احمدی‌نژاد: نکند مشکلات دهه ٦٠ هم تقصیر دولت من بود

گروه سیاسی الف،   3960621038 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
احمدی‌نژاد: نکند مشکلات دهه ٦٠ هم تقصیر دولت من بود
 

«گزارش جمهور ٦»؛ سلسله گفت‌وگوهایی است که سعی در به نمایش گذاشتن عملکرد دولت‌های نهم و دهم دارد. محمود احمدی‌نژاد که این روزها قصد ندارد از اخبار کشور به‌دور باشد و با هر بهانه‌ای به میان جمعیت می‌آید تا همچنان ردی از خود در دنیای سیاست باقی گذارد، پس از گفت‌وگو در باب مسائل هسته‌ای، این‌بار هم سراغ مسکن مهر می‌رود.

به نوشته روزنامه اعتماد، موضوعاتي كه در واقع بيشترين بار انتقادات را براي دولت او به همراه داشته، از طريق پايگاه اطلاع‌رساني او پيگيري مي‌شود تا پروژه تطهيرسازي سكاندار كشور طي سال‌هاي ٨٤ تا ٩٢ به طور اساسي شكل‌ بگيرد.

محمود احمدي‌نژاد كه اين‌بار جداي از «رييس‌جمهور سابق ايران»، با عنوان «عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام» مورد خطاب قرار مي‌گيرد، هنوز به وعده‌هاي چندگانه خود عمل نكرده، به فكر مصاحبه‌اي ديگر افتاده است. وعده‌هايي مبني بر افشاگري در واكنش به اظهارات دادستان ديوان محاسبات، هنوز تحقق نگرفته كه رييس دولت‌هاي نهم و دهم با مبحث «مسكن مهر»
پا پيش مي‌گذارد.

موضوعي كه او در ابتداي گفت‌وگو و در پاسخ به اين سوال كه «مي‌گويند مسكن مهر كار خوب و موفقي نبوده است»، مي‌پرسد: «چه كسي مي‌گويد؟»، و وقتي در جواب مي‌شنود كه دولتمردان كنوني كه در حوزه مسكن كار مي‌كنند، مي‌گويد: «اين طبيعي است. سياسيون مخالف ما هركاري كه انجام داده‌ايم را مي‌گويند بد است. ولي مردمي كه صاحب مسكن شده‌اند، چه؟ آنها حرفي دارند؟ من نشنيدم چيزي بگويند.»

احمدي‌نژاد كه معتقد است بايد به انتقاداتي كه مي‌شود پاسخ داد، از برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي ساخت ٤ ميليون و ٣٠٠ هزار واحد مسكوني در زمان دولت خود مي‌گويد و روي مهم‌ترين انتقاد همه كارشناسان كه همان مبحث جانمايي بود دست گذاشته و در جواب آن را بهترين جانمايي مي‌خواند. او البته در اين گفت‌وگو باز هم از عدالتي كه براي آن تعريف منحصر به فردي هم دارد، صحبت مي‌كند و اينگونه مي‌گويد كه: «كار دولت اين است كه از همه بگيرد و به يك عده بپردازد». او البته براي اين تعريف به الگويي همچون طرح تحول سلامت اشاره مي‌كند كه از جيب همه گرفته مي‌شود و به عده‌اي خاص پرداخت مي‌شود و مي‌گويد: «اصلا دولت يعني همين.»

اما آنچه كه در خصوص مسكن مهر همواره مطرح شده، بحث تورم‌زا بودن آن است. موضوعي كه احمدي‌نژاد زير بار اين هم نمي‌رود و عنوان مي‌كند: «چقدر تورم در برابر چه اتفاقي كه قرار است بيفتد؟ تورم قابل توجهي نبوده است». او كه با جداول متعددي از عملكرد خود در قياس با دولت‌هاي قبل اين گفت‌وگو را انجام مي‌داد، به بالا رفتن حجم نقدينگي كه ديگر انتقاد اقتصاددانان از اجراي طرح مسكن مهر بوده اشاره مي‌كند و با رد آن، عنوان مي‌كند كه بيشترين رشد نقدينگي در تاريخ پس از انقلاب مربوط به دوران ٨ ساله دولت آقاي هاشمي و بعد از آن براي دولت آقاي خاتمي است كه دولت ما بعد از اين دو دولت قرار دارد. احمدي‌نژاد كه به هر دري مي‌زند تا شانه‌هاي خود را از بار انتقادات خالي كند، با خنده خطاب به خبرنگار مي‌گويد: «نكند مشكلات دهه ٦٠ هم تقصير دولت ما بوده است».

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۱۱۷۲۰۹:۲۵:۲۹ ۱۳۹۶/۶/۲۱
برادر در خدمت کردن صادقانه شما کسی شکی ندارد من جوانی ۱۸ ساله بودم ان زماندحرف های شما را از صمیم قلب قبول کردم فرمودید فساد را ریشه کن میکنید و هر موقع در تنگنا قرار میگرفتید میگفتید میگویم فرمودید مسکن مشکلی نیست ما برنامه داریم مشکل مسکن را به طور اصولی حل کنیم اما متاسفانه مسکن سر به فلک کشید از بخت بد نمیشه نالید اشتغال اونم برایش برنامه داشتید اما افسوس وقتی رفتی از بخت بد انگار طوفانی وزید همه چی در هم پیچید حالا ما موندیم با حسرت دوازده سال عمر از دست رفته فرصت سوخته اونم تقصیر شما نیست
ناشناس۱۰۱۷۲۱۰۰:۲۸:۵۴ ۱۳۹۶/۶/۲۲
ما هم دوران رفسنجانی رو به یاد داریم.
ناشناس۱۰۱۱۹۳۰۹:۴۳:۳۹ ۱۳۹۶/۶/۲۱
درود بر احمدی حامی مستضعفین
عباس۱۰۱۲۰۲۰۹:۵۴:۵۷ ۱۳۹۶/۶/۲۱
گزارش شما کاملا جهت دار است. در حرفه خبرنگاری حق ندارید کلماتی مانند "تطهیرسازی" ، "به گفته خود" و ..... استفاده کنید.
بهروز۱۰۱۲۰۹۱۰:۰۵:۱۵ ۱۳۹۶/۶/۲۱
مرد بودی.هرچی بودی مردمی بودی.
ناشناس۱۰۱۲۱۵۱۰:۱۴:۴۴ ۱۳۹۶/۶/۲۱
اتفاقا" مشکلات شما مربوط به ملت هست که یکبار نشناخته بهت رای دادن و یکبار نتونستن رای خودشونو اثبات کنن
ناشناس۱۰۱۲۲۴۱۰:۲۴:۱۶ ۱۳۹۶/۶/۲۱
دولت مردان دهه شصت در مشكلات وكمبود ها با مردم همراه بودند با وجود جنگ تحميلي وهزينه سنگين ان دولت موفق شده بود ارزاق عمومي را بطور عادلانه به همه مردم برساند وخودشان نيز مانند مردم عادي زندگي ميكردند
ناشناس۱۰۱۲۷۸۱۱:۲۳:۳۴ ۱۳۹۶/۶/۲۱
متن خیلی ناشیانه نوشته شده.
ناشناس۱۰۱۲۸۰۱۱:۳۲:۱۲ ۱۳۹۶/۶/۲۱
چرا اینجوری نوشتین؟- من تمام متن مذاکره را خوندم. کلا حق با ایشونه چرا بعضیها آلرژی پیدا کردین به اسم احمدی نژاد؟ اگه حرفهاش ایراد داره بیان جواب بدن. دوستانی که زعفرانیه نشین شدن بعید میدونم به فکر مردم باشن. مردم از نظر اونها فقط یعنی زنده باد موافق من و باقی که مجیز نگن مردم حساب نمیشن. اصلا هیچی حساب نمیشن.
ناشناس۱۰۱۲۹۹۱۱:۵۹:۴۱ ۱۳۹۶/۶/۲۱
ايشون مشکلاتی که هم اکنون مردم باز هم با اونها سر و کار دارند، مانند کاهش دادن ارزش پول ملی به يک سوم که يک شبه حقوق بگيران را زير خط فقر برد را گردن بگيرد کافی است. راستی، جناب اون ليست معروف داخل جيبتان چه شد؟!
ناشناس۱۰۱۳۲۲۱۲:۱۹:۴۵ ۱۳۹۶/۶/۲۱
ای وای بر اسیری که از یاد رفته باشد ،، ملت ایران در همه این دولتها از یاد رفته اند .
امیر۱۰۱۳۴۹۱۳:۰۲:۲۹ ۱۳۹۶/۶/۲۱
تورم ۴۰ درصد قابل توجه نیست؟ چرا مملکتی در شرایط رکود باید تورم ۴۰% داشته باشه؟ بعد تو بیابون ۵۰ تا برج بی سر و ته زدن اسمش رو گذاشتن مسکن!
ناشناس۱۰۱۴۰۵۱۴:۳۴:۴۸ ۱۳۹۶/۶/۲۱
بزرگترین مشکل در دولت آقای احمدی نژاد مربوط به این مسئله میشد که تمام سیاست های اقتصادی بر مبنای قیمت بالای نفت و درآمد های حاصل از آن شکل گرفته بود و وقتی بنا به دلیل تحریم ها درآمدهای نفتی کاهش یافت و نقل و انتقال پول محدود شد بخش بزرگی از دستاوردها ازبین رفت و ضرر و زیان بسیاری به اقتصاد کشور وارد شد و بی اعتمادی شدیدی در بازار بوجود آمد که تبعات آن سالها گریبان گیر کشور خواهد بود. اگر همزمان با طرح مسکن مهر طرح صنعت مهر هم اجرا میشد و محل هائی برای کسب و کار و تولید ساخته میشد اثرات مثبت آن به مراتب بیشتر بود.
ناشناس۱۰۱۵۵۹۱۷:۴۴:۱۹ ۱۳۹۶/۶/۲۱
تحریم های فلج کننده مملکت در دوران 8 ساله شما شکل گرفت
ناشناس۱۰۱۶۲۲۱۹:۴۴:۳۴ ۱۳۹۶/۶/۲۱
در مورد مسکن ایشون فراموش کردن که قیمت مسکن ناگهان نجومی رفت بالا اپارتمان20 میلیونی 90 میلیون شد .و ارزوی خانه دار شدن مردم دود شد .سپس سناریوی مسکن مهر شروع شد .ایا این یک خوشبختی در مورد مسکن بود ؟
ناشناس۱۰۱۶۴۷۲۰:۴۷:۲۲ ۱۳۹۶/۶/۲۱
انقدر سهم در مشکلات دهه 80 کشور داري که دهه 60 پيشکشت
ناشناس۱۰۱۶۷۰۲۱:۴۱:۴۱ ۱۳۹۶/۶/۲۱
خداییش نه ما معتقد نیستیم که مشکلات دهه شصت هم باعثش شما هستید اما باور داریم همه مشکلات از سال 84 تا چندین نسل بعد را شما باعث شدید.
دره چایی۱۰۱۶۸۳۲۲:۱۴:۴۹ ۱۳۹۶/۶/۲۱
اتفاقاً شما خودتان هم از مشکلات دهه شصت هستید!!!!
ناشناس۱۰۱۷۰۷۲۳:۵۱:۵۲ ۱۳۹۶/۶/۲۱
حالا که خوبه همچی خوبه
ناشناس۱۰۱۷۰۸۲۳:۵۳:۰۷ ۱۳۹۶/۶/۲۱
در تبریز مسکن مهر را در جائی ساختند که فعلا امکان زیستن در بعضی ها فازهای آن مشگل است( شهر جدید سهند) بعدا وقتی ارزش پول کشور یکشبه به ثلث کاهش یافت متاسفانه هزینه های اضافی بخاطر این به متقاصیان تحمیل کردند در ضمن اقساط بانکی را هم بالا بردند بطوریکه افراد مستضعف نه توانستند در انجا سکنی گرینند ونه توان پرداخت اقساط سنگین را داشتنند!!!!!!!!!
نمیدونم۱۰۱۷۲۵۰۰:۴۰:۴۷ ۱۳۹۶/۶/۲۲
نخیر آقای احمدی نژاد. مشکلات دهه ۶۰ مربوط به شما نیست. مملکت بدون جنگ با صندوق ذخیره ارزی و بعد از آن رشد درآمد نفتی بسیار بالا که قابل مقایسه با درآمد کل فروش نفت تاریخ این مملکته رو تحویل گرفتی که هیچ ، دولت رو با بدهی هنگفت تحویل دادی و منجر به نابودی کشور
نمیدونم۱۰۱۷۲۷۰۱:۰۴:۲۰ ۱۳۹۶/۶/۲۲
نخیر آقای احمدی نژاد. مشکلات دهه ۶۰ مربوط به شما نیست. قیاس مع الفارغه.مملکت بدون جنگ و امن با صندوق ذخیره ارزی مناسب تحویل گرفتی و درآمد نفتی هنگفت که قابل مقایسه با کل فروش تاریخ نفت این کشوره رو داشتی که هیچ ، دولت رو با بدهکاری فراوان تحویل دادی و نابودمون کردی. ۸ سال فرصت طلایی رو با اون شرایط استثنایی از دست دادی بعد حرف از ایران و دهه ای از انقلاب میزنی که حدود ۴۴۰ میلیارد دلار خسارت جنگی بهش تحمیل شد. تصور اینکه شما در دهه ۶۰ رییس دولت بودی هم وحشتناکه. امام خمینی در وصف مردی زیبا گفته که مردان تاریخ تا ابد زنده اند. ( هاشمی رفسنجانی ) نخیر آقای احمدی نژاد. مشکلات دهه ۶۰ مربوط به شما نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین