عجیب و غریب ترین گوشی های جهان را بشناسید +عکس

گروه فناوری الف،   3960716221

این روزها کمپانی‌های بزرگ ساخت گوشی‌های هوشمند مشغول رونمایی از دستاوردهای جدید خود هستند، اما شاید بد نباشد که با هم مروری بر ۱۰ گوشی عجیب داشته باشیم که نتوانستند محبوبیت چندانی کسب کنند.

عجیب و غریب ترین گوشی های جهان را بشناسید +عکس

به گزارش کلیک، بعد از مراسم رونمایی از آیفون ایکس و تمام سر و صداهای ناشی از معرفی فناوری تشخیص چهره این گوشی، اکنون نوبت Pixel 2 گوگل است تا همه نگاه‌ها را به خود جلب کند. البته اگر بخواهیم بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۷ را نام ببریم، باید از نوت ۸ هم یاد کنیم که اکنون یکی از گران‌ترین تلفن‌های هوشمند لوکس اندرویدی در بازار جهانی محسوب می‌شود.

اما در این مقاله قصد مرور گوشی‌های هوشمند برتر سال را نداریم. بلکه می‌خواهیم به سراغ عجیب و غریب‌ترین گوشی‌های هوشمندی برویم که تاکنون ساخته شده‌اند.

هرکسی که در زمان معرفی این موبایل مسئول تصویب طراحی گوشی در کمپانی نوکیا بود، احتمالاً میانه‌ای با واژه «نه» ندارد؛ شاید هم توسط یک جادوگر طلسم شده بود. می‌پرسید چرا؟ دلیل اصلی این امر را می‌توان در ظاهر نامتعارف گوشی N-Gage جستجو کرد؛ تلفنی که هیچکس آن را نمی‌خواهد چرا که دارنده آن را صرفا یک گیمر بازی‌های ویدئویی جلوه می‌دهد.

نوکیا N-Gage به نظر می‌رسد حاصل وصلت یک گوشی هوشمند با یک کنسول بازی قابل‌ حمل باشد. هر چند نتیجه این ترکیب به نظر جذاب می‌رسد، اما در عمل چندان موفق از آب در نیامد و به یکی از شکست‌های تجاری نوکیا تبدیل شد.

 


اقدام عجیب دیگر نوکیا این گوشی مربع شکل بود که گویی اختراع شده بود تا هیچکس متوجه نشود ماهیت این وسیله چیست! نوکیا ۷۶۰۰ در سال ۲۰۰۳ عرضه شد اما طراحی آن به قدری قدیمی و غیر جذاب بود که به نظر می‌رسید یک ترموستات دیجیتال از سال ۱۹۸۳ در دست کاربر است.

این دومین گوشی نوکیا با قابلیت استفاده از سیم کارت‌های ۳G بود و به ندرت دیده شد که کسی از این گوشی استفاده کند. طراحی برگ شکل آن و بدنه ضخیمش باعث شده بود که نگهداری این گوشی در دست، چندان راحت نباشد و مشتریانی که این گوشی را خریده بودند، احتمالاً به سرعت به خاطر ارگونومی ناکارآمد آن، از خرید خود پشیمان شدند.

 


گوشی عجیب بعدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم کمی مدرن‌تر است. Blackberry Passport یک دستگاه الکترونیکی بزرگ است که نه شبیه گوشی هوشمند است و نه فبلت. شاید این گوشی عجیب بیشتر شبیه یک تلویزیون HD باشد. در تصویر بالا این گوشی در کنار آیفون قرار گرفته تا عجیب بودن آن در طراحی کمی بیشتر مشخص شود.

 

Flipout موتورولا در سال ۲۰۱۰ باید آخرین تلفن هوشمندی باشد که به صورت مربع ساخته شد. این گوشی یک صفحه نمایش لمسی ۲٫۸ اینچی داشت و طراحی و ابعاد آن به گونه‌ای بود که کاربر نمی‌دانست چطور باید با آن کار کند!

 

تلفن‌های فلیپس هم نمونه‌های دیگری از طراحی‌های عجیب و غیرکاربردی در دنیای گوشی‌های هوشمند هستند که بدترین آنها هم Sidekick بود. این گوشی عجیب احتمالاً تنها به درد کسانی می‌خورد که می‌خواستند متن‌های طولانی را با گوشی تایپ کنند.

 

رتبه بعدی گوشی‌های عجیب دنیا به اسمارت فونی تعلق می‌گیرد که توسط هواوی برای کاربران علاقه‌مند به مرغ‌های سوخاری KFC طراحی شد.

این گوشی قرمز رنگ، هواوی Enjoy 7 Plus نام گرفت و تصویر سرهنگ ساندرز، مؤسس KFC، در پشت آن حک شده است. این دستگاه که با نام Huawei Y7Prime نیز شناخته می‌شود، به مناسبت ۳۰ سالگی بازگشایی اولین فروشگاه KFC در بیجینگ چین و همچنین جشن ۳۰ سالگی هواوی راهی بازار چین شد.

 


فقط علاقه‌مندان به مرغ‌های سوخاری نیستند که حاضرند بابت یک گوشی عجیب و نامتعارف پول خرج کنند. برخی افراد با پرداخت ۸۰۰۰ دلار بابت گوشی که تصویرش را در بالا مشاهده می‌کنید، دستگاهی را به‌ دست می‌گیرند که ظاهری خاص دارد و از مواد گرانقیمتی ساخته شده است. گوشی ورچو مدل سیگنچر تاچ سال ۲۰۱۵ به بازار آمد و جنس بدنه آن از تیتانیوم و پوشش پشت آن از چرم لوکس گوساله بود.

 

ورچو سیگنچر سرآمد گوشی‌های گرانقیمت نیست و حتی می‌توان گفت ۸۰۰۰ دلار در مقایسه با قیمت مدل های دیگر نسبتا ارزان محسوب می‌شود؛ شرکت Sirin Labs تولید گوشی ۱۶ هزار دلاری Solarin را در کارنامه خود دارد. این گوشی دارای تکنولوژی‌های پیشرفته مرتبط با حریم خصوصی است که فقط در سازمان‌های امنیتی به چشم می‌خورد. جالب است بدانید این کمپانی با شرکت koolspan همکاری کرده تا رمزگذاری ۲۵۶ بیتی چیپست به چیپست AES را وارد گوشی سولارین کند؛ رمزگذاری که تنها در سازمان‌های امنیتی بکار می‌رود و با استفاده از یک کلید فیزیکی در پشت اسمارت‌فون فعال می‌شود.

بعد از این گوشی‌های گران قیمت، اکنون نوبتی هم باشد نوبت گوشی ارزان، کوچک و نسبتاً عجیب Bluetooth Mini Mobile Phones است. این گوشی در آمازون موجود است و تنها کاری که می توانید بعد از دریافت این موبایل کوچک انجام دهید، این است که بسته بندی گوشی را باز کرده و آن را به گوش خود متصل کنید.

 

آخرین گوشی عجیب متعلق به کمپانی RED است. گوشی جدید این شرکت Hydrogen One (هیدروژن ۱) نام دارد و با قیمت ۱۲۰۰ دلار برای فیلمبرداران و سینماگران ساخته شده است.

کلیدی‌ترین نکته درباره آن، استفاده از نمایشگری است که به گفته شرکت هولوگرافیک است. به گفته RED برای ساخت نمایشگر این گوشی از تکنولوژی نانو برای تبدیل محتوای دو بعدی به سه بعدی استفاده شده است. همچنین این دستگاه قادر است به وسیله استفاده از الگوریتمی اختصاصی محتوای صوتی استریو را به صدای چند بعدی تبدیل کند.

چهار افزونه ماژولار برای Hydrogen One در نظر گرفته شده که تمرکز اصلی آنها روی بهبود کیفیت دوربین و نزدیک کردن آن به آنچه دوربین‌های دیجیتالی سینمایی RED عرضه می‌کنند، است.

هرچند کمتر از یک سال از عرضه این گوشی می‌گذرد، اما اگر آن را در کنار گوشی آیفون ایکس قرار دهید تنها فکر می‌کنید که این دستگاه از فیلم‌های ۱۰ سال قبل کمپانی مارول به بیرون پرتاب شده است!

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین