حضور احمد توکلی در جمع مالباختگان کاسپین/ بانک مرکزی در این گرفتاری سهیم است و نمی تواند شانه خالی کند

احمد توکلی،   3960702285 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان مالباختگان موسسه مجاز کاسپین حضور یافت. یادداشت تلگرامی احمد توکلی از این حضور در ادامه می آید.

حضور احمد توکلی در جمع مالباختگان کاسپین/ بانک مرکزی در این گرفتاری سهیم است و نمی تواند شانه خالی کند

امروز بعدازظهر به جمع مالباختگان کاسپین و معترضین به دستگاه قضائی رفتم. هم حرف شان را شنیدم و هم از پیگیری این پرونده در دیده بان شفافیت و عدالت خبر دادم. شندیدن اعتراض و دادخواهی پیرزن و پیرمرد هائی که سرمایه عمر ودارائی شان را از دست داده اند سخت و دردآور است. تعجب می کنم چرا مسئولین حتی حاضر به شنیدن حرف این مردم نیستند.


کنار پیاده رو حلقه زدند و برایشان توضیح دادم که الحمدلله دستگاه قضائی شکایت و اعلام جرم دیده بان علیه مسئولین بانک مرکزی و وزارت تعاون در ماجرای پرونده ثامن الحجج را مورد توجه و پی گیری قرار داده است و بزودی قرار است سمن اسناد خود از تخلف مسئولین را به دادگاه ارائه کند.


گفتم این گام قوه قضائیه را باید به فال نیک گرفت و آنرا طلیعه ای برای حل مشکل دیگر موسسات مالی از جمله کاسپین دانست.


بااین حال تاکید کردم ماهیت پرونده های مالی زمان بر است و در همه جای دنیا هم چنین است. لذا شما هم باید همراهی کنید.


برخی از حاضرین اعترض کردند این موسسات ورشکسته نشدند و من هم تاکید کردم که حدس من هم چنین است و ضمن اینکه متخلفین در میان مسئولین بانک مرکزی و وزارت تعاون باید تحت پی گرد قانونی قرار بگیرند، اما نمی توان برای جبران خسارت مردم از بانک مرکزی توقع داشت که پول چاپ کنند. باید به روش هائی قضائی، اموال و سرمایه و املاک صاحبان این موسسات را کشف و جبران خسارت کنند.

http://uupload.ir/files/0swh_111.jpg

همچنین توضیح دادم که برخی می گویند ورشکستگی یک نهاد مالی نیز مثل ورشکستگی یک بنگاه تولیدی است و نباید دولت را مقصر دانست. این در حالی است که موسسات مالی واعتباری با پول مردم، خلق پول می کنند. وقتی کفش می خریم، این خرید ما به اعتبار وزارت تعاون و وزارت جهاد نیست ولی وقتی پول بانک می گذاریم به اعتبار حاکمیت اعتماد می کنیم. موسسات مالی نزد بانک مرکزی سپرده و ذخیره قانونی دارند و این یعنی بانک مرکزی در این گرفتاری سهیم است و نمی تواند شانه خالی کند.


در نهایت قول دادم پرونده کاسپین را در دیده بان شفافیت و عدالت پی گیری و از حق مردم دفاع کنیم. اسناد و مدارکی که در این پرونده به دستمان رسیده است بیش از ثامن الحجج نباشد، کمتر هم نیست.
 

دیدگاه کاربران

سپرده گذار کاسپین۱۰۸۵۱۷۱۹:۳۵:۳۲ ۱۳۹۶/۷/۲
با تشکر از حضور جناب آقای توکلی در جمع ما مردم مظلوم کاسپین آقای توکلی بدان اجر حضورت در جمع ما مظلومین کمتر از عزاداری ابا عبدالله نیست چرا که شما به دادخواهی مظلوم وگرفتار آمده اید امیدواریم دیگر مسئولین ما را با حضورشان همراهی کنند .
ناشناس۱۰۸۹۶۷۱۵:۱۰:۲۳ ۱۳۹۶/۷/۳
دهها ساله که مسئولین هشدار میدند که در موسسات پول نذارید اون وقت که سود 28 تا 45 درصد میگرفتید فکر این روز را هم میکردید
ناشناس۱۰۹۱۴۰۲۱:۱۳:۴۶ ۱۳۹۶/۷/۳
اگر اطلاعات ندارید نمک به زخم مردم نپاشید . موسسه کاسپین تازه از ابتدای سال 95 از بانک مرکزی مجوز گرفت و شروع به کار کرد و اکثر سرمایه های این موسسه حاصل سپرده های مردم در این موسسه مجاز در سال 95 بوده است . انوقت شما از دهها سال قبل حرف می زنید. سرمایه مردم در شرایطی دزدیده شده است که بانک مرکزی مسئولیت نظارت و صیانت بر سرمایه های مردم را در این موسسه مجاز را برعهده داشت و برای انجام این کار در مراحل مختلف 800 میلیارد تومان از این موسسه پول گرفته بود . حالا چرا مردم مقصرند . احتمالا شما جزو کسانی هستید که از طرف بانک مرکزی مامور شایعه پراکنی و دروغگویی شده اید.
محمد۱۰۹۱۶۹۲۲:۲۱:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۳
چرت نگو مجوز تز بانک مرکزی دارد
سپرده گذار کاسپین۱۰۸۵۲۳۱۹:۴۵:۴۰ ۱۳۹۶/۷/۲
ضمن تشکر از حضور جناب آقای توکلی نماینده ی مردم ایران در جمع متحصنین کاسپین باید بگوییم که بانک مرکزی در بوجود آمدن مشکل کاسپین کاملا مقصر است .
ناشناس۱۰۸۵۲۶۱۹:۵۵:۴۰ ۱۳۹۶/۷/۲
امیدوارم در انتخابات بعدی با تَکرار هیچ شخصی از هیچ حزبی مردم دنباله رو چشم و گوش بسته نباشند و اختیارات قانونی را در دست کسانی بسپارند که نسبت به ادای آن امین تر و دلسوز تر هستند.
ایلامی۱۰۸۵۳۵۲۰:۱۹:۱۱ ۱۳۹۶/۷/۲
درود بر این مسول دلسوز
سپرده گذار کاسپین۱۰۸۵۳۹۲۰:۲۸:۵۴ ۱۳۹۶/۷/۲
مگر می شود یک دولت به مردم خودش انچنان ظلمی نماید که هیچ دولت خارجی حتی صدام ملعون نیز نتوانست ان را انجام دهد و ان به تاراج بردن 4500 میلیارد تومان پول سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین و بدبخت نمودن سپرده گذاران ان در روز روشن می باشد. جالب است که تازه این سپرده گذاران را در طی این یک سال با مغلطه های فراوان و دروغهای بیشمار تحت فشار روحی بسیار شدیدی گذاشته است که به سکته و مریضی های سخت و ناراحتی های روحی و حتی مرگ شماری از سپرده گذاران منجر شده است . بدتر از ان این است که مردمی را که در شعب دارای تابلوی کاسپین و با قرارداد و مهر و امضا کاسپین و دفترچه کاسپین سپرده گذاری کردند و حتی تائید بانک مرکزی را در زمان سپرده گذاری داشتند سپرده گذار تعاونی منحله فرشتگان می نامد و اصلا هم توجه نمی کند که تعاونی فرشتگان در سالهای 92 و 94 در دو نوبت توسط بانک مرکزی منحل شده بود و مردم سپرده گذار در سال 95 در موسسه مجاز کاسپین در شعب با تابلوی کاسپین حتی بسیاریشان اسم این تعاونی را قبلا نشنیده بودند و تابلوهای قبلی شعب نیز ارمان ایرانیان بود. ضمنا چگونه امکان دارد در حالی که تقریبا اکثر سرمایه گذاری ها در سال 95 پس از دریافت مجوز کاسپین انجام گرفته است و در ان زمان این موسسه تحت نظارت مستقیم بانک مرکزی بوده است سرمایه های مردم ان هم در این حجم عظیم ناپدید شود و بانک مرکزی هیچ اطلاعی از ان نداشته باشد.
مهدي۱۰۸۶۱۴۰۰:۵۲:۳۵ ۱۳۹۶/۷/۳
سلام و درود بر شما اقاي دكتر توكلي ،واقعا جاي شما در مجلس خالي است اميدوارم خداوند به شما اجر دهد درس بزرگ عاشورا به شيعيان درس ازادگي و دفاع از مظلوم است اميدوارم بقيه مسولين هم در عمل و نه در ظاهر پيرو امام حسين باشند و براي دو روز دنيا چشم خود را بر حقيقت نبندند و به دانند خداوند بر اعمال انها ناظر است
ناشناس۱۰۸۷۱۴۰۹:۵۰:۲۸ ۱۳۹۶/۷/۳
درود بر جناب اقاي توكلي كه باصرف وقت براي احقاق حق مردم تلاش مي كنند . ايشان به واقع دلسوز مردم هستند ، اميدوارم همواره به ياري خداوند در احقاق حق مردم همچنان موفق باشند . سلامت و تندرستي ايشان را از خداوند متعال خواستارم.
احمد۱۰۸۷۱۷۰۹:۵۳:۳۱ ۱۳۹۶/۷/۳
جناب توکلی تعجب کردید از اینکه مسولین چرا به درد دل مردم گوش نمیکنند . در کشوری که مسولینش فقط به فکر منافع شخصی بوده و منافع ملی برایشان هیچ اهمیتی ندارد و علیرغم وجه ظاهرالصلاحشان فقط به فکر استفاده از رانت و پایمال نمودن بیت المال هستند و بوئی از .. و مسلمانی نبرده اند جای هیچ تعجبی نیست. لطفا منتشر کنید . (آقای توکلی مردم دیگه این دردها ..راه گلویشان را بسته و دیگر نائی برای سخن گفتن و فریادزدن ندارن).
ناشناس۱۰۸۷۳۹۱۰:۲۳:۰۱ ۱۳۹۶/۷/۳
جناب دكتر توكلي از شما و سایر نمایندگان محترمی که با سپرده گذاران بیگناه همراهی و حمایت مینمایند سپاسگزاریم . بانک مرکزی آبروی نظام بانکی را برد و امیدواریم قوه قضاییه هر چه سریعتر عاملین را مجازات و سپرده های مردم را برگرداند و در این راه مثل همیشه از مردم مظلوم و برحق دفاع نمایید .
ناشناس۱۰۸۷۴۷۱۰:۴۳:۲۵ ۱۳۹۶/۷/۳
طبق اصل 171 قانون اساسی زمانیکه یک نهاد دولتی در موضوعی مقصر است و کوتاهی کرده که باعث ضرر و زیان شده است طبق قانون دولت بایستی آن ضرر و زیان را جبران کند اکنون نیز که کوتاهی و بی تدبیری و عدم نظارت بانک مرکزی مسبب ضرر و زیان به سپرده گذاران کاسپین شده بطوریکه 11 ماه سرمایه زندگی مردم در موسسه مجاز کاسپین بلوکه شده بایستی در اسرع وقت از محل منابع بانک مرکزی مطالبات مردم پرداخت شود و مسئولین بانک مرکزی بواسطه تحمیل این عذاب روحی به بیش از دو میلیون نفر از مردم جامعه بایستی توسط قوه محترم قضائیه محاکمه شوند .ما از قانون انتظار اجرا داریم لازم است نمایندگان محترم ملت در مجلس و مسئولین و قضات شجاع و عادل در قوه قضائیه با همکاری یکدیگر هر چه سریعتر حق دو میلیون نفر از مردم را از دولت (بانک مرکزی ) بگیرند و حقوق شهروندی نه در کاغذ بلکه در عمل اجرا شود چرا که بعمل کار براید به سخنرانی نیست... نگویند موسسه فرشتگان در سال 92 منحل شده و کلیه تعهداتش به موسسه آرمان ایرانیان منتقل شده این موسسه نیز در پایان سال 94 منحل شده و کلیه تعهداتش به موسسه کاسپین منتقل شده با مجوز رسمی بانک مرکزی هر دو انحلال به همراه مجوز رسمی صورت گرفته است. یا حسین
ناشناس۱۰۸۷۷۳۱۱:۱۶:۲۰ ۱۳۹۶/۷/۳
در اجتماع کارگرانی که ماههاست حقوق نگرفته اند و مدام .. هم شرکت کنید.
ناشناس۱۰۸۸۳۱۱۲:۳۵:۴۴ ۱۳۹۶/۷/۳
جناب آقای دکتر توکلی، بانک مرکزی در یک پروسه فریبکارانه و چراغ خاموش و عامدانه دامی به نام کاسپین مجوز دار جهت به دام انداختن سرمایه مردم پهن نمود و پس از جمع آوری هزاران میلیارد تومان سپرده مردم با اتکا به مجوز صادره در حرکتی غیر قانونی و ناجوانمردانه و غیر اخلاقی اعلام نمود که مجوز مربوطه مشروط بوده و کاسپین شعبه نداشته است. و با این اقدام عملا در روز روشن جیب مردم بیچاره و بی پناه را خالی نمود. لطفا حافظ سپرده های مردم که ما حصل یک عمر تلاش و کوشش آنان است باشید. با تشکر
ناشناس۱۰۸۸۳۶۱۲:۳۹:۴۰ ۱۳۹۶/۷/۳
يک فساد‌‌ سازمان‌يافته قبل از صد‌‌ور مجوز موسسه کاسپين رخ د‌‌اد‌‌ه است و يکسري افراد‌‌ متخلف با د‌‌اشتن لابي‌هاي پشت‌پرد‌‌ه مجوزي را مي‌گيرند‌‌ که بعد‌‌ از مد‌‌تي کسري و زيانش کشف مي‌شود‌‌، حال بانک مرکزي به جاي آنکه مد‌‌يران خود‌‌ را به د‌‌ليل اهمال و سوءمد‌‌يريت توبيخ و برکنار و تاوان اين سوءمد‌‌يريت را براي مرد‌‌م جبران کند‌‌، د‌‌ر اين مقطع هم مي‌خواهد‌‌ با فرافکني به جاي جانبد‌‌اري از مرد‌‌م د‌‌وباره از همان موسسان متخلف کاسپين و هيات‌مد‌‌يره ناکارآمد‌‌ آن حمايت کند‌‌.
الف۱۰۸۸۸۵۱۳:۳۸:۲۴ ۱۳۹۶/۷/۳
""موسسات مالی واعتباری با پول مردم، خلق پول می کنند. وقتی کفش می خریم، این خرید ما به اعتبار وزارت تعاون و وزارت جهاد نیست ولی وقتی پول بانک می گذاریم به اعتبار حاکمیت اعتماد می کنیم. موسسات مالی نزد بانک مرکزی سپرده و ذخیره قانونی دارند و این یعنی بانک مرکزی در این گرفتاری سهیم است و نمی تواند شانه خالی کند."" نكته همينجاست كه موسسات اعتباري متخلف ،‌اصلا نزد بانك مركزي همچين سپرده گزاري نكردن . بانك مركزي هم بارها اعلام كرده بود به خاطر يه ذره سود بيشتر پولتون رو توي اين موسسه ها نذاريد. دير يا زود اينجور موسسات-در اين مورد موسسه فرشتگان (نه كاسپين كه مجوز قانوني داره و مشكلي هم نداره)- با توجه به مشكلات مالي زمين ميخورن ، سوال اينجاست ،چرا عده اي دوست دارن پول بي قانوني يك يا چند موسسه ،طمع سپرده گزارها، بي مسئوليتي دولت دهم و يازدهم-كه رشد افسارگسيخته و بي ضابطه موسسه ها بيشتر در اون دوره بود- و تعهدات اون موسسه ها از جيب همه ملت پرداخت بشه . و چرا عده اي دوست دارن مسئله موسسات مجوز دار رو با موسسات بدون مجوز قاطي كنن و بي ثباتي ايجاد كنن(مثلا در همين مورد به جاي موسسه فرشتگان بدون مجوز كه اصل مشكل مربوط به اونه ،‌ دائما برخي نام موسسه كاسپين كه مسئول رسيدگي به موسسه فرشتگان هست رو اعلام ميكنن . قبلا در مورد بانك تجارت و بانك پارسيان هم همچين كاري كردن) ميدونم چاپ نميشه اما حرف حق رو بايد گفت...
نادم و پشیمان۱۰۸۹۴۴۱۴:۵۳:۵۷ ۱۳۹۶/۷/۳
درود بر آقای توکلی عزیز و سایت خوب الف. من به حال خودم و امثال خودم تاسف میخورم که جو گیر شده و گول لیست تَکرار میکنم را خوردم و به آنهایی رای دادم که الان در برابر این ناحقی بزرگ روزه سکوت گرفته اند. رای من حرامشان باد و قول میدهم در دوره بعد جبران این کوتاهی را خواهم کرد .. و خیلی از این لیست تَکرار هم در کنار فرزندهای ژن مرغوبشان به خانه هایشان مرجوع میشوند.
صهبا۱۰۹۲۵۰۰۷:۳۲:۲۹ ۱۳۹۶/۷/۴
همیشه همین جوریه،پشیمون میشید،دوباره دفعه بعد جو گیر میشید و تکرار میکنید.
محمد۱۰۸۹۹۹۱۵:۲۷:۱۲ ۱۳۹۶/۷/۳
جناب آقای توکلی مردم خودشان مقصر هستند که به خاطر حرص و طعم و سود بیشتر این موسسات درپیتی را انتخاب کردند چرا اونوقت که سودهای 26 و30می گرفتند فکر این روزها را نمی کردند مگر بانکها با سابقه بالا و سرمایه های زیاد مانند ملی و صادرات و ملت یک همچنین سودهای می دادندو یا بهتر بگویم قادر به دادن چنین سودهای بودند خود سپرده گذاران فکر نمی کردند که چرا اینها دارند سودهای نا متعارف می دهند تور خدا ..بگذارید ملت حریص ادب شوند.
ناشناس۱۰۹۱۷۰۲۲:۲۴:۰۰ ۱۳۹۶/۷/۳
دیدگاه تو عوض کن
کوروش۱۱۱۳۵۶۱۷:۴۱:۵۲ ۱۳۹۶/۷/۷
جناب آقای دکتر توکلی، چرا سپرده گذاران کاسپین باید تاوان اشتباهات قوه مجریه و قضاییه را بدهند؟ اشتباه قوه قضاییه:: زمانی که هنوز دارایی‌ها و سپرده‌های تعاونی‌های هشت‌گانه غیرمجاز به موسسه اعتباری کاسپین منتقل نشده بود دو دستور قضایی بدون اطلاع بانک مرکزی از سوی یکی از قضات در مشهد صادر شد 1) تعاونی‌ها مکلف شدند تمام تابلوهای خود را با تابلوهای موسسه کاسپین تعویض کنند. 2) دفترچه‌های سپرده‌گذاران تعاونی‌هایی که باید منحل می‌شدند با دفترچه‌های موسسه کاسپین تعویض شود در حالی که هنوز دارایی‌ها و سپرده‌های نزد این تعاونی های هشت گانه به موسسه کاسپین منتقل نشده بود. اشتباه بانک مرکزی:: قبل از اینکه این موسسات کاملا منحل شوند و بررسی وضعیت حساب‌ها صورت گیرد به کاسپین مجوز دادند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین