جزئیاتی از جنایت خانوادگی اخیر در تهرانپارس

گروه حوادث الف،   3960622066

«برادران همسرم در زندگی‌ام دخالت کرده‌اند و باعث شده‌اند زنم از خانه برود. آنها ۲۰ میلیون تومان به من خسارت زده‌اند و ...» این بخشی از متن دست‌نوشته مرد ۴۸ ساله‌ای است که شامگاه دوشنبه، دو دخترش را در شرق تهران کشت و به زندگی‌ خود پایان داد.

روزنامه «ایران» در ادامه نوشت: راز این جنایت هولناک به دنبال تماس زنی میانسال با پلیس فاش شد. این زن با صدایی هراسان به مأمور پلیس ۱۱۰ گفت: «لحظاتی قبل برادرم با من تماس گرفت و گفت دو دخترش را کشته و خودش هم قرص خورده تا به زندگی‌اش پایان دهد.»

با اعلام این موضوع به کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس، مأموران بلافاصله خود را به خانه شهرام در خیابان ۱۹۸ شرقی تهرانپارس رساندند اما در ورودی آپارتمان مورد نظر بسته بود. به‌ همین دلیل مأموران پس از هماهنگی قضایی وارد خانه و با پیکرهای خونین دو دختر جوان در کف آشپزخانه و با بدن نیمه‌جان مرد میانسال داخل پذیرایی روبه‌رو شدند. همان موقع هماهنگی لازم برای انتقال عامل جنایت به بیمارستان صورت گرفت.

از سوی دیگر با اعلام خبر جنایت به بازپرس ایلخانی و تیم جنایی، آنها نیز راهی خانه مورد نظر شدند. با حضور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران و تیم ویژه بررسی صحنه جرم مشخص شد که دو دختر ۱۹ و ۲۱ ساله با ضربات متعدد قمه خونین که در سمت راست اجساد افتاده بود، از پا درآمده‌اند.

در بازرسی از محل جنایت نیز، دست‌نوشته‌ای که روی تلویزیون چسبانده شده بود توجه تیم جنایی را جلب کرد. در این تکه‌کاغذ که امضای شهرام پایش بود، نوشته شده بود: «برادران همسرم در زندگی‌ام دخالت کرده‌اند و باعث شده‌اند همسرم برود. آنها ۲۰ میلیون تومان به من خسارت زده‌اند.» در حالی که خواهر شهرام دست‌خط برادرش را تأیید کرده بود، با این حال برای اطمینان، دست‌نوشته به دستور بازپرس جنایی در اختیار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

مرگ قاتل

پس از تحقیقات مقدماتی و در حالی که دستور انتقال اجساد به پزشکی قانونی صادر شده بود، تیم جنایی در تماس مسئولان بیمارستان پی بردند که عامل جنایت نیز جان سپرده است. از سوی دیگر مشخص شد که همسر شهرام ۴۰ روز قبل به خاطر اختلاف‌های شدید خانوادگی با شوهرش، خانه را ترک کرده است و حتی در این رابطه پرونده‌ای نیز در کلانتری تشکیل شده بود. دختر بزرگ و مادرش در فروشگاهی کار می‌کردند و دختر کوچک‌تر نیز مشغول تحصیل بوده است.

همسایه عامل جنایت چه گفت؟

محل جنایت، طبقه اول ساختمان قدیمی ۵ طبقه‌ای است که تعداد زیادی از واحدهایش هم خالی است. یکی از همسایه‌ها گفت: «مرد خانواده آدم عصبی و معتادی بود که به خاطر بیکاری، اغلب مواقع در خانه بود. به خاطر اینکه ارتباط خوبی با همسایه‌ها نداشت ما هم سعی می‌کردیم با آنها صحبت و مراوده‌ای نداشته باشیم. اینجا خانه مادریِ قاتل بود. پس از مرگ مادر، خانه به پسرش - عامل جنایت - رسیده بود. در حالی که هزینه‌ای برای خانه و اجاره نمی‌دادند اما مرد جنایتکار به خاطر مشکل اعتیاد و بیکاری، مدام با خانواده‌اش جر و بحث و مجادله داشت. همسرش هم مدتی قبل و به دنبال اختلاف‌های شدید قهر کرده و از خانه رفته بود و تقریبا این مرد با دو دخترش تنها بود. البته یکی از دخترها سر کار می‌رفت چون من چند بار صبح‌ها او را با لباس فرم دیده بودم.»

وی در خصوص شب جنایت هم گفت: «ساعت حدود ۷:۳۰ بود که از سر کار برگشتم و در حال تماشای تلویزیون بودم که ناگهان صدای جیغ و فریاد دخترها را شنیدم و بعد از آن هم یکی از دخترها با صدای بلند گفت بابا ... بابا ... چیکار می‌کنی و ... بعد از مدتی دیگر صدایی نیامد و من فکر کردم که دعوایی بوده و تمام شده است. یکی دو ساعت بعد دیدم ماشین پلیس جلوی در خانه ایستاد. وقتی به پایین ساختمان آمدم دیدم مأموران در حال انتقال اجساد دو دختر جوان هستند.»

بررسی صحنه جنایت هم حکایت از آن داشت که شهرام با ضربات متعدد قمه، دو دختر ۱۹ و ۲۴ ساله‌اش به نام‌های «سوگند» و «سولماز» را از ناحیه گردن و سینه مورد ضرب و جرح قرار داده و هر دو را به قتل رسانده است. همچنین در تحقیقات بیشتر و بررسی‌های پلیسی مشخص شد قاتل پس از جنایت، خود نیز با مصرف قرص اقدام به خودکشی کرده که بلافاصله از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود که ساعتی بعد جان سپرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین