ملوک زندانی شرف است از شرف او حمایت کنید

گروه حوادث الف،   3960625193 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک هفته پس از آغاز پویش مردمی حمایت از آزادی «ملوک؛ زندانی شرف»، حمایت های گسترده مردمی، چهره های مطرح فرهنگی و هنری و شخصیت های استانی و کشوری از این حرکت خیرخواهانه همچنان ادامه دارد.

 ملوک زندانی شرف است از شرف او حمایت کنید

همزمان با چاپ گزارش روزنامه خراسان با عنوان «دفاع از ناموس و یک دیه تا آزادی»، پویش های مردمی گسترده ای برای حمایت از «ملوک؛ زندانی شرف» در گوشه و کنار کشور تشکیل شد. بر همین اساس و از اولین دقایق انتشار این گزارش، تماس های متعدد مردمی برای اطلاع از وضعیت این بانوی گرامی و مساعدت برای آزادی وی آغاز شد و در ادامه کانال خراسان نیز برای پیگیری و انتشار اخبار و اطلاعات حضور مردمی، حمایت چهره های فرهنگی و هنری برای جلب کمک های عمومی به منظور آزادی این زندانی اقدام کرد.

هفته گذشته بود که با هماهنگی انجمن حمایت از زندانیان مشهد و همراهی خوب شعبه یک اجرای احکام مشهد،با صدور مجوز برای جمع آوری کمک در فضای مجازی و اعلام شناسه اختصاصی واریزی، امکان جلب مشارکت های مردمی برای تامین مبلغ دیه 210 میلیون تومانی و آزادی این زندانی فراهم شد. با فراهم شدن این زمینه، علاوه بر مشارکت جمع کثیری از مردم سراسر کشور، برخی از چهره های سیاسی، فرهنگی، هنری و اجتماعی نیز برای آزادی این مادر، همراه شدند. تاکنون حدود ۱۴۰ میلیون تومان در ۶ روز توسط مردم خیر و نیکوکار با هر بضاعتی جمه آوری شده و فقط ۷۰ میلیون تومان دیگر برای آزادی این مادر باقی مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین زائری ، امیر شهلا و شهناز رمارم اعضای شورای شهر مشهد و هنرمندانی همچون لیلا بلوکات، محسن چاوشی، فریدون آسرایی، نعیمه نظام دوست، هادی حاجتمند، حامد همایون، فریبا نادری و ساناز سماواتی نیز از جمله چهره هایی بودند که در این کار خیر سهیم و با انتشار آن در صفحات مجازی خود، خواستار مشارکت مردم شدند.

طی هفته اخیر  همچنین خانواده این زندانی ضمن تقدیر از حضور مردمی در پویش آزادی «ملوک»، خواستار مشارکت هر چه بیشتر شهروندان و هموطنان برای آزادی هر چه سریع تر «ملوک» شدند.

بنابر اخبار اعلام شده، تاکنون علاوه بر شهروندان استان خراسان رضوی، خیرانی از خراسان شمالی و جنوبی، لرستان، آذربایجان شرقی، تهران و برخی دیگر از استان ها به همراه تعدادی از خیران از کشورهای قطر و کانادا به پویش مردمی آزادی ملوک پیوستند.

6 سال قبل بود که ملوک (از عشایر قوچان) در راه بازگشت از کارگاه قالی بافی به منزل، توسط 4 جوان مورد تهدید قرار گرفت و برای دفاع از شرف خود مجبور به درگیری و قتل یکی از چهار جوان شد. دادگاه در ابتدا ملوک را به اعدام محکوم کرد اما با بررسی های بیشتر و نقض حکم، وی به 6 سال زندان و پرداخت 210 میلیون تومان دیه در حق اولیای دم محکوم شد.

در طول 6 سال گذشته او به دلیل نداشتن وثیقه، روز و شب را در زندان به سر برد و در اواخر ماه گذشته با حمایت یکی از خیران و تأمین قرار وثیقه توانست چند روزی به دیدن فرزندانش برود. با پایان یافتن مرخصی ملوک از حالا به بعد چشم انتظار حمایت خیران و انسان های نیک روزگار برای تامین مبلغ دیه و آزادی از زندان است.

بر این اساس و از روز عید غدیر با پایان حکم زندان، ملوک همچنان تا تأمین مبلغ دیه در زندان باقی خواهد ماند و برای آزادی خود نیازمند حمایت و نیک اندیشی خیران، شهروندان و هموطنان است. برای آزادی وی، خیران گرامی می توانند مبالغ اهدایی خود را به شماره حساب 6098622474 بانک ملت با شناسه اختصاصی 0827943342.10 برای این زندانی که از سوی انجمن حمایت از زندانیان مشهد برای این مهم اختصاص یافته و در اختیار نیک اندیشان و خیران است واریز کنند. ضمنا دو شماره کارت 6104337837402617 بانک ملت و 6037991899913358 بانک ملی نیز برای این منظور اختصاص یافته است. خیران گرامی پس از هر واریزی برای محاسبه و دریافت مبالغ یاد شده از انجمن حمایت از زندانیان مشهد در جهت آزادی ملوک، حتما تصویر مبلغ واریزی را به ادمین کانال «اخبار خراسان «@khorasanerazavi»  و یا گروه تلگرامی «ملوک؛ زندانی شرف» به این آدرس  https://t.me/joinchat/AwjMfkOHFL6bjDE0EP-p-g ارسال کنند.

رسانه باشیم و افراد بیشتری را برای حضور در این کمپین خداپسندانه دعوت کنیم،‌ کمک های شما هر چند کم و حداقل، می تواند روزنه امید بیشتری را برای آزادی این زن مظلوم و رنج کشیده مهیا کند.

 

روایتی از آن شب شوم/ دفاع از ناموس و یک دیه تا آزادی
همین چند روز قبل بود که پس از شش سال حضور در زندان، برای اولین بار طعم آزادی موقت را با تأمین قرار وثیقه توسط خیران چشید. «ملوک» در آخرین دقایق مرخصی، رو به روی در زندان مرکزی مشهد مقابل ما نشست و از آن چه برای دفاع از شرفش بر او گذشت گفت. در حالی که چند روز دیگر محکومیت شش ساله اش به پایان می رسد برای آزادی از زندان، تأمین مبلغ سنگین دیه مهم ترین دغدغه این روزهای اوست؛ دیه ای که با توجه به بضاعت اندک «ملوک» قطعا خانواده اش توانی برای تأمین آن نخواهند داشت و ملوک می ماند و یک دنیا چشم امید ...


آن شب شوم ...
بعد از گذشت سال ها از آن شب، حتی یادآوری آن چه بر او گذشته منقلب اش می کند. او می گوید: در کارگاه قالی بافی، کارگر ساده بودم و ساعت ها پشت دار قالی می نشستم. همسرم کارگر دامداری بود.
بعد از سال ها زندگی عشایری و کوچ از هزار مسجد به «مراوه تپه» در استان گلستان، با کلی قرض و قسط و وام، خانه کلنگی کوچکی در حومه شهر قوچان خریدیم. آن اتفاق در 12 مهر سال 90 افتاد. تا ساعت 10:30 شب در کارگاه ماندم و قالی بافی کردم. منزل ما کمی از مرکز شهر دور بود. در راه بازگشت در حالی که از حاشیه جاده به سمت منزل می رفتم، چهار جوان که حالت طبیعی نداشتند و سوار بر موتور بودند از کنارم عبور کردند. چند متری که رفتند، دور زدند، برگشتند و محاصره ام کردند.


در حالی که تقلای من برای فرار از دست آن ها بی فایده بود، آن ها به التماس های من برای رهایی پاسخ ندادند و همین امر موجب درگیری من با آن ها شد، در این درگیری برای دفاع از خود با استفاده از چاقوی قالی بافی ضربه ای به یکی از آن ها وارد کردم و از صحنه گریختم...


دستگیری و ...
«جوانی که چاقویش زدم همان شب در بیمارستان فوت کرده بود» این را می گوید و ادامه می دهد: فردای آن روز به منزل یکی از اقوام رفته بودم که تماس گرفتند و گفتند، خودت را به کلانتری معرفی کن. من هم سریع خودم را معرفی

و بعد هم برای افسر کلانتری آن اتفاق را کامل تشریح کردم. آن ها هم پرونده ام را تکمیل کردند و به زندان تحویلم دادند. دو سه روز بعد هم به همراه قاضی ویژه قتل برای بازسازی صحنه قتل به محل حادثه رفتیم.
ملوک در حالی که با دستمال اشک هایش را پاک می کند، ادامه می دهد: تمام تلاشم در زندگی این بوده که بنده خوبی برای خدا باشم. در زندگی سال ها کوچ نشین بودیم و با قناعت زندگی می کردیم. خدا هم لطف داشت و چهار پسر به من داد که همه آن ها چه در سال هایی که کنارشان بودم و چه در سال هایی که نبودم از راه خدا غافل نشدند و زندگی شرافتمندانه ای داشته اند.
او می گوید: بعد از 430 روز حضور در زندان قوچان به زندان مشهد منتقل شدم. در این سال ها همسرم برای فرزندانم هم مادر بود و هم پدر و به سختی کار کرد تا امور زندگی بگذرد ...


