارچینی مقابل مجلس قدیم در میدان بهارستان بازدید کردند.

حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به دیوارچینی صورت گرفته از سوی پیمانکار مجلس شورای اسلامی در مقابل ساختمان قدیم مجلس مشروطه اظهار کرد: در روزهای گذشته خبرنگاران به نمایندگی از مردم این مطلب را در اختیار ما قرار دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: حفظ بناهای تاریخی و میراثی وظیفه همه آحاد مردم و مسئولان است که در این زمینه باید تلاش کنند.

وی ادامه داد: روز گذشته و در پی اقدام خودسرانه مجلس در خصوص دیوارچینی مقابل ساختمان قدیم مجلس تذکری در صحن شورا توسط یکی از اعضا داده شد و رئیس شورا نیز دستور لازم را برای پیگیری این موضوع دادند و قرار شد بنده به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و آقای سالاری به عنوان رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری بازدیدی را از روند این اقدام مجلس داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: برهمین اساس از مدیریت مجلس نیز دعوت شد که در این بازدید حضور داشته باشند تا روند این اقدام را مورد بررسی و کار کارشناسی قرار بدهیم.

وی ادامه داد: میدان بهارستان یکی از مراکز میراثی تهران و کشور محسوب می‌شود که به ثبت ملی رسیده است و بیش از 40 واقعه ملی در این میدان به ثبت رسیده است.

حق‌شناس همچنین به ساختمان شهید مطهری، ساختمان مشروطه، میدان بهارستان اشاره کرد و گفت: تمامی اینها از میراث تهران و کشور محسوب می‌شوند و برای ما قابل اهمیت و ارزش هستند و از منظر هویت شهری اهمیت ویژه‌ای را دارند.

وی ضمن انتقاد از اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص دیوارچینی در مقابل ساختمان قدیم مجلس تاکید کرد: این اقدام قابل قبول نیست چرا که نه شورا و نه شهرداری و نه میراث در جریان این موضوع قرار نگرفته است و در کل این اقدام به صورت خودسرانه از سوی مجلس صورت گرفته است و یکی از تخلفات محسوب می‌شود.

حق‌شناس در پایان با اشاره به دعوت از مسئولان میراث، استانداری، شهرداری و همچنین پدافند غیرعامل تصریح کرد: قطعا در روزهای آینده شورا جلساتی را با مسئولان مربوطه برگزار خواهد کرد و جلوی این تخلف را خواهد گرفت.

دیدگاه کاربران

آرش۱۲۲۶۹۱۱۱:۳۳:۰۹ ۱۳۹۶/۷/۲۴
فعلا که مجلس به بهانه حمله تروریستی اخیر کلا اون محل رو صاحب شد . قرار بود ضریب امنیتی رو ببرن بالا ولی امنیت رو با دیوار کشی و بستن خیابان و لغو تجمعات و .... انجام دادن.
حسین۱۲۲۷۰۳۱۱:۴۵:۳۱ ۱۳۹۶/۷/۲۴
خداییش انسانین! مسلمانین! یه نگاه دور مجلس بکنین دارن چکارمیکنن یه خیابون رو بستن زودم دیوار کشیدن =( منظور پشت مجلسه) هر روز یه درد سر برای ما اهالی درست میکنن از بی توجهی و سهل انگاری مراقبین دوتا دیوونه اومدن بقول آقا ترقه بازی از اون به بعد هر روز مردم این محل و عابران خسارت اون بی توجهی رو میدن خب آدمهای عاقل راه مردم رو هم میبندین, اول چاه بکنین بعد منار بدزدین خیابون بستن کجاش قشنگه! حالا بزرو میبندین تازه دارن کنارگذر جدید رو صاف وصوف میکنن ینی عقلشون نمیرسید قبلش آماده سازی کنن فعالیتهای عمرانی وبی پایان مجلس شده جگر خونی اهالی تاکجا وتاکی میخوان هی بزرگش کنن وبرای مردم ایجاد محدودیت کنن این همه تپه و دره بیصاحب چرا این مزرکز شهر رو ول نمیکنن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین