پیامکی شدن قبض تلفن ثابت/مکالمه رایگان برای پرداخت غیرحضوری

گروه فناوری الف،   3960628077 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون شرکت مخابرات ایران با اشاره به اجرای طرح حذف کاغذ در دفاتر خدماتی منطقه ۸ تهران، از ارسال قبض پیامکی برای شش میلیون مشترک در راستای حذف کامل قبوض کاغذی تا پایان امسال خبر داد.

پیامکی شدن قبض تلفن ثابت/مکالمه رایگان برای پرداخت غیرحضوری

داوود زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرآیند دیجیتال‌سازی خدمات مخابرات اظهار کرد: در زمینه دیجیتال کردن خدمات، در چند حوزه کار را شروع کردیم. یکی از این کارها راه‌اندازی پورتال تجاری است. ما برای این که رفت‌وآمدها را کاهش دهیم و در راستای همان دیجیتال‌سازی خدمات، ثبت‌نام تلفن ثابت کل کشور را بر بستر پورتال راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه که در این مدت استقبال از پورتال بد نبوده است، افزود: بیش از ۲۰۰۰ نفر ثبت‌نام از طریق پورتال برای تلفن ثابت داشتیم. پیش از این در حوزه مخابرات مشترکان حتما باید به مرکز خودشان برای دریافت تلفن ثابت مراجعه می‌کردند، اما اکنون امکان الکترونیکی آن فراهم شده که تحول بزرگی است. تلاش می‌کنیم بتوانیم با استقبال مردم، امکانی فراهم کرده که همه ثبت‌نام‌ها در این بستر صورت گیرد.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران در پاسخ به برنامه برای تغییر تعرفه تلفن ثابت بیان کرد: هزینه ۲۰۰ تومان برای واگذاری تلفن ثابت مناسب است اما معتقدیم تعرفه و آبونمان آن باید تغییر پیدا کند، زیرا این مبلغ در حال حاضر بسیار پایین است. البته از آنجایی که چون هزینه نگهداری تلفن ثابت بالا است، آبونمان آن باید افزایش پیدا کند. ما این پیشنهاد را به سازمان تنظیم مقررات می‌دهیم و امیدواریم تا رگولاتوری این مساله را حل کند.

حذف کاغذ در دفاتر منطقه هشت تهران

زارعیان با اشاره به ایجاد دفاتر الکترونیکی در راستای دیجیتال‌سازی، گفت: بنا داریم در کل کشور به تدریج کاغذ را جمع‌آوری و فرآیند ثبت‌نام را الکترونیکی کنیم. در حال حاضر در دفاتر مراکز منطقه هشت تهران که حدود یک میلیون مشترک هست، طرح حذف کاغذ به طور کامل اجرا شده و حذف پرونده کاغذی به دنبال آن است.

وی ادامه داد: منطقه هشت تهران جزو مناطق آزمایشی ما بوده و این طرح از خرداد انجام شده است. بنابراین مشترکانی که به مراکز منطقه هشت مراجعه کنند، از طریق امضای دیجیتال و سیستم الکترونیکی ثبت‌نام می‌شوند. اولویت این است که مشترکان مراجعه حضوری به دفاتر نداشته باشند، اما اگر کسی خواست مراجعه حضوری هم داشته باشد، فرآیندها الکترونیکی انجام می‌شود.

ارسال قبض پیامکی برای شش میلیون مشترک

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با تاکید بر تلاش برای حذف قبوض کاغذی گفت: موضوع دیگری که در راستای الکترونیکی کردن و حذف کاغذ دنبال می‌کنیم، حذف قبوض است. ما حذف قبوض به مبنای کامل را تا پایان سال در برنامه داریم. در مردادماه برای اولین بار به صورت آزمایشی از طریق پیامک برای حدود شش میلیون مشترک در ۲۰ استان قبض ارسال کردیم و هزینه ارسال پیامک هم توسط مخابرات است. اکنون در حال ارزیابی عکس‌العمل‌ها و بازخوردها هستیم.

زارعیان با بیان اینکه به تدریج در حال کم کردن چاپ قبوض هستیم، افزود: پیش از این قبض را دو ماه یک بار ارسال می‌کردیم و قبض‌های چاپی همچنان دو ماه یک بار است. اما برای مشترکان آزمایشی، پس از صدور قبض تیر، در ماه مرداد قبض پیامکی صادر کردیم. بنابراین در این ماه برای کسانی که متن پیامکی ارسال شد، صورت‌حساب کاغذی ارسال نشد.

وی همچنین به تشویق مشترکان برای پرداخت غیرحضوری صورت‌حساب‌ها اشاره و بیان کرد: برای تشویق مشتریان به پرداخت غیرحضوری از طریق سیستم‌های الکترونیک، ۲۴ ساعت مکالمه رایگان درون‌شبکه در نظر گرفتیم که نسبتا در پرداخت قبض به صورت الکترونیکی تاثیر خوبی داشته است.

دیدگاه کاربران

آریابان۱۰۵۲۳۵۱۲:۱۷:۴۶ ۱۳۹۶/۶/۲۸
اینکه تلاش دارند جلوی قطع بی رویۀ درختان رو بگیرند جای قدرشناسی و سپاس داره ولی در ادامه ممکنه لطف نموده و ابراز فرمایند که قراره پیامک به چه آدرسی ارسال بشه ؟!؟!؟!؟!؟!؟ چون در موارد پر شماری مثل مورد خود من ، هنوز هم بعد از 10 سال خط تلفن هنوز که هنوزه بنام سازنده و فروشندۀ لجباز ملک میباشد (علیرغم تسویه حساب نهائی در همون 10 سال پیش !!!!) ، بنابراین گیرندۀ پیامک و پرداخت کنندۀ فیش مجازی قاعدتا چه کسی خواهد بود ؟!؟!؟!؟!؟ طبیعیست که برای اینگونه اشخاص مردم-آزار (که حتی سالهاست که تلفن به نامشون میباشد) ، نه تنها پرداخت هزینه دارندۀ تلفن مطلقا در قاموسشان وجود نداره بلکه بدلیل بد ذاتی و بدجنسی اثبات شده چند ساله شون ، از خداشونه که خط تلفن کلا قطع و برچیده بشه !!!!!!! ؛ طبیعتا درمورد تلفن موبایل چنین مشکلی وجود نداره زیرا روی صفحۀ نمایشگر تلفن (در دست هر کسی که باشه) ثبت و طبیعتا پرداخت میشه ؛
ناشناس۱۰۵۲۴۰۱۲:۲۴:۳۷ ۱۳۹۶/۶/۲۸
کاش قبض برق نیز پیامکی میشد
فلاح۱۰۵۲۴۲۱۲:۳۱:۲۷ ۱۳۹۶/۶/۲۸
در چند روز گذشته ده ها بار تلفن زده شده و بر اساس گفته های پیام عمل کرده ایم ولی اتفاقی نیفتاده و پس از وارد کرده شماره موبایل و ستاره مکالمه خاتمه پیدا کرده. سیستم ثبت شماره اشکال دارد و باید اصلاح شود.
ناشناس۱۰۵۲۷۴۱۳:۲۱:۰۳ ۱۳۹۶/۶/۲۸
پیشنهاد خوبیه ولی وقتی خرید و فروش ملک صورت میگیره خیلی از شماره تلفن ها به اسم مالک اصلیه و نقل و انتقالی صورت نمیگیره. بهتره یه فکری هم برای شماره هایی صورت بگیره که مالک اون ، شماره رو به نفر جدید انقتال نداده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین