ترامپ: درباره احترام گذاشتن به توافقات دولت قبل، احساس مسئولیت نمی‌کنم/ پنج شنبه تصمیم خود در مورد برجام را اعلام می‌کنم

گروه جهان الف،   3960718284 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا نسبت به توافقات دولت قبل این کشور، احساس مسئولیت می‌کند، گفت: «نه نمی‌کنم».

ترامپ: درباره احترام گذاشتن به توافقات دولت قبل، احساس مسئولیت نمی‌کنم/ پنج شنبه تصمیم خود در مورد برجام را اعلام می‌کنم

در حالی که در روزهای اخیر مقامات کشورهای مختلف طرف مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، درباره مواضع برجامی دولت آمریکا هشدار داده‌اند، دونالد ترامپ در یک مصاحبه تاکید کرده که او درباره احترام گذاشتن به توافقات دولت قبلی این کشور، احساس مسئولیت نمی‌کند.

«فوربس» مصاحبه‌ای اختصاصی با دونالد ترامپ انجام داده است؛ مصاحبه‌ای که بخش اعظم آن به موضوعات داخلی آمریکا اختصاص دارد.

در بخشی از این مصاحبه، ترامپ به این پایگاه آمریکایی گفت: «اوباماکر را درنظر بگیرید. این یک وضعیت کاملا به هم ریخته است. آنچه که ما داریم انجام می‌دهیم آن است که بگذاریم شناور بماند اما حقیقت آن است که اوباماکر در حال غرق شدن است. ببینید که شرکت‌های بیمه در حال فرار هستند و فرار کرده‌اند. آنها قبل از اینکه من بیایم (وارد کاخ سفید شوم) فرار کردند».

وی ادامه داد: «من همیشه گفته‌ام که مقصر اوباماکر، شخص اوباما است و تقصیر هیچ کس دیگری نیست. هیچ وقت این تقصیر ما نیست».

فوربس می‌نویسد: «همین رویکرد در سیاست خارجی هم بارها و بارها وجود داشته است خواه توافق (هسته‌ای) ایران باشد خواه توافق آب و هوایی پاریس و به طور ویژه توافقات تجارت آزاد».

این پایگاه می‌پرسد: «آیا او (ترامپ) درباره احترام گذاشتن به توافقات دولت قبلی(دولت اوباما) احساس مسئولیت نمی‌کند؟».

پاسخ سریع ترامپ به این سوال آن است: «نه» (درباره احترام گذاشتن به توافقات دولت قبلی آمریکا احساس مسئولیت نمی‌کنم).

رئیس‌جمهور آمریکا به سوالی درباره «کم عقل و سبک مغز» خواندن او توسط رکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور پاسخ داد.

پیش‌تر یک رسانه آمریکایی مدعی شد تیلرسون، ترامپ را کم عقل خواند که البته این خبر با تکذیب وزیر خارجه آمریکا روبرو شد.

ترامپ به فوربس گفت: «فکر می‌کنم که این یک خبر جعلی است اما اگر او (تیلرسون) چنین چیزی گفته، حدسم این است که ما باید آزمایش‌های هوش(I.Q) خود را با هم مقایسه کنیم و آن وقت من می‌توانم بگویم چه کسی در این موضوع برنده می‌شود».

 

به گزارش الف،سخنگوی کاخ سفید در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران، درباره سیاست جامع ترامپ درباره ایران گفت که رویکرد وی، طیف گسترده‌ای از مسائل را شامل خواهد شد و تنها بخشی از رفتارهای ایران به عنوان یک «بازیگر بد» را در نظر نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به تصمیم ترامپ در خصوص برجام گفت که رئیس‌جمهور در هفته جاری و ظرف چند روز آینده تصمیم خود درباره این توافق را اعلام خواهد کرد.