روز و شب های زندان...
می گوید: زندان بیقراری خاص خودش را داشت. خیلی وقت ها تصویر فرزندانم جلوی چشمانم بود. آرزوی بغل کردن و بوسیدن آن ها بزرگ ترین حسرت زندگی ام شده بود. وقتی فرزندانم به ملاقاتم می آمدند به آن ها می گفتم من از راه راست منحرف نشدم، شما هم خدا را فراموش نکنید. در زندان که بودم قالی بافی و گلیم بافی می کردم تا خرج روزمره زندگی در بیاید اما هزینه ها زیاد بود و همسرم گاهی زیر بار هزینه های زندگی می ماند و من از همان پول اندکی که برای تابلو فرش ها عایدم می شد گاهی مشکل کوچکی از خانه را برطرف می کردم. به دلیل کار زیاد دستم آسیب دید و دکتر گفت نباید تا مدتی قالی بافی کنم. این بود که مسئول یکی از بندهای زندان زنان شدم و کارهایی از قبیل خاموشی، بیدار باش و آمارگیری را انجام می دادم و مقدار کمی هم حقوق می گرفتم که از حقوق قالی بافی کمتر بود.


اما دلم نمی آمد از این پول برای خودم هزینه کنم، پسرم در خاش خدمت سربازی انجام می داد...


او وقتی اسم فرزندش را به زبان می آورد گریه می کند و می گوید: 10 روز بعد از این که به زندان مشهد منتقل شدم حکم قصاصم آمد اما کار به بررسی مجدد موکول شد. در دادگاه قاضی به من گفت که آخرین دفاع ات را انجام بده و من گفتم آقای قاضی من باید از خودم دفاع می کردم. بالاخره حکم دیوان عالی کشور اعلام شد که در آن به شش سال حبس و پرداخت دیه کامل یک مرد محکوم شدم.


او ادامه می دهد: چند روز دیگر شش سال زمان زندان من به پایان می رسد و اگر پول دیه را نپردازم باید همچنان در زندان بمانم. شش سال به خاطر این که دوستان و آشنایان توان وثیقه گذاشتن نداشتند از مرخصی و دیدار خانواده ام محروم بودم تا این که برادر شوهرم به همراه فرد خیر دیگری دو سند به میزان وثیقه مورد نیاز تحویل دادند تا بتوانم بالاخره خانواده ام را ببینم.


نبودم و فرزندانم ازدواج کردند...
از ماجرای ازدواج پسرانش در روزهای زندان بودنش می پرسم. آهی بلند می کشد و می گوید: پسر بزرگم در روزهایی که نبودم ازدواج کرد و چهار ماه بعد هم پسر دومم جشن عروسی گرفت. مسئولان زندان برای ازدواج فرزندانم حمایتم کردند و با کمک خیران ماشین لباس شویی و یخچال به پسرانم دادند. شب عروسی پسر بزرگم تا صبح اشک ریختم و ناله کردم. مثل هر مادری آرزوی عروسی پسرانم را داشتم. دلم می خواست خودم عروسم را به خانه بیاورم و برایش اسپند دود کنم.


حالا صدای گریه هایش بلندتر می شود، در حالی که اشک تمام صورتش را پوشانده ادامه می دهد: فردای روز عروسی هم جمعه بود و اجازه تلفن نداشتم. شنبه به پسرم زنگ زدم و عروسی اش را تبریک گفتم.
وقتی عروس هایم به همراه پسران و خانواده ام به دیدنم می آمدند از روی آن ها خجالت می کشیدم. در این مدت عروس کوچکم به خاطر ناراحتی و غصه من دچار افسردگی شدید شد و هشت ماه در بیمارستان بستری بود. وقتی بعد از شش سال برای اولین بار به خانه رفتم، عروسم فیلم شب عروسی شان را گذاشت، آن قدر گریه کردم و غصه خوردم که حالم بد شد.میان حرف های پرغصه اش خنده کوتاهی روی لبانش می نشیند و می گوید: پسر بزرگم الان پسری 2.5 ساله دارد که خیلی دوستش دارم. خدا را شکر می کنم که در نبودنم فرزندانم از راه راست منحرف نشدند و با ادب و مردم دار تربیت شدند و به هیچ خلافی آلوده نشدند. وقتی بعد از شش سال آزاد شدم، برای اولین بار که به حرم رفتم از امام رضا(ع) خواستم اسباب آزادی همه زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم کند و هوای من را هم داشته باشد.
آخرین حرف های ملوک هم حکایت از امید به آینده دارد: نمی دانم چقدر دیگر باید در زندان بمانم اما امیدوارم انسان های نیک اندیش من را هم فراموش نکنند.


در رأی دادگاه چه آمده است
در بخش هایی از رأی دادگاه در خصوص این پرونده آمده است: در خصوص اتهام خانم «ملوک ...»، که از تاریخ 12 مهر ماه سال 90 در بازداشت است، مبنی بر قتل یک مرد، پس از تنظیم کیفرخواست در تاریخ 9 آذر سال 90 در دادسرای عمومی و انقلاب قوچان و شکایت اولیای دم، با استناد به این که ضربه وارد شده توسط متهم از نظر دادگاه دفاع از عرض و ناموس بوده است، قصاص را منتفی و ضمن محکومیت وی به پرداخت دیه کامل مرد مسلمان در حق اولیای دم، از جهت جنبه عمومی جرم نیز متهم را به شش سال حبس تعزیری محکوم نموده و پس از اعتراض اولیای دم به عدم صدور رأی قصاص، این حکم در شعبه نهم دیوان عالی کشور رسیدگی شد و مورد تأیید قرار گرفت و قصاص منتفی شد و اولیای دم نیز در جلسه 14 مرداد سال گذشته صریحا خواستار دریافت دیه مقتول شدند و وکیل متهم نیز به صراحت پرداخت دیه را متقبل شد. مراتب فوق الاشاره و نظر به اقاریر صریح متهم به شرح منعکس شده در تحقیقات مرجع انتظامی و دادسرا و جلسات رسیدگی دادگاه های کیفری استان و سایر قراین و شواهد موجود در پرونده از جمله اظهارات همراهان مقتول در شب حادثه که تفصیل اظهارات متهم و همراهان مقتول به شرح دادنامه مورخ 30 خرداد سال 94 صادره در دادگاه منعکس شده است، از مجموع دفاعیات متهم و اظهارات حاضرین در صحنه درگیری مرحوم با متهم این است که مقصود مقتول از منازعه با متهم ایجاد مزاحمت نبوده بلکه درصدد هتک عرض و ناموس متهم بوده است و به لحاظ این که زمان درگیری ساعت حدود 11 شب در خیابان فرعی خلوت و تاریک بوده، لذا با احساس خطر مذکور به حکم عقل و فطرت در مقام دفاع از عرض و ناموس برآمده و فقط یک ضربه به مرحوم وارد کرده است و در نهایت به دلیل این که از حد دفاع تجاوز کرده است، به استناد تبصره 20 ماده 302 قانون مجازات اسلامی مصوبه سال 92، قصاص منتفی است و با توجه به مطالبه دیه از ناحیه اولیای دم، دادگاه نامبرده را به استناد مواد 448، 462 و 488 قانون مجازات اسلامی به پرداخت یک فقره دیه کامل مرد مسلمان در حق اولیای دم مقتول ظرف مدت یک سال از زمان وقوع حادثه و بابت جنبه عمومی قضیه مستند به ماده 612 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوبه سال 1375 به تحمل شش سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می کند.

دیدگاه کاربران

حقگو۱۰۳۵۵۱۱۶:۰۵:۱۱ ۱۳۹۶/۶/۲۵
دولت از محل پول فروش نفت از شرف او حمایت کند .
ناشناس۱۰۳۶۵۵۱۸:۱۵:۵۴ ۱۳۹۶/۶/۲۵
از شما درخواست کمک شده اگر نمیخواین کمک کنید بی زحمت مانع کمک کردن دیگران نشوید
ناشناس۱۰۳۸۴۲۰۷:۱۹:۵۵ ۱۳۹۶/۶/۲۶
این مبالغ برای دولت چندان بالا نیست و میشه به صورت وام پرداخت کنه و اقساطشو از مجرمین غیر عمد بگیره. یقیناً هزینه های مالی و اجتماعی کمتری هم برای خود دولت خواهد داشت.
رضا۱۰۴۴۴۶۰۸:۱۰:۱۵ ۱۳۹۶/۶/۲۷
این کار شدنیست اما همه ی مردم باید یاد بگیرن که مستقیما برای کمک به همنوع اقدام کنن تا این حس کمک به دیگران و برکات آن در زندگی همه دیده بشه.همه باید دست همدیگر و ببینیم منتظر نباشیم یکی دیگه بیاد دستشو بگیره.
ناشناس۱۰۳۵۵۹۱۶:۲۳:۵۱ ۱۳۹۶/۶/۲۵
حقوقای نجومی مسئولان رو قطع کنید و دست نیاز به سوی مردم دراز نکنید
ناشناس۱۰۳۵۶۱۱۶:۲۷:۱۶ ۱۳۹۶/۶/۲۵
مردم ساده ای داریم
ذاکر۱۰۳۶۵۷۱۸:۱۷:۰۶ ۱۳۹۶/۶/۲۵
ساده شمایید که حاضرید به دیگران به خاطر فهم و درکشون برای کمک به همنوع اهانت کنید
ناشناس۱۰۳۵۶۷۱۶:۳۳:۵۵ ۱۳۹۶/۶/۲۵
این حضرات هنرمند که خواستار مشارکت مردم شده اند ، خودشان چقدر کمک کرده اند ؟!
ناشناس۱۰۳۶۵۶۱۸:۱۶:۳۳ ۱۳۹۶/۶/۲۵
اونا پول که نمیدن ! اونا در این مواقع فقط میخونن ! تا پول جمع شه
ممدی۱۰۳۸۰۷۰۱:۲۴:۱۷ ۱۳۹۶/۶/۲۶
درموضوعی که به صحت آن یقین نداری سخن مگو
ناشناس۱۰۳۶۷۳۱۸:۳۰:۳۱ ۱۳۹۶/۶/۲۵
قراره هر کس هر چی میتونه کمک کنه شما هم به جیبت نگاه کن هر چی تونستی بده
ناشناس۱۰۳۶۲۴۱۷:۲۴:۲۷ ۱۳۹۶/۶/۲۵
قابل توجه سازمان امور مالیاتی و شرکت نفت و صندوق ذخیره ارزی دولت ( البته اگه چیزی توش باقی مونده باشه برای کمک به خودیا ) ملوک زندانی شرف است از شرف او حمایت کنید
ناشناس۱۰۳۶۲۷۱۷:۲۸:۲۲ ۱۳۹۶/۶/۲۵
کمیته امداد خبر داره از این موضوع ؟!
مدیر دولتی۱۰۳۶۳۰۱۷:۳۰:۴۰ ۱۳۹۶/۶/۲۵
رونوشت : - دولت تدبیر و امید - کمیته امداد - وزارت نفت
ناشناس۱۰۳۷۱۷۲۰:۰۲:۴۱ ۱۳۹۶/۶/۲۵
استان قدس
پریسا۱۰۳۶۴۹۱۸:۰۵:۵۱ ۱۳۹۶/۶/۲۵
ممنون از اطلاع رسانی شما به اندازه توانم کمک کردم انشالله زودتر آزاد بشن
سیامک۱۰۳۶۵۳۱۸:۱۲:۱۹ ۱۳۹۶/۶/۲۵
رفتم تو کانال دیدم مردم از 5 هزار تومان تا یک میلیون تومان کمک کرده اند و تا حالا 140 میلیون تومان کمک کرده اند . آفرین به این مردم
ناشناس۱۰۳۶۵۴۱۸:۱۴:۰۵ ۱۳۹۶/۶/۲۵
به نظرم یکی از دلایل کمک 140 میلیونی مردم اطلاع رسانی خوب و شفافیت حساب و کتاب کمکهاست
ناشناس۱۰۳۶۶۹۱۸:۲۷:۱۴ ۱۳۹۶/۶/۲۵
قَضَاءُ حَاجَةِ الْمُؤْمِنِ أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ حِجَّةٍ مُتَقَبَّلَةٍ بِمَنَاسِكِهَا» [*] ؛ برآوردن حاجت مؤمن برتر است از هزار حج مقبول با همه آدابش.‏ * امالی الصدوق، ص 237
ناشناس۱۰۳۶۷۴۱۸:۳۴:۲۸ ۱۳۹۶/۶/۲۵
افرین به مردم. بله اما در قوانین اسلامی داریم که پرداخت چنین دیه ای بر عهده حکومت است. لطفا نجومی بگیران جیب های گشادشان را بدوزند تا در این وانفسای گرانی و دستنگی مردم، این مظلومان که در عسر و حرج هستند و توانایی پرداخت دیه را ندارند، در زندان نمانند.
بنده خدا۱۰۳۶۹۵۱۹:۱۴:۲۱ ۱۳۹۶/۶/۲۵
چرا برخی قادر به فهم مسائل نیستند؟ اصلا شعور و فهم اینکه کمکی داوطلبانه طلب شده ؛ ظرفیت و شخصیت و دل و جرات کار خیر نداری؛ هیچی نگو ، میترسی مردم فکر کنند لالی ؟ یک حرف لغو میزنه با این لغو و هذیان گویی ۱۰ تفر رو هم در کمک به همنوع مردد میکنه. این به اصطلاح آدمها در ولخرجی دیگه حد و اندازه نمی شناسند.
علی مرتضی سمیع۱۰۳۷۳۹۲۱:۱۸:۱۱ ۱۳۹۶/۶/۲۵
من شخصا کمک میکنم ولی از رای دادگاه تعجب میکنم ابن خانم برای دفاع از ناموسش به ۶ سال زندان ودیه محکوم شده یعنی باید چه کار میکرد؟ باید تن میداد
افشین۱۰۳۸۵۵۰۷:۴۸:۴۹ ۱۳۹۶/۶/۲۶
عکس فیش واریزی رو کجا بفرستیم
علی علیپناه۱۰۳۸۵۶۰۷:۴۸:۵۹ ۱۳۹۶/۶/۲۶
واکنش این خانم با شرف و غیرتمند دفاع از خود بوده است و کسی که به ناموس مردم تعدی کند مفسد فی الارض هست و مجازاتش مرگ هست.جامعه باید از وجود چنین انگلهایی زدوده شود.به نظر من قوانین مجازات اسلامی باید توسط مجلس شورای اسلامی و فقهای شورای نگهبان بازنگری شود.اگر هم بعث دیه مطرح است در صورتیکه فردی توانایی پرداختش را ندارد خود دولت و قوه قضاییه اقدام به پرداخت دیه بنمایند.
ز.ف۱۰۳۹۰۶۰۹:۰۴:۵۶ ۱۳۹۶/۶/۲۶
چقدر قشنگه همیاری مردم در نجات دیگری خدایا توفیق کمک به ما هم بده . خدا این شیاطین رو که به ناموس و آبروی مردم دست درازی می کنند از صفحه روزگار بردارد . ضمنا مرد نیستند نامردند .
ناشناس۱۰۳۹۲۹۰۹:۳۶:۲۲ ۱۳۹۶/۶/۲۶
ازدر امد استان قدس نيز ميتوان پرداخت
رضایی۱۰۳۹۳۰۰۹:۳۶:۵۴ ۱۳۹۶/۶/۲۶
از اطلاع رسانی سایت الف بسیار ممنونم. گرچه خودم بدهکارم ولی همین الان با نوشتن شماره کارت مبلغ ناچیزی کمک می کنم تا خدا به منم کمک کند.
رضایی۱۰۳۹۴۷۰۹:۵۰:۰۵ ۱۳۹۶/۶/۲۶
اگه خدا قبول کنه انجام دادم.
حسین رنجکش۱۰۴۰۰۲۱۱:۴۶:۳۴ ۱۳۹۶/۶/۲۶
سلام من در حد بضاعت خودم کمک میکنم...ولی قانون عادلانه نیست 6سال دور از خانواده در زندان به چه جرمی.......
محمود۱۰۴۰۱۹۱۲:۲۰:۳۱ ۱۳۹۶/۶/۲۶
قطعا اگر حتی این کمپین(گروه پیمان) هم تشکیل نمی شد و یک مسلمانی از این موضوع اطلاع میابد باید کمک کند. اما اشکال به قوانین ماست که کسی که در حین دفاع از خودش مرتکب قتل شده و دلایل کاملا محرز است که نباید مجازات شود!! کجای دنیا یک همچنین قوانین وجود دارد!!؟؟ در همه قوانین اکثر کشورها(تا آنجا که من مطالعه کرده ام) دفاع مشروع حق هر انسانی است و هیچ مجازاتی ندارد. یکی دیگر از قوانین نا خوب ما ، این است که اگر دزد به خانه ات زد، تو حق نداری کوچکترین آسیبی به او بزنی، فقط باید پلیس را خبر کنی و تماشا کنی!!! تازه پلیس هم حق ندارد هیچ گونه آسیبی به دزد شریف بزند!!! با کمال احتیاط و مراعات باید ایشان را دستبند بزند!!! اگر در اسلام گفته شده که نباید به دزد صدمه بزنی، منظور دزدی است که از فرط فقر و ناچاری و گرسنگی دزدی میکند، نه دزدی که طماع است و دزدی حرفه اوست!! از طرفی اگر اینطور است که ما باید کاملا قوانین اسلامی را در خصوص دزد رعایت کنیم، خوب اگر این قوانین از یک طرف می گوید به دزد صدمه نزنید، از طرف دیگر هم می گوید اگر جرمش محرز شد، باید دستش را قطع کنید!! پس چرا آن سر قانون را رها می کنید و این سر قانون را فقط چسبیده اید!!؟؟ خوب نتیجه این قوانین نصفه و نیمه می شود این همه دزدی که می شود دیگر!!!
ناشناس۱۰۴۰۲۸۱۲:۳۱:۲۰ ۱۳۹۶/۶/۲۶
حگم اول اعدام!!! اون قاضي چي جوری همچين حكمي داده !!...
ناشناس۱۰۴۰۷۰۱۳:۳۸:۰۲ ۱۳۹۶/۶/۲۶
خب چرا دادگاه مبلغ دیه را اقساطی نکرد. چرا 6 سال زندان ..
ناشناس۱۰۴۰۷۲۱۳:۳۹:۴۴ ۱۳۹۶/۶/۲۶
اگر تشخیص اینه که از شرفش دفاع کرده باید آزاذ کنن و باید از وارثین مقتول تمام هزینه های شده را نیز بگیرن تا کسی به خودش جرات دست درازی به ناموس مردم را نکند. ..
ناشناس۱۰۴۱۲۸۱۴:۵۹:۲۶ ۱۳۹۶/۶/۲۶
ضعف قانونه. مورد حمله افراد شرور قرار گرفته و از خودش دفاع کرده حالا باید دیه بده و بره زندان. مثل پلیسایی که از خودشون دفاع می کنن و تیر شلیک می کنن بعد میافتن زندان. واقعا این قانون از کجا اومده؟؟؟؟؟
مریم۱۰۴۱۳۳۱۵:۱۱:۳۸ ۱۳۹۶/۶/۲۶
متاسفنم .. که این گونه یک انسان بی گناه فقط برای دفاع خودش محکوم میشه و مجبور میشه دست کمک به سوی سایرین دراز کنه
ناشناس۱۰۴۱۳۸۱۵:۲۳:۲۰ ۱۳۹۶/۶/۲۶
گیریم پول فراهم شد قانون باید باید و باز میگویم باید این موارد را در نظر داشته باشد و در موارد خاص پول نخواهد این خانم از شرفش و جانش دفاع کرده چرا باید پول بدهند تا ازاد شود نباید پولی پرداخت شود بدون پول باید ازاد شود
ناشناس۱۰۴۴۷۲۰۸:۵۵:۳۲ ۱۳۹۶/۶/۲۷
دیه چی میشه برادر/خواهر؟
ناشناس۱۰۵۰۱۰۰۲:۳۹:۰۲ ۱۳۹۶/۶/۲۸
آدم لاابالی دیه نداره
ناشناس۱۰۴۴۲۵۰۷:۳۲:۰۰ ۱۳۹۶/۶/۲۷
یعنی اگر کسی خواست به دیگری تجاوز کند شخص مورد هجوم نباید هز خود دفاع کند؟ توضیح ممیدهید قانون دقیقا چه میگوید؟
ناشناس۱۰۶۰۵۰۱۳:۰۰:۱۴ ۱۳۹۶/۶/۲۹
این موضوع دفاع مشروع می باشد. چون دفاع مشروع و دفاع از خود ثابت شده از اعدام به حبس تبدیل شده ب
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین