۵ اتفاق عجیب و غریب در دنیای ماشین‌های خودران!

گروه فناوری الف،   3960703257

شرکت های بزرگی در حال آزمایش ماشین خودران در سطح خیابان ها هستند و گاهی اتفاقات عجیبی حول این آزمایش ها رخ می دهد.

۵ اتفاق عجیب و غریب در دنیای ماشین‌های خودران!

به گزارش کلیک، خبرگزاری بیزنس اینسایدر (businessinsider) در گزارشی نوشت؛ ماشین خودران احتمالا در آینده وارد بازار می شوند، اما آنچه اکنون در دسترس مشتریان است، رانندگی اتوماتیک «سطح ۲» نامیده می شود که تنها به راننده برای کنترل ماشین کمک می کند. احتمالا سیستم خودران تسلا بهترین مدل در بازار کنونی است که تنها قادر است کنترل ماشین را در بزرگراه ها در دست بگیرد. کادیلاک هم به زودی SuperCruise را معرفی می کند و احتمالا قابلیت های مشابهی را ارائه می کند.

مسیر دستیابی به سطح ۴ یا ۵ که همان ماشین خودران واقعی است هنوز بسیار طولانی است و حداقل برای چند سال دیگر، انسانها باید هنگام رانندگی دست روی فرمان داشته و چشم خود را به مسیر پیش رو بدوزند، اما در حال حاضر آزمایش های زیادی برای ماشین های تمام خودکار در سطح چند شهر جهان در حال انجام است.

این آزمایش ها که در مواردی توجهات بسیاری را برانگیخته به شرح زیر است:

 

مردی با کت و شلوار مرموز در ون

در ماه اوت یک ون مرموز در اطراف شمال ویرجینیا مشاهده شد. در نگاه اول به نظر می رسید که پشت فرمان این خودرو کسی نیست. اما در واقع راننده با پوشیدن یک لباس عجیب به شکل روکش صندلی ماشین از دید دیگران پنهان شده بود.

این کار بسیار عجیب و غریب را شرکت های «ویرجینیا تک» و «فورد» برای آزمایش عکس العمل عابران پیاده و دیگر رانندگان در مواجه با یک خودروی بدون راننده انجام دادند. این امر توجه زیادی را به خود جلب کرد. در واقع فورد و ویرجینیا تک در حال انجام یک آزمایش بدون استفاده از ماشین خودران واقعی بودند.

 

معمای حضور اپل در عرصه ماشین های خودران

حدود یک سال پیش شایعه شد که اپل در حال کار بر روی یک پروژه به نام «تیتان» است. گفته می شد که اپل در این پروژه خودروی برقی خواهد ساخت که انقلابی در صنعت حمل و نقل است. البته تمام آن‌چه در این مورد گفته شد صرفاً گمانه‌زنی بود و اپل به طور رسمی آن را تأیید و یا تکذیب نکرد.

مدتی بعد تیم تحقیقاتی تیتان از این شرکت جدا شد و اکنون اپل قصد دارد تنها بر روی یک پلتفرم ماشین های هوشمند و خودران کار کند و به این منظور با چند کمپانی بزرگ خودروسازی همکاری خواهد کرد.

اما شواهد دیگری نشان می دهد که اپل همچنان در حال ساخت خودروی خاص خود است. به عنوان مثال چندی پیش یک ون از این شرکت در حال تحقیق در خصوص تکنیک های رانندگی خودکار و نقشه برداری دیده شد.

به هر حال هنوز معلوم نیست اپل می‌خواهد برای این فناوری با شرکت‌های خودروسازی مطرح همکاری داشته باشد یا خودش یک تنه وارد این بازار پررقابت خواهد شد.

 

ساخت یک ماشین خودران برای تحویل پیتزا!

اگر در آینده ماشین ها بتوانند خودشان رانندگی کنند، منطقی به نظر می‌رسد که از ماشین خودران برای تحویل پیتزا نیز استفاده شود.

فورد و دومینو در یک پروژه آزمایشی مبهم بر روی چنین سرویسی کار می کنند. عملکرد این پیک که از خودروهای خودران فورد فیوژن بهره می‌برد، به این صورت است که مشتریان هنگام رسیدن به خودرو، یک کد را بر روی صفحه تبلت مانند که در عقب خودرو تعبیه شده وارد کرده و غذای خود را از محفظه‌ای در کنار آن که توانایی گرم نگه داشتن غذا را دارد، دریافت می‌کنند.

این خودرو قابلیت آن را دارد تا سفارش مشتری را دقیقا درب منزل فرد تحویل دهد؛ ضمن اینکه قبل از رسیدن به درب منزل مشتری، برای آنها پیام فرستاده می‌شود. نکته جالب توجه اینجاست که مشتریان می‌توانند از طریق یک اپلیکیشن روند تحویل سفارش خود را دنبال کنند.

 

ماشین خودران

«دومینو» روبات خودران تحویل پیتزا را هم ساخت

دومینو در گام بعدی گویا به این نتیجه رسید که چه کسی نیاز به ماشین خودران دارد؟ این رستوران می تواند با استفاده از ربات های خودران پیتزا تحویل دهد!

شرکت دومینو، با همکاری شرکت ماراتان روباتیک (Marathon Robotics) به ساخت این روبات پرداختند که علاوه بر حمل و نقل پیتزا و نوشیدنی‌ها (در محفظه سرد و گرم جداگانه) می‌تواند وجه پرداختی‌ها را از مشتریان دریافت کند و با آن‌ها به گفت‌وگو بپردازد.

این ربات ۲۲ هزار دلاری چهار چرخ دارد و با استفاده از GPS و لیزر مسیر خود را پیدا می کند.

 

تبعید خودران اوبر از سان فرانسیسکو

اتومبیل خودران سرویس اوبر از شش چراغ‌ قرمز در سان فرانسیسکو عبور کرد و فعالیتش در این شهر برای همیشه متوقف شد.

در دسامبر سال ۲۰۱۶ ماشین خودران Volvo XC90 شرکت اوبر (Uber) از یک چراغ‌ قرمز عبور کرد و دوربین موجود در خودرو این اتفاق را ضبط کرد. یکی از کارمندان اوبر به‌ صورت ناشناس به خبرگزاری نیویورک تایمز اعلام کرد که این خودروها از پنج چراغ‌ قرمز دیگر نیز عبور کرده‌اند و این اتفاق بسیار بدی برای اوبر بود. این شرکت به اندازه‌ای برای آزمایش ماشین های خودران خود عجله داشت که بدون دریافت مجوزهای لازم شروع به آزمایش ماشین هایش در خیابان‌های شهر کرد. بعد از این اتفاق اوبر مجبور شد به آریزونا برود و در آنجا آزمایش‌های خود را انجام دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین