واکنش بانک مرکزی به خبر الف؛ آقای سیف نگفتند که موسسه کاسپین فاقد مجوز است+عکس

گروه اقتصادی الف،   3960627303 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

بانک مرکزی اعلام کرد: آقای سیف بیان نکرده اند که موسسه کاسپین فاقد مجوز است، بلکه، ایشان تاکید کردند در جایی که مجوز از بانک مرکزی ندارد سرمایه گذاری نمی کنم؛ این اظهارنظر ناظر بر موسسات غیرمجاز از جمله تعاونی منحله و غیرمجاز فرشتگان است.

واکنش بانک مرکزی به خبر الف؛ آقای سیف نگفتند که موسسه کاسپین فاقد مجوز است+عکس

بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به گزارش سایت الف در خصوص سخنان آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی الف، بانک مرکزی در واکنش به گزارش الف با عنوان «فراموشی سیف از مجوز سال ۹۴ بانک مرکزی به موسسه کاسپین/ آقای رئیس کل! شما باید پاسخگوی مجوز فعالیت کاسپین باشید» با شناسه 3960627245  مورخ 27‏‏‏/6‏‏/1396 توضیحاتی ارائه داد.

متن کامل پاسخ بانک مرکزی به خبر الف شرح ذیل است:

مدیرمسئول محترم سایت خبری الف

باسلام

احتراماً به آگاهی می رساند، سایت الف در تاریخ 27‏/06‏/1396 در مطلبی با عنوان «فراموشی سیف از مجوز سال 94 بانک مرکزی به موسسه کاسپین‏/ آقای رییس کل شما باید پاسخگوی مجوز فعالیت کاسپین باشید» آورده است:« دیروز ولی الله سیف در پاسخ به این سوال که اگر شما سپرده گذار کاسپین بودید، چه می کردید؟ گفت: من هیچ وقت نمی رفتم در جایی که مجوز از بانک مرکزی ندارد، سرمایه گذاری کنم؛ ضمن اینکه اگر اشتباهی کردم باید پای آنها بایستم.» در این زمینه لازم به توضیح است، رییس کل بانک مرکزی در پاسخ خبرنگار بیان نکرده اند که موسسه کاسپین فاقد مجوز است، بلکه همانگونه که سایت خبری الف نیز عین اظهارنظر دکترسیف را منتشر کرده است، ایشان تاکید کرده اند؛«.... در جایی که مجوز از بانک مرکزی ندارد سرمایه گذاری نمی کنم» این اظهارنظر رییس کل بانک مرکزی ناظر بر موسسات غیرمجاز از جمله تعاونی منحله و غیرمجاز فرشتگان است و ارتباطی با موسسه کاسپین ندارد.

بر این اساس خواهشمند است طبق قانون مطبوعات  دستور اقدام مقتضی مبنی بر اصلاح مطالب اشاره شده را صادر فرمایید.

 اداره روابط عمومی