ربودن دختربچه ۱۰ ساله بازهم در جنوب تهران

گروه حوادث الف،   3960627196 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دختربچه ۱۰ ساله‌ای که سه روز پیش در مسیر نانوایی در یکی از محلات جنوبی تهران ربوده شده بود، با تلاش ماموران پلیس به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

ربودن دختربچه ۱۰ ساله بازهم در جنوب تهران

به گزارش تسنیم، در ساعت 16 بیست و چهارم شهریور ماه، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 خبر فقدان دختری 10 ساله به نام اسماء در محدوده محل سکونتش به کلانتری 169 مشیریه اعلام شد که بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع در محل حضور یافتند.

با حضور ماموران در محل پدر و مادر اسماء در اظهارات خود عنوان داشتند: ساعت 15:30 دخترمان را برای خرید نان به نانوائی محل سکونتمان فرستادیم منتظرش ماندیم تا پس از خرید نان به خانه بازگردد اما به خانه بازنگشت. اول فکر کردیم که علت تاخیر به دلیل شلوغی نانوائی است اما وقتی مدتی گذشت نگران شدیم و برادر بزرگترش را به دنبال او فرستادیم برادرش نیز پس از جستجو دقایقی بعد هراسان و بدون اسماء به خانه بازگشت؛ همگی از خانه خارج شدیم و همه کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف را در پی او گشتیم اما وی را پیدا نکردیم به همین منظور با پلیس 110 تماس گرفتیم و ماموران کلانتری 169 مشیریه را در جریان اتفاق قرار دادیم.

پس از بررسی‌های مقدماتی و ثبت اظهارات سخنان خانواده اسماه پرونده‌ای تحت عنوان فقدانی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی ارجاع شد که بنا به دستور بازپرس شعبه 4 دادسرای امور جنائی تهران برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

به محض ارجاع پرونده کارآگاهان تحقیقات خود را در جهت پیدایش کودک مفقود شده از سرگرفتند. ماموران در اولین گام از رسیدگی به موضوع با حضور در محل ضمن تحقیقات میدانی دریافتند ساعت 15:30 روز حادثه اسماء برای خرید نان به نانوائی مراجعه کرده است. در این خصوص یکی از همسایگان خانواده اسماء که شاهد ماجرا بود در تحقیقات محلی به کارآگاهان اظهار داشت: در ساعت مذکور اسماء درحالیکه برای خرید نان به سمت نانوائی در حال تردد بود، ناگهان سرنشینان یک دستگاه خودرو شاسی بلند که دو سرنشین آقا و خانم بودند، اقدام به سوار کردن اسماء کرده و به سرعت محل را ترک کردند.

با مشخص شدن نحوه و چگونگی مفقود شدن اسماء، پرونده با موضوع آدم ربائی وارد فاز جدیدی از رسیدگی و با اقدامات ویژه پلیسی آدرس مالک در محدوده ازگل شناسایی و تلاش برای دستگیری آدم رباها از سرگرفته شد. در ادامه درحالیکه کارآگاهان اداره یازدهم سرگرم رسیدگی به پرونده بودند به ماموران کلانتری 164 قائم از طریق تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ اطلاع داده می‌شود که دختر 10 ساله‌ای در حالیکه کنار پنجره طبقه هشتم یک برج مسکونی در محله ازگل ایستاده با داد و فریاد فراوان از مردم درخواست کمک می‌کند که بلافاصله کارآگاهان در محل حضور می‌یابند و با هماهنگی با مقام قضایی دادسرای ناحیه یک تهران آتش نشانی نیز در محل حضور می‌یابد و ضمن ورود به طبقه هشتم دختر 10 ساله را آزاد می‌کنند.

در همان تحقیقات اولیه هویت این دختر به نام «اسماء .س» ساکن محله مشیریه مشخص که با توجه به اظهارات نامبرده موضوع به کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع داده می‌شود که ماموران ضمن تائید گفته‌های فرد آزاد شده، موضوع را آدم ربائی عنوان کرده و با حضور در محل، اسماء را تحویل گرفته و طی یک صورت جلسه وی را به آغوش خانواده‌اش برمی‌گردانند.

 در بازبینی محل نگهداری اسماء کارآگاهان مشاهده کردند که متهم یکی از اتاق خواب‌ها را با دوربین مداربسته تجهیز کرده و درحالیکه دست و پای اسما را با چسب نواری بسته بود وی را در این محل نگهداری می‌کرده.

در تحقیقات صورت گرفت مشخص شد مالک منزل جوانی حدوداً 40 ساله به نام «امیررضا» است که در حدود 2 ماه قبل با خانم جوانی به نام «فتانه» ازدواج کرده و در این محل ساکن شده است. نامبرده به دلیل اعتیاد به مواد و وجود اختلاف خانوادگی در زندگی مشترک وی را ترک و به خانه پدرش مراجعه کرده و امیر حسین نیز به تنهائی زندگی می‌کند.

در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان دریافتند «امیررضا» قبل از ازدواج در محله مشیریه تهران ساکن و کارگر بازار گل بوده و پس از ازدواج ضمن اجاراه یک باب آپارتمان مسکونی در محله ازگل به این مکان اسباب کشی کرده است. با تجمیع اطلاعات به دست آمده و با انجام اقدامات ویژه پلیسی - اطلاعاتی ماموران موفق شدند متهم را در تاریخ بیست و ششم شهریور در حالیکه با خودروی شاسی بلند خود در یکی از خیابان‌های محله مشیریه در تردد بود شناسایی و در اقدامی ضربتی وی را دستگیر و برای تحقیقات فنی به اداره 11منتقل کنند.

در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد نامبرده با یکی از همسایگان قدیمی خود در منطقه دولاب تهران به نام «احلام» اقدام به ربایش دختر 10 ساله کرده است که با به دست آمدن آدرس محل سکونتش وی نیز در یک عملیات هماهنگ دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرائم جنائی پلیس اگاهی تهران بزرگ با اعلام پیدایش کودک ربوده شده و دستگیری دو فرد آدم ربا اعلام داشت: انگیزه آدم ربا ها و علت آدم ربائی هنوز به طور کامل مشخص نشده و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی فاتب هم اکنون سرگرم بررسی موضوع و تحقیق برروی متهمان در جهت واکاوی زوایای پنهان پرونده هستند.

دیدگاه کاربران

محمد۱۰۴۶۱۶۱۲:۵۲:۵۲ ۱۳۹۶/۶/۲۷
باید دستگاه قضا برخورد قاطعانه داشته باشد وگرنه ادامه دارد این قضیه اگر درمورد بنیتا اگر تمام کسانی بهر نحو که مشارکت داشتند همگی را اعدام می کردند این خود دیگر یک بازدارندگی قوی بود.
ناشناس۱۰۴۶۲۸۱۳:۰۷:۱۴ ۱۳۹۶/۶/۲۷
وقتی هنوز قاتلان بنیتا و آتنا اصلانی هنوز هیچ اتفاقی براشون نیفتاده و راحت برای خودشون گوشه زندان نشستند معلومه که باز هم از این اتفاقات میافته
ناشناس۱۰۴۶۸۳۱۴:۴۴:۴۱ ۱۳۹۶/۶/۲۷
چند نکته از این ماجرا: 1- خانواده دختر بچه ده ساله را برای گرفتن نان فرستاده اند و پس از تاخیر، برادر بزرگتر را دنبالش فرستاده اند. اگر از همان اول برادر بزرگتر برای خرید نان رفته بود..... 2- کسانی در محل دیده اند که یک خودروی شاسی بلند یک دختری را به زور سوار کرده و از محل دور شده است ولی در آن منطقه، هیچ کسی این موضوع را با ارائه شماره پلاک خودرو به پلیس 110 اطلاع نداده است. در حالی که پس از تحقیقات میدانی، چند نفر گفته اند که یک شاسی بلندی بود و یک دختری. اگر این بی تفاوتی نبود نه تنها به پیدا کردن بچه کمک شایانی می شد، بلکه کسی به خود اجازه نمی داد که در روز روشن و در خیابان این اقدام را بکند. پس روی بی تفاوتی مردم، خیلی حساب باز کرده بود. 3- در محله ازگل که آپارتمان ربایندگان آنجا بود، مردمانی بودند که با شنیدن صدای دختر از بالکن آپارتمان، به پلیس اطلاع داده اند و این باعث حل شدن ماجرا شده است. پس آگاهی مردم بسیار موثر بوده است. 4- بعد از پیدا کردن آپارتمان و این همه مدارک، هنوز خود رباینده دستگیر نشده بود زیرا اطلاعات کمی از او وجود داشت. حالا می توان به نقش آگاهی مردم در حفاظت از خودشان پی برد.
ناشناس۱۰۴۸۰۹۱۷:۲۶:۲۳ ۱۳۹۶/۶/۲۷
از همون اول چرا برادر بزرگترشو نفرستادن نون بگیره؟ تو این دوره زمونه با این همه اتفاقاتی که سر دختربچه های بیچاره اومده دختر 10 ساله رو میفرستن نون بگیره؟
ناشناس۱۰۴۸۱۹۱۷:۵۱:۳۱ ۱۳۹۶/۶/۲۷
سالهای متمادی است که مقامات و مسئولان و مدیران و سیاسیون ارشد ژن های خوب که در پایتخت حضور دارند اکثرا در مناطق شمال شهر و لاکچری تهران سکونت دارند پس جای تعجب ندارد که این گونه اتفاقات در جنوب شهر رخ میدهد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین