اروپا: ترزا می پیشنهادهای سازنده در زمینه برگزیت ارائه دهد

گروه جهان الف،   3960701187

نماینده اتحادیه اروپا در زمینه مذاکرات برگزیت از نخست‌وزیر بریتانیا خواست تا پیشنهادهای سازنده‌ای در این راستا مطرح کند.

به گزارش فارس، اتحادیه اروپا خواستار پیشنهادهای سازنده از «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس درباره برگزیت و در راستای خروج از اتحادیه اروپا شد.

بنابر گزارش شبکه خبری «دویچه‌وله»، «میشل بارنیه» نماینده اتحادیه اروپا در زمینه مذاکرات برگزیت گفت که سخنان می نشانی از فضایی سازنده برای حرکت به سمت جلو دارد اما به این منظور باید پیشنهادهای سازنده‌ای ارائه شوند.

بارنیه معتقد است که در پی 3 دور مذاکره، مذاکرات برگزیت به مرحله خاصی رسیده است و به همین دلیل وی دیدگاه خیلی مثبتی درباره سخنان روز گذشته ترزا می ندارد.

می در جریان سخنانی در فلورانس، درباره خروج کشورش از اتحادیه اروپا موضع‌گیری کرد و پیشنهاد روابطی سازنده و عمیق در طول 2 سالی که بعد از مارس 2019 و برای اجرایی شدن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا لازم است، مطرح کرد.

چندی پیش «امبر راد» وزیر کشور انگلیس اظهار داشت که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نباید به معنی پایان یافتن همکاری‌های امنیتی با این اتحادیه باشد.

مردم بریتانیا و ایرلند شمالی سال 2016 رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند اما مذاکرات خروج که بر اساس قوانین اتحادیه فرآیندی دو ساله است با تاخیر و ماه مارس 2917 آغاز شد.

از زمان آغاز مذاکرات تا کنون هم هیچ پیشرفتی حاصل نشده و دولت بریتانیا برای شکستن بن‌بست مذاکرات حاضر به پرداخت ده‌ها میلیارد پوند شده است.