سلطانی‌فر: ایران حامی شورای المپیک آسیا خواهد بود

گروه ورزشی الف،   3960627334

وزیر ورزش و جوانان امروز در حاشیه برگزاری بازیهای داخل سالن آسیا با شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا دیدار و گفت و گو کرد و از او برای سفر به ایران دعوت کرد.

به گزارش تسنیم، مسعود سلطانی فر در دیدار با شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا بیان کرد: برگزاری چنین مسابقاتی می تواند کمک فراوانی به روابط کشورها بکند. برنامه ها و ابتکارات شما مورد حمایت ما است. ایران آمادگی کامل دارد تا کمک های شایانی به شورای المپیک آسیا بکند. مجموعه ورزش ایران را به عنوان حامی خودتون برای اجراهای برنامه هاتون بدانید.

او در ادامه افزود: اگر لازم باشد هرجایی کمک بیشتر و تاثیرگذاری بیشتر باشد ایران در کنار شماست. من در مذاکراتی که در وزارت ورزش و جوانان به عنوان وزیر فعال بودم ،باید بگویم تلاش ما بر این است در جایی که در حل اختلافات نقش آفرینی کنیم قطعا همکاری کرده و اعلام آمادگی میکنیم. هر برنامه ای که شما برای گسترش و توسعه ورزش داشته باشین اولین حامی شما ایران است. از شما دعوت میکنم به زودی شخصا میزبان شما در ایران باشیم تا بتوانیم با برگزاری جلسات منظم جهت توسعه و ورزش در آسیا گام برداریم

شیخ احمد نیز اظهار کرد: : قطعا با دعوتی که شما از من کردید به ایران خواهم آمد. من بسیار خوشحال شدم شما را دیدم و امیدوارم شاهد پیشرفت ورزش ایران در همه رشته ها باشیم. از برنامه ها و توسعه ورزش ایران هم حمایت کامل میکنم. قطعا به ایران خواهم آمد و با شما در خصوص مسائل مختلف ورزشی گفتگو خواهم کرد.
همچنین سلطانی فر با معاون رئیس جمهور و رئیس کابینه وزرا در امور ورزش فرهنگ و آموزش و بهداشت ترکمنستان دیدار و گفت و گو کرد.

سلطانی فر در این دیدار نیز بیان کرد : سند همکاری فی مابین دو کشور در مسائل مختلف آماده و تنظیم شده و منتظر امضا رسمی این قرارداد توسط دوطرف هستیم. از شما بابت دعوت در مراسم افتتاحیه بسیار تشکر میکنم و خوشحال هستم در کشور دوست و همسایه ترکمنستان هستم. گسترش روابط با همسایگان از جمله ترکمنستان برای ما مهم است. روحانی هم همواره در گسترش روابط با ترکمنستان با توجه به شرایط موجود به وزرا تاکید جدی داشتند. حجم روابط میان دو کشور به اعتقاد بنده باید گسترش یابد.

او افزود: در بخش ورزش، ما در یک سری از رشته ها در جهان در سطح بالایی قرار داریم و ظرفیت ان را داریم تا با فرستادن مربی و مدرس کمک کنیم به کشور های دوست که در ورزش بتوانند توسعه پیدا کنند. ما علاوه بر کشتی که مربیان ایرانی اینجا حضور دارند در خیلی رشته های دیگه مربی داریم که مربیانی هستن که به رشد و توسعه ورزشها در کشورهای مختلف کمک میکند. قطعا پیشرفت ورزش ترکمنستان برای ما مهم است. دو کشور ایران و ترکمنستان، که مرز بین آن ها به «مرز دوستی» مشهور است، علاوه بر ظرفیت های غیرقابل انکار همکاری اقتصادی و امنیتی ، در حوزه هایی نظیر ورزش و جوانان نیز با فرصت ها و چالش های نسبتا مشترکی مواجه می باشند. رابطه ترکمنستان و ایران، رابطه ای است که در قالب هایی بالاتر و بیش تر از رابطه دو کشور همسایه قابل تعریف است و این ویژگی، مزیت بی نظری در تعمیق و گسترش روابط بین دو کشور است.
باید تبریک بگویم به خاطر برگزاری خوب مسابقات داخل سالن اسیا که این روزها برگزار میشود. مراسم زیبای افتتاحیه نشان از آن دارد که شما سرمایه گذارس خوبی در پیسرفت ورزش انجام داده اید. سند همکاری فی مابین دو کشور در مسائل مختلف آماده و تنظیم شده است.منتظر امضا رسمی این قرارداد توسط دوطرف هستیم.

کیومرث هاشمی نیز در دیدار با رئیس کمیته شورای المپیک آسیا گفت: دکتر روحانی توجه ویژه ای به ورزش کشور دارند.امیدواریم بتوانیم شاهد گسترش ارتباطات روابط خوبی که اکنون جاری است میان شورای المپیک آسیا و ایران باشیم.

او ادامه داد:حضور شما در تهران می تواند خیلی تاثیرگذار باشد و به ورزش ایران کمک کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین