عقب‌گرد 30 واحدی شاخص کل بورس/ دلخوشی بازار سهام به تک‌سهم‌ها

گروه اقتصادی الف،   3960703194

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملاتی متعادل و به نسبت کم حجم در اغلب نمادهای معاملاتی بودند بازاری که زیر سایه معاملات درون‌گروهی حقوقی‌ها در نمادهای شاخص‌ساز به تک‌سهم‌های کوچک دلخوش کرده است.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز با کاهش 71 واحدی روی رقم 85 هزار و 516 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش یک واحدی عدد 17 هزار و 953 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 127 واحدی به رقم 93 هزار و 88 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 133 واحدی به رقم 59 هزار و 442 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 278 واحدی عدد 188 هزار و 985 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 3 واحدی به رقم 961 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی داده گستر عصر نوین با 18 واحد ، آسان پرداخت پرشین با 14 واحد و ارتباطات سیار ایران با 13 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد خوزستان با 24 واحد ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه هریک تا 22 واحد و گروه مپنا و سرمایه گذاری غدیر هر یک تا 21 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 246 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 781 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 50 هزار و 550 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا، تولیدی و صنعتی درخشان تهران، قرارداد آتی سهام گروه مپنا و قراردادهای اختیار خرید و فروش سهام مپنا از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام بیمه اتکایی امین بازگشایی شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی و کد به کد سهامداران عمده اختصاص دارد 227 میلیون سهم پارس خودرو به ارزش 21.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده با معاملات انتقالی همراه شد. در نماد گروه صنعتی پاکشو نیز 19 میلیون سهم به ارزش بیش از 22.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی مواجه شد. در عین حال 16 میلیون سهم نفت ایرانول به ارزش 7 میلیارد تومان کد به کد شد.

اندکی بیش از 12 میلیون سهم گروه صنعتی سپاهان به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده با معاملات کد به کد مواجه بود و در ایران‌خودرو نیز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی کد به کد شد. در عین حال امروز 2.5 میلیون سهم پتروشیمی فناوران به ارزش کمتر از 20 میلیارد تومان با معاملات کد به کد از سوی سهامدار عمده همراه شد. همچنین کمتر از 4 میلیون سهم فرآورده‌های نسوز آذر به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان میان سهامداران عمده با معاملات انتقالی مواجه بود. همچنین بیش از 2.5 میلیون سهم شیر پاستوریزه پگاه خراسان به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.

بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی زیر سایه معاملات کد به کد و درون‌گروهی سهامداران حامی شاخص بورس در نمادهای معاملاتی پیشرو مواجه بود که بی‌حجمی و تداوم سردرگمی نسبت به دورنمای سودآوری‌ها در بازار سهام به ویژه وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت باعث شده تا تک‌سهم‌های برخوردار از سهام شناوری پایین و یا با سرمایه‌های کوچک همچنان مورد وثوق اغلب سرمایه‌گذاران باشد.

به گزارش فارس، در میانه بازار امروز خبر دستگیری مدیرعامل شرکت تجهیزاتی آذراب در حالی منتشر شد که این شرکت در حال حاضر با هزینه‌های مالی سنگینی از جمله پرداخت سود بیش از 27 درصدی به بانک‌های طلبکار علیرغم برخورداری از سودآوری چشمگیر مواجه است. در گروه پتروشیمی‌ها نیز سرمایه‌گذاران دانایان پارس در حالی وارد ترکیب سهامداران عمده شرکت پتروشیمی زنجان شده که این شرکت با پیشرفت 35 درصدی در طرح توسعه‌ای خود توانسته از وام قابل توجهی در صندوق توسعه ملی برخوردار شود.

در سرمایه‌گذاری غدیر اما تغییر مدیرعامل این شرکت همزمان با انتصاب رئیس جدید صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح (ساتا) قوت گرفته که در زیرمجموعه ساختمانی این هلدینگ علیرغم اقدام برای افزایش سرمایه اما بانک انصار توانسته ضمن اعمال وکالت خود در تصاحب سهام وثیقه 23 درصدی شرکت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه افزون بر مالکیت 20 درصدی خود عملاً مدیریت این شرکت مهم در مجموعه بین‌المللی توسعه‌ای ساختمان غدیر را به دست گیرد.

در گروه پتروشیمی‌ها هم اکنون معضل فروش ارز از سوی شرکت‌های اوره‌ساز به مشتریانی همچون هندوستان و یا سایر پتروشیمی‌ها در مواجهه با بازار چین باعث شده تا دورنمای درآمدی این گروه همچنان با ریسک‌های نامساعدی مواجه باشد.

به گزارش فارس، آنچه که این روزها در بازار سهام معامله‌گران را با ابهام و نگرانی مواجه کرده تسری بحران بانکی در روندی تدریجی به صنایع سودآوری است که به عنوان برند ملی در بورس و فرابورس ایران حضور دارند. روندی که در صورت عدم چاره برای آن می‌تواند به بحران‌های اجتماعی و معیشتی در آ‌ینده‌ای نزدیک منجر شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین