سپاهان 2 - پرسپولیس 2 ؛ جلال الدین مرد سرنوشت ال کلاسیکو !

گروه ورزشی الف،   3960630237

دیدار جذاب و دیدنی دو تیم همانطور که انتظار می‌رفت پرهیجان و جنجالی بود و در نهایت به تساوی رضایت دادند.

سپاهان 2 - پرسپولیس 2 ؛ جلال الدین مرد سرنوشت ال کلاسیکو !


به گزارش "ورزش سه"، در دیداری که پرسپولیس شانس بزرگی برای پیروزی پیش از جدال حساس خود در لیگ قهرمانان داشت در نهایت به تساوی مقابل سپاهان رضایت داد تا طرفداران فوتبالی از دیدن یک بازی زیبا و جذاب و البته جنجالی لذت ببرند.

 

استادیوم: نقش جهان هفته: هفته لیگ برتر/ فصل هفدهم
داور: اشکان خورشیدی کمک داوران: سجاد طوری- رحیم شاهین و علی صفایی

 سپاهان:

لی اولیویرا، حسن جعفری، ساسان انصاری، عزت اله پورقاز(ژاویر رودریگز 70)، شاهین ثاقبی، سعید آقایی، میلاد سرلک، مهرداد محمدی، مروان حسین، رافائل اسچولر و سیاوش یزدانی
سرمربی: زلاتکو کرانچار

 پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، حسین ماهینى(شایان مصلح)، محسن ربیع خواه، شجاع خلیل زاده، محمد انصارى، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، محسن مسلمان (دقیقه 70، بشار رسن)، مهدى طارمى و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

اخطار مهدی طارمی(پرسپولیس)، سیاوش یزدانی(سپاهان)، ابوالحسن جعفری(سپاهان)ف فرشاد احمدزاده(پرسپولیس)میلاد سرلک(سپاهان)، جلال‌الدین علی محمدی(سپاهان)

 

شرح گل ها

سپاهان 0 پرسپولیس 1: ( دقیقه 38، مهدی طارمی): مهدی طارمی در غیاب گادوین منشا به عنوان پنالتی زن اول پرسپولیس مامور نواختن این ضربه شد تاو آن را برخلاف جهت حرکت اولیویرا به گل اول پرسپولیس تبدیل کرد.

 سپاهان یک پرسپولیس یک : (دقیقه 64، مروان حسین): ارسال کرنر اینبار برای سپاهان با ضربه سر مروان حسین گل تساوی بخش زردپوشان را در پی داشت.

 سپاهان 1 پرسپولیس 2: (دقیقه 72، علی علیپور): حرکت فوق العاده پرسپولیسی ها پشت محوطه جریمه و پاس در عمق فرشاد احمدزاده برای علیپور این بازیکن را با اولیویرا تک به تک کرد تا دروازه سپاهان برای بار دوم باز شود.

 سپاهان 2 پرسپولیس 2: ( دقیقه 86، علی محمدی): اینبار زلاتکو در نقش فوق العاده تعویض هایش به نتیجه رسید و دو تعویضی او توانستند در نقش گلساز و گلزن ظاهر شوند. ارسال رضا میرزایی با عبور از تمام بازیکنان به علی محمدی رسید تا او با ضربه ای زمینی بیرانوند را بار دیگر تسلیم کند.

شرح نیمه اول:

 حضور حدود 40 هزار هوادار در دیدار پرسپولیس و سپاهان نوید یک بازی جذاب و دیدنی را از سوی دو تیم می‌داد اما شرایطی که زلاتکو و برانکو پیش از این نبرد داشتند باعث شده بود تا هر دو تیم با احتیاط بازی را دنبال کنند و دروازه آنها با کمترین خطر مواجه شود.
پرسپولیس روی فرارهای مهدی طارمی در قلب دفاعی سپاهان حساب باز کرده و بود و سپاهان نیز روی فضاهای شوتزنی از پشت محوطه جریمه و بارها از این طیق با ضربات ساسان انصاری و مروان حسین و اسچولر به دنبال باز کردن دروازه بیرانوند بود که در آن ناکام ماند.
در نهایت اما اشتباه مدافع سپاهان باعث شد تا داور در دقایق پایانی یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کند و مهدی طارمی دومین پنالتی پیاپی خود را در این فصل تبدیل به گل کند و سرخپوشان را با یک گل راهی رختکن کرد.

 

بهترین بازیکن

مهدی طارمی با وجود از دست دادن فرصت های کلیدی تحرک فوق العاده ای در این بازی داشت؛ اما در جمع پرسپولیسی ها صادق محرمی و وحید امیری نیز فوق العاده بازی کردن اگرچه بازی آنها همچنان بی اشتباه نیست. در جمع سپاهانی هم ساسان انصاری پرانگیزه و پرنفس بود و حسن جعفری با بازوبند کاپیتانی نمایش بی عیب و نقصی ارائه کرد.


اتفاق ویژه

جلال الدین علی محمدی وینگر سپاهان در دقیقه84 با تکل روی پای فرشاد احمدزاده مانع از فروریختن دروازه تیمش شد و بلافاصله در ضدحمله با یک ضربه روی پا سانتر رضا میرزایی را به گل تبدیل کرد تا مرد سرنوشت ساز این بازی باشد.