نارضایتی کاربران اینترنت از مدل جدید تعرفه‌ای

گروه فناوری الف،   3960715224

چندی پیش محمد جواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود لیستی از مدل جدید تعرفه های اینترنت که توسط مخابرات ارائه شده است را منتشر کرد و با بیان این که مدل پیشنهادی وزارت ارتباطات همچنان در حال بررسی است، گفت: انتخاب این مدل برای مشترکین اختیاری است و مشترکین میتوانند در صورت تمایل از مدلهای قبلی بهره گیری کنند.

به گزارش خبرنگار بادیجی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین نوشت: مخابرات ایران طی نامه ای اعلام کرد که بنا دارد تعرفه های فوق را در مهرماه و برای برخی از استانها به صورت آزمایشی به اجرا درآورد. انتخاب این مدل برای مشترکین اختیاری است و مشترکین میتوانند در صورت تمایل از مدلهای قبلی بهره گیری کنند. این اقدام مخابرات در راستای بررسی آمادگی شبکه برای ارائه سرویسهای غیرحجمی است.

وی ادامه داد: این مدل مصوبه وعده داده شده وزارت ارتباطات نیست و طبیعتا مدل پیشنهادی ما همچنان در حال بررسی است و مطابق وعده در صد روز اول فعالیت نهایی و اجرایی خواهد شد.

آذری جهرمی همچنان گقت: مخابرات ایران بایستی امکان ارائه سرویس ترکیبی مکالمه و داده را برای سایر شرکتهای اینترنتی نیز فراهم سازد.

طرح جدید اینترنت
طرح جدید اینترنت

به گزارش بادیجی در نخستین روز مهر ماه نیز شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که «قالب بسته‌های ویژه براساس سرعتهای متنوع طراحی شده است و در دو استان قم و مازندران به هم‌وطنان عزیز عرضه می‌شود

اما نکته قابل توجه این است که پس از درخواست وزیر ارتباطات برای اظهار نظر در مورد این طرح، مردم کامنت های جالب توجهی را ارسال کردند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

در همان کامنت های اول مشاهده می شود که مردم از قیمت بالای این طرح ناراضی هستند و این باور را دارند که میزان ترافیک 10 گیگابایت برای قیمت های تعیین شده بسیار اندک است و با این قیمت ها حجم ترافیک نیز باید افزایش یابد.

چند تن از کاربران این شبکه مجازی نیز با اعتراض نسبت به طرح ارائه شده، اظهار کرده بودند که «مگر قرار نبود که اینترنت در کشور نامحدود شود، پس چرا این طرح های جدید همچنان برای اینترنت حجم ترافیکی در نظر گرفته اند؟!»

یکی دیگر از کاربران نیز با ارائه پیشنهادی نوشته بود: این که میزان ترافیک 10 گیگابایت برای کاربران در نظر گرفته شده است و پس از اتمام باید دوباره حجم ترافیک خریداری کنند، موضوع مطلوبی نیست و بهتر بود برای ایجاد محدودیت ترافیکی پس از اتمام ده گیگ سرعت کاربر پله پله کاهش پیدا می کرد.

برخی نیز با لحن هایی تند به قیمت بالای اینترنت در ایران اعتراض کرده بودند و خواستار کاهش قیمت اینترنت ثابت و همراه شده بودند.

یک کاربر دیگر نیز با بیان این که آمدن این طرح وضعیت اینترنت را بد تر از قبل می کند، نوشته بود: کدام 500 سایت داخلی می توانند نیاز های جوانان امروز را برطرف کنند. این که نام اینترنت نامحدود را برای اینترنت حجمی بگذارند، کاری را از پیش نمی برد و تنها صورت مساله را پاک کرده است و این موضوع می تواند اعتراضات را پررنگ تر کند.

همچنین برخی نیز این موضوع را مطرح کرده بودند که مخابرات بدون استفاده حجم اینترنتی را کاهش می دهد و این موضوع که اینترنت حجمی ارائه می شود، عاملی است برای کم فروشی و گران فروشی.

کاربر دیگری هم از قیمت این طرح رضایت داشت، ولی با این شرط که محدودیت ترافیک را از تعرفه های موجود بردارند.

از این رو این گونه می توان دریافت که اکثریت کاربرا اینترنت ایرانی از ارائه اینترنت با ترافیک محدود ناراضی هستند و علاوه بر این قیمت اینترنت موجود را نیز گران می دانند که به نظر می رسد مسئولین برای جلب رضایت مردم باید اقداماتی جدی را به عمل برسانند.

این موضوع که سال هاست وعده اینترنت نامحدود داده می شود باید تا حدودی عملی شود و نه این که با تغییر نام و قیمت تعرفه ها و رفع محدودیت برخی سایت ها، به قولی زمان را همچنان با شیوه سابق بگذرانند.

چرا که جامعه مدرن نیاز به اینترنت را از اصلی ترین نیاز های خود می داند و وجود محدودیت در آن زندگی اش را با دشواری های متعددی رو به رو می کند.

امید می‌رود با توجه به دیداری که وزیر ارتباطات کشورمان با دبیرکل ITU داشت و از وی خواست تا در زمینه ساختار تعرفه‌های ارتباطی همکاری را با ایران داشته باشد و ظرف یک ماه آینده کارشناسان خبره‌ای به منظور مشاوره در امر تغییر ساختار تعرفه سرویس ارتباطی را به کشورمان اعزام کند، این چالش هر چه سریع‌تر رفع شود و ما نیز در کشورمان بتوانیم تعرفه‌های اینترنتی معقول و منطقی را براساس نُرم جهانی داشته باشیم تا تمامی آراء و نظرات را در ارتباط با این مقوله نیز پوشش دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین