درباره محدودیت های جدید خاتمی

محسن مهدیان گروه سیاسی الف،   3960717284 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
درباره محدودیت های جدید خاتمی

خبر محدودیت های جدید خاتمی ظاهرا تکذیب شده است، اما بیان تکذیب به گونه ایست که نشان می دهد محدودیت های گذشته با روایت دیگری مجدد طرح شده است. مسیری که پیش می رود بیش از خاتمی، خودمان را محدود می کند. سیاست غلط ممنوعیت عکس، "خاتمیِ مورد اعتراض" در میان طرفدارانش را به "اسطوره دست ساز" مبدل کرد و پروژه توزیع جهل را با "تکرار می‌کنم" رقم زد؛ و حالا محدودیت های جدید معلوم نیست به کجا منتهی می شود.


دو نکته در این باره:


یکم. خاتمی در فتنه، گناهش کمتر از موسوی و کروبی نیست. آنچه آندو هیجانی و با فریاد انجام دادند، خاتمی در آرامش با سکوت انجام داد. خاتمی به اعتراف خودش، دانسته این مسیر خطا را همراهی کرد. رفتار متناقض و دوگانه خاتمی باعث شد در میان طرفدارانش نیز مورد اعتراض و طرد قرار گیرد. اما سیاست غلط ممنوعیت عکس، از او یک "قهرمان مظلوم" ساخت تا پروژه "تکرار می کنم" را در سایه "غفلت عمومی" کلید بزند.


و اما محدودیت های جدید تقویت همان پروژه مظلوم نمائی سابق است. چرا وارد مسیری می شویم که بعدا نتوانیم از راه طی شده اش دفاع کنیم؟


دوم. فارغ از توجیه حقوقی و رعایت یا عدم رعایت عدالت و اثر سیاسی این تصمیم، دنیای امروز رسانه، این تصمیم را برنمی تابد. ممنوعیت عکس و صدا و تصویر و غیره فارغ از هراستدلال دیگری، اساسن عملی نیست. دوران قدرت تک رسانه ای صدا و سیمایی گذشته است. رسانه دنیای امروز تحت تدبیر ما نیست که بخواهیم با امر و نهی مدیریتش کنیم. چرا تصمیمی می گیریم که موجه یا غیر موجه از نظر حقوقی، عادلانه یا جائرانه، منطقی یا غیرمنطقی، اساسا عملی نیست. محدودیت جدید خاتمی صدایش را بلندتر بگوش مردم می رساند؛ روشن نیست؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۷۶۱۱۱۹:۱۴:۵۲ ۱۳۹۶/۷/۱۷
"چرا تصمیمی می گیریم که موجه یا غیر موجه از نظر حقوقی، عادلانه یا جائرانه، منطقی یا غیرمنطقی، اساسا عملی نیست"، این ویژگی عملکردی شماست! ایران 80 میلیون جمعیت دارد و انتخابات های این 10 سال با انواع محدودیت هایش ثابت کرد چند ده میلیون از این جمعیت طرفدار "رئیس دولت اصلاحات"(!!!) هستند. این چند ده میلیون در بیت المال مملکت سهم دارند، یعنی بخشی از حقوق دریافتی همان محدود کنندگان، به ایشان تعلق دارد! یعنی قانون اساسی مملکت به ایشان تعلق دارد! یعنی حقوق شهروندی حذف شده به ایشان تعلق دارد! "رئیس دولت اصلاحات" یک نفر نیست، میلیون ها نفر هستند که الان بیش از یک دهه است فتنه گر خوانده شده، محدود شده اند و حقوق شهروندی ایشان ضایع شده است! تا زمانی که روال این باشد، این ملیون ها نفر نیز با هم متحد خواهند بود، حتی اگر نتیجه اش فرستادن ژن خوب به مجلس باشد! حداقل آن ژن خوب سهمی در آنچه بر ایشان رفته ندارد!
ناشناس۱۱۷۶۵۳۲۰:۲۱:۲۵ ۱۳۹۶/۷/۱۷
با تدوین قوانین نا متعارف و نا متعادل که محبوبیت و قابلیت اجرایی ندارد ، یک اتفاق بد می افتد وان این است که قانون بی ارزش می شود . مثال ممنوعیت ماهواره در حالیکه نیمی از کشور از این وسیله استفاده می کنند . لذا قانون باید متناسب با رای اکثریت مردم تدوین شود تا محبوبیت و مقبولیت خود را حفظ کند . و اگر همه قوانین متعادل باشد، همه مردم همیشه از کشور و دولتمردان دفاع خواهند .
ناشناس۱۱۷۶۵۴۲۰:۲۴:۳۰ ۱۳۹۶/۷/۱۷
شواهد متعددی از ملاقات خاتمی با جرج سوروس است که این یک رسوایی بزرگ برای فتنه‌گران و حامیان فتنه است. این ننگ هیچ‌گاه قابل انکار نیست.
ناشناس۱۱۷۸۶۱۰۷:۰۰:۰۱ ۱۳۹۶/۷/۱۸
چرا خاتمی خطا کرده ؟ایا رقابت سیاسی خطاست ؟
امیر حسین سلطان/تهران۱۱۷۸۸۸۰۸:۰۱:۵۰ ۱۳۹۶/۷/۱۸
"دوران قدرت تک رسانه ای صدا و سیمایی گذشته است." این گفته جان کلام نویسنده محترم است. امید است مورد توجه قرار گیرد. والسلام.
ناشناس۱۱۸۰۶۲۱۰:۵۲:۵۷ ۱۳۹۶/۷/۱۸
دوستان حامی ترکیه ببینید با یک کودتا بیایی سرکودتاگران اوردند، باز همین که یک محدودیتی برای خاتمی بوجود آمده بروند خداروشکر کنند
ناشناس۱۱۸۰۷۸۱۱:۱۱:۰۵ ۱۳۹۶/۷/۱۸
خاتمی با مردم صادق بود و همین موضوع او را محبوب کرده است، و این انکار ناپذیر است.
هموطن۱۱۸۰۸۶۱۱:۱۵:۲۷ ۱۳۹۶/۷/۱۸
قانون باید متناسب با شرایط کشور و علایق مردم اصلاح شود. اگر قانون احترام برانگیز باشد همه به قانون احترام می گذارند . واگر متناسب با سلیقه شخصی برخی تعیین شود اکثریت مردم انرا رعایت نمی کنند.
صمصام۱۱۹۰۵۷۱۲:۲۱:۴۴ ۱۳۹۶/۷/۱۹
جناب مهدیان : ذکر چند نکته خالی از لطف نیست نخست انکه خوشحالم از اینکه هنوز اقای خاتمی کسی هستند که اردوگاه شما را اینچنین به تکاپو انداخته است که برای محدود کردنشان اینطور بالا وپایین میپرید دوم انکه اگر بنا بر ایجاد محدودیت باشد یاید برای همه طرفهای فتنه 88 محدودیت و مجازات اعمال کرد و عادلانه به حساب نقش همه رسیدگی شود چه انکه در میدان ولی عصر جشن پیروزی گرفت و بر اتش بر افروخته شده نفت ریخت و چه آنکه قبل از اعلام نتایج نفهمانه ، اعلام پیروزی کرد و اتش را روشن کرد اما بعد از گذشت 8 سال از اتفاقات سال 88 هنوز هیچ کس از اردوگاه شما آیا حاضر نیست بر نقش آقای احمدی نژاد در بر افروخته شدن آتش شلوغی های سال 88 اعتراف کند ؟؟؟ آیا کسی حاضر نیست تلفات و آسیبهای وارده بر کشور در دولت های آقای احمدی نژاد را با لطمات رفتارهای سران فتنه مقایسه کند ؟؟؟!!! اما نکته پایانی : بعد از 8سال هنوز هم میفرمایید اگر دادگاهی تشکیل شود نتیجه ان اعدام سران فتنه است قبول !!!!!!!!! من اصلاح طلب هم معتقدم به مجازات هرکس متناسب با جرم مرتکب شده در چارچوب قانون چرا قوه قضاییه حاضر به محاکمه این سه نفر نیست ؟؟؟؟!!! بار ها گفته شده قوه قضاییه از عدم تامین امنیت دادگاهو حواشی ان نگران است !!! شگفتا ...این چه حرفی است ؟؟؟ مگر این سه نفر کی هستند که دادگاهشان اینقدر ترسناک نشان داده میشود؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین