سناتور آمریکایی: خروج از برجام باعث سلب اعتماد از آمریکا می‌شود

گروه جهان الف،   3960622297

یک نماینده مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه درباره اقدام احتمالی دولت این کشور برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران هشدار داد و گفت که چنین اقدامی اعتماد از آمریکا را سلب می‌کند.


 به گزارش فارس، یک نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران باعث خواهد شد اعتماد جامعه بین‌المللی از پایبندی واشنگتن به توافقات بین‌المللی، سلب شود.

«کریس مورفی» در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «خروج از توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر، موجب خاتمه هر گونه امیدواری برای رسیدن به راه حل دیپلماتیک درباره بحران هسته‌ای کره شمالی خواهد شد.»

این نماینده ایالت «کانکتیکت» در ادامه با بیان ادعاهای اثبات‌نشده نوشت: «شنیده‌ها جاکی است که ترامپ با اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای به کنگره اجازه اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور خواهد داد. این کار ایران را به مسیر سلاح‌های هسته‌ای باز می‌گرداند.»

مورفی تصریح کرد: «خروج از توافق ایران باعث خواهد شد ائتلاف بین‌المللی پیرامون منع اشاعه فروبپاشد و همراه کردن دنیا علیه کره شمالی دشوارتر شود. هیچ کس اعتماد نخواهد کرد که ما به توافقی که امضا کرده‌ایم، پایبند بمانیم.»

سناتور دموکرات آمریکایی همچنین مدعی شد که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران به رقابت تسلیحاتی در منطقه خاورمیانه منجر خواهد شد.