آمریکا رسما از یونسکو خارج شد

گروه جهان الف،   3960720205

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که رئیس‌جمهوری آمریکا در اعتراض به آنچه که تبعیض علیه رژیم صهیونیستی خواند، 31 دسامبر رسما از یونسکو خارج می‌شود.

آمریکا رسما از یونسکو خارج شد
به گزارش فارس، مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کردند، آمریکا قرار است به زودی از یونسکو خارج شود. بر اساس این گزارش، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد به خاطر آنچه که تبعیض علیه رژیم صهونیستی خوانده، از آژانس فرهنگی و آموزشی سازمان ملل (یونسکو) خارج شود.

بنا بر این گزارش، این تصمیم همچنین مرتبط با تلاش‌های دولت آمریکا برای قطع کمک‌های مالی به این سازمان فرهنگی است و ممکن است تا اوایل هفته آینده اعلام شود. فارن پالسی اعلام کرد، در صورت خروج دولت ترامپ از یونسکو، این دومین دولت آمریکایی خواهد بود که چنین اقدامی را صورت خواهد داد.

پیش از این دولت رونالد ریگان نیز در دهه 1980 از این سازمان خارج شده بود و آمریکا پس از دو دهه در دولت جرج دابلیو بوش مجددا به این سازمان پیوست. بنا بر این گزارش، تصمیم دولت ترامپ برای خروج از یونسکو در اعرتاض به تعدادی از قطعنامه‌های اخیر سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی و شهرکسازی‌های این رژیم در اراضی اشغالی صورت می‌گیرد.