۴ سال گذشته بدترین شرایط مالی کشور را تجربه کردیم

گروه اقتصادی الف،   3960628129

معاون امور عمرانی استانداری تهران در مراسم معارفه شهردار «اندیشه» ، ۴ سال گذشته را بدترین شرایط کشور از نظر مالی و اعتباری دانست.

به گزارش مهر، حسن کریمی، پیش از ظهر سه شنبه در مراسم معارفه بهروز کاویانی به عنوان شهردار اندیشه، ضمن درود بر شهیدان دفاع مقدس و شهیدان مدافع حرم و همه کسانی که در راه صیانت و حفظ این خاک تلاش می کنند و جان خود را فدا کردند طی سخنانی اظهار داشت: خدمت به مردم در اولویت امور قرار داده شود، که پس از دوره ۴ ساله خدمت با روسپیدی و سربلندی نزد مردم حاضر شویم.

وی افزود: با توجه به این که شهر اندیشه از ابتدا بر اساس و اصول شهرسازی و مهندسی طراحی و ساخته شده است و یکی از کم ترین مشکلات را شهرهای استان است و مردم نیاز به خدمات خوب دارند و با توجه به کم مشکل بودن این شهر باز هم نیاز به کار و تلاش در این شهر به خوبی دیده شده و این مهم تنها توسط همدلی و وحدت میان مسئولین و اعضا قابل دست یافتنی می شود.

کریمی اختلاف بین مدیران شهری را سبب وارد شدن ضربه به شهر دانست و گفت: اگر اختلافی در شورای شهر ایجاد شود بزرگترین لطمه آن به مردم وارد می شود و ما هر کجایی که شورای شهر موفق و مقتدر داشتیم، شهردار موفق بوده و خدمات خوبی نیز به مردم ارائه شده است.

وی گفت: امیدواریم که اعضای جدید شورای شهر با برنامه ریزی دقیق خود از ابتدا بتوانند منشا خیر و برکات در شهر باشند و نکته مهمی که در این رابطه بسیار مهم است، نظارت دقیق بر عملکرد شهرداری توسط شورای شهر است.

معاون امور عمرانی استانداری تهران شورای شهر را به پرهیز از دخالت در امور شهرداری فراخواند و افزود: تذکر جدی بعدی این است که شورای شهر دچار اشتباه نشود که تذکر را با دخالت در کارهای شهرداری اشتباه بگیرد، چرا که از وظایف شورای شهر برنامه ریزی و قانونگذاری است اما مجری نیستند و قرار نیست که شورا در مسائل اجرایی دخالت کند و توقع کار خوب نیز داشته باشد.

کریمی بیان داشت: شورا لازم است که در چارچوب قانون نظارت های کامل داشته باشد و به وظایف خود عمل کندو اگر شهردار تخطی داشت، به طور جدی با آن برخورد شود، اما اگر قرار باشد برای استخدام افراد و مدیران شهرداری از سوی شورا دخالت هایی صورت بگیرد، امور شهرداری سست می شود و پس از ۴ سال کار به اهداف نزدیک نشده و رضایت مردم را نیز در پی نخواهد داشت.

معاون امور عمرانی استانداری تهران در پایان اظهار داشت: اعضای شورای شهر دقت لازم را داشته باشند که برنامه های خودرا برای ۴ سال داشته باشند و بدانند و مشخص کنند که در طی این ۴ سال چه کاری را می خواهند انجام دهند حتما هم بر مبنای واقعیت های موجود برنامه ریزی های لازم را به انجام برسانند و حتما وضعیت مالی و منابع دولت را در برنامه ریزی ها در نظر بگیرید.

وی گفت: ما در ۴ سال گذشته بدترین وضعیت مالی را در کل کشور داشته ایم و بعد از ۲۸ الی ۲۹ سال خدمتگزاری در کشور سالهایی بدتر از ۴ سال گذشته از لحاظ اعتباری نداشته ایم حتی در سال های جنگ که مملکت از لحاظ اعتباری و مالی در شرایط خوبی به سر نمی برد ساخت و ساز و فعالیت اقتصادی در این برهه زمان به حداقل رسیده بود و علی رغم این مشکلات شهردار ما بسیار بهتر از ۴ سال قبل کار انجام داده بود و علت این موفقیت و توفیق نیز همدلی و وحدت میان شورا و شهرداری بوده است ما از امکانات محدود در ان دوره حداکثر استفاتده را برده بودیم و قضاوت این موضوع را بر عهده خود شماو مردم قرار می دهیم که مقایسه کنید عملکرد شهرداری دوره قبل و دوره قبل تر از آن را با یکدیگر.

وضعیت مالی ما در سال جدید از لحاظ مکالی نسبت به دوره بهتر شده است اما لازم است که در مصرف اعتبارات و امکانات صرفه جویی و الویت بندی داشته باشیم که انشااله بتوانیم کارهای خوب و مناسبی در جهت رشد و پیشرفت شهر انجام دهیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین