نبوغ زیدان جانشین خریدهای نجومی رئال مادرید

گروه ورزشی الف،   3960622141

کهکشانی‌های مادریدی به دنبال سومین قهرمانی اروپا در سال‌های اخیر هستند.

نبوغ زیدان جانشین خریدهای نجومی رئال مادرید

به گزارش ایلنا، رئال مادرید برای ثبت رکوردهای تاریخی لیگ قهرمانان بیش از آنهایی که صدها میلیون یورو خرج کردند، امید و اعتماد به نفس دارد. قهرمان دو فصل اخیر اروپا در فصل نقل و انتقالات از طریق فروش آلوارو موراتا، خامس رودریگس و دانیلو 75 میلیون یورو سود کرد اما همچنان امید اول قهرمانی در رقابت‌هایی است که از دیشب آغاز شده با آنکه به انتظار نزدیک به سه دهه برای دفاع از عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان پایان داده است.

رئال به شکلی تحسین آمیز مبارزات سخت خود را پشت سر گذاشت و در مراحل پایانی لیگ قهرمانان از بایرن مونیخ، اتلتیکو مادرید و یوونتوس عبور کرد.

اما از اواسط دهه 70 که بایرن مونیخ سه قهرمانی متوالی جام باشگاه‌های اروپا را به دست آورد، هیچ تیمی نتوانسته چنین افتخاری به نام خود ثبت کند و رئال در آرزوی رسیدن به آن کارش را با یک بازی آسان مقابل آپوئل نیکوزیا در سانتیاگو برنابئو آغاز می‌کند در حالی که در بازی‌های بعدی برابر بوروسیادورتموند و تاتنهام کار بسیار سختی در پیش دارند.

دورتموند فصل قبل حتی بالاتر از رئال در گروه صدرنشین شد اما تیم زین الدین زیدان هنر حفظ توانش برای مراحل حذفی را داشت و در بهترین زمان ممکن بهترین بازی را از ستارگانش گرفت.

مربی نابغه رئال با استفاده هوشیارانه از قدرت نیمکت، توانست برای نخستین بار بعد از 59 سال این تیم را به قهرمانی دوگانه اروپا و لیگ برساند. برای همین بود که یکی از ثروتمندترین باشگاه‌های جهان هیچ نیازی برای عجله در بازار متورم نقل و انتقالات احساس نکرد و به سیاست خود برای جذب بااستعدادترین جوانان اسپانیا ادامه داد. آنها تئو هرناندس و دنی سبایوس را به امثال ایسکو و مارکو آسنسیو اضافه کردند.

با وجود آنکه شروع کندی در لالیگا داشتند و از 9 امتیاز ممکن 5 امتیاز گرفتند، به نظر می‌رسد زیدان خود را برای یک فصل طولانی و سخت آماده می‌کند. او برای بازی شنبه با لوانته که به تساوی یک بر یک انجامید به چند بازیکن اصلی خود، لوکا مودریچ، ایسکو و گرت بیل که از بازی‌های ملی خسته بودند، استراحت داد. او بعد گفت: «قرار نیست به خاطر یک بازی بد همه کارهایی که می‌خواهم با این تیم بکنم را به هم بریزم.»

رئال برای پذیرایی از قهرمان قبرس با بازگشت کریستیانو رونالدو تقویت می‌شود. غیبت بهترین بازیکن جهان به دلیل 5 جلسه محرومیت باعث شد یکی از نقاط ضعف رئال یعنی نداشتن پشتیبان برای کریم بنزما رخ بنمایاند. از آنجا که جانشینی برای موراتا خریده نشده، بیل مجبور شد بعد از مصدومیت مهاجم فرانسوی و بیرون رفتنش نقش مهاجم کمکی را بازی کند.

حتی شاید غیبت اجباری رونالدو هم در نهایت به نفع رئال تمام شود. این پرتغالی از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل قبل تا قهرمانی 10 گل زد چون به خاطر سیستم چرخشی، رونالدو شاداب و فارغ از مصدومیت سال‌های گذشته درخشید. با یک رونالدوی سرحال در مراحل حذفی، رئال تیم فوق‌العاده اروپا خواهد بود در حالی که بقیه می‌خواهند به هژمونی این تیم پایان دهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین