بررسی آیفون 8 اپل از دید وب‌سایت‌های معتبر دنیای فناوری

گروه فناوری الف،   3960631068

مانند هر سال، وب‌سایت‌های فناوری آیفون‌های جدید اپل را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده‌اند. در ادامه به آیفون ۸ و ۸ پلاس، از دیدگاه این وب‌سایت‌ها نگاهی خواهیم انداخت.

بررسی آیفون 8 اپل از دید وب‌سایت‌های معتبر دنیای فناوری

به گزارش زومیت؛ روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور پس از مدت‌ها انتظار، اپل گوشی‌های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را در کنار آیفون ۱۰ به جهانیان معرفی کرد. از نظر ظاهری، این دو گوشی طراحی آیفون ۷ و ۷ پلاس را به ارث برده‌اند؛ هرچند به لطف استفاده از شیشه به‌جای فلز در قسمت پشت گوشی، به ویژگی‌ شارژ خودکار مجهز شده‌اند. برخلاف شباهت ظاهری آیفون ۸ و ۸ پلاس به نسل پیشین خود، این دو گوشی از پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعددی بهره می‌برند که در این میان می‌توان به دوربین بهتر و پردازنده‌ی قوی‌تر اشاره کرد. در این مطلب، با دیدگاه چهار وب‌سایت معتبر فناوری درباره‌ی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بیشتر آشنا می‌شویم. توجه داشته باشید که آنچه در ادامه‌ی مطلب ذکر شده، نظرات این وب‌سایت‌ها در مورد این دو گوشی  است.

ورج:
ورج بررسی آیفون ۸ و ۸ پلاس را با نگاهی به طراحی این دو گوشی شروع کرده است. ورج از طراحی این دو گوشی به‌عنوان چهارمین نسل از طراحی آیفون ۶ یاد کرده است که تفاوت اصلی آن‌ها با آیفون‌های قبلی به استفاده از شیشه در قسمت پشت گوشی محدود می‌شود. از نگاه ورج، استفاده از شیشه در پشت گوشی باعث سنگین‌تر شدن آن‌ شده است که موجب می‌شود در هنگام در دست داشتن گوشی حس اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید. اپل ادعا کرده شیشه‌ی به‌کاررفته در قسمت پشت آیفون‌های جدید بسیار مقاوم استِ اما نویسنده‌ی وب‌سایت ورج اذعان دارد که طی چند روز استفاده از آیفون‌های جدید اپل و حمل آن‌ها در جیب، شاهد خراش برداشتن شیشه‌ی پشت گوشی بوده است.

از منظر طراحی، ورج پرچم‌داران اندروید را برتر از آیفون ۸ و ۸ پلاس می‌داند. از نظر این وب‌سایت، آیفون ۸ نه‌تنها به زیبایی پرچم‌داران اندروید نیست، بلکه این گوشی در کنار آیفون ۷ و ۶، از زیبایی طراحی آیفون ۴ نیز برخوردار نیست. این وب‌سایت حاشیه‌های بزرگ دور نمایشگر آیفون‌های جدید را مورد پسند نمی‌داند و اذعان دارد سامسونگ در طراحی گلکسی اس ۸ به‌مراتب موفق‌تر بوده است. هرچند به گفته‌ی ورج، اپل تمام انرژی خود را صرف طراحی آیفون ۱۰ کرده و همین مسئله باعث عقب ماندن آیفون ۸ از رقبای  است.

 در مورد نمایشگر، نویسنده‌ی ورج، پنل به‌کاررفته در آیفون‌های اپل را از نظر دقت رنگ، بهترین پنل ال‌سی‌دی موجود در بازار قلمداد می‌کند. خوشبختانه استفاده از ویژگی True Tone در آیفون ۸، دقت رنگ‌های نمایشگر را از گذشته نیز بهتر کرده است. در زمینه‌ی بلندگوها، از نظر ورج بلندگوهای استفاده‌شده در آیفون ۸ همانند بلندگوهای آیفون ۷ دارای کیفیت و حجم صدای مناسبی هستند؛ البته حجم صدای بلندگوهای آیفون ۸ در مقایسه با نسل قبلی این گوشی حدودا ۲۵ درصد نیز افزایش یافته است.

آیفون ۸ به بلوتوث ۵ نیز مجهز است که می‌تواند استفاده از هدفون‌ها و بلندگوهای بی‌سیم را ساده‌تر کند؛ اما ورج از مدیریت نه‌چندان منظم دستگاه‌های متصل از طریق بلوتوث در آی‌اواس شکایت دارد. همچنین به عقیده‌ی این وب‌سایت، نبود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفونُ هنوز آزاردهنده است و دانگل هدفون عرضه‌شده توسط اپل راهکار چندان مناسبی برای رفع این کمبود  نیست.

 ورج همچنین به ارائه‌ی ویژگی شارژ بی‌سیم در آیفون جدید اپل اشاره کرده و اقدام به تست سرعت شارژ آیفون ۸ پلاس با پد ساخت موفی (Mophie) کرده است. بنا بر ادعای ورج، در زمان شارژ بی‌سیم با این پد، آیفون ۸ پلاس در هر ۳۰ دقیقه ۱۵ درصد شارژ می‌شد که سرعت چندان بالایی نیست؛ اما ممکن است با ارائه‌ی بروزرسانی جدیدی در آی‌اواس، سرعت شارژ بی‌سیم افزایش یابد. نویسنده‌ی ورج ویژگی شارژ بی‌سیم را برای شرایطی نظیر شارژ کردن گوشی کنار تختخواب یا در اتومبیل مناسب دانسته است.

ورج از ارائه‌ی ویژگی شارژ سریع در آیفون‌های جدید اپل استقبال کرده است. طبق آزمایش ورج، با استفاده از شارژر آیپد، می‌توان شارژ آیفون ۸ پلاس را در ۳۰ دقیقه، ۴۰ درصد افزایش داد که عدد مناسبی است. البته شارژر ارائه‌شده همراه با آیفون ۸ و ۸ پلاس از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و لازم است شارژر دیگری تهیه  کنید.

 از نظر عمر باتری، از دیدگاه ورج، با وجود استفاده از باتری کوچک‌تر در آیفون‌های جدید، کاهش ملموسی در زمان شارژدهی این دو گوشی در مقایسه با آیفون ۷ و ۷ پلاس وجود ندارد. ورج از افت زمان شارژدهی باتری آیفون ۶ اس و ۷ پس از چند ماه ابراز نارضایتی کرده است؛ اما اذعان دارد که در چند روز استفاده از آیفون‌های جدید شاهد افت زمان شارژدهی نبوده است.

در زمینه‌ی دوربین، به‌ عقیده‌ی ورج، نسل گذشته‌ی آیفون پشت سر رقبای اندرویدی‌ قرار می‌گیرد؛ اما دوربین آیفون ۸ و ۸ پلاس از توانایی لازم برای رقابت با هماوردان اندرویدی‌ برخوردار است. در تست‌های اولیه انجام‌شده توسط ورج، تصاویر گرفته‌شده دارای رنگ‌هایی اشباع نظیر عکس‌های گرفته‌شده با گلکسی اس ۸ بوده است. ورج همچنین به مقایسه‌ی دوربین آیفون ۸، پیکسل ایکس ال، گلکسی اس ۸ و آیفون ۷ پرداخته و ادعا می‌کند در بسیاری موارد آیفون ۸ تصاویر بهتری نسبت به رقبایش ثبت می‌کند. ورج از ویژگی Portrait Lighting نیز به‌عنوان یک ویژگی جذاب یاد می‌کند.

از نظر عملکرد، ورج از سرعت بالا و عملکرد روان گوشی، به‌ویژه حین انجام کارهای روزمره نظیر گشت‌وگذار در وب، تماشای ویدئو و عکاسی رضایت کامل دارد. این وب‌سایت از پردازنده‌ی A11 بایونیک به‌عنوان یکی از دلایل این عملکرد سریع یاد می‌کند. به عقیده‌ی ورج، قدرت سخت‌افزار به‌کاررفته در آیفون ۸ بسیار بیشتر از نیاز فعلی این گوشی است؛ اما موجب می‌شود در درازمدت شاهد افت محسوس در عملکرد این گوشی  نباشید.

ورج از عرضه‌ی آی‌اواس ۱۱ در کنار آیفون‌های جدید نیز استقبال کرده است و این نسخه از سیستم عامل موبایل اپل را منظم‌تر از گذشته توصیف می‌کند. نویسنده‌ی ورج بیش از هر چیز از بهبودهای صورت‌گرفته در اپلیکیشن استور و مرکز کنترل (Control Center) استقبال کرده  است.

در پایان، ورج اذعان دارد که از نظر کارایی، تفاوت فاحشی میان آیفون ۸ و آیفون ۷ وجود ندارد و دارندگان پرچم‌داران سال گذشته‌ی اپل نیازی به تعویض گوشی خود نخواهند داشت. اما این وب‌سایت به کاربران آیفون ۶ اس یا گوشی‌های قدیمی‌تر اپل توصیه کرده است که آیفون‌های جدید را امتحان کنند. ورج در این زمینه، از بهبودهای صورت‌گرفته در تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین و عملکرد کلی آیفون‌های جدید نسبت به آیفون‌های قدیمی‌تر، به‌عنوان دلایل احتمالی برای خرید گوشی‌های جدید اپل یاد کرده است. این وب‌سایت در نهایت امتیاز ۸ از ۱۰ را به آیفون ۸ و ۸ پلاس اختصاص داده است.

انگجت:
از دید انگجت، هدف اپل از تولید آیفون هشت ارائه‌ی پرچم‌داری جدید برای افرادی است که ممکن است از طراحی رادیکال آیفون ۱۰ استقبال نکنند. انگجت طراحی آیفون ۸ را مشابه طراحی آیفون ۶ می‌داند؛ اما قضاوت در مورد خوب یا بد بودن استفاده از این سبک طراحی را به کاربران واگذار کرده است. انگجت استفاده از شیشه در ساخت گوشی را تغییری مثبت قلمداد کرده است. بنا به ادعای نویسنده‌ی انگجت، در مدت یک هفته استفاده از آیفون‌های جدید اپل، خراش یا ترک‌خوردگی در بدنه‌ی شیشه‌ای این گوشی‌ها مشاهده نمی‌شود.

 از دیدگاه انگجت حذف نوارهای پلاستیکی موجود روی بدنه‌ی آیفون‌های قبلی که به لطف استفاده از شیشه امکان‌پذیر شده، ظاهر آیفون را بهبود بخشیده است؛ درعین‌حال در دست گرفتن گوشی شیشه‌ای، در مقایسه با فلز حس بهتری به کاربر منتقل می‌کند. اما گوشی‌های شیشه‌ای تمایل بیشتری به سر خوردن از سطوحی نظیر سطح میز خواهند داشت و وزن بیشتر شیشه، راحتی کار با آیفون ۸ پلاس را اندکی کاهش داده است. انگجت در زمینه‌ی طراحی به ال‌جی وی ۳۰ و گلکسی اس ۸ سامسونگ نیز اشاره کرده و اذعان کرده است که این دو گوشی با وجود استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر، طراحی بهتری دارند.

انگجت کیفیت نمایشگر آیفون‌های جدید را با نسل قبلی آن‌ها یکسان می‌داند؛‌ اما از ویژگی True Tone به‌عنوان یک نقطه‌ی مثبت یاد می‌کند. این ویژگی، به تناسب نور محیط، تغییراتی در رنگ‌های نمایش داده‌شده ایجاد می‌کند؛ هرچند این تغییرات ممکن به‌آسانی قابل مشاهده نباشندِ اما موجب دیدن تصاویری زنده‌تر از گذشته می‌شوند.

در زمینه‌ی صدا، انگجت همچون ورج از کیفیت و حجم بالاتر صدای تولیدشده توسط بلندگوهای آیفون ۸ استقبال کرده است. هرچند به اعتقاد نویسنده‌ی انگجت، استفاده از بلندگوهای چهارگانه، مشابه آیپد پرو، می‌توانست انتخاب مناسب‌تری باشد.

در زمینه‌ی نرم‌افزار، انگجت ظاهر آی‌اواس جدید را کلاسیک قلمداد می‌کند؛ هرچند استفاده از نوشته‌های ضخیم‌تر در آن غیر قابل چشم‌پوشی است. انگجت از تغییرات ایجادشده در Control Center به‌عنوان تغییراتی مثبت نام می‌برد و عادت کردن به این تغییرات را «ساده» توصیف می‌کند.

 از  دید انگجت، دستیار هوشمند اپل یا همان سیری در این نسخه از آی‌اواس به‌مراتب طبیعی‌تر صحبت می‌کند. ویژگی‌های مختلف این دستیار، نظیر تکرار تلفظ و ترجمه‌ی چندزبانه، از دید انگجت تغییراتی مثبت هستند. همچنین انگجت ادعا می‌کند که سیری در واکنش به درخواست‌های انتزاعی‌تر، نظیر درخواست پخش موزیک غمگین، بهتر از دیگر دستیارهای صوتی عمل می‌کند. در نگاه انگجت، تغییرات انجام‌شده در برنامه‌ی استور نیز تغییراتی مثبت هستند؛ نویسنده‌ی انگجت، تغییر رویه‌ی خاموش و روشن کردن (Reboot) گوشی با کلیدهای فیزیکی را «گیج‌کننده» توصیف می‌کند.

از نظر دوربین، انگجت آیفون ۸ و ۸ پلاس را برتر از آیفون ۷ و ۷ پلاس می‌داند. گوشی‌های جدید اپل، در مقایسه با نسل گذشته، تصاویری شفاف‌تر با رنگ‌هایی زنده‌تر ثبت می‌کنند. انگجت دوربین آیفون‌های جدید را با گلکسی نوت ۸ سامسونگ نیز مقایسه کرده است. از دید انگجت، تصاویر ثبت‌شده توسط آیفون به واقعیت نزدیک‌تر هستند؛ در حالی تصاویر گرفته‌شده توسط نوت ۸ اندکی زنده‌تر  هستند.

در زمینه‌ی عکاسی در محیط‌های کم‌نور بدون استفاده از نور فلش، تصاویر ثبت‌شده با نوت ۸ تا حدی روشن‌تر هستند؛ اما استفاده از فلش چهارگانه در آیفون‌ ۸ و ۸ پلاس می‌تواند این مسئله را جبران کند. انگجت به بهبود حالت پرتره (Portrait Mode) نیز اشاره کرده است. در کنار این مسئله، انگجت از ویژگی Portrait Lighting در آیفون ۸ پلاس به‌عنوان یک ویژگی جالب یاد می‌کندِ هرچند این ویژگی در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و در برخی موارد تصاویر نهایی چندان جالب از کار درنمی‌آیند. انگجت از ویژگی ثبت ویدئوهای اسلوموشن با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه با دقت ۱۰۸۰ پیکسل نیز به‌عنوان یک ویژگی مثبت یاد کرده و آیفون را به خاطر حفظ جزئیات فریم‌ها در این حالت ستوده است.

 درباره‌ی عملکرد گوشی، انگجت عملکرد آیفون‌های جدید در کاربردهای روزانه را با نسل قبلی این گوشی برابر می‌داند؛ از نظر انگجت، آیفون ۸ پلاس، به‌ لطف برخورداری از حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی، در مقایسه با برادر کوچک‌تر خود با حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی، بهتر عمل می‌کند. از دید انگجت، بهبودهای سخت‌افزاری انجام‌شده در نسل جدید آیفون، به‌ویژه استفاده از پردازنده‌ی A11 بایونیک، زمانی نمودار می‌شوند که سراغ کارهای سنگین‌تری (همچون بازی یا مالتی‌تسکینگ) بروید یا از ویژگی واقعیت افزوده آیفون استفاده کنید. این وب‌سایت نگاهی مثبت به ویژگی واقعیت افزوده‌ی اپل موسوم به ARKit دارد و اپلیکیشن‌های ARKit را برتر از اپلیکیشن‌های تانگو گوگل قلمداد می‌کند.

در مورد باتری، انگجت رضایت خود را از شارژدهی باتری آیفون‌های جدید اعلام کرده است. بنا بر تست انجام‌شده توسط این وب‌سایت، آیفون ۸ می‌تواند ۱۲ ساعت و ۲ دقیقه ویدئو را به‌طور ممتد پخش کند؛‌ این مدت‌زمان برای آیفون ۸ پلاس تا ۱۴ ساعت و ۲۶ دقیقه افزایش می‌یابد. از نظر انگجت، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در آیفون جدید نیز یک تغییر مثبت است.

انگجت از گلکسی اس ۸، اس ۸ پلاس، نوت ۸، ال‌جی وی ۳۰ و اسنشال PH-1 به‌عنوان رقبای آیفون ۸ و ۸ پلاس یاد می‌کند که از طراحی زیباتری برخوردارند. ضمنا در مقایسه با وی‌ ۳۰ و PH-1، انگجت از آیفون به‌عنوان گوشی با دوربین برتر یاد می‌کند. جالب اینجا است که از دیدگاه انگجت، دیگر پرچم‌دار سال جاری اپل، آیفون ۱۰ نیز به‌عنوان رقیبی برای آیفون ۸ و ۸ پلاس قلمداد می‌شود. در نهایت، انگجت آیفون ۸ را محصولی توصیف می‌کند که ظاهری شبیه به آیفون ۷ دارد و از زیبایی آیفون ۱۰ بی‌بهره است؛ اما برتری‌های سخت‌افزاری آن غیر قابل انکار است. انگجت امتیاز ۹۱ از ۱۰۰ را به آیفون ۸ و امتیاز ۹۲ از ۱۰۰ را به آیفون ۸ پلاس اعطا کرده است.

وایرد:
وایرد در بررسی خود، تفاوت زیادی میان طراحی آیفون ۸ و ۷ قائل نشده است؛ اما استفاده از شیشه‌ را بهتر از فلز می‌داند. از نگاه این وب‌سایت، استفاده از فلز گوشی را زیباتر کرده است. اپل ادعا می‌کند شیشه‌ی استفاده‌شده در قاب پشتی آیفون ۸ محکم‌تر از گذشته است، اما از دیدگاه وایرد، استحکام آلومینیوم قطعا از استحکام شیشه بیشتر است. حاشیه‌های بزرگ دور نمایشگر آیفون‌های جدید باعث می‌شوند در مقایسه با گلکسی نوت ۸ سامسونگ یا اسنشال فون، آیفون بزرگ‌تر به نظر برسد. در نهایت، وایرد طراحی آیفون ۸ را در مقایسه با آیفون ۱۰، قدیمی قلمداد می‌کند.

 به‌نظر وایرد، در زمینه‌ی دوربین، دوربین‌های پشتی آیفون‌های جدید بهتر از گذشته هستند؛ هرچند این مسئله در مورد دوربین جلو صدق نمی‌کند. از دید نویسنده‌ی وایرد، تصاویر در آیفون‌های جدید بهتر پردازش می‌شوند و رنگ‌ها شادتر از گذشته‌ هستند. از طرفی، مانند دیگر گوشی‌های هوشمند، تصاویر ثبت‌شده با آیفون در مکان‌هایی با نور کم فاقد کیفیت و تار به نظر می‌رسند.

از نظر وایرد، Portrait Lighting یکی از ویژگی‌های جذاب ارائه‌شده در آیفون ۸ پلاس است؛ اما این ویژگی همیشه بهترین تصاویر را به شما تحویل نمی‌دهد. این مسئله با توجه به این‌که این ویژگی در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد، عجیب نیست. ضبط ویدئوهای 4K و اچ‌دی نیز بدون اشکال انجام می‌شود و نتیجه کار روان و قابل قبول است. اپلیکیشن دوربین در مجموع ساده است؛ هرچند پیدا کردن برخی ویژگی‌ها چندان آسان نیست.

نویسنده‌ی وایرد از قدرت پردازشی آیفون‌های جدید رضایتمند است و باور دارد که با استفاده از پردازنده‌ی A11 بایونیک، اپل قدرت پردازشی آیفون‌هایش را به سطح لپ‌تاپ‌ها رسانده است. افزایش قدرت پردازشی آیفون‌های جدید، به‌ویژه در زمان اجرای برنامه‌های واقعیت افزوده‌، خود را آشکار می‌سازد. قدرت پردازشی آیفون‌های جدید اجازه می‌دهد برنامه‌های واقعیت مجازی به‌خوبی اجرا  شوند.

در مورد نمایشگر، وایرد همچون دیگر وب‌سایت‌ها، بیش از هر چیز به ویژگی True Tone و تأثیر مثبت آن بر کیفیت رنگ‌های تولیدشده توسط نمایشگر تأکید کرده است. وایرد به مواردی نظیر بلندگوهای بهتر، به‌روزرسانی سخت‌افزار بلوتوث و وایرلس و مهم‌تر از همه، ارائه‌ی ویژگی شارژ بی‌سیم نیز اشاره کرده و از آن‌ها به‌عنوان تغییراتی مثبت یاد کرده است.

در مجموع، وایرد نه‌تنها آیفون ۸ و ۸ پلاس را از نظر دوربین و عملکرد، گوشی‌هایی فوق‌العاده خطاب می‌کند، بلکه در زمینه‌ی تعیین معیارهای ساخت گوشی هوشمند، اپل را همچنان برتر از سامسونگ و گوگل می‌داند. اما وایرد نیز اذعان دارد که آیفون ۸ و ۸ پلاس، از نظر طراحی در مقایسه با آیفون ۱۰ حرفی برای گفتن ندارد. نویسنده‌ی وایرد، آیفون ۸ و ۸ پلاس را به بهترین هواپیمای پیستونی و آیفون ۱۰ را به یک جت تشبیه کرده است. از نظر وایرد، اگر قصد ندارید ۱۰۰۰ دلار خرج کنید، می‌توانید آیفون ۸ یا ۸ پلاس بخرید؛ همچنین اگر صاحب آیفون ۷ هستید، آیفون ۸ نمی‌تواند باعث شود گوشی قدیمی‌تان را به سطل زباله بیندازید! وایرد در مجموع امتیاز ۸ از ۱۰ را برای آیفون ۸ و ۸ پلاس در نظر گرفته است.

سی‌نت:
سی‌نت مانند دیگر وب‌سایت‌ها برخی ایرادات را به آیفون ۸ وارد دانسته است. از جمله: نبود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، افزایش پیدا نکردن عمر باتری در مقایسه با نسل قبل و افزایش ۵۰ دلاری قیمت مدل پایه‌ی آیفون ۸ در مقایسه با سال گذشته (هرچند مدل پایه‌ی فعلی حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به مدل پایه‌ی سال گذشته دارد). سی‌نت آیفون ۸ را آیفونی با «طراحی سال گذشته» در کنار «تکنولوژی سال جاری» توصیف کرده است؛ ضمن این‌که رنگ‌های انتخابی نیز به سه رنگ محدود شده‌اند. از دید سی‌نت، شیشه‌ی استفاده‌شده در قسمت پشت گوشی، آن را زیبا کرده و از لغزندگی گوشی کاسته است؛ اما به کاربران توصیه کرده در نگه‌داری از آن احتیاط به خرج دهند.

 در زمینه‌ی سخت‌افزار، سی‌نت از پردازنده‌ی A11 بایونیک به‌عنوان بهترین ویژگی آیفون ۸ یاد می‌کند. به‌ویژه که این با پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی اپل و ماژول وایرلس جدید همراه شده است. ماژول W2 استفاده‌شده در آیفون جدید، عملکرد ارتباط وای-فای را ارتقاء می‌دهد. سی‌نت از عملکرد پردازنده‌ی A11 ابزار رضایت کرده و برای توجیه رضایتمندی خود به نتایج بنچمارک Geekbench 4 این پردازنده اشاره کرده‌ است. به گفته‌ی نویسنده‌ی سی‌نت، A11 در تست پردازش تک‌هسته‌ای در Geekbench موفق به کسب امتیاز ۴۱۸۸ شده و در تست پردازش چند‌هسته‌ای امتیاز ۱۰۲۱۳ به دست آورده است. این امتیازها نه‌تنها بسیار بهتر از امتیازهای به‌دست‌آمده توسط پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام هستند؛ بلکه همچنین به نتایج کسب‌شده توسط مک‌بوک‌های مجهز به پردازنده‌ی Core i5 اینتل در تست Geekbench نیز نزدیک شده‌اند.

در زمینه‌ی عملکرد باتری و شارژ سریع، سی‌نت شارژدهی باتری را مشابه آیفون‌های سال گذشته می‌داند.  نویسنده‌ی سی‌نت از ارائه‌ی ویژگی شارژ بی‌سیم خشنود است؛ اما اذعان دارد که سرعت شارژ بی‌سیم چندان زیاد نیست. در این رابطه، سی‌نت نوید افزایش سرعت شارژ بی‌سیم در آینده داده است. سی‌نت همانند ورج اعلام کرده در حالت شارژ بی‌سیم، گوشی هر سی دقیقه پانزده درصد شارژ می‌شود.

مانند دیگر وب‌سایت‌های فناوری، سی‌نت نیز از ارائه‌ی ویژگی True Tone به‌عنوان تغییری مثبت یاد کرده است. سی‌نت همچنین به وجود بلندگوهای بهتر با بیس بیشتر اشاره کرده و اظهار داشته که بلندگوهای جدید تجربه‌ی موسیقی را در آیفون جدید بهبود بخشیده‌اند. اما نویسنده‌ی سی‌نت نیز عقیده دارد که نبود جک ۳.۵ میلی‌متری همچنان آزاردهنده است.

 سی‌نت از پیشرفت‌های آیفون ۸ در زمینه‌ی عکاسی استقبال کرده است. نویسنده‌ی این وب‌سایت کیفیت دوربین پشت و جلو آیفون ۸ را بهتر از گذشته می‌داند و معتقد است که تصاویر و ویدئوهای ثبت‌شده توسط آیفون جدید از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. در کنار این موارد، سی‌نت به کاربران توصیه کرده است که اگر به عکس‌برداری با موبایل زیاد اهمیت می‌دهند، بهتر است به‌جای آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس را انتخاب کنند. اما در نهایت، نویسنده‌ی این وب‌سایت معتقد است پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دوربین آیفون ۸، در مقایسه با آیفون ۷ چندان «شگفت‌انگیز» نیستند.

سی‌نت معتقد است که استفاده از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده بهترین کاری است که می‌توانید در آیفون‌های جدید اپل انجام دهید. از نظر سی‌نت، نرم‌افزارهای واقعیت افزوده در آیفون بسیار خوب عمل می‌کنند و جزئیات گرافیکی بالایی را نمایش می‌دهند. سی‌نت همچنین به برخی مشکلات واقعیت افزوده در آیفون نظیر ناتوانی دوربین در تشخیص برخی از سطوح و جابجایی‌ و لغزش ناگهانی اشیاء مجازی اشاره کرده است. از دید سی‌نت، تجربه‌ی واقعیت مجازی روی گوشی همراه، هرچند راحت است؛ اما به‌خوبی تجربه‌ی واقعیت مجازی با استفاده از هدست یا عینک نیست. همچنین برخی برنامه‌ها این حس را به کاربر القا می‌کنند که واقعیت مجازی ویژگی چندان کاربردی نیست.

سی‌نت امتیاز ۸.۶ از ۱۰ را به آیفون‌ ۸ اعطا کرده است و عقیده دارد آیفون ۸ به خاطر نداشتن دوربین دوگانه، در مقابل رقبای اندرویدی، به اندازه‌ی آیفون ۸ پلاس جذاب نیست. نویسنده‌ی این وب‌سایت معتقد است دارندگان آیفون ۷ نیازی به تعویض گوشی خود نخواهند داشت؛ اما آیفون ۸ برای دارندگان آیفون ۶ گزینه‌ای جذاب خواهد بود. همچنین افرادی که می‌خواهند مبلغ کمتری هزینه کنند، می‌توانند به‌جای آیفون ۸ پلاس یا آیفون ۱۰، آیفون ۸ را انتخاب کنند. در نهایت، سی‌نت به کاربران توصیه کرده تا زمان عرضه‌ی آیفون ۱۰ و معرفی پیکسل ۲ گوگل منتظر باشند که بتوانند گوشی مورد علاقه‌ی خود را از میان گزینه‌های بیشتری انتخاب کنند.