افشاي يك مدرك ديگر عليه مشاور امنيت ملي سابق ترامپ

گروه جهان الف،   3960623086

دموكرات‌ها بر اين باورند كه ژنرال بازنشسته ارتش امريكا قوانين را دور زده است و طي نامه‌اي از شركاي تجاري پيشين فلين خواسته‌اند تا اطلاعات بيشتري در مورد مسافرت‌ها و تماس‌هاي خارج از كشور فلين ارايه دهند.

تعدادي از دموكرات‌هاي مجلس نمايندگان امريكا نامه‌اي را به دادستان پرونده ويژه دخالت روسيه در انتخابات امريكا ارسال كردند كه شواهدي را به دست آوردند كه مايكل فلين، مشاور امنيت ملي سابق امريكا در سفري به خاورميانه قصد داشته تا واسطه يك معامله تجاري ميان عربستان سعودي و يك سازمان دولتي روسيه شود. دموكرات‌ها بر اين باورند كه ژنرال بازنشسته ارتش امريكا قوانين را دور زده است و طي نامه‌اي از شركاي تجاري پيشين فلين خواسته‌اند تا اطلاعات بيشتري در مورد مسافرت‌ها و تماس‌هاي خارج از كشور فلين ارايه دهند.
 
به گزارش اعتماد، اين نامه توسط دو عضو دموكرات مجلس نمايندگان تنظيم شده است و هيچ جمهوريخواهي در دو كميته‌ مربوطه اين نامه را امضا نكردند و يك نسخه آن نيز به رابرت مولر ارسال شده است. دموكرات‌ها اطلاعاتي از سه شركت امريكايي به دست آوردند كه فلين در تابستان 2015 به خاورميانه سفر مي‌كند تا قرارداد 100 ميليارد دلاري بين عربستان سعودي و آژانس انرژي هسته‌اي روسيه را به مرحله نهايي برساند. طبق گفته مقامات شركت‌هاي امريكايي در پاسخ به نامه دموكرات‌ها سفر فلين در سال 2015 را تاييد كردند. دموكرات‌ها مي‌گويند، مايكل فلين هيچ چيزي از تماس‌هايي كه در اين سفر با اتباع خارجي به عنوان بخشي از اين سفر داشته را عنوان نكرده است. طبق قوانين فدرال، مقام‌هاي اطلاعاتي و امنيتي سابق بايد يك فرم تاييد امنيتي براي سفر به خارج از كشور را به دست آورند. اما دموكرات‌ها پرونده‌هاي فلين را بررسي كرده‌اند و هيچگونه تاييديه‌اي براي خروج از كشور وجود نداشته و فلين هيچگاه در تحقيقات اف‌بي‌آي در خصوص سفر به خاورميانه چيزي بيان نكرده است.

رابرت كلنر، يكي از وكلاي فلين هيچگونه اظهارنظري درباره اين مقاله انجام نداده است. اما وكلاي مشاور امنيت ملي سابق به دموكرات‌هاي مجلس نمايندگان در پاسخ به اين موضوع عنوان كرده‌اند كه تنها در يك روند اجباري به سوالات دموكرات‌ها پاسخ خواهند داد.

گفتني است فلين در ماه ژوئن 2015 به مصر و سرزمين‌هاي اشغالي سفر كرد تا مقامات را در مورد منافع اين پيشنهاد توجيه كند. دكتر توماس كوكران، يك فيزيكدان كه با شركت‌هاي امريكايي در اين معامله شركت كرده بود در بيانيه خود به دموكرات‌ها عنوان كرد: من به ژنرال فلين در اسراييل پيوستم. ما در اين سفر تلاش كرديم تا اسراييل و مصر را متقاعد كنيم كه اين موضوع به ضرر منافع دو طرف نباشد. گفتني است اين پروژه كه به نام ACU معروف بوده، در آن روسيه قصد داشت تا نيروگاه‌هاي هسته‌اي را براي عربستان سعودي تاسيس كند كه به گفته وكيل شركت‌هاي امريكايي كه در اين پروژه دخيل بودند مي‌توانست امنيت و ثبات در منطقه خاورميانه را تقويت كند. در اين برنامه بنا بوده است تا روسيه براي عربستان 16نيروگاه اتمي تاسيس كند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین