رقابت میان «کریس رونالدو» و «لیونل مسی» به کجا کشیده شد؟

گروه ورزشی الف،   3960625251

پایان دور اول بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، فرصت مناسبی را فراهم کرد که به مقایسه آمار اخیر دو فوق ستاره این روزهای دنیای فوتبال یعنی «کریس رونالدو» و «لیونل مسی» بپردازیم.

به گزارش خبرورزشی، مقایسه‌ای آماری که دائماً از سوی رسانه‌های ورزشی انجام می‌شود و با ادامه یافتن روزهای فوق‌‌العاده فوتبالی کریس و مسی، این رقابت نیز همچنان پا برجا باقی می‌ماند.

لیونل مسی در این فصل 8 گل به ثمر رسانده ولی کریس هنوز نتوانسته به خاطر محرومیت از حضور در بازی‌های تیمش در لالیگا به میدان برود‌ اما او نیز تا به اینجای فصل 3 گل زده: یکی در سوپرکاپ اسپانیا و دو تا در لیگ قهرمانان اروپا.

کریس در کارنامه ورزشی‌‌اش 107 بار دبل کرده (94 دبل در عرصه باشگاهی و 13 تا برای تیم ملی پرتغال)، 40 هت‌تریک (36 تا باشگاهی و 4 بار ملی) داشته.

لیونل مسی 114 دبل داشته (108 تا با پیراهن بارسا و 6 تا با پیراهن آرژانتین) و 37 بار موفق به هت‌تریک شده (33 تا برای بارسا و4 تا برای آرژانتین). در عین حال مسی 4 بار هم توانسته پوکر کند (4 گل در یک بازی) و یک بار هم ریپوکر کرده (5گل در یک بازی) که همه با پیراهن بارسا بوده.

سوپرکاپ اسپانیا، اولین رویارویی این فصل کریس و مسی را رقم زد که با قهرمانی رئال به پایان رسید. با این جام، تعداد جام‌های کریس در کارنامه ورزشی‌‌اش به 26 جام رسید (14 تا با پیراهن رئال) و مسی 32 جام در ویترین افتخاراتش می‌بیند (30 جام با بارسا).

هم کریس و هم مسی، برترین گلزنان تیم‌های ملی کشورهایشان هستند. کریس اخیراً با هت‌تریک مقابل جزایر فارو تعداد گل‌های ملی‌‌اش را به 78 گل در 145 بازی رساند و از رکورد پله هم پیشی گرفت. او در تمام تورنمنت‌هایی که با پرتغال به میدان رفته، موفق به گلزنی شده (جام جهانی، یورو، جام کنفدراسیون‌ها و بازی‌های المپیک). مسی هم 58 گل با پیراهن آلبی‌سلسته زده.

در بازی‌های دور اول لیگ قهرمانان اروپا هم این رقابت شانه به شانه را کاملاً می‌شد حس کرد‌؛ مسی سه‌شنبه شب دو گل به یوونتوس زد و چهارشنبه، کریس این دو گل را با زدن دو گل در برنابئو به آپوئل نیکوزیا پاسخ داد.

در لیگ قهرمانان اروپا، کریس رونالدو برترین گلزن تاریخ این رقابت‌هاست و 107 گل به ثمر رسانده و مسی در این تورنمنت 96 گله است. کریس در 141 بازی لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته و به طور میانگین هر 114 دقیقه یک گل زده. آمار مسی هم با این آمار فاصله چندانی ندارد. او بازی‌های کمتری را نسبت به کریس برگزار کرده و میانگین هر100 دقیقه یک گل زده.

در لالیگا هم هر دو آماری خیره‌کننده‌ای دارند: مسی در 385 بازی برگزار کرده، 354 گل زده (یک گل در هر 87 دقیقه) اما کریس در 265 بازی به 285 گل رسیده (‌یک گل در هر 80 دقیقه). از نظر پاس‌های گل، مسی برتری خیره‌کننده‌ای دارد: 160 پاس گل به نام مسی و 90 تا به نام کریس.

هر دوی این بازیکنان، کلیدی‌ترین مهره‌های تیم‌های باشگاهی‌شان هستند و غیبت هر یک در ترکیب اصلی تیمشان کاملاً محسوس است. به عنوان مثال با محرومیتی که گریبانگیر کریس شده، رئال در لالیگا آن رئال همیشگی نیست و برای کسب امتیاز از بازی‌هایش به شدت می‌جنگد. آنها کارشان را با یک برد راحت مقابل دپورتیوو آغاز کردند ولی مقابل والنسیا و لوانته به دو تساوی تلخ رضایت دادند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  19. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین