کشف نشانه‌های تمدن ۳ هزار ساله در سرعین

گروه اجتماعی الف،   3960707097

فرماندار سرعین گفت: نشانه‌های تمدن سه‌ هزار ساله در روستا و منطقه باستانی «کنزق» در این شهرستان کشف شده است.

کشف نشانه‌های تمدن ۳ هزار ساله در سرعین

به گزارش خبرنگار مهر، عاطف ناصری صبح جمعه در حاشیه بررسی برنامه‌های گردشگری زمستانی سرعین به خبرنگار مهر گفت: مطالعات و بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد در روستای باستانی کنزق تمدنی سه‌هزارساله حیات داشته است.

وی افزود: این روستا که مملو از خانه‌های صخره‌ای است امروز یکی از جاذبه‌های گردشگری سرعین محسوب شده و مطالعه و معرفی هر چه بیشتر آن ضرورت ویژه دارد.

فرماندار سرعین تأکید کرد: این روستای تاریخی و باستانی قابلیت سرمایه‌گذاری داشته و می‌تواند روزی به یکی از جاذبه‌های پربازدید سرعین تبدیل شود.

ناصری با بیان اینکه عموماً شهر سرعین به چشمه‌های آب گرم معدنی خود شناخته می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که سرعین جاذبه‌های تاریخی، باستانی و طبیعت‌گردی متعددی دارد.

وی افزود: بخشی از جاذبه‌های طبیعی سرعین در گردشگری زمستانی آن معرفی می‌شود و امسال برگزاری مسابقات اسکی به این منظور پیش بینی شده است.

فرماندار سرعین با اشاره به اینکه پیست اسکی آلوارس از جاذبه‌های گردشگری زمستانی سرعین است، ادامه داد: شهر سرعین توانمندی ناشناخته‌ای در گردشگری زمستانی دارد که در زمستان امسال معرفی گسترده آن را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.