کدام گروه از بیماران نباید به پیاده روی اربعین بروند؟

گروه اجتماعی الف،   3960723206

پیاده روی طولانی و سخت می تواند باعث ایجاد زخم در پاهای افراد دیابتی شود و به همین دلیل، مبتلایان به قندخون بالا مجاز به انجام این پیاده روی نیستند.

یک پزشک «دیابتولوژیست» به بیماران دیابتی مبتلا به «قند خون بد» یا همان قند خون بالای 250 که قصد شرکت در مراسم پیاده روی اربعین را دارند، متذکر شد: این پیاده روی طولانی و سخت می تواند باعث ایجاد زخم در پاهای این افراد شود و به همین دلیل، مبتلایان به قندخون بالا مجاز به انجام این پیاده روی نیستند.

دکتر علی اکبر رئوف صائب با اشاره به نزدیک شدن به مراسم پیاده روی اربعین، نکاتی درباره بیماران دیابتی شرکت کننده در این مراسم بیان کرد و گفت: به بیماران دیابتی که قصد سفر به عراق و شرکت در این مراسم را دارند و جزو گروه مبتلایان به قندخون بد هستند، توصیه می کنم اصلا در مراسم پیاده روی شرکت نکنند اما اگر جزو گروه مبتلایان به قندخون خوب هستند می توانند با رعایت نکاتی، در این مراسم شرکت کنند.

این پزشک عمومی که دوره های درمان و مراقبت از بیماران دیابتی را گذرانده است(دیابتولوژیست) به گروه بیماران دیابتی که قند خون بالا با میانگین بالاتر از 250 دارند، تاکید کرد: برای این گروه، پیاده روی طولانی و سخت در مراسم اربعین، بسیار طاقت فرسا است و اصلا مجاز به این کار نیستند.

وی ادامه داد: افراد دیابتی که قندخون متعادل تری دارند و مجاز به انجام پیاده روی هستند نیز باید حتما از کفش خوب و ترجیحا از نوع ورزشی و مارک دار بپوشند تا احتمال ایجاد زخم در پاها را کاهش دهند.

رئوف صائب به عادت هرساله مردم عراق به ماساژ دادن زائران، اشاره کرد و گفت: بهتر است بیماران دیابتی حداقل روزی دوبار از این ظرفیت که در مراسم پیاده روی وجود دارد و به مردم خدمت می کنند، استفاده کنند. در غیر اینصورت پس از طی مسیری، خود روزانه در آب گرم پاها را شسته و ماساژ دهند.

مدیر کلینیک تخصصی دیابت پارسیان مشهد متذکر شد: اگر چنانچه بیماران دیابتی پس از طی مسیری در مراسم اربعین، کوچکترین زخمی در پای خود مشاهده کردند، از ادامه پیاده روی خودداری کنند.

وی به فراوانی غذا در موکب ها اشاره کرد و افزود: بیماران دیابتی نباید در این مراسم رژیم غذایی خود را فراموش کرده و پُرخوری کنند. یعنی همان میزان غذایی که روزانه مجاز به خوردن بودند در مسیر پیاده روی هم بیش از آن مجاز نیستند. مثلا اگر فرد دیابتی همواره مجاز به خوردن 12 قاشق برنج بوده است، به خاطر پیاده روی و نیاز به انرژی بیشتر نباید حتی یک قاشق به برنج خود اضافه کند.

رئوف صائب افزود: زائران دیابتی حتما باید در این مراسم، زمان بندی خوردن غذا را درنظر بگیرند و هر دو ساعت یکبار از نان و میوه به مقدار کم اما مکرر مصرف کنند. حداقل میزان آب مصرفی در این سفر، هشت الی 12 لیوان در روز به شرط گرم نبودن هوا است. همچنین مبتلایان به دیابت، باید در طول این راهپیمایی از خوردن شربت، خرما و انواع غذاها پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه حفظ سلامتی شرعا واجب است و پیاده روی اربعین مستحب است، تاکید کرد: بیماران دیابتی باید نسبت به علائم هشداردهنده دردناک که به تدریج در پاها به وجود می آیند، دقت کنند و اصراری به پیاده روی تمام مسیر در مراسم اربعین نداشته باشند.

منبع:سلامت آنلاین

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین