وزیر ارشاد: احتمال تغییر محل برگزاری نمایشگاه کتاب وجود دارد.

گروه فرهنگی الف،   3960703180
 وزیر ارشاد: احتمال تغییر محل برگزاری نمایشگاه کتاب وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین، سیدعباس صالحی صبح دوشنبه سوم مهرماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران حاضر شد.

صالحی در ابتدای سخنان خود در جمع اهالی مطبوعات گفت: «رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی است و مسئولین باید خود را در آزمون رسانه قرار دهند، در این یک ماه من سعی کردم برنامه‌‌ای را که به مجلس دادم در اولویت قرار دهم.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «الان سه هدف، ۹ مسئله و ۴۰ برنامه را مدنظر داریم، بسته اول بسته هویت ایرانی اسلامی است که دارای دو مسئله و ۹ برنامه است. بسته دوم بسته تولید و مصرف فرهنگی است که آن هم چهار بسته و ۱۲ برنامه دارد. بسته سوم بسته مناسبت‌‌های فرهنگی و بین‌المللی است که این بسته شامل ۳ بسته و ۱۲ برنامه است. این بسته‌‌ها به معاونت‌‌ها ابلاغ شده و پایان مهرماه برنامه‌ها و اقدامات ما تکمیل شده باشد.»

او ادامه داد:‌ «بهبود فضای کسب که شناسایی قوانین و مقررات یاری دهنده آن است، در دستور کار است. برنامه دیگر شفافیت است که طبق آن همه فعالیت‌‌های مالی باید شفاف باشد و همه قراردادهای وزارت ارشاد با همه سازمان ها باید امکان انتشار داشته باشد.»

صالحی گفت: «ما گرفتار فقر گفت‌وگو در حوزه فرهنگ هستیم و تشکیل این دبیرخانه برای بهبود این شرایط کمک می‌کند. براساس مشورت‌ هایی در این یک ماه انجام شد، به این نتیجه رسیدیم در همه حوزه‌های فرهنگ و هنر پنج نفر انتخاب شوند و با آنها گفت‌و گوی انفرادی شد.»

او ادامه داد: «
انسجام‌گرایی درونی وزارتخانه مهم است که بخشی از اقدامات ما را در این یک ماه به خود اختصاص داد‌. وزارت ارشاد ۱۰ حوزه فعالیتی دارد و در هر بخش معاونت‌‌ها سازمان‌ ها و مدیریت‌ مختلف دارد این ۱۰ حوزه هم در درون خودشان انسجام کمی دارند هم بیرون از خودشان انسجام‌شان کم است. در حال حاضر ۱۰ کارگروه در این مسئله شروع به کار کرده‌اند تا این انسجام‌ها بیشتر شود.»

او در مورد معرفی معاونان خود گفت: «نگاه بنده این است که ماه اول را به شناسایی و تدوین برنامه خودم برای وزارت اختصاص دهم. ماه دوم به استقرار معاونت‌‌ها و مدیریت‌ها و مجموعه‌‌ها است. گاهی نیاز است افراد تازه اضافه شوند و گاهی نیز می‌‌توان از افرادی که هستند بهره گرفت و با برنامه‌‌های تازه و انرژی تازه با مجموعه ادامه فعالیت دهند.»

او در مورد لغو کنسرت‌ها گفت: «درست است حجم زیاد کنسرت داریم و لغو هم داشتیم ولی نباید این فضا را ترسیم کنیم که این تصور پیش بیاید هیچ اجرای صحنه‌ای نداریم. لغو یک کنسرت غلط است و باید آن را به صفر برسانیم و مسلما این است که باید کشور را با قانون اداره کرد، من معتقدم بد قانونی از بی قانونی بهتر است. و ما با این رویکرد با مجموعه‌های موثر در این بخش گفت‌وگو می‌کنیم، علایم روشنی هم نشان داده که به اجماع ملی برسیم و قانون مبنای عمل کنیم.»

او همچنین در مورد نمایشگاه کتاب گفت: «محل برگزاری و مشکلاتی که امسال به وجود آمد گفت امسال دومین سالی بود که نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شد، اما شرایط شهرآ فتاب مناسب نبود و این مسئله چه در ایام نمایشگاه و چه قبل از آن به مسئولین منتقل شد. همین هفته قبل هم جلسه‌ای با مسئولان دست‌اندرکار داشتیم و من گفتم اگر تا پایان مهر اتفاقی رخ ندهد وزارت ارشاد در برگزاری نمایشگاه سال بعد در محل دیگر تجدیدنظر می‌کند.»

وزیر ارشاد همچنین در مورد فیلم‌های توقیفی گفت: «
در این‌باره وزیر تصمیم گیرنده نیست چون محصولات فرهنگی زیادی در حوزه‌های مختلف تولید می‌شوند. این نکات در ساختار خودشون بررسی می‌شوند و نتیجه اعلام می‌شود.»

او گفت: «این تصمیم به کمیته‌ای ارجاع داده شد و در حال حاضر گزارش کمیته آماده است. آن مواردی در این کمیته اتفاق افتاده مورد قبول است و اگر افراد طبق روال پیش رفته باشند زمینه نمایش آثار با ساختارهای جاری فراهم می‌شود و گرنه باید اصلاحات صورت گیرد، ولی مسیری که پیموده شده قانونی است.»

او همچنین در مورد ممنوع الفعالیتی برخی از هنرمندان بعد از انقلاب گفت: «ما در ارشاد ممنوع‌الفعالیت نداریم، اما ممکن است دستگاه قضایی برخی افراد را ممنوع‌الفعالیت کرده باشد، اما ارشاد به این مسئله ارتباطی ندارد.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین