آمار تکان دهنده رئیس پلیس راهور از تلفات جاده‌ای در کشور/ هر 33 دقیقه یک نفر در تصادفات رانندگی کشته می شود

گروه اجتماعی الف،   3960714033 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

سردار تقی مهری اعلام کرد: هر33 دقیقه یک نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهد.

آمار تکان دهنده رئیس پلیس راهور از تلفات جاده‌ای در کشور/ هر 33 دقیقه یک نفر در تصادفات رانندگی کشته می شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اعلام این مطلب که عامل انسانی مهمترین عامل در بروز حوادث و سوانح ترافیکی است، گفت: تا پایان سال ۹۴ بیش از ۴ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۰۷ نفر در سوانح ترافیکی مجروح، مصدوم و معلول شدند.
 
 سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در همایش یادبود قربانیان سوانح رانندگی به آغاز هفته ناجا اشاره و اظهارداشت: شعار امسال هفته ناجا، پلیس برای امنیت، امنیت برای همه است چرا که مهمترین مسئله برای توسعه کشور امنیت است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: امنیت به قدری مهم است که اگر نباشد هیچ کار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صورت نمی‌گیرد چرا که رُکن اصلی و اساسی توسعه و پیشرفت در هر کشوری امنیت است.

سردار مهری به برپایی برنامه یادبود قربانیان سوانح رانندگی اشاره و بیان داشت: هدف از برگزاری این برنامه این بود که با هماهنگی هم یک پویش مبنایی را در کشور شروع کنیم و تا نوروز 97 پیش ببریم؛ شعار این پویش هم این است که «به احترام آنهایی که دوستت دارند و دوستشان دارم، با احتیاط رانندگی می‌کنم».

وی با تاکید بر این مطلب که این شعار می‌تواند شعار هر راننده‌ای باشد، گفت: با این حرکت می‌توانیم در ارتقای فرهنگ ترافیک موثر باشیم، این شعار می‌تواند باعث توسعه و پیشرفت در ارتقای فرهنگ و رفتار رانندگی‌مان باشد چرا که متأسفانه آمار جانباختگان و مصدومان ما به واسطه حوادث رانندگی بسیار زیاد است.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور اعلام کرد: از سال 77 تاکنون بیش از 402 هزار و 259 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و تا پایان سال 95 نیز بیش از 4 میلیون و 591 هزار و 307 نفر در سوانح جاده‌ای و ترافیکی مجروح، مصدوم و معلول شدند.

وی ادامه داد: این حوادث و سوانح قطعاً هزینه‌های فراوانی را برای کشور به وجود آورده با توجه به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است باید همه دست به دست هم داده و از بروز سوانح و حوادث پیشگیری کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: 120 هزار تخت بیمارستانی هم‌اکنون فعال است که باید گفت بیش از 30 تا 40 درصد کسانی که در هفته در این تخت‌ها بستری می‌شوند مرتبط با سوانح رانندگی هستند.

سردار مهری، بزرگترین عامل در تصادفات را مسئله انسانی عنوان و تصریح کرد: اگرچه عوامل بروز تصادف، جاده، خودرو و راننده است و امداد و نجات و شرایط محیطی نیز می‌تواند در تعداد مجروحین و متوفیان تأثیرگذار باشد اما باید گفت که نقش نیروی انسانی در این بین مهم است و باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام داد.

وی افزود: ارتقاء استانداردهای وسیله نقلیه، چه موتورسیکلت و چه خودرو همچنین نقش جاده و نقاط حادثه‌خیز نیز در بروز حادثه مهم است اما به واسطه آن که نیروی انسانی نقشش پررنگ‌تر است باید کار فرهنگی انجام داد تا بتوان رفتار رانندگان را بهبود بخشید؛ درست است که کار فرهنگی دیر جواب می‌دهد اما دیر از بین می‌رود.

سردار مهری، تأکید کرد: حل مسئله جاده و خودرو از نظر استانداردها و همچنین اصلاح رفتار رانندگان می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

وی به آمار پزشکی قانونی اشاره و تصریح کرد: روزانه قریب به 43 نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند؛ 50 درصد سر صحنه و 50 درصد بعد از صحنه تصادف. 

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور با تاکید دوباره بر اینکه عامل انسانی نقش اساسی را دارد، اعلام کرد: باید برای تغییر رفتار پر خطر رانندگی برنامه‌ریزی کنیم. 

وی به حضور پلیس در صحنه و همکاری با همه دستگاه‌ها برای کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای اشاره و اعلام کرد: توانسته‌ایم تعداد جانباختگان حوادث را که در سال 84 تعداد 27 هزار 700 نفر بود در پایان سال 95 به تعداد 16 هزار نفر برسانیم؛ یعنی حدود 12 هزار نفر کمتر کشته شده‌اند در حالیکه تعداد وسایل نقلیه افزایش یافته؛ اگرچه ما راضی نیستیم و می‌گوییم یک نفر کشته هم زیاد است، درست همانگونه که مقام معظم رهبری در این زمینه اعلام کرده‌اند.

دیدگاه کاربران

محسن۱۱۴۷۷۸۱۲:۱۸:۲۵ ۱۳۹۶/۷/۱۴
باید تمام توان روحانیت ، صدا و سیما ، هنرمندان و فرهیختگان جامعه و معلمین در تغییر سبک رانندگی ما ایرانیان بکار گرفته شود و به پلیس کمک کنیم رانندگی در جاده ها و خیابان های کشور بسیار خطرناک و وحشتناک شده است تخلفات رانندگی عملا امنیت جاده ها و خیابانها را از بین برده است ، باید با ناامن کنندگان برخورد شود عامل انسانی یعنی سبک اشتباه رانندگی ما از دید بنده اگر کسی باعث تصادف و آسیب دیدن افراد ولو اعضای خانواده خود شود ، چون مقصر است شایسته حمایت ، دلسوزی و تسلیت گویی نیست
ناشناس۱۱۵۲۷۹۰۷:۵۲:۴۶ ۱۳۹۶/۷/۱۵
برادر بزرگوار اول تمام تلاشت رو در جهت اصلاح تعرفه و عوارض گمرک بکن تا ماشین ایمن با قیمت آدمیزاد برسه دست مردم، قسمت اعظم مشکل همینجا خودبخود و بدون زور زدین حل می شه، بعدش هر تلاش دیگه ای دوست داری بکن.خدا قوت
ناشناس۱۱۴۷۸۳۱۲:۳۲:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۱۴
البته قبول دارم که بعضی از رانندگان کوچکترین تفکری روی رانندگی خود ندارند اما به عنوان فردی کثیر السفر باید بگویم که حضور پلیس راه در جاده ها بشدت کمرنگ بوده و حضورشان هم فقط در مخفیگاه هایی برای اعمال جریمه میباشد و اکثر رانندگان هم مکان های اختفای انها را میدانند.
سینا۱۱۴۷۹۱۱۲:۴۷:۲۳ ۱۳۹۶/۷/۱۴
متاسفانه نظارت پلیس و آموزش مقررات رانندگی کافی نیست و دلیل اصلی تعداد تصادفات و کشته بالا است.در هیچ کشوری مثل ما رانندگی نمی کنند.
ناشناس۱۱۴۸۰۱۱۳:۰۶:۱۷ ۱۳۹۶/۷/۱۴
قانون رو رعایت نمیکنن
ناشناس۱۱۴۸۰۲۱۳:۰۶:۱۹ ۱۳۹۶/۷/۱۴
جنگ هشت ساله این همه کشته و مجروح و ضرر مالی نداشت. حتی اگر سال به سال مقایسه کنیم تلفات و ضررهای مالی جنگ کمتر بود.
ناشناس۱۱۴۹۴۵۱۶:۵۰:۳۴ ۱۳۹۶/۷/۱۴
مشکل اصلی ایمن نبودن خودروهاست که اینهمه تلفات دادیم کسی که با بی احتیاطی رانندگی میکند که حکمش مرگ یا از دست دادن عضو نیست مگر بقیه کشور ها تصادف ندارند؟
ناشناس۱۱۴۹۴۸۱۷:۰۱:۳۹ ۱۳۹۶/۷/۱۴
مقصر اصلی پلیسه که نمیتونه قانون را اجرا کنه و جلوی قاتلین مردم را بگیره
ناشناس۱۱۴۹۵۰۱۷:۰۲:۴۱ ۱۳۹۶/۷/۱۴
جرایم رانندگی پرخطر باید قضایی بشوند و در سابقه افراد ثبت بشن
ناشناس۱۱۵۰۹۸۲۱:۰۵:۳۴ ۱۳۹۶/۷/۱۴
ما خودروی ملی نمی خواهیم مگه نمی گید به خاطر حمایت از تولید ملی این کارو می کنیم این ... مردم باید نظر بدهند که چی می خواهیم و امروز شما نظرسنجی کنید از مردم خواستار پایان دادن به این تولید ملی هستند چون به گفته پلیس فتا کشته ای جاده های ایران از کشته های جنگ تحمیلی بیشتر هست ما نمی خواهیم برای خودرو از جنگ بیشتر کشته بدهیم ...
پیمان۱۱۸۴۹۵۱۹:۰۴:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۱۸
برو خدا رو شکر کن این جماعت ماشین های ایرانی دارن تا ماشین های مدل بالای خارجی! ماشین خارجی به خاطر حس اطمینان خاطری که به راننده میده معمولا تصادف هاش خیلی شدیدتره. گرچه احتمال زنده موندن تو ماشین خارجی خیلی خیلی بیشتره اما تصادفهاشون شدیدتره.
خسروی۱۱۵۱۲۴۲۱:۲۸:۴۷ ۱۳۹۶/۷/۱۴
ارائه امار و صدمات جانی و مالی دردی را دوا نمیکند جناب سردار راه رهایی از این مشکلات و معضلات در چیست؟
پیمان۱۱۸۴۹۳۱۹:۰۲:۱۱ ۱۳۹۶/۷/۱۸
من تقریبا از رانندگی مردم ایران راضی هستم یعنی کم پیش میاد ببینم کسی بد رانندگی میکنه و همه ظاهرا بیشتر از من رعایت میکنن قوانین رو. تعجب میکنم این همه کشته پس واسه چیه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین