چند خط صریح و صمیمی با محمد باقر قالیباف

سجاد خادم، گروه تعاملی،   3960630083 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
چند خط صریح و صمیمی با محمد باقر قالیباف

جناب آقای قالیباف
سلام و خدا قوت


از آنجا که در هفته های گذشته در رسانه ها بسیار دیدم ازتان تقدیر و تشکر می کنند. مفروض گرفتم که دلتان دیگر _مثل ما _ از تعریف و تمجیدهای اغراق آمیز پر است. لذا خلاصه مختصر و مفید به سهم خودم بابت زحماتی که طی این سال ها در شهر تهران کشیده اید تشکر می کنم و یک راست می روم سر اصل مطلب.


بعد از انتخابات درخواست کرده بودید جوان ها نقد کنند فضای سیاسی را. تحلیل کنند چرایی شکست رقبای آقای روحانی را. این نامه را پاسخی بدانید به همان چالش.

جناب آقای قالیباف، بنده و امثال بنده همان هایی هستیم که تا دیروز به قدر بضاعت مقابل باورهای کارگزارانی ایستادیم و نقدش کردیم. همان باوری که معتقد بود َسد ساخته می شود و می ماند و اختلاس امری است فراموش شدنی و رفتنی. همان باوری که می گفت تهران را باید گران کنیم تا فقط داراها در آن زیست کنند. همان باوری که می گوید چرخ توسعه را باید به حرکت واداشت حتی اگر آسیب پذیرها له شوند زیرش. همان باوری که مانور تجمل را برای مسئولین کشوری تجویز می کرد. همان باوری که انتظار مردم از حکومت اسلامی را چنان تنزل داد که تا مدت ها قوت قالب مردم این جمله شد که فلان شهردار اگر دزدید، کار هم کرد!" همان باوری که وقتی دید نارضایتی ها دارد افزایش می یابد بجای علاج، بودجه ی قوای قهریه را افزایش داد! همان باوری که مع الاسف دوباره جان گرفته و زمزمه می کند تهران شهر پولدارها است، فقرا باید بروند!


ما با آن باور شبیه لیبرالی کارگزارانی کنار نیامدیم. که اگر می آمدیم با کرباسچی ها مشکل نداشتیم. ما برنتابیدیم توسعه را به هر قیمتی. توسعه به قیمت له شدن پابرهنه ها. توسعه به قیمت لفت و لیس حرام خوار ها را. پس به شکل اولی با فسادهای موجود در مجموعه ذیل مدیریت شما نیز به بهانه ی خدماتی که انجام داده اید کنار نیامدیم. در بزنگاه انتخابات اما، چیزی نگفتیم چون - غلط یا درست - تصور می کردیم مدل مدیریتی دولت یازدهم فسادخیز تر از جناح شما است. اما حالا دیگر مصلحتی نیست که بخاطرش تعارف کنیم. حالا صریح می گوییم که اگر قبل تر از این چیزی نگفتیم استخوان در گلویمان بود و معذور بودیم. و الا ما فساد را به مثابه فضله ی موش می دانیم که حتی اگر در مقیاس یک در میلیون هم باشد خروجی را غیر قابل استفاده می کند. ما فساد را لگدی می دانیم به ده ها َمن شیر می خورد.


از ما خرده نگیرید اگر حالا که دستتان از صندلی شهرداری کوتاه است از شما بخاطر برخی فسادهای موجود در بدنه شهرداری گله می کنیم. گله کنیم که چرا با منتشر کننده اسناد "املاک نجومی" چنان کردید. منتشر کننده به هر بهانه ای این کار را کرده بود، نباید مورد شکایت از سمت شما قرار می گرفت. نباید باب نقد فساد در شهردار را مسدود می کردید. نباید هزینه ی نقد شهرداری را بالا می بردید. نباید بنا می گذاشتید شکایت شهردارها از ذره بین به دست ها را. کسی که در تهران زیست کند و چشم منصف داشته باشد خدمات شما را می بیند اما فساد موجود در بدنه ی شهرداری را هم می بیند. و سوال اینجا است که آیا واقعا حضرتعالی خبر نداشتید که برای جلو رفتن کار در بعضی بخش های شهرداری مردم مجبور بودن و هستند که دست به جیب شوند؟!

آقای شهردار سابق؛
همان چشمی که خدمات شمارا دید. لاجرم برخی انتصاب های قبیله ای و رانتی در شهرداری را ذیل مدیریت [...] حضرتعالی را هم دید. همان باوری که پای مناظره از ادعای مضحک در مورد کالای وارداتی کشف شده در خانه ی وزیر خنده اش گرفت، در مورد توضیح شما و ادعایتان در مورد دریافت کننده های "املاک نجومی" دردش گرفت.

جان کلام اینکه گفته بودید نظرمان را در مورد علت شکست اصولگراها بیان کنیم؛
جناب آقای قالیباف، به نظر بنده علت شکست اصولگراها در انتخابات نه صرفا شوراهایی پیر و فرسوده و دور از مردم و خود فهیم پندار است بلکه وجود امثال شما هم هست. مردم وقتی گفتمانی را باور نکنند به آن میل نشان نخواهند داشت. فحوای شعار انتخاباتی رقبای آقای روحانی درانتخابات مبارزه با فساد بود. و چگونه مردم باور کنند شعار مبارزه با فساد را وقتی در مجموعه ذیل مدیریت شماها فساد می بینند. وقتی می بینند شما با عدم توانایی با فساد ائتلاف کرده اید با رقیب جدی آقای روحانی. مردم دل خوشی از عملکرد دولت نداشتند. این را آمارها و ارقام ها نشان می داد. اما باید در آغوش کدام ادعا پناه می گرفتند؟!


حرف آخر
سردار، من و امثال من، شما را مدیری شناختیم که نشان داده اید ناشدنی ها شدنی است. نشان داده اید کارهای به ظاهر غیر ممکن را می شود انجام داد. لذا باور داریم که می توانید توسعه ای مبتنی بر گفتمان ناب انقلابی را محقق کنید. می توانید ضمن توسعه از بروز هرگونه فساد جلوگیری کنید. این امر سخت تر از کارهایی که انجام داده اید نیست. اما اول قدم آن است که بابت همه ی اشتباهات گذشته عذرخواهی کنید. و توجیه را کنار بگذارید.

پ ن؛ به گمانم تابحال به قدر کفایت رفتار متظاهرانه اختیار کرده ایم. به اندازه ی کافی لب فرو بسته ایم روی خطاها. به نظرم دیگر چشم بستن روی عیوب خودی برای گزک ندادن دست رقیب و بیگانه جواب نمی دهد. مجال انتخابات گذشته. فصل کیفور شدن ها و غمگین شدن های دوران بعد از انتخابات هم گذشته. لازم است رو راست باشیم. اول با خودمان و بعد با دیگران. لازم است همه با نقد درون گفتمانی پوست اندازی کنیم. خودمان را از انجماد در اشخاص و احزاب رها کنیم. چه چپی های دلسوز ایران چه راستی های دلواپس ایران. همه با گرایشات سیاسی مختلف به عیوب احزاب و اشخاص مطبوعمان"نه" بگوییم و اصلاح آن را جدی تر از دیگران مطالبه کنیم.

توئیتر نویسنده

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۶۵۸۰۱۱:۴۰:۵۷ ۱۳۹۶/۶/۳۰
قالیباف مرد بزرگی است
ناشناس۱۱۰۶۶۰۰۷:۵۲:۲۰ ۱۳۹۶/۷/۶
قالیباف با دادن مجوز 7 طبقه برای ساخت و ساز به نطرم اشتباه کرد. با ساخت پل صدر هم ......
رضا۱۰۶۵۹۱۱۲:۰۴:۳۱ ۱۳۹۶/۶/۳۰
با سلام به نظر من، هیچ کس نمی تواند فساد را به صفر برساند. اما قالیباف با اصلاح ساختارها، توانست فساد را تا حداقل ممکن کاهش دهد. برای این منظور، میتوانیم فساد در زمان مدیریت احمدی نژاد یا کرباسچی را مشاهده کنیم که به مراتب بیشتر از فساد در مدیریت قالیباف است. در پرونده املاک نجومی نیز حداقل %95 ، سلامت اداری وجود دارد. بهتر است که منتظر بمانیم تا ببینیم که به چه اندازه، فساد در مدیریت نجفی رشد خواهد کرد.
ناشناس۱۰۶۹۰۴۲۳:۰۳:۱۲ ۱۳۹۶/۶/۳۰
کجای ساختار اصلاح شد؟! در چه قسمتی؟!
ناشناس۱۰۶۶۰۹۱۲:۳۸:۰۰ ۱۳۹۶/۶/۳۰
چه عجب اصولگرایی از خود ستایی دست برداشت و برای یکبار هم که شده از خود انتقاد جدی کرد. متاسفانه مشکل اصولگرایی و امثال قالیباف عدم تطابق حرف و شعار با عمل مدیریتی آنهاست.
ناشناس۱۰۶۶۱۲۱۲:۴۴:۰۷ ۱۳۹۶/۶/۳۰
((اگر قبل تر از این چیزی نگفتیم استخوان در گلویمان بود و معذور بودیم)) اگر درد پابرهنه ها راداری و میدانستی فساد وجود دارد دیگر این استخوان در گلو را چه در نیاوردی و داد سخن از داد و عدالت ندادی ؟ اقا سجاد پس یا باز اشتباه میکنی و موضوعاتی رو که به قالباف نسبت دادی وجود خارجی ندارد و یا اعتراف به ... میکنی
ناشناس۱۰۷۱۹۴۲۰:۵۶:۰۷ ۱۳۹۶/۶/۳۱
چون میترسیدیم دولت سرمایه دارها نه مال مردم که مردم را بخورند!!! که دارند میخورند و ایده هایشان را میبینیم:::: آیا درد مردم و مشکل ما حذف قیمتها از روی کالاهاست؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۰۶۶۳۶۱۳:۱۲:۰۲ ۱۳۹۶/۶/۳۰
بسم الله الرحمن الرحیم سلام بخش اصلی این متن مبتنی است بر گزاره ای مبهم وآن هم ((واگذاری املاک )) است که متاسفانه تله ای بود و وجهه ی رسانه ای پیدا کرد ودستمایه آن شد که به ایشان حمله شودوغیر منصفانه هم مورد هجمه افراد وجناحها ی مختلف قرار گرفت .برخورد با این قضیه هم نشان ضعف در جریان اصولگرایی است بماند که کار گزاران فرصت طلبی کردند وبهره برداری .
ناشناس۱۰۶۶۸۱۱۴:۲۰:۴۶ ۱۳۹۶/۶/۳۰
انتقاد تعارفی!!!
ناشناس۱۰۶۶۹۲۱۴:۳۱:۰۵ ۱۳۹۶/۶/۳۰
آقای قالیباف در مورد اتهاماتی ک بهشون زده میشه حالا درست یا غلط بیش از حد سکوت میکنه
ناشناس۱۰۶۷۵۸۱۶:۱۱:۲۵ ۱۳۹۶/۶/۳۰
نقدی پرمدعا و به دور از انصاف به منظور عقده گشایی سیاسی
ناشناس۱۰۶۸۰۰۱۸:۱۰:۴۱ ۱۳۹۶/۶/۳۰
بسطامی من به نقد منصفانه وبه دور ازتعصب حزبی شما که نشان از خردورزی ودلسوزی ملی می باشد آفرین میگم
اسد۱۰۶۸۸۲۲۲:۰۹:۴۶ ۱۳۹۶/۶/۳۰
نقدی بود منصفانه از یک هموطن ، فرقی نمی کند که این نقاد اصولگرا باشد یا اصلاح طلب، به هر حال منصفانه نقد کرد. در تکمیل سخنان این عزیز باید بگویم که مشکل از جایی شروع میشود که متاسفانه مسئولین نظام پس از اشغال صندلی ریاست دچار خوی اشرافی گری میشوند، که این رفتار دیگر نه اصول گرا میشناسد و نه اصلاح طلب. مردم ما مدیرسالم، صادق، متعهد، متخصص و دانا میخواهند وبس. حالا این آدم اصولگرا باشد با اصلاح طلب زیاد فرقی نمیکند. از طرفی بکارگیری خاله و خواهرزاده هم که پیشکش.
محمود۱۰۶۹۵۲۰۰:۴۴:۴۷ ۱۳۹۶/۶/۳۱
یکی از دلایل شاخص شکست اصول گرایان نوع نگاه شان می باشد .اصول گرایان اینقدر جامعه هدف خود را کوچیک میگیرند که رای برخاسته از جامعه کوچیک کم خواهد بود و میدان رقابت به رقیب وا گزار خواهد کرد .اصول گراها و بخصوص جریان قالیباف تصور میکنند جامعه ایران تنها به اندازه قم میباشد و تمام توان و انرژیشان را برای جلب رای و رضایت انها صرف میکنند و بقیه ارا بخصوص ارا خاکستری می ماند برای رقیب.
یک سالمند۱۰۹۷۰۸۱۷:۴۲:۳۶ ۱۳۹۶/۷/۴
اقای دکترمن فقط ازشما یک گلایه دارم چرا درشهرتهران مخصوصا مترو وبی ارتی برای سالمندان معلولین وکودکانی که باکالسکه حمل می شوندفکری نشده ؟مگرانها شهروند نیستند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین