حمله یک فیل به ۲ گردشگر ایرانی در تایلند! +عکس

گروه اجتماعی الف،   3960622035 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دو گردشگر ایرانی در سفر به تایلند، پس از حمله‌ی یک فیل، به حال خود رها شدند و نه تنها عوامل تور و آژانس مسؤولتی در قبال‌شان نپذیرفتند که سفارت ایران در تایلند نیز پاسخگوی آن‌ها نبود.

 حمله یک فیل به ۲ گردشگر ایرانی در تایلند! +عکس

به گزارش ایسنا، داستان سرگردانی این مسافران از تهران آغاز شد اما با حمله یک فیل در پوکت به اوج رسید.

هزینه‌ی سفری که این زوج ایرانی برای تور پوکت در تایلند پرداختند مجموعا هفت میلیون تومان بود، تور را هم از یک آژانس گردشگری در تهران خریده‌ بودند که در تبلیغات‌اش به صورت ُبلد شده اعلام کرده؛ از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز دارد و اتفاقا با مسافر هم قرارداد بسته است، اما از همان ابتدای سفر، بدتعهدی را آغاز می‌کند.

بلخاری، گردشگری که در این تور حضور داشته و در حمله فیل رِم کرده، آسیب دیده در شرح ماجرایش گفت: شب نخست، راهنمای تور که در تایلند مستقر بود پیشنهاد یک گشت اضافه را دارد که هر نفر با پرداخت ۵۰ دلار به شخص راهنما، آن تور را خریدیم و صبح فردای آن روز با هماهنگی راهنما که البته خودش در آن برنامه حضور نداشت، گشت یک روزه را شروع کردیم. قرار بود در نمایش یک فیل شرکت کنیم، متاسفانه من در نزدیک‌ترین جایگاه به محل اجرای نمایش نشسته بودم که یکدفعه فیل رَم و حمله کرد. آسیب شدیدی دیدم، حتی تا پای مرگ رفتم، همسرم هم که در نزدیکی ما بود نیز آسیب دید.
 
سرگردانی ۲ گردشگر ایرانی بعد از حمله یک فیل
 
 
وی افزود: ‌افرادی که در اطراف محل حادثه بودند، ما را با وانت به کلینیک محلی منتقل کردند و درمان اولیه انجام شد و بعد هم با آمبولانس به بیمارستانی در پوکت منتقل کردند.

این گردشگر گفت: روز دوم که در بیمارستان بستری بودیم راهنمای تور برای ملاقات آمد، چون شنیده بودن ما جان خود را در حمله یک فیل خشمگین از دست داده‌ایم. وقتی مطمئن شد هنوز زنده‌ایم، با کلی وعده که مراقب و پیگیر وضعیت‌مان است، بیمارستان را ترک کرد و بعد از آن هم هیچ خبری از او نشد. هر بار هم با تلفن‌اش تماس گرفتیم جواب نداد، فقط یک‌بار پاسخ داد و گفت که نمی‌تواند مسؤولیتی قبول کند، چون مسافران دیگری هم در این تور هستند که باید به آن‌ها رسیدگی کند و بعد هم گفت دیگر به او زنگ نزنیم.

وی افزود: ‌با پیگیری زیاد موفق شدیم مجری اصلی این تور را که شرکتی ایرانی و مستقر در بانکوک بود، پیدا کنیم. آن‌ها هم در قبال این حادثه هیچ مسؤولیتی قبول نکردند و گفتند به سفارت ایران اطلاع دهیم. آن‌جا هم تماس گرفتیم، ولی کسی پاسخگو نبود. با تماس‌های زیاد بالخره شخصی را در سفارتخانه پیدا کردیم و جریان حمله‌ی فیل و جراحت‌مان را اطلاع دادیم‌. درخواست کردیم شخصی را به عنوان راهنما معرفی کند، چون ما هیچ کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم، من و همسرم هر دو بستری بودیم و اصلا توان حرکت کردن نداشتیم. آن شخص جواب ناامیدکننده‌ای داد و گفت نمی‌تواند هیچ کاری برای ما انجام دهد و بعد هم گفت دیگر به سفارتخانه و او زنگ نزنیم. تلفنش را هم دیگر جواب نداد!

بلخاری ادامه داد: ما از ۱۰ روز سفرمان به تایلند که دو روزش را هم در راه سپری کردیم، هفت روز باقی مانده را در بیمارستان بستری بودیم و هیچ‌کسی هم سراغ‌مان را نگرفت، نه تورلیدر، نه آژانس فروشنده تور در بانکوک و نه سفارت ایران.

وی سپس چالش‌هایی که برای برگشت به ایران داشتند را تعریف کرد و گفت: سه‌شنبه ۱۴ شهریورماه سفر ما در تایلند تمام می‌شد و باید به کشور برمی‌گشتیم، درحالی‌که پزشک معالج اجازه‌ی پرواز نمی‌داد و تازه روز چهارشنبه را برای چکاپ تعیین کرده بود. با آژانس تهران و همچنین بانکوک تماس گرفتم تا زمان پرواز را جابه‌جا کنم، ولی آن‌ها نپذیرفتند و تاکید کردند اگر با پرواز سه‌شنبه برنگردیم هیچ مسؤولتی در قبال‌مان قبول نمی‌کنند، حتی حاضر نشدند صندلی‌های ما را عوض کردند و جای راحت‌تری را بگیرند.

او اضافه کرد: ‌این بدتعهدی‌ها از همان ابتدای سفر وجود داشت، ما وقتی این تور را خریدیم همراه با بیمه و ترانسفر بود در قرارداد هم نوشته شده، اما هیچ‌یک شامل حال ما نشد. از فرودگاه که خودمان ماشین گرفتیم، در بیمارستان هم که اصلا نماینده شرکت بیمه حاضر نشد. هزینه درمان و بیمارستان را هم بعد از کلی پیگیری، برگزارکننده تایلندی آن نمایش، پرداخت کرد. سفارت ایران هم هیچ مسؤولیتی در قبال ما نپذیرفت.

این گردشگر افزود: این اذیت‌ها از فرودگاه امام شروع شد، با این‌که ۲۵ مرداد برای این تور ثبت‌نام کرده بودیم، اما نماینده آژانس گذرنامه‌ها را سه و نیم ساعت قبل پرواز و بلیت‌ها را هم دو ساعت قبل پرواز بدست ما رساندند. بلیت پرواز برگشت را هم ندادند. ما باید هوایی از بانوک به شهر پوکت می‌رفتیم که این بلیت را هم ندادند. وقتی به فرودگاه بانکوک رسیدیم بعد از کلی جست‌وجو شخصی را پیدا کردیم که بلیت‌های پرواز دوم ما دست او بود. آژانس حتی مشخصات آن فرد را به ما نداده بود و آن رابط آژانس در بانکوک هم هیچ تابلویی نداشت.

وی گفت: تاخیر در رساندن بلیت‌ها و گذرنامه‌ها ضرر زیادی را وارد کرد، نه تنها فرصت خرید ارز مسافرتی را از دست دادیم و از نظر مالی متضرر شدیم، که صندلی‌های‌مان در هواپیما به خاطر تاخیر در گرفتن کارت پرواز، بدترین جای ممکن بود.

بلخاری اضافه کرد:‌ چون این دردسرها را در رفت کشیدیم برای گرفتن بلیت برگشت از دو روز قبلِ موعد پرواز، مدام با آژانس تهران تماس می‌گرفتیم تا سرانجام موفق شدیم زودتر بلیت‌مان را بگیریم.

این گردشگر ادامه داد: علاوه‌بر ما چهار مسافر دیگر نیز از طریق همین آژانس به پوکت سفر کرده بودند که دچار دردسرهای مشابهی شده بودند. آژانس برای تامین هتل آن‌ها نیز بدتعهدی کرد و به وعده‌هایش عمل نکرده بود. این مسافران هم مثل ما با آن‌که هزینه بیمه و ترانسفر را داده بودند، اما مشمول هیچکدام نشده بودند. از این دست اتفاق‌ها برای سایر مسافران این آژانس در سطوح مختلف رخ داد و هیچ‌کسی هم پاسخگو نبود. وقتی در کشور دیگری هستید بعضی از این آژانس‌ها با آن‌که پول گرفته‌اند تا خدمات بدهند، اما حاضر نیستند کوچک‌ترین کمکی کنند.

وی گفت: وقتی به ایران برگشتم، یک روز کامل در بیمارستان بودم. برای شکایت از این آژانس و تورلیدر بی‌مسؤولیت به اداره میراث فرهنگی و گردشگری در خیابان ویلا رفتم که گفتند کاری نمی‌توانیم انجام دهیم فقط یک امتیاز منفی در پرونده‌شان ثبت می‌کنیم!

این گردشگر آسیب‌دیده در حمله فیل، افزود: به آژانسی فروشنده این تور در تهران مراجعه و اعتراض کردم که رفتارشان با ما در یک کشور غریب، انسانی و اخلاقی نبوده، اما اهمیتی ندادند. ما برای استراحت و تفریح این سفر را رفته بودیم، ولی خیلی اذیت شدیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۱۸۲۳۰۹:۱۶:۳۸ ۱۳۹۶/۶/۲۲
میخواستی نری
مهران۱۰۲۱۲۱۲۰:۰۰:۲۴ ۱۳۹۶/۶/۲۲
چه جواب قانع کننده ای. احتمالا شما مسئولی چیزی نیستی؟
ناشناس۱۰۲۱۶۲۲۲:۱۲:۴۴ ۱۳۹۶/۶/۲۲
شعور در گرانیست که به هر کس ندهندش
احمدی۱۰۱۸۳۴۰۹:۳۳:۰۸ ۱۳۹۶/۶/۲۲
واقعا موقعیت وحشتناکی بوده ، در یک کشور غریب دچار جراحت شوی و آسیب ببینی و هیچ یک از مسئولین، مسئولیتی نپذیرند به غیر از همان تایلندی برگزار کننده نمایش ، باز صد رحمت به شرف او !
ناشناس۱۰۱۸۴۷۰۹:۵۶:۱۰ ۱۳۹۶/۶/۲۲
خب در مورد این مستئلی که گفتید حق با آژانس هست. شما سر خود با تور لیدر اونجا صحبت کردید و خارج از تور تعریف شده به یک مراسم دیگر رفته بودید. هر چند که اگر اونجا مار هم شما را بزند مقصر کسی نیست. تنها اشکال را می شود به سفارت ایران گرفت که اونجا هیچ حمایتی از شما نکرد و اون کارمندی که اونجا باهاش صحبت کردید رو باید هر چه سریعتر به ایران برگشت بدن و...
ایرانی۱۰۱۸۵۳۱۰:۰۸:۴۲ ۱۳۹۶/۶/۲۲
وزارت امور خارجه لطفا پیگیری کنند.
ناشناس۱۰۱۸۹۱۱۱:۳۵:۳۴ ۱۳۹۶/۶/۲۲
از سازمان گردشگري و سفارتخانه و .... هيچ انتظاري نداشته باشيد ...
ناشناس۱۰۲۲۰۴۰۰:۵۴:۵۲ ۱۳۹۶/۶/۲۳
دقیقا نتیجه ای که من هم در سفرهای خارجی بهش رسیدم. تو هیچ کشوری حتی تصور هم نکنید که سفارت ایران بهتون کمک خواهد کرد. این در حالیه که سفارت های هر کشوری به مردم کشورش تا جایی که بتونه کمک میکنه. همین سفارتخونه های تو تهران رو برید ببینید چطور کار میکنن
ناشناس۱۰۱۹۲۴۱۲:۳۲:۱۵ ۱۳۹۶/۶/۲۲
چرا به قوه قضاییه آنجا شکایت نمیکنند؟
ناشناس۱۰۲۱۶۶۲۲:۲۸:۳۰ ۱۳۹۶/۶/۲۲
بزرگترین اشتباهشون همین بوده که نرفتن شکایت کنن که اگه میرفتن حداقل با ایشون انسانی برخورد میکردن نه اینکه مثل بقیه جواب سربالا بدن
ناشناس۱۰۱۹۴۴۱۳:۱۲:۵۷ ۱۳۹۶/۶/۲۲
برای سفر به خارج از کشور باید مستقلا درخواست بیمه SOS کنی که حدود 100 دلار برای یک هفته است و هیچ توری آن را مستقل به شما نمی دهد! من بعد از یک مسمومیت غذایی که حدود 1500 رلار برایم هزینه داشت، این درس را گرفته و همیشه خودم اقدام می کنم!
ناشناس۱۰۲۰۰۱۱۵:۰۳:۲۷ ۱۳۹۶/۶/۲۲
آنچه که تحت عنوان بیمه مسافری در ایران فروخته می شود هیچ خاصیتی ندارد در واقع ایرانی وقتی پایش را از این مملکت بیرون می گذارد یکی از بیچاره ترین مسافران است.
ناشناس۱۰۲۰۳۷۱۶:۲۴:۱۵ ۱۳۹۶/۶/۲۲
چرا نام ،مشخصات تور را نداده اند؟
ناشناس۱۰۲۰۷۴۱۷:۵۲:۴۸ ۱۳۹۶/۶/۲۲
سئوال بسیار بجایی است باید نام آژانس را اعلام کنند تا مردم دیگر به آنها مراجعه نکنند این حداقل مجازات این گونه آژانس های بی مسئولیت است که فقط به فکر پر کردن جیبشان هستند
ناشناس۱۰۲۱۰۲۱۸:۵۸:۲۶ ۱۳۹۶/۶/۲۲
چون مسلمونيم و به حرف هر كس بدون دادگاه نميشه افترا زد البته در ايران همه عادت به افترا بصورت آب خوردن داريم
ناشناس۱۰۲۱۲۳۲۰:۰۱:۳۵ ۱۳۹۶/۶/۲۲
کافیه این حکایت و نام آژانس رو توی اینستا و تلگرام منتشر کنی تا درس عبرت بشه
حاجیلو۱۰۲۱۴۴۲۱:۲۴:۳۰ ۱۳۹۶/۶/۲۲
لطفا هرچه سریعتر همانطور که گفته شده مشخصات تور مزبور را دیل همین گزارش اعلام فرمایید
ناشناس۱۰۲۱۶۳۲۲:۱۶:۴۴ ۱۳۹۶/۶/۲۲
اولا خواهش میکنم نام اژانس مربوطه را بنویسید دوما یک چنین اتفاقی برای من و چهار نفر از دوستان در سفر به گرجستان پیش اومد,,,,وقتی به گرجستان رسیدیم به ما گفتن هتل رزرو نشده و باید هزینه رو مجددا پرداخت کنیم !کاش الف توضیح بده در چنین شرایطی که حق مسافر پایمال میشه به کجا باید شکایت کرد
سینا۱۰۲۱۹۹۰۰:۳۸:۱۱ ۱۳۹۶/۶/۲۳
حالا فیل و یا فوتبال بازی فیلها اینقدر ارزش داشت که همه چیز را ول کردید و آن را چسبیدید؟ بابا صلوات بفرستید, خدا را شکر که زنده هستید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین