المعلم: سوریه حق واکنش به هر تجاوزی را برای خود محفوظ می داند

گروه سیاسی الف،   3960701303

وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که سوریه بیش از هر زمان دیگر بر ریشه‌کنی تروریسم از خاک خود مصمم است.

به گزارش تسنیم، "ولید المعلم" وزیر خارجه سوریه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت برخی قدرتها معتقدند تروریسم امکان دارد ابزاری برای محقق کردن آرزوها و طرحهای آنان به ضرر ملتها باشد.

وی افزود برخی قدرتها امروز تلاش می کنند جهان تک قطبی را در برابر برخی قدرتهایی که تلاش می کنند جهان عادلانه تر به وجود آید، باز تولید کنند و سوریه بیش از هر زمان دیگری بر ریشه کنی تروریسم در سراسر خاک این کشور مصمم است. ارتش عربی سوریه و نیروهای در کنار آن و نیز نیروهای هم پیمان هر روز موفقیتهای بیشتری در جنگ با تروریستها به دست می آورند. تروریسم و اندیشه تکفیری با نبود اراده جنگ با آن به کابوسی روی سینه ملتها باقی خواهد ماند.کشور سوریه برای توسعه مسیر های آشتی ملی مصمم است زیرا مفیدترین وسیله برای کاهش رنج و سختی است.دولت سوریه برای فراهم کردن شرایط مناسب به منظور موفقیت مذاکرات آستانه و ژنو جدیت به خرج داده و متعهد بوده است.

وزیر خارجه سوریه گفت سوریه حق واکنش نشان دادن به هرگونه تجاوزی را برای خود محفوظ می‌دارد و تاکید می کند ایجاد مناطق عاری از تنش و درگیری، توافقی موقت است که نباید یکپارچگی سرزمینی سوریه را نقض کند.

ولید المعلم همچنین گفت روند آستانه و ایجاد مناطق عاری از تنش، دلگرم کننده است و امید است به توقف عملی جنگ در سوریه منجر شود.