استعفا آبرومندانه‌تر است یا برکناری، آقای منصوریان؟

گروه ورزشی الف،   3960625202 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

پس از شکست مقابل پدیده علیرضا منصوریان در کنار زمین رفتار مربی را نشان داد که به آخر خط رسیده است. اما ای کاش منصوریان تصمیمی معادل رفتار خود می‌گرفت تا کار به وضعیت فعلی کشیده نشود.

استعفا آبرومندانه‌تر است یا برکناری، آقای منصوریان؟

خبرورزشی: دیدارمقابل پارس جنوبی آخرین فرصت منصوریان برای نتیجه گرفتن در استقلال بود که او عملا ناکام ماند و تیمش برای سومین بار در این فصل شکست را تجربه کرد آن هم تنها در 6 بازی. جالب است که منصوریان همچنان اقدامی در راستای بهبود این وضعیت انجام نمی دهد و همچنان در انتظار معجزه ای از سوی مدیران استقلال است.

برخی نزدیکان استقلال معتقدند مثل روز روشن است که منصوریان به پایان کار خود در استقلال رسیده و برکناری اش از این باشگاه قطعی شده است. اگر چنین مسئله ای حقیقت داشته باشد قطعا سرمربی استقلال به خوبی از آن با خبر است در چنین شرایطی بهتر نیست او شخصا اقدام به استعفا کند؟ آقای منصوریان فکر می کنید استعفا آبرومندانه تر است یا برکناری؟ شکی نیست در صورتی که او خودش از سمتش در استقلال استعفا می کرد با پایان بهتری با سرمربیگری در استقلال وداع می کرد. تصمیمی که البته منصوریان اگر می خواست عملی کند باید شب گذشته آن را رقم می زد.

سرمربی استقلال اگر تصور می کند برتری مقابل گل گهر در جام حذفی دلیلی برای شانس او برای ماندن در استقلال مرتکب اشتباه بزرگی شده است. تیم او از 6 بازی در لیگ 3 شکست، 2 تساوی و تنها یک پیروزی کسب کرده است. یعنی همین آغاز فصل استقلال با چنین عملکردی از دایره مدعیان خارج شده و این احتمال هست خیلی زود لیگ برای آنها جنبه ای تشریفاتی پیدا کند و رتبه های بالای جدول برایشان تبدیل به رویا شود. وضعیت امروز آن هم با تیمی که بیش از هر تیمی در ایران مهره دارد حاصل کار منصوریان در راس کادرفنی استقلال است. سرمربی که چه بهتر بود که اگر در پایان دیدار مقابل پدیده از سمتش استعفا می کرد. او تمام رفتارهای فردی که قصد وداع دارد را اجرا کرد اما باز هم تصمیمی برای رفتن نگرفت. مشکل بزرگ درباره او همین تناقض هاست. منصوریان رفتاری دوگانه دارد و امروز بیش از هر زمانی چشم را بر واقعیت هایی که درباره او در استقلال شکل گرفته بسته است.

6 هفته از لیگ گذشته و استقلال تحت هدایت منصوریان حتی تبدیل به یک تیم متوسط هم نشده است. منصوریان چه انتظاری درباره آینده دارد. اینکه تا پایان نیم فصل به او فرصت بدهند؟ آیا سرمربی استقلال تصور می کند با کنار رفتن از این تیم تبدیل به مهره ای سوخته در فوتبال ایران می شود؟ چنین تفکری اشتباه بزرگ اوست. یحیی گل محمدی نیز در پرسپولیس به نتیجه نرسید اما آیا پرونده اش در فوتبال ایران بسته شد؟ پس از آن یحیی تبدیل به یکی از موفق ترین مربیان فوتبال ایران شد و نتایج درخشانی در ذوب آهن کسب کرد. آقای منصوریان مگر استقلال اولین تجربه مربیگری شماست؟ چرخه دوره مربیگری منصوریان در آغاز با ناکامی هایی همراه بود و در دوره ای در نفت تهران سرانجامی موفق داشت و نتایج او در استقلال در سال اول حضورش روی نیمکت قابل قبول بود. ناکامی مطلق در این فصل دلیلی برای برکناری منصوریان است اما قرار نیست پرونده او را در فوتبال ایران ببندد. منصوریان گاهی در زمین رفتار فردی را نشان می هد که اعتماد به نفس بالایی دارد اما این روزها شبیه به کسی شده محکم استقلال را چسبیده و نمی خواهد از این تیم جدا شود. شاید حالا زمان حضور او در استقلال نبوده اما همه به خوبی می دانند در فوتبال ایران گذشته ها به سرعت فراموش می شوند و شاید روزی دوباره منصوریان تبدیل به گزینه سرمربیگری استقلال شود. منصوریان می تواند در چند سال آینده خودش را در فوتبال بالاتر ببرد و علم و تجربه بیشتری کسب کند و پس از آن دوباره به استقلال برگردد. رفتار فعلی او اما وحشت از بسته شدن پرونده استقلال در زندگی او را نشان می دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۳۵۷۳۱۶:۳۸:۴۱ ۱۳۹۶/۶/۲۵
منصوریان یک مربی متوسط است (مثل علی دایی) نه یک مربی بزرگ که بتواند یک تیم بزرگ را قهرمان لیگ کند! به درد تیم های شهرستانمیخورد که از وی حرف شنوی داشته باشند. وگرنه در تیم های بزرگ نمیتوان با رفاقت بازی تیم اداره کرد!!!
محمد۱۰۳۷۵۳۲۱:۵۶:۱۱ ۱۳۹۶/۶/۲۵
البته سه شکست نه چهار شکست از شش بازی همراه یک برد ویک مساوی
کورش۱۰۳۸۸۰۰۸:۳۰:۰۵ ۱۳۹۶/۶/۲۶
استقلال 4 شکست و یک تساوی و یک برد دارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین