مسیریاب WAZE رفع فیلتر شد؛ اضافه شدن امکانات فارسی

گروه فناوری الف،   3960709074 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی کاربران ایرانی، مسیریاب WAZE رفع فیلتر و امکانات فارسی به آن اضافه شده است.

مسیریاب WAZE رفع فیلتر شد؛ اضافه شدن امکانات فارسی

به گزارش کلیک، مسیریاب WAZE (ویز) در آخرین روزهای سال گذشته به دستور مقامات قضایی ایران فیلتر شد. در پی اعتراض گسترده مردم از جمله رانندگان اسنپ و تپ سی به فیلترینگ این اپلیکیشن، مسئولین سیستم قضایی ایران اهداف جاسوسی و استفاده از اطلاعات کاربران را دلیل مسدود کردن مسیریاب ویز اعلام کردند، در حالی که برخی از منابع از فیلترینگ مسیریاب WAZE به دلیل تولید این نرم افزار توسط رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در واکنش به موج اعتراضات مردم نسبت به فیلترینگ مسیریاب WAZE گفت: در صورتی که زمانی یک قاضی حکمی دهد، شما خلاف آن عمل می‌کنید؟ موردی که در رابطه با فیلترینگ این نرم‌افزار وجود داشت، حکمی از سوی دادستانی بود و این تصمیم در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای گرفته نشده بود، بلکه یک قاضی در این باره حکمی را صادر کرده بود و ما با توجه به اینکه این نرم‌افزار جایگزین‌های متعددی داشته، این دستور را اجرا کردیم.

رفع فیلتر مسیریاب WAZE و اضافه شدن امکانات فارسی

بر اساس اطلاعات منتشر شده، برخی از کاربران ایرانی مسیریاب WAZE از رفع فیلتر این مسیریاب در طی چند ساعت اخیر و اضافه شدن امکانات فارسی از جمله راهنمای صوتی به زبان فارسی به منظور راهنمایی مسیر با زبان فارسی و نیز منوی فارسی برای بخش تنظیمات اپلیکیشن در کنار قابلیت جستجوی صوتی با زبان فارسی خبر داده‌اند.

در صورتی که اپلیکیشن اندرویدی یا iOS مسیریاب WAZE را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید یا نصب داشته باشید، می‌توانید بدون هر گونه نرم افزار تغییر دهنده آی پی آدرس از جمله VPN به راحتی از آن استفاده کنید.

مسیریاب WAZEتعجب کاربران ایرانی از رفع فیلتر مسیریاب WAZE

مقامات رسمی از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران شرکت WAZE نسبت به امکانات جدید و رفع فیلتر این اپلیکیشن هنوز واکنشی نشان نداده‌اند. این مسئله در کنار رفع فیلتر و اضافه شدن امکانات در فضایی بدون سر و صدای خبری خاصی باعث شده تا تعجب بسیاری از کاربران را به دنبال داشته باشد.

در پایان باید به این نکته اشاره داشت که رفع فیلتر مسیریاب WAZE برای راحتی کاربران ایرانی هنگام رانندگی و مسیریابی به خصوص راننده‌های سرویس‌های درخواست آنلاین خودرو در اسنپ و تپ سی خبری بسیار خوب است.

باید منتظر ماند و دید که وضعیت مسیریاب WAZE در طی چند روز آینده چگونه رقم می‌خورد.