سریع ترین روش‌های دانلود رایگان ویدیو‌های یوتیوب

گروه فناوری الف،   3960628064

یوتیوب یکی از پلتفرم‌های اصلی اشتراک‌گذاری ویدیو در دنیا است که روزانه ویدیو‌های بی شماری را پوشش می دهد. در این مطلب به آموزش دانلود رایگان ویدیو‌های یوتیوب پرداخته‌ایم.

سریع ترین روش‌های دانلود رایگان ویدیو‌های یوتیوب

به گزارش کلیک، ویدیوهای یوتیوب برای پخش استریم (Stream) طراحی شده اند نه ذخیره بر روی دیسک سخت یا هارد درایو. اما گاهی دلایل بسیار خوبی برای تماشای آفلاین وجود دارد. شما ممکن است در جایی زندگی کنید که پهنای باند اینترنت به اندازه کافی وجود نداشته باشد و در این زمینه همیشه با مشکل مواجه شوید یا تمایل داشته باشید برخی از ویدیو‌های آنلاین را بر روی گوشی‌ هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی خود ذخیره کنید. البته پخش آنلاین و استریم ویدیو‌های یوتیوب در هر بار تماشا حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف می‌کند، بنابراین لزومی ندارد ویدیویی که قبلا برای پخش و تماشای آن حجم مشخصی از اینترنت را صرف کرده‌‌اید، مجددا بخواهید برای همان ویدیو اینترنت مصرف کنید. اینجاست که دانلود رایگان ویدیو‌های یوتیوب به کمک شما می‌آید، به طوری که با دانلود و ذخیره ویدیو‌های یوتیوب می‌توانید هر زمان بدون نیاز به اینترنت به صورت آفلاین ویدیوی مورد نظر خود را تماشا کنید.

روش‌ها و راه‌های زیادی برای دانلود ویدیو از سایت یوتیوب در سیستم‌ عامل‌های آی او اس، اندروید، ویندوز و مک وجود دارد. در این مطلب به معرفی بهترین روش‌ها و متد‌های رایگان دانلود ویدیو از وبسایت یوتیوب پرداخته‌ایم. البته این نکته را نیز یاد‌آور بشیم که بعضی از نرم‌افزار‌های سوم شخص (third party) وجود دارد که فرآیند مربوط به دانلود ویدیو از یوتیوب را انجام می‌دهند. این برنامه‌ها به صورت رایگان و یا با پرداخت حق اشتراکی به کاربران خدمات ارائه می‌دهند؛ البته بسیاری از این نرم‌افزار‌های رایگان به درستی کار نمی‌کنند و با مشکل دریافت و دانلود ویدیو از سرور یوتیوب مواجه هستند.

دانلود رایگان ویدیو‌های یوتیوب با نرم‌افزار TubeMate در سیستم‌عامل اندروید

1th pic

TubeMate یکی از محبوب ترین ابزار‌ها برای دانلود ویدیوهای یوتیوب در تلفن های هوشمند اندروید است. استفاده بسیار آسان از رابط کاربرای این نرم‌فزار و همچنین ویژگی های منحصر به فرد آن باعث شده تا کاربر بدون نیاز به داشتن اطلاعات تخصصی از این برنامه استفاده کند و ویدیو‌های یوتیوب را به بصورت رایگان دانلود و ذخیره کند.

این برنامه در فروشگاه Google Play در دسترس نیست (گوگل بیش از حد علاقه مند به دانلود رایگان ویدیو‌های یوتیوب نیست)، بنابراین اول از همه شما باید دستگاه Android خود را برای نصب  برنامه های دانلود شده از مکان های دیگر را آماده کنید . هنگام استفاده از این تنظیم، محتاط باشید، زیرا می خواهید اطمینان حاصل کنید که فقط برنامه هایی را که می شناسید و ایمن و قابل اعتماد هستند را دانلود کنید.

تنظیمات گوشی هوشمند خود را باز کنید (بخش Settings) سپس به بخش Security بروید در پایین و در کنار جایی که نوشته «منابع ناشناخته» (Unknown Sources) تیک بزنید، برای تغییر این تنظیم روی گزینه مورد نظر ضربه بزنید.

پس از تیک زدن این گزینه، در دستگاه آندروید خود به وب سایت TubeMate YouTube Downloader بروید و یکی از سرور‌های تایید شده برای دانلود برنامه را انتخاب و سپس نرم‌افزار TubeMate YouTube Downloader را دانلود کنید.

بعد از دانلود برنامه، بر روی گزینه Install App کلیک کنید و هنگامی که دستگاه به شما هشدار داد که این نرم افزار ممکن است به گوشی شما آسیب برساند، OK را بزنید و خیال تان راحت باشد که همچین اتفاقی نمی افتد؛ زیرا هر نرم افزاری که از جایی به غیر از گوگل پلی نصب کنید این هشدار را می دهد.

همان‌طور که پیش از این گفته شد، به صورت پیش فرض، اندروید اجازه نصب نرم افزار هایی را که خارج از گوگل پلی هستند به شما نمی دهد. در مرحله نصب نرم‌افزار باید با شرایط استفاده از نرم افزار موافقت کنید تا نرم افزار نصب شود و پس از اتمام نصب بر روی گزینه Open کلیک کنید.

1th pic

هنگامی که برای اولین بار Tubemate را اجرا می کنید، مجموعه ای از ویدئوها در قسمت Home نرم افزار به شما نشان داده شده است که می توانید آن ها را ببینید و یا خودتان ویدئو های جدیدی را از سایت یوتیوب دانلود کنید.

ویدئویی را که می خواهید دانلود کنید انتخاب کنید. بر روی فلش آبی رنگی که در قسمت بالای صفحه وجود دارد کلیک کنید تا انواع کیفیت های موجود برای دانلود را مشاهده کنید که با توجه به سرعت اینترنت و حافظه خالی گوشی تان یکی را انتخاب کنید. در این بخش گزینه ای برای دانلود ویدئو به صورت Mp3 وجود دارد که فقط صدا را برای شما دانلود می کند که بیشتر برای موزیک ویدئو ها استفاده می شود. گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنی و بر روی Download در پایین صفحه کلیک کنید.

هنگامی که دانلود فایل به اتمام رسید، بالای گوشی شما صفحه ای ظاهر می شود که با کلیک بر روی آن فایل دانلود شده پخش می شود. و اگر بخواهید زمان دیگری فایل را پخش کنید باید به بخش Download List موجود در نرم افزار بروید و در آن جا کلیپ مورد نظر را پخش کنید. اگر فایل خام ویدئو ها را می خواید، می توانید به گالری یا فایل منیجر گوشی خود رفته و در آن جا فایل ویدئویی را بیابید.

2th pic

دانلود رایگان ویدیو‌های یوتیوب در سیستم‌عامل‌های مک و آی او اس

اگر شما یکی از کاربران اپل هستید، فرآیند دانلود کلیپ های YouTube کمی متفاوت است، بسته به اینکه سیستم عامل شما آی او اس یا مک است، متد‌ها متفاوت هستند. اگر از iOS در آیفون، آیپد یا آیپاد لمسی استفاده می کنید، به روش اول نیاز دارید و اگر از Mac OS X یا Mac استفاده می کنید، به روش دوم نیاز دارید.

در سیستم عامل iOS، ترفند این است که یک برنامه کوچک باهوش به نام Documents5 نصب شود. این برنامه یک برنامه مدیریت فایل است، اما از طریق این برنامه می توانید کلیپ های YouTube را نیز دانلود کنید. فرآیند دانلود ویدیو‌های یوتیوب بوسیله برنامه Documents5 بسیار ساده و روان است.

اول از همه، کلیپی را که می خواهید در سیستم عامل iOS دانلود کنید با مرورگر Safari ویدیو مورد نظر را باز کنید. هنگامی که صفحه ویدیو مورد نظر بارگذاری شد، روی نماد اشتراک گذاری و سپس کپی لینک کلیک کنید.

برنامه Documents5 را باز کنید؛ سپس بر روی نماد مرورگر وب برنامه که یک قطب نما کوچک در پایین سمت راست صفحه نمایش است، کلیک کنید و به savefrom.net بروید. آدرس کلیپ YouTube را در کادر ورودی بزرگ قرار دهید، یکی از گزینه های کیفیت ویدیو را انتخاب کنید سپس فایل شروع به دانلود می‌شود.

هنگامی که دانلود ویدیو به پایان رسید، آن را می‌توانید در بخش Downloads برنامه Document5 مشاهده کنید. متاسفانه ویدیو‌های دانلود شده به وسیله برنامه Documents5 را نمی‌توانید به بخش Camera Roll آیفون انتقال دهید؛ بنابراین برای مشاهده ویدیو‌های دانلود شده توسط برنامه Document5 همیشه باید این برنامه را اجرا کنید و سپس به بخش Downloads برنامه Document5 بروید.

5th pic

در سیستم عامل Mac نیز چندین گزینه وجود دارد، اما یکی از ساده ترین ها روش‌ها استفاده از نرم‌افزار MacX YouTube Downloader است (این برنامه همچنین برای ویندوز نیز در دسترس است). همه آنچه باید انجام دهید این است که لینک ویدیوی یوتیوب را به برنامه اضافه کنید و یکی از گزینه های کیفیت را انتخاب کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید چندین ویدیو را به صورت همزمان دانلود کنید.

دانلود رایگان ویدیو‌های یوتیوب در سیستم‌عامل‌ ویندوز

برای سیستم عامل ویندوز نرم‌افزار‌های متنوعی جهت دانلود ویدیو‌های یوتیوب وجود دارد. یکی از این نرم‌افزار‌ها، Super Best Windows YouTube Downloader است که می‌توانید از آن استفاده کنید. حتما در دانلود نرم‌افزار‌های مرتبط با یوتیوب دانلودر‌ها برای ویندوز دقت لازم را داشته باشید، چرا که بسیاری از این نرم‌افزار‌ها، مخرب و ویروسی هستند و با عنوان دانلود رایگان ویدیو‌های یوتیوب کاربر را فریب می‌دهند.

اگر می‌خواهید چندین ویدیو یوتیوب را به صورت همزمان دانلود کنید، ما به شما نرم‌افزار Any Video Converter Free را پیشنهاد می‌کنیم. همانند برنامه‌های مشابه، این نرم‌افزار می‌‌تواند چندین لینک از ویدیو‌های یوتیوب را دریافت و پس از انتخاب کیفیت ویدیو، دانلود را شروع کند.

7th pic

aTube Catcher نرم‌افزار دیگری در همین زمینه است که می‌توانید استفاده کنید.  تخصص اصلی این نرم افزار، دانلود فیلم های آنلاین است. به عبارت دیگر، فیلم هایی را که در سایت های اشتراک گذاری فیلم قرار دارند (مثل یوتیوب) می توانید با کمک aTube Catcher دانلود کنید. با این نرم افزار شما قادر به دانلود فایل های فلش با پسوند SWF و همچنین دانلود فایل های صوتی MP3 که به صورت آنلاین در سایت ها پخش می شوند، خواهید بود.

یکی از قابلیت های جالب این نرم افزار این است که می تواند گفتگوهای ویدیویی (یا همان ویدیو چت) را نیز ضبط کند. این نرم افزار می تواند به صورت اتوماتیک لینک هایی را که به یک فایل صوتی یا تصویری منتهی می شوند، در یک صفحه وب تشخیص داده و امکان دانلود آنها را فراهم کند. ضمن اینکه توسط همین نرم افزار و بدون نیاز به برنامه جانبی، می توانید فیلم های دانلود شده را روی یک DVD ذخیره کنید. از طرفی، می‌توانید از پلتفرم آنلاین clipconverter با مراجعه به وب‌سایت این پلتفرم، ویدیو‌های یوتیوب را به صورت رایگان دانلود کنید.

ClipConverter ابزار رایگان تبدیل هر نوع صدا یا تصویر به فرمت های شناخته شده است. سرویس های پشتیبانی شده کنونی این پلتفرم آنلاین عبارتند از دانلود مستقیم از یوتیوب، ویدیوهای گوگلSevenload ،MySpace ، Dailymotion (HQ) ،Vimeo (HQ) ،Metacafe ،MyVideo ،Veoh. این ابزارهای سریع و دقیق دانلود رایگان ویدیو‌های یوتیوب شما را قادر می سازد ویدئوهای دلخواه را روی گوشی های اندرویدی، PSP، iPhone و هر دستگاه دیگری تماشا کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین