زاگرس رکورددار تأخیر پروازی/ ۱۸ درصد کل تأخیرها دراختیار آسمان

گروه اقتصادی الف،   3960626083

اگرچه «آسمان» با داشتن ۱۸ درصد پروازهای تأخیردار کل پروازهای مردادماه مهرآباد، رتبه نخست را در اختیار دارد، اما زاگرس ۶۱ درصد پروازهای خود را باتأخیر انجام داده که در این زمینه رکورددار است.

به گزارش مهر، سازمان هواپیمایی کشوری گزارش تأخیرات پروازهای داخلی شرکت های هواپیمایی به فرودگاه مهرآباد در یک ماهه مرداد ماه امسال را منتشر کرد.

زاگرس در رتبه نخست تأخیرداران با بیش از ۶۰ درصد تأخیر در پروازها

بر اساس این گزارش، «زاگرس ایر» با داشتن ۶۱ درصد تأخیر در کل پروازها، جایگاه نخست را در میان شرکت های هواپیمایی از نظر تأخیرات پروازی به خود اختصاص داده است. این در حالی است که زاگرس از مجموع ۶۰۷ پرواز تنها ۲۳۵ سورت پروازی (۳۹ درصد) را به موقع انجام داده و ۳۷۲ پرواز نیز تأخیردار بوده است.

شرکت های آسمان و نفت ایر نیز اگرچه هر کدام با داشتن ۵۷ درصد تأخیر از کل پروازهایشان، مشترکا دومین رکورددار تأخیرات پروازی مرداد ماه هستند، اما آسمان از ۹۵۷ سورت پروازی، ۵۴۸ پرواز (۵۷ درصد) را با تأخیر انجام داده و نفت ایر از مجموع ۱۹۶ پرواز، در ۱۱۱ فقره تأخیر داشته که به معنای ۵ برابر بودن تعداد کل پروازهای آسمان نسبت به نفت ایر است.

همچنین ایران ایر نیز با انجام تأخیردار ۵۶ درصد پروازهای مرداد ماه، در رتبه سوم شرکت های هواپیمایی از نظر تعداد تأخیرات پروازی قرار دارد. این شرکت از مجموع ۶۲۹ پروازی که انجام داده، ۳۵۲ سورت پروازی آن به تأخیر افتاده است. با این حال ۲۷۷ پرواز (۴۴ درصد) نیز به موقع انجام شده است.

از دیگر شرکت های هواپیمایی دارای تأخیر در بالای ۵۰ درصد پروازها، آتا و کاسپین هستند که هر دو نیمی از پروازهای خود را دیرتر از موعد مقرر انجام داده اند. این دو شرکت به ترتیب از مجموع ۵۸۳ و ۴۸۶ سورت پروازی که در ماه گذشته از فرودگاه مهرآباد انجام داده اند، دقیقا ۵۰ درصد پروازهایشان (آتا: ۲۹۳ پرواز و کاسپین: ۲۴۳ پرواز) را با تأخیر و آتا ۲۹۰ و کاسپین ۲۴۳ پرواز دیگرشان به موقع بوده است.

بهترین عملکرد در اختیار معراج ایر

سایر شرکت های هواپیمایی کمتر از نیمی از پروازهایشان تأخیردار بود که در این میان، معراج ایر همانند ماه های گذشته تنها با داشتن ۱۶ درصد پروازهای تأخیردار، بهترین عملکرد را داراست. این شرکت از مجموع ۷۷ پرواز مرداد ماه خود، ۶۵ سورت پروازی را به موقع و ۱۲ پرواز را دیرتر از زمان گفته شده به مسافران انجام داده است.

آسمان باز هم رکورددار بیشترین تأخیرات از کل پروازهای مهرآباد شد

گفتنی است در ماه گذشته شرکت های هوپیمایی آتا، نفت و تابان با داشتن به ترتیب ۶۱، ۶۰ و ۵۸ درصد تأخیر در پروازهای خود، در رتبه های نخست شرکت های دارای بیشترین تأخیر نسبت به تعداد پروازهای خود بودند. اما در تیرماه همانند مردادماه آسمان با داشتن به ترتیب ۱۹ و ۱۸ درصد تأخیرات پروازی نسبت به کل پروازهای انجام شده در فرودگاه مهرآباد، رتبه اول تأخیرات پروازها را به خود اختصاص داده که علت این امر، فراوانی زیاد تعداد پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان در طول یک ماه است. هرچند که پس از آسمان، ماهان نیز با داشتن ۷۹۹ سورت پروازی در تیرماه و ۷۸۵ سورت پروازی در مرداد ماه، دومین شرکت هواپیمایی از نظر تعداد پرواز بوده است؛ اما در هر دو ماه کمتر از ۴۰ درصد پروازها را با تأخیر انجام داده و در تیرماه با انجام ۳۶ درصد پروازها با تأخیر و در مرداد ماه نیز با داشتن ۳۹ درصد تأخیر در پروازهای خود، نشان داد که داشتن پروازهای متعدد نمی تواند دلیلی برای انجام تأخیردار آنها باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین