حذف بدافزار از سیستم عامل اندروید در 5 گام

گروه فناوری الف،   3960627096

آیا دستگاه اندرویدی شما کند شده است، از داده‌های بسیار زیادی استفاده می‌کند یا اطلاعات و آمار غلط به شما نشان می‌دهد؟

حذف بدافزار از سیستم عامل اندروید در 5 گام

به گزارش خراسان؛ گام اول- دستگاه خود را تا یافتن دلایل آلودگی خاموش کنید: پس از آن که مطمئن شدید دستگاه اندرویدی شما توسط بدافزار آلوده شده ، گوشی خود را کاملا خاموش کنید.به گزارش zoomit ،این کار می‌تواند از آسیب بیشتر جلوگیری کند .در ضمن خاموش کردن دستگاه به شما اجازه می‌دهد درباره بدافزار تحقیق کنید.می‌توانید به رایانه دیگری مراجعه و دلایل آن را (به همراه هر اپلیکیشنی که به‌تازگی نصب کرده‌اید) جست و جو کنید. اگر نتوانید اپلیکیشنی را که باعث بروز مشکل شده است بیابید، قادر به حذف آن نخواهید بود.اگر جست‌وجوی شما نتیجه‌ای در برنداشت، می‌توانید دستگاه اندرویدی خود را روشن کنید و به سراغ گام پنجم این آموزش بروید.

گام دوم- سوئیچ کردن گوشی به حالت امن/اورژانسی:وقتی دستگاه خود را برای بررسی و ایزوله کردن اپلیکیشنی که باعث بروز مشکل شده ، روشن می‌کنید، ابتدا به حالت امن (Safe mode) بروید. این کار باعث کاهش آسیب بیشتر توسط اپلیکیشن آلوده می‌شود.در بیشتر دستگاه‌های اندرویدی می‌توانید با نگه داشتن دکمه خاموش/روشن گوشی در زمانی که گوشی روشن است، به حالت امن بروید. با نگه داشتن دکمه خاموش/روشن، منویی حاوی چند گزینه شامل «Safe mode» ،«Emergency mode» یا حالتی مشابه آن نمایان می‌شود. گزینه مد نظر را انتخاب کنید و اجازه بدهید گوشی مجدد راه‌اندازی شود.اگر باز هم قادر به تشخیص علت بروز مشکل نشدید، از یک متخصص اندروید کمک بگیرید و اگر مجبور به پاک کردن اطلاعات گوشی خود شدید، این روش به شما در مقابله با باج افزارها و به دست گرفتن کنترل گوشی کمک خواهد کرد.

گام سوم- در تنظیمات گوشی، اپلیکیشن آلوده را پیدا کنید:به تنظیمات گوشی مراجعه کنید؛ در تنظیمات به قسمت «برنامه‌ها» بروید. به دنبال فهرست برنامه‌های خود باشید - شاید برای این کار نیاز باشد که App Manager را برای فهرست کامل انتخاب کنید. پس از آن اپلیکیشنی را که باعث بروز مشکل شده است بیابید و انتخاب کنید. با انتخاب آن گزینه‌هایی شامل Uninstall یا Force close را خواهید دید. (نمی‌توانید اپلیکیشن‌های سیستمی را حذف کنید و فقط قادر به از کار انداختن آن‌ها هستید؛ مگر با برنامه‌هایی که نیاز به دسترسی روت دارند.)

گام چهارم- اپلیکیشن آلوده یا هر برنامه مشکوک دیگر را پاک کنید:به‌سادگی Uninstall‌را انتخاب کنید و دستگاه اندرویدی شما با پرسیدن سؤالی، آن را حذف خواهد کرد. همچنین می‌توانید اپلیکیشن‌‌های مشکوک دیگر را بررسی و آن‌ها را نیز حذف کنید. در بعضی موارد قادر به حذف نصب برنامه نخواهید بود و این گزینه نیز غیر فعال است. در این حالت به تنظیمات گوشی مراجعه و به قسمت پایین اسکرول کنید و به قسمت قفل صفحه نمایش (Lock Screen) و امنیت (Security) بروید. در منوی امنیت به دنبال گزینه مدیر تلفن/دستگاه (Phone/ Device administrator) بروید. در قسمت مدیر دستگاه باید قادر به فعال‌سازی امکان حذف بدافزار اندروید باشید.

گام پنجم- یک آنتی‌ویروس دانلود کنید: پس از آن که اپلیکیشن‌ مشکل‌ساز را پاک کردید، یک نرم‌افزار امنیتی دانلود کنید که از دستگاه شما در برابر مشکلات در آینده محافظت کند. گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد؛ مانند 360 Security ،Avast Security یا AVG Antivirus که می‌توانید از گوگل استور دانلود کنید.دستگاه اندرویدی خود را به‌روز نگه دارید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین