نظر منتشر شده
۴۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 3584
سیا محرم اطلاعات شخصی ایرانیان
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۸۵ ساعت ۱۱:۲۳
به گزارش خبرنگار الف، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعات صاحبان سایت ها و وبلاگ های ایرانی را در نیوجرسی آمریکا ثبت و نگهداری می کند. بر اساس این گزارش، وزارت ارشاد در حالی از صاحبان وبلاگ ها و وب سایت ها دعوت کرده است که مشخصات خود را ظرف مدت دو ماه تحویل دولت دهند، که این اطلاعات قبل از آنکه در دسترس مسئولین وزارت مذکور قرار گیرد، در دسترس فرماندار نیوجرسی، رئیس سیا و بوش قرار داده می شود. 
 برای ثبت اطلاعات خود به آدرس 204.15.8.253، واقع در نیوجرسی، مراجعه کنید.
 این اقدام، در کنار انتقاداتی که به مفاد و نحوه اجرای قانون ساماندهی سایت ها و ... وارد می شود، نشان دهنده شتاب زدگی مسئولین متولی طرح مربوطه می باشد. کارشناسان ابراز عقیده می کنند شتاب زدگی در اتخاذ یا اجرای تصمیمات بزرگ بدون تامل در ابعاد آن و فراهم کردن زمینه های مناسب، به اشتباهاتی همچون مورد فوق خواهد انجامید. در معرفی این سامانه آمده است "با مدنظر قراردادن حق دسترسي آزاد و  سالم مردم به اطلاعات و دانش ، حمايت از پايگاههاي اطلاع‌رساني قانوني و رعايت حقوق اجتماعي و صيانت از ارزشهاي اسلامي، ملي، فرهنگي  و اجتماعي كشور و همچنین تصویب نامه هیأت وزیران مبنی برآیین نامه ساماندهی فعالیت پایگاههای اطلاع رسانی و سایت های ایرانی اعم از وب سایت ها و وبلاگ ها این طرح از دی ماه سال 1385 به اجرا در آمد .  کلیه دارندگان وب سایت ها و وبلاگ ها میتوانند از این تاریخ نسبت به ثبت پایگاه اینترنتی خود اقدام نمایند . پس از ثبت وب سایت ها و وبلاگ ها نامه الکترونیکی از طرف ستاد ساماندهی وب سایت های ایرانی مبنی بر دریافت اطلاعات به آدرس الکترونیکی وب سایت مذکور ارسال می شود ." یک کارشناس ارشد فناوری اطلاعات در گفتگو با "الف" به وزارت ارشاد پیشنهاد داد، برای جلوگیری از خسارت های فراوان و جلوگیری از عمومی تر شدن اطلاعات حیطه خصوصی افراد، داده های مذکور به یکی از شرکت های داخلی و یا طرح شارع 2 وزارت ICT منتقل شود. به گفته این کارشناس، مردم ممکن است مسئولین داخلی را محرم اطلاعات شخصی خود بدانند اما بعید به نظر می رسد در مورد بوش و سیا چنین عقیده ای داشته باشند، مگر اینکه مسئولان ذیربط عقیده ای مغایر این داشته باشند.
لینک مرتبط:- http://www.samandehi.ir/about.php - "به اطلاع کلیه دارندگان وب سایت ها و وبلاگ ها می رساند..."   
 
یوسف
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۲:۱۰:۵۰
سلام
از حسن توجه بسیار ممنون
با یک پینگ معمولی کاربران عزیز متوجه این خطای فاحش خواهند شد. (8385)
 
هدی
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۲:۱۵:۲۸
خیلی خوبه اتفاقا! ما و بوش نداریم که! (8382)
 
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۲:۱۵:۲۹
متاسفانه دولت نهم با این کارهای غیر کارشناسی شده ابروی اصول گرایان را می برد کاش کمی خردورزی در روند امور جاری بود (8376)
 
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۷:۲۹:۵۲
چرا همه چیز را به دولت نهم نسبت می دهید . بسیاری از سایتها سالهاست که بر روی سرورهای آمریکائی و انگلیسی نگهداری می شوند . و این بدلیل ضعف سرورهای داخلی و عدم وجود متخصص در راه اندازی سرور در ایران است . بعبارتی یا در ایران باید روزی چند ساعت با نبود سایت مواجه بود یا از خارج سرور گرفت . و این ربطی به دولت احمدی نژاد ندارد
(8484)
 
نبات
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۲:۱۵:۳۱
شما چرا همش فکر می کنین ما با آمریکا مشکل داریم. آدم شوید و اجازه دهید مسئولان کار خودشان را بکنند. (8387)
 
جرج دبیلیو دبیلو دبلیو بوش
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۲:۳۲:۵۱
دمت گرم و سرت خوش باد، ای ارشاد!
سلامم را تو پاسخ گوى ، در بگشاى، ای ارشاد!
منم من ، ميهمان هر شبت ، لولى وش مغموم
منم من سنگ تيپا خورده ى رنجور .
منم ، دشنام پست آفرينش ، نغمه ى ناجور.
نه از رومم ، نه از زنگم ، همان بوشم
بيا بگشاى در ، بگشاى ، دلتنگم .
حريفا ! ميزبانا ! ميهمان سال و ماهت پشت در چون موج می لرزد.
در بگشای ای ارشاد!


با تشکر، جرج دبلیو، تگزاس (8392)
 
کریم موحد
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۲:۴۷:۱۶
از اقدامات ارزنده دولت محترم در ساماندهی امور مربوط به سایت ها و وبلاگ های اینترنتی کمال تشکر را دارم. امید که این اقدام بتواند گامی در راستای تعالی فرهنگ عمومی باشد. (8395)
 
ممد
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۳:۱۵:۰۵
حالا شما هم گیر ندین دیگه. همین هم انجام بشه خودش کار بزرگیه (8405)
 
نبوی
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۳:۱۸:۲۰
وزیر محترم ارشاد باید نظارت بیشتری بر مجموعه خود داشته باشد. ایشان حسن نیت دارند اما حسن نیت شرط خوب پیشرفتن کارها نیست. نباید با اشتباهاتی کوچک عرصه را برای دشمنان دولت باز کرد.
امیدوارم گوش شنوایی باشد. (8407)
 
007
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۳:۲۲:۲۲
بنده از سیاه(!) زنگ می زنم. خاستم تشکر خودمو بابت این موضوع اعلام کرده باشم. (8411)
 
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۳:۲۳:۳۹
اون از آقای مشایی این هم از وزیر ارشاد حالاببینیم نفر بعدی در دولت نهم کیه؟! (8406)
 
سعید
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۳:۱۹:۵۹
ربطی نداشت. اینجا خود وزیر داخل نبوده. مساله کاملا فنی است. فیلم آقای مشایی هم مونتاژ بوده. (8408)
 
نادر
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۳:۲۶:۳۶
تو سایت سامان گفته \"کلیه سایتها اعم از خبری ، اطلاع رسانی ، علمی ، آموزشی و ... ملزم به تکمیل فرم ثبت نام در طرح ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی می باشند.\". سوال من این است که سایت های علمی برای چه. همانطور که وبلاگ ها برای چه؟ نقض غرض است در حد اعلی

http://www.samandehi.com/notes.php (8413)
 
فراست
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۳:۳۸:۱۴
همیشه در مقابل کارهای اصلاح کننده عده ای که از خود می ترسند مقاومت می کنند. خسته نباشی به آقای صفار (8420)
 
سارا
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۴:۲۶:۱۳
سلام و خسته نباشید.
می خواستم عرض کنم ثبت وبلاگ ها کاری عبثی است. سایت های خبری فقط باید ثبت شوند. (8434)
 
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۵:۰۲:۴۶
chi begam ,shakh dar nayarm az in karaye bihoodeh kheili hast, migah khaneh az paybast viran ast
khajeh dar bande naghshe eyvan ast (8439)
 
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۵:۴۴:۱۷
حالا این حرفا به کنار. واقعا باید ثبت نام کنیم؟ خیلی مسخرس آدم خندش میگره. (8457)
 
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۶:۲۳:۴۹
khili bahale (8472)
 
خیر النساء بهرامی
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۶:۲۸:۳۹
از آقای احمدی نژاد خواهش عاجزانه دارم جلوی این کارها را بگیرد. برد وبلاگ ها خیلی زیاد است. نزدیک چند صد هزار نفر وبلاگ دارند و اگر هر کدام روی یکی از اعضای خانواده تاثیر داشته باشند... امید که توجه شود. (8477)
 
آشنا
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۷:۵۸:۱۶
با سلام
وقتي كه ما در كشورمان اينترنت ملي نداريم و تمامي مكاتبات ، سايت ها و وبلاگ هايمان (بجز آنهايي كه از طريق شبكه داخلي(اينترانت) صورت ميپذيرد) از مسير اينترنت انجام و قابل دسترس و پيگيري توسط هر سيستم جاسوسي و يا خبره كار با كامپيوتر است مطرح كردن اين بحث كه اطلاعات ما در اختيار امريكاييها قرار ميگيرد بي معناست. تازه نرم افزار ويندوز كه روي كامپيوتر هاي شخصي ما نصب ميشود مگر توسط ايراني ها نوشته شده است؟ بنابراين حتي ميتوان در برنامه آن امكاناتي را تعبيه كرد كه پس از نصب بر روي يك كامپيوتر شخصي به اطلاعات كاربر و اطلاعات موجود در كامپيوتر او دسترسي پيدا كرد.بنابراين به خبرنگار الف پيشنهاد مي شود با يك متخصص امنيت سيستم مشورت كنند و در صورت تاييد نسبت به اصلاح خبر اقدام كنند. (8499)
 
بهراد عبدللهی
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۸:۰۷:۵۸
نفرمایید قربان! شما که در این کارها سر رشته دارید خوب می دانید که سیستم عامل فقط ویندوز نیست و امنیت تبادلات روی شبکه نیز تا حدود زیادی قابل تامین است. ربط یا نیازی به اینترنت (اینترانت) ملی ندارد! البته \"تا حدودی\"، و صد البته این فرق می کند با اینکه دو دستی اطلاعات را ببریم بدهیم دست جناب جرج دبلیو. نه؟ (8508)
 
tech4kidsiran.blogspot.com
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۸:۱۷:۵۲
بنابراين حتي ميتوان ...بلی. چون امکان فقط امکان چنین چیزی هست ما هم بی خیال همه چیز دیگه. (8513)
 
فرزاد
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۸:۰۹:۰۵
آره بابا پادشاه لباس تنشه! هر كي هم بگه پادشاه لخته حتما خیلی بده كه لباس پادشاهو نمي بينه! (8507)
 
محراب
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۸:۱۳:۴۱
مشاوران احمدی نژاد پس چیکار دارن می کنن. بجنبنین بابا آبروریزی شد رفت. پول می گیرین چرت بزنین. دو تا سایت که می تونین بخونین. (8511)
 
محمد رضا
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۸:۱۷:۳۶
این یک مشکل فنی هست که ربطی به اصل قضیه ندارد. اصل ساماندهی فضای مجازی می تواند امنیت روانی فرزندان مان و سایر کاربران اینترنت را تضمین کند و کم شدن آلودگی های اینترنتی برابر است با اقبال بیشتر مردم به این وسیله ارتباطی.
با اصل قضیه صد در صد موافقم. (8512)
 
tech4kidsiran.blogspot.com
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۸:۲۰:۲۵
کاملا موافقم. این کار بالاخره باید سامان بگیرد. (8515)
 
سعيد
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۸:۲۶:۵۵
پس دست ارشاد با سيا توي يك يك كاسه هست. (8516)
 
Faridjengelbirt
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۸:۳۱:۵۳
جمع کنین بابا این مسخره بازیا رو کجا دنیا همچین کاری می کنن که ایران دومیش باشه. (8520)
 
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۸:۴۲:۱۱
دولت عمدا داره به مردم میگه بیاین تمرین قانون شکنی کنیم. (8521)
 
mohammad
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۹:۰۶:۱۵
تو كشور متخصص داريم، زياد هم داريم، خوبشو هم داريم.
ولي سوماً امكانات نداريم، دوماً كسي توجه نمي‌كنه، اولاً شركتهاي بزرگ و بي‌خاصيت دولتي جايي براش شركتهاي خصوصي نمي‌ذارن كه رشد كنن و بتونن رقابت كنن. مثل ايزيران و ....
بهتر بود به جاي تعريف پروژه‌هاي ملي پر هزينه‌اي مثل اينترنت ملي و سيستم عامل ملي و غيره كه هيچ نتيجه‌اي هم نداشت، سفارش كارهاي اين طوري رو به شركتهاي خصوصي داخلي مي‌دادن و از اونها كار درست مي‌خواستن تا مشكل ميزباني وب در كشور حل بشه. (8525)
 
itman
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۱۹:۵۹:۵۰
گل گفتی آق ممد. گل گفتی. الان هم معلوم نیست کدام شرکت می خواد ارشاد رو سرکیسه کنه. (8535)
 
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۲۰:۰۵:۱۴
فرقی نمی کنه. اینا که می خواستن این کار رو بکنن چه آنلاین چه با مراجعه. اتفاقا این طوری خیلی خوب شده. خلق الله رو از مراجعه به ارشاد و این همه هزینه سفر و گشتن تو راهروهای ارشاد خلاص کرده. دستشون درد نکنه. (8537)
 
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۲۱:۰۹:۱۸
بريد ببينيد تو سازمانهاي دولتي و مخابرات چه امكانات وحشتناكي ريخته ... بعدا بگيد امكانات نيست .... امكانات هست ... گاهي نيروي متخصص گاهي هم شرف نيست !‌ (8542)
 
ضد صهيونيست و يهود
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۲۱:۰