نظر منتشر شده
۳۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 5530
کمیسیون تلفیق به پیشنهاد بنزین 150 تومانی رای داد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ ساعت ۱۸:۰۴
کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی عصر روز سه شنبه به افزایش قیمت بنزین به 150 تومان در هر لیتر رای داد.

به گزارش الف، پس از چند روز بحث و گفتگو درباره قیمت بنزین در سال آینده، سرانجام کمیسیون تلفیق بودجه به پیشنهاد تعیین قیمت 150 تومان برای هر لیتر بنزین رای داد. این پیشنهاد که با مخالفت شدید اقتصاددان های کمیسیون تلفیق رو به رو بود، با اکثریت کمی به تصویب رسید.

دولت پیشنهاد داده بود برای سال آینده تلفیقی از سهمیه بندی و اعمال جریمه برای مصرف خودروهای پرمصرف از طریق کارت هوشمند اعمال شود.

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق با انتقاد از مصوبه این کمیسیون درباره قیمت بنزین، تاکید کرد با این تصمیم، کشور هم از تورم اقتصادی ضربه خواهد خورد و هم مصرف بنزین کاهش پیدا نخواهد کرد و مجلس سال آینده با درخواست های متمم دولت برای دریافت بودجه واردات بنزین روبه رو خواهد بود و ضمنا مساله قاچاق سوخت به خارج نیز ادامه خواهد یافت.

حاضران در کمیسیون تلفیق معتقدند با وجودی که پیشنهاد بنزین 150 تومانی در کمیسیون تلفیق تصویب شد، اما این مصوبه در صحن علنی مجلس رای نخواهد آورد و نمایندگان به پیشنهاد بازگشت به پیشنهاد دولت رای خواهند داد. 
 
علی
۱۳۸۵-۱۲-۰۱ ۱۸:۱۶:۴۰
بهترین تصمیم درشرایط کنونی است (15342)
 
سهراب
۱۳۸۵-۱۲-۰۱ ۱۸:۱۸:۴۸
ااااااااااااااااااااااااااااااههههههههههههههه
آخه چرا؟ (15345)
 
عبدی
۱۳۸۵-۱۲-۰۱ ۱۸:۳۵:۳۱
مجلس با این کارها اقتصاد ایران را به خاک سیاه خواهند نشاند. ببینید من کی گفتم. تصویب 150 تومان به هیچ وجه بار تورمی ندارد، ضمن اینکه اقتصاد را برای افزایش بیشتر قیمت آن در سال های بعد آماده می کند، حتی اگر بر مصرف فعلی بنزین تاثیر نداشته باشد. (15350)
 
۱۳۸۵-۱۲-۰۱ ۱۹:۰۷:۴۷
می شود بفرمائید شما از کجا با جرات چنین اظهار نظر می کنید که بنزین 150 تومانی \"به هیچ وجه بار تورمی ندارد\"؟ (15357)
 
محمد
۱۳۸۵-۱۲-۰۱ ۱۸:۵۲:۲۶
جبران سه سال شد. مشكل پول بود يا مصرف زياد ؟ بايد مقداري خنديد. تورم چه ميشود ، اسم موافقين را بگوئيد تا مردم تكليفشان را با آنها روشن كنند ، مجلس هفتم روي گذشته ها را يك باره سفيد كرد. (15351)
 
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۱۰:۰۱:۳۸
نگران نباشید الف که گفت این در صحن رای نمی آورد
ولی به نظرم اعلام اسامی موافقان و مخالفان این مصوبه لازم است (15430)
 
رضا
۱۳۸۵-۱۲-۰۱ ۱۹:۰۷:۲۰
آقایان اسمشان را گذاشته اند اقتصاددان و سال به سال به خاطر یک تصور خیالی از تورم فاصله بین قیمت اسمی و واقعی بنزین را زیاد می کنند و به این کار خود افتخار هم می کنند. لطفا یک مقاله اقتصادی درست نشان دهید که در آن قیمت یک کالای منفر تعیین کننده جدی سطح تورم در یک کشور باشد. به لحاظ تاثیر قیمت سوخت روی قیمت تمام شده بخش حمل و نقل مسافر سقف قضیه است که در آن بنزین بیشترین سهم را در قیمت تمام شده دارد. افزایش قیمت بنزین از 800 به 200 تومان هزینه روزانه هر مسافرکش را 3600 تومان زیاد می کند که می شود چیزی حدود 20% کل قیمت تمام شده. لطفا این اقایان اقتصاد به ملت بگویند چطور افزایش قیمتی که در وابسته ترین بخش 20% افزایش قیمت تمام شده ایجاد می کند چطور در اقتصاد قرار است تورم وحشتناک ایجاد کند؟

این آقایان که برخی از آن ها ظاهرا سری های زمانی هم درس می دهند احتمالا هنوز فرق بین تاثیر همزمانی قیمت بنزین و تورم و \"علیت\" بین قیمت بنزین و تورم را تفکیک نمی کنند.

ضمن این که همین حضرات \"اقتصاددان\" یک طرف ماجرا را می گویند و طرف دیگر را به کل منکر می شوند. حتی اگر افزایش قیمت بنزین تورم زا هم باشد نتیجه آن آزاد شدن میلیاردها دلار از سوبسید بنزین به نفع بخش های مهم تر در جامعه است. آقایان جوری از گران شدن بنزین صحبت می کنند که انگار دولت بقال سر کوچه است که اگر کالا را گران کرد آن را در جیب خود بگذارد. بودجه دولت متعلق به همه است و هر افزایش درآمدی در هر بخش به معنی افزایش خدمات دولت در بخش های دیگری است. در نتیجه یک اقتصاددان اول از همه باید \"هزینه تورم یک سال\" را با \"هزینه فرصت\" از دست رفتن میلیاردها دلار که می تواند در بخش بهداشت و آموزش مصرف شود مقایسه کند. (15355)
 
رضاي 2
۱۳۸۵-۱۲-۰۱ ۱۹:۱۷:۲۳
توچه هستي ، توهم اقتصادداني يا اقتصاد خواني ، آيا براي دولتي كه خودش بيش از 80 درصد تصديگري را دارد چيزي از اين افزايش قيمت ميماند كه صرف جاي ديگري بكند (15359)
 
ناشناس
۱۳۸۵-۱۲-۰۱ ۱۹:۰۷:۴۲
مجلس وارد چاهي شد كه مردم را به ته آن خواهد كشيد ، دولت نظرش چه است ، آقاي رئيس جمهور نظرش را اعلام كند ، نگويند مجلس تكليف كرد ما بايد اجرا كنيم ، بگويد نظرخودشان چيست . اگر تورم شكننده شد ، چه خواهند كرد ، تكليف نرخ گازوئيل چه شد ، نظر آقاي دكتر توكلي چيست ؟ پولدارها كه مشكلي نخواهند داشت بنزين اگر ليتري چندهزارتومان هم بشود سفره آنها رنگين تر هم ميشود اين بيچاره ها هستند كه بيچاره تر ميشوند ، مجلس بايد در صحن علني راي ندهد ، درست قيمت بنزين 80 تومان نيست ولي درآمد حقوق بگيران هم اين نيست كه هست ( البته منظورحقوق ومزاياي مديران بي درد نيست ) ، مردم هم بايد سال ديگر در انتخابات سال آينده تكليفشان را با نمايندگان اينچنيني روشن كنند ) (15356)
 
علی
۱۳۸۵-۱۲-۰۱ ۱۹:۵۸:۱۶
بابا شلوغش نکنید این توی کمیسیون تلفیق تصویب شده است . توی صحن علنی مجلس هیچگاه تصویب نخواهد شد. تازه اگر تصویب هم بشود شورای نگهبان آن را برای اصلاح مجدد به مجلس بر می گرداند. (15368)
 
۱۳۸۵-۱۲-۰۱ ۲۰:۴۷:۳۵
اشتباه فاحش دکتر توکلی و همفکران در ارائه طرح تثبیت قیمت الان مشخص میشود جه میشد همان سال که خاتمی میخواست قیمت را مطلبق قیمت بین المللی کند اجازه میدادید که الان دوست عزیزتان در مخمصه حل معضل بنزین با تورمی که خودتان 40 درصد برای سال اینده پیش بینی کردید دست و پا نمیزد. (15372)
 
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۰۷:۲۸:۲۶
این خاتمی شما جز معطل کردن اقتصاد ایران و گفتگو و تبسم های نمکین هنر دیگری هم داشت؟ (15431)
 
حبيب
۱۳۸۵-۱۲-۰۱ ۲۳:۱۵:۰۹
تمامي برنامه هاي مربوط به بنزين اثري رواني و تورم زا بر عهده خواهد داشت.
سهميه بندي بنزين روزي 4 ليتر و مابقي با ليتري 500 تومان آنچنان اقتصاد مملكت رو بهم مي پيچد كه تا مدتها بايد پاسخگو باشيم.
تنها باز هم اقشار ضعيف متضرر مي شوند.آيا آن كسي كه تك تك اعضاي خانواده اش اتومبيلي مدل بالا دارند و با در آمد ميليوني راضي مي شوند كه خودرو رو در منزل گذاشته و با حمل و نقل عمومي تردد كنند.
زهي خيال باطل!
اتفاقا با توجه به بحث هاي روانشناسي چون بيشتر مي توانند به قول معروف پز بدهند بيشتر نيز مانور مي دهند.
باز كي متضرر ميشه
من كارمند باز هم بايد با خط 11 تردد كنم و حتي خانواده
آن ناوگان حمل و نقل عمومي كه در مدينه فاضله دنبالش مي گردين كه فكر كنم از 40 سال بعد گل آقا گذشته و 400 سال طول بكشد
ضمن اينكه افزايش سرسام آور قيمتها كه وابسته به بنزين مي باشد چنان نارضايتي رو بوجود مي آورد كه .....
بي خيال! صبح اميد نزديك است
تمامي قوانين متعلق به قشر مرفه جامعه
اما بدانيد كه تاريخ افتخارات رو به پاي اونها نمي نويسد و ملت هميشه سرفراز خواهد ماند (15391)
 
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۰۹:۳۴:۴۳
اصلاح طلبها خوشحال می شن اگه این پیشنهاد تصویب می شه چون فکر می کنن باعث می شه توی انتخابات بعدی اکثریت مجلس رو از آن خودشون کنن (15422)
 
اصلاح طلب مرفه
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۱۱:۳۳:۰۸
انگار اصلاح طلبا روی گنج نشستن که تورم حاصله روی آنها تاثیر منفی نداره! بیچاره مردم ( البته از نوع غیر اصلاح طلبشون)استخوان لای زخم برای همه دردسره. سیاست زدگی هم حدی داره! (15459)
 
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۰۹:۳۸:۵۹
خب خبر مهمی نیست فهمیدن اینکه نمایندگان به ان رای نخواهند داد کار بزرگی نیست چون خود نمایندگان کمسیون تلفیق این را هم میدانند فقط می خواهند انچه که فکر می کنند درست است تصویب کنند شما با این کار می خواهیدطوری ثابت کنید که بعد از تصویب نشدن در ذهن کاربر این باشد که حرف الف درست در امد (15398)
 
دلسوخته
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۰۹:۵۲:۵۰
با سلام
در صورت تصويب اين تصميم در صحن علني مجلس نشان مي‌دهد كه نوع برخورد و نگاه مجلس هفتم در ابتداي دوره آن با موضوع بنزين نگاه كارشناسي نبوده و با احساس با اين موضوع برخورد كردند تا برنامه چهارم توسعه را زير سوال ببرند و تثبيت قيمت نيز كار كارشناسي نبوده است. شما كه مي‌خواستيد كار سياسي بكنيد حداقل در ابتداي دوره مجلس قيمت بنزين را 90 درصد افزايش ميداديد و در سال آخر حداقل به خاطر بدست آوردن آرا مردم قيمت را تثبيت مي‌كرديد. با اين افزايش حدودا 90 درصدي همه چيز را از دست مي‌دهيد. اگر اجازه ميداديد از همان ابتداي دوره قيمت بنزين روند برنامه چهارم را طي ميكرد به اين شكل زير سوال نمي‌رفتيد.حال سوال اين است كه آيا با افزايش 90 درصدي در قيمت بنزين معضل نفت‌گاز حل مي‌شود؟ شماهايي كه مطلعيد از امسال واردات نفت‌گاز نيز آغاز شده است، با اين مشكل چه مي‌كنيد؟ (15449)
 
محمدرضا
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۰۹:۵۳:۳۶
حضرت عباسي اين مصوبه چه خاصيتي دارد ؟ 1- آيا باعث كاهش مصرف ميشود ؟(متوسط مصرف امسال نزديك 74 وسال آينده پيش بيني نزديك 80 ميليون ليتر ،بيش از 8درصدرشد. 2_آيا باعث قطع ياكاهش قاچاق ميشود؟ 3 -آيا باعث كاهش هزينه ارزي براي واردات بنزين ميشود؟ 4- آيا ترافيك كاهش مييابد؟ 5- آيابا توجه به اينكه دولت خودش بزرگترين مصرف كننده كالا وخدمات است وحدود 80 درصد تصديگري را عهده دار ميباشدتراز درآمد وهزينه اش مثبت خواهدشد وتورم خوشبينانه اي كه ميگويند بيش از5/2درصدخواهدبود (كه حتماخيلي بيش از اين خواهد بود ) برهزينه هاي جاري وسرمايه اي دولت اثر نميگذارد وتراز را منفي نميكند؟6- آياباعث كاهش آلودگي محيط زيست وهوا خواهد شد ؟
واقعا فكر نميكنيد كار عبثي كرديد ؟ آيا اگر قيمت را مثلا 700 تومان ميكرديد اثرات بهتري نداشت ؟ حداقل 6 خاصيت مثبت داشت : 1 - مصرف حتما كاهش مييافت ( حداقل پنج دهك پائين درآمدي توان مصرف رانداشتندواز چرخه مصرف تقريبا حذف ميشدند بنام مستضعفين بكام مستكبرين) 2- ارز مورد نياز براي واردات بنزين كاهش مييافت وشايد هم قطع ميشد ، 3- حجم ترافيك بشدت كاهش مييافت ( حداقل 5يا شش دهك پائين درآمدي تاحدزيادي خانه نشين ميشدند باز هم بكام پولدارها ،بالاخره پول دارند كه شاخص آدميت شده !) ، 4- استفاده از اتوبوس وميني بوس براي مستضعفين اجباري ميشد وخودروهاي بنزين سوز عمومي هم چندتا مسافر پولدارسوار ميكردند وبه نوايي ميرسند ، (البته ممكن است) ، 5- قاچاق بنزين بجز به تركيه به ساير كشورهاي همسايه قطع ميشد كه البته با قيمت 2000 توماني آنرا هم ميتوانستيد حل كنيد ، 6 - آلودگي محيط زيست وهوا هم كاهش مييافت واتفاقااز اين خاصيت هم فقرا وهم اغنيااستفاده ميكنند (البته اگر دست شما بود آنراهم از دهكهايي كه بنامشان براي آسايش پولدارها سكه ميزنيد دريغ ميكرديد) .
مهمترين بار منفي اين تصميم تورم سنگين بود كه آنهم ناراحت نباشيد پولدارها را اصلا اذيت نخواهد كرد خودشان بلدند چگونه از گرده فقرا خرجشان را درآورند، فقرا فوقش از پا درميآيند جه اهميتي داردشما بسلامت ! راه حل ديگر سهميه بندي نرمي بود كه گفته ميشد كه اينهم خواصي داشت : 1- قطع قاچاق ، 2- كاهش واردات ، 3- كاهش مصرف بنزين وشدت آن ، 4- كاهش هزينه ازري براي واردات بخشي از نياز (شاد حدود 50درصد) ، 5- ممكن بود ظلم باشد ولي ظلم به همه به عدل نزديكتراست 6- كاهش ترافيك كه تقريبا براي همه آرامش ميآورد ، 7- كاهش شدت تورم، 8- صاحبا خودروها را به تنظيم موتورخورو وباد لاستكها وانخاب سرعت مناسب براي كاهش مصرف ،9 - كاهش تصادفات وخسارات مالي وجاني ناشي ازتصادفات ، 10- كاهش آلودكي محيط زيست وهوا .
آقايان عقلاي قوم ،خوبست منطق قابل توجيه برتصميمات شما حاكم باشد وتصميمتان شكل جريمه وآزار مردم آنهم فقرا كه پشتوانه واقعي انقلاب واسلام بوده اند نداشته باشد ، فعلا كه بايد براين مردم با اين مجلس تاسف خورد ، ايكاش تصميمي كه گرفتيد قابل توجيه بود ، انشالله در صحن علني تصميم بهتري گرفته شود، ياافزايش يكباره قيمت (بقولي مرگ يكبار شيون يكبار)يا سهميه بندي عاقلانه توليد داخل و مقداري واردات ، كه برزندگي مردم كمترين آثار منفي را داشته باشد . (15447)
 
مهدی
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۱۰:۰۱:۴۳
1- همانطور که دوستان نیز گفته اند در صحن مجلس رای نمی آورد. فراموش نکنیم که دو سال پایانی مجلس است.
2- تاثیر افزایش قیمت بر کاهش مصرف لا اقل در جامعه کنونی مشهود نیست بنا بر این استناد به اینکه برای کاهش مصرف افزایش قیمت صورت می گیرد صحیح نیست.
3-تاثیر افزایش قیمت نهاده های دولتی بر تورم بیش از آنکه واقعی باشد روانی و ناشی از عدم نظارت است. در سالجاری نیز شاهد افزایش قیمت هزینه های ایاب و ذهاب شهری بودیم بی آنکه افزایش قیمت بنزین داشته باشیم.
4- افزایش قیمت صرفا یک نهاده یا کالا به بهانه اینکه قیمت کالای مشابه در خارج از کشور چنین و چنان است منطقی نیست . خوب است مجلس یک \"بسته \" جامع برای افزایش قیمتها تهیه کند که همه جوانب و از جمله افزایش قیمتها نیز در آن لحاظ شده باشد . روزمرگی در مسائل کلان اقتصادی نتیجه ای جز آشفتگی بدنبال نخواهد داشت. (15429)
 
heidari
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۱۱:۳۳:۰۷
افزايش 20 درصدي قيمت سوخت در ابتداي هر سال بسيار عقلايي تر بود ليكن احمدي نزاد با جلوگيري از آن در واقع با يك حركت رفرميستي ميخواست آنرا بنفع خو د رقم بزند حالا چه جوابي ميخواهد به مردم بدهد جاي بسي سيوال است طي اين دو سال بخش زيادي از سوبسيد به خزانه كشور برگشته بود. (15457)
 
یک دانشجو
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۱۱:۳۳:۱۰
حالا اگر قیمت پیشنهادی دولت در لایحه بودجه 150 تومان بود همین مجلس دولت را به توپ می بست. (15460)
 
محمد صباغ
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۱۶:۳۸:۱۷
افزایش قیمت صرفا یک نهاده یا کالا به بهانه اینکه قیمت کالای مشابه در خارج از کشور چنین و چنان است منطقی نیست
قيمت بين المللي كالا يك بهانه صرف نيست. بخاطر همين تفاوت نجومي قيمت است كه جوانان ما در مرزها توانشان براي حفظ امنيت كاهش مي يابد و بجاي سركوب اشرار بايد جلو خروج سوخت را بگيرند. اگر بنزين دولتي نبود باز هم مي توانستيد آنرا مفت به باد بدهيد . قيمت بنزين بايد قيمت جهاني آن باشد چون يك كالاي بين المللي است. حد اكثر در يك دوره 3 ساله بايد اصول اقتصاد خود را درست كنيم. ضمنا هميشه يا سال قبل از انتخابات مجلس است و يا سال قبل از انتخابات رياست جمهوري. و لابد بايد سياستمداران از راي نياوردن بترسند و نفع آني را به مصلحت كشور ترجيح دهند. خدايا به آنان تقوايي عطا كن كه از تو بترسند نه از خلق تو. مگر ما از تركيه چه كم داريم. از چين چه كم داريم. مگر چهل سال پيش انگلستان و ايتاليا اقتصادشان درگير دخالتهاي بي پايان دولت نبود. همه آنها مشكلشان را حل كرده اند. ما نگران آينده فرزندانمان هستيم و شما مي خواهيد همه ثروت كشور را دود كنيد و به خورد ما بدهيد. تورم معلول است نه علت و در اصل هيچ ربطي به قيمت سوخت ندارد. فقط به حكمراني خوب بستگي دارد. اكنون كه به لطف خدا افراد زيادي اين مسائل را مي فهمند بايد همه كمك كنيم و به وظايف خود در قبال اصل 44 قانون اساسي عمل كنيم. هيچ چيزي كم نداريم. الحمدلله نيروي انساني تحصيل كرده فراوان، ثروتهاي بي اندازه اي كه به صورت موهبت الهي در دست ما است و اراده اي عظيم در بالاترين سطوح ملي را در اختيار داريم. با يك تلاش دوساله بسياري از مشكلات را مي شود پشت سر نهاد. انشاالله موفق مي شويم. (15506)
 
ديگري
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۱۶:۳۸:۲۲
چنين اظهار نظرهاي ناپخته و مختصر اقتصادي از الف بعيد بود. اين چه طرز تحليل اقتصادي يك مصوبه است. به نظر مي رسد هدف اصلي نويسنده جنگ رواني مندرج در پاراگراف آخر بوده و بس. (15498)
 
محمد
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۱۶:۳۸:۲۴
به نظر من قیمت بنزین باید همان قیمت جهانی یا هم قیمت بنزین در منطقه باشد. ولی مد نظر گرفتن چند تکته ضروری است
1-مصرف بنزین در خودرواست باید مشکل خودرو را حل کرد.باید قیمت خودرو را با قیمت جهانی برابر کرد و با توجه به سن خودرو و مصرف بنزین از ان مالیات گرفت.
2 ترددخودهای بالای بیست سال را ممنوع کرد.
3- برای جلوگیری از اثار تورمی گران شدن بنزین در سال اول دولت باید اجناس عمومی مایحتاج ضروری را به میزان زیاد وارد کند تا اثر افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها بی اثر شود
4-وسیله نقلیه عمومی و مطمین در اختیار مردمقرار گیرد (15495)
 
سامانی
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۱۶:۴۰:۳۵
به موضوع واردات بنزین و ریخت و پاش های کلانی که نه احتمالاً بلکه یقیناً در حاشیه آن وجود دارد فکر کنید. حال اگر قرار باشد مصرف بنزین کنترل و محدود شود اول کدام آقا جنابی متضرر می شود؟ آیا امثال آقا جناب ها به این راحتی مهار مصرف بنزین را می پذیرند؟
وقتی یک چنین امکان سودآوری سرشاری برای برخی وجود دارد، چگونه آنها از اعمال نفوذ در تشکیلات کشوری برای ادامه همین وضع بنزین که بهترین حالت ممکن برای شان است، سر باز می زنند؟ (15489)
 
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۱۷:۵۳:۵۳
اقای حیدری جهت اطلاع این عدم افزایش قیمت بنزین قبل از احمدی نژاد تصویب شد . (15527)
 
پولدار بی خیال
۱۳۸۵-۱۲-۰۲ ۱۷:۵۳:۵۵
بابا شما مستظعفین نمی زارید اقتصاد مملکت درست بشه بنرین باید بیش ار 600 تومان قیمت داشته باشه به دو علت 1- دیگه هر پابرهنه ای ماشین نخره وبیاد خیابانهارو شلوغ کنه تا ما پولدارا به سختی زندگی کنیم همش ترافیک داشته باشیم و دود بخوریم .2- باعث میشه یکسری تازه به دوران رسیده از این ثروت کلان ذخیره ارزی وامکانات دولتی و مجلسی وصرفه جوئی ها پولدار بشن و کم کم فقر از بین میره (فقرزدائی)(راستی فقیرای واقعی هم میمیرانند ازگشنگی) خدا وکیلی دروغ میگم (15522)
 
۱۳۸۵-۱۲-۰۳ ۰۹:۲۹:۲۶
ابتدا باید وابستگی اقتصاد کشور را از نفت کم نمود سپس بنزین را با قیمت حتی 500 تومان عرضه کرد.
وا مریضا بنزین که این همه آلودگی در شهر ها ایجاد نموده و موجب بیشتر مریضی ها می گردد با کمترین قیمت در اختیار مردم قرار داده لکن مواد غذایی مورد نیاز مردم مانند شیر, میوه و.... اولا\" کمیاب و ثانیا\" با بالاترین قیمت ها (15628)
 
علی - م
۱۳۸۵-۱۲-۰۴ ۱۳:۳۱:۵۵
لطفا بجای افزایش قیمت بنزین در گاز سوز کدن ماشین ها سرعت ببخشید. که هم
مشکل واردات بنزین حل می شود وهم
از رشد تورم جلو گیری یا حداقل کنترل میشود. موفق باشید (15720)
 
اکام
۱۳۸۶-۰۳-۰۴ ۰۲:۵۶:۲۷
اولا روزانه 3 لیتربنزین خیلی مضحکه است در پانی روستائان دوردست که با خودروهای .همچون لندرور ولندکروزر مسافر حمل می کنند با لیتری 400 تومان هرمسافر را باید به نرخ هواپیما به شهر بیاورند .البته باید دوباره با گاری واسب به مسافرت پرداخت . جدای از بالا رفتن اجناس. با این کار حکوت تیشه به ریشه خود خواهد زد . قول می دهم اکثر پمپ های بنزین به اتش کشیده شوند . (26712)
 
۱۳۸۶-۰۴-۱۲ ۲۲:۰۵:۱۹
غلامرضا-از سرچشمه ايا فكري براي افراد كم درامدشده است يا خير چرا در فصل مسا فرت اين برنامه اجرا شده است؟ (31975)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.