درآمدزایی در بازار داغ زیبایی/۷ روزه متخصص پوست و مو شوید

گروه اجتماعی الف،   3960704213

گرایش به زیبایی، باعث شده تا عده ای از این فرصت برای کسب درآمدهای هنگفت سوءاستفاده کنند و سلامت مردم را به خطر بیاندازند.

درآمدزایی در بازار داغ زیبایی/۷ روزه متخصص پوست و مو شوید
به گزارش مهر، دوره‌های آموزشی پوست و زیبایی که توسط برخی نهادها، شرکت‌ها و واردکنندگان تجهیزات و مواد پزشکی... ، برگزاری می شود، پیامدهای ناگواری برای سلامت جامعه به دنبال دارد.

بر اساس قانون و مصوبات وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تخصصی پزشکی فقط وظیفه دانشگاه‌های علوم پزشکی و انجمن‌های علمی کشور است؛ در غیر این صورت غیرمجاز است.

متاسفانه در فضای مجازی تبلیغات وسیع و هجمه عظیمی برای ثبت‌نام پزشکان غیرمتخصص و حتی افراد عادی جهت آموزش‌های سطحی غیرمجاز  و کوتاه‌مدت زیبایی و جوان‌سازی پوست و مو توسط شرکت‌های فروش تجهیزات پزشکی و افراد کم‌تجربه و غیرمجاز تحت عنوان مربی و استاد، با هدف کسب درآمد و سود در حال برگزاری است.

برخی پزشکان و افراد غیرمتخصص، حتی آرایشگران که دوره‌های جدید را گذرانده‌اند، مستقیم و غیرمستقیم هم‌وطنان را برای استفاده از شگردهای زیباسازی چهره تشویق می‌کنند. در این زمینه باورهای غلط در اجتماع رواج یافته و برخی مطب‌ها و مراکز مانند آرایشگاه‌ها که مورد بازرسی قرار نمی‌گیرند محل ارائه این خدمات شده است.

ترویج و القا فرهنگ زیباسازی چهره و جوان‌سازی با روش‌هایی مانند رفع دائمی موهای زاید با لیزر، تزریق بوتاکس برای رفع خطوط اخم و چروک‌ها، نخ برای کشیدن صورت، تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک یا چاق کردن چهره، لیپوساکشن برای پیکرتراشی، کاشت مو و ابرو و... با وجود اینکه در اغلب موارد افراد جوان هستند و نیازی ندارند، مهم‌ترین هدف است... .

گروه هدف: افراد ۲۰ تا ۵۰ سال هستند که در سودای جوان‌سازی و زیبایی بیشتر بوده و مورد هدف قرار دارند. افراد غیرمتخصص حتی پرستاران در این دوره‌های کوتاه‌مدت و گران‌قیمت شرکت می‌کنند و در کمتر از یک هفته متخصص زیباسازی مردم می‌شوند، گواهی شرکت در دوره می‌گیرند و با آن به جرات اقدام و  عمل می‌کنند. برخی به صورت زیرزمینی و در آرایشگاه‌ها مشغول هستند و برخی حضوری و در منزل به هموطنان رسیدگی می‌کنند با کسب درآمدهای کلان.

بی‌شک عوارض این مداخلات غیرحرفه‌ای هر روز، بهانه شکایات مختلف در دادگاه جرائم پزشکی و کلانتری است. تشخیص اینکه چه روشی برای چه فردی مناسب است بر اساس درس‌نامه‌ها آموزش‌ داده شده و به عهده متخصصان مربوطه است. متاسفانه و افسوس که تبعات اقدامات زیباسازی در این فرایند در اغلب موارد قابل جبران نیست و چهره دست‌کاری شده در هر مرتبه از مداخله و دستکاری بیشتر، بدتر شده و طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهد. دختران جوانی که در دهه‌های دوم و سوم زندگی اغفال این روش‌ها و تکنیک‌ها می‌شوتد، در دهه‌های بعدی زندگی خود چه بهانه‌ای برای حفظ جوانی و طراوت خواهند داشت.

به همین خاطر است که این روزها با چهره های عجیب و غریب مواجه می‌شویم؛ برخی گونه‌های برجسته دارند و بعضی ابروهای در حال پرواز، برخی انگار ماسک به چهره دارند و بعضی انگار زنبور لب‌هایشان را گزیده باشد.

اطلاعیه سازمان نظام پزشکی

با توجه به برگزاری دوره های مختلف آموزشی در زمینه پوست و مو و زیبایی، IPL ، انواع لیزر ، الکترولیز، کراپو، میکرودرم، کاشت مو، تزریق ژل و چربی، PRP ، انواع فیلرها، مزوتراپی، برگزاری دوره های تغذیه و رژیم درمانی، چاقی و لاغری، طب مکمل شامل طب سوزنی، طب سنتی، هومیوپاتی، طب چینی و سایر دوره های آموزشی در زمینه پزشکی از سوی موسسات، شرکت های توزیع کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی و افراد اعلام می دارد چنین دوره هایی از نظر عملکردی فاقد هر گونه اعتبار و گواهی های صادره فاقد وجاهت قانونی است.

بدیهی است تمامی دوره های یاد شده در هنگام نظارت و بازرسی توسط دستگاه های نظارتی و بروز مشکلات در دادسراها، به عنوان مدرک و مجوز فعالیت و مبنای حیطه شرح وظایف برای امضا قرار نمی گیرد. بنابراین فقط دوره های آموزشی که توسط مراکز ذی صلاح برگزار شده و گواهینامه برای آنها صادر می گردد معتبر است.

در عین حال، در این اطلاعیه تاکید شده است که تنها دانشگاه های علوم پزشکی کشور، انجمن های علمی و تخصصی با توجه به رشته مربوطه بر اساس مجوزهای وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، مجاز به برگزاری دوره های آموزشی هستند.

هشدار رئیس انجمن لیزر پزشکی

دکتر رضا فکر آزاد رئیس انجمن علمی لیزر پزشکی ایران با تاکید بر اینکه بدون مشورت با پزشک متخصص نباید لیزر درمانی کرد، گفت: این روزها برخی افراد غیر متخصص به طمع کسب درآمد بیشتر اقدام به لیزر درمانی می کنند که ممکن است باعث دو رنگی پوست، سوختگی و ایجاد اسکار روی سطح پوست و حتی نابینایی فرد شود.

وی با انتقاد از اینکه افراد بیش از حد به زیبایی و زیبا شدن اهمیت می دهند، افزود: همین موضوع باعث شده تا عده ای سودجو که از تخصص کافی در استفاده از لیزر برخوردار نیستند، وارد عمل شده و  اقدام به لیزر درمانی کنند که عملی بسیار غیر اخلاقی و غیر علمی است و به سلامت افراد آسیب های جدی وارد می کند.

فکر آزاد با تاکید بر اینکه نباید مردم برای زیبایی به هر اقدامی متوسل شوند، گفت: افراد برای انجام لیزر درمانی تحت هیچ شرایطی به سالن های آرایشگاه ها مراجعه نکرده و برای کسب اطلاعات بیشتر از مراکز مجاز و قانونی به پایگاه انجمن لیزر پزشکی ایران مراجعه کرده یا از پزشک معتمد یا شبکه بهداشت محل زندگی خود در مورد پزشک حاذق پرس و جو کنند.

خطرات تزریق ژل در آرایشگاه ها

امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست، مو وزیبایی گفت: امروز در کشور برای رفع چین و چروک و افزایش حجم لب ها از روش حجیم سازی از طریق ژل استفاده می کنند. وی ادامه داد: افراد غیر متخصص زیادی به خصوص در آرایشگاه‌های زیبایی اقدام به تزریق این ژل ها می کنند که توصیه می کنیم برای تزریق ژل‌ها به این مکان ها مراجعه نشود.

این متخصص پوست و مو و زیبایی گفت: تزریق ژل‌های غیر استاندارد به وسیله افراد غیر متخصص عوارض زیادی از جمله کبودی و تورم در ناحیه پوست و سردرد و سرگیجه و افتادگی پلک را به همراه دارد.

وی تاکید کرد: این ماده تزریقی یک نوع سم است و در صورتی که پزشکی آن را با قیمت ارزان تهیه کند خطرساز می شود به همین دلیل افرادی که می خواهند عمل تزریق ژل یا بوتاکس را انجام دهند حتما باید به پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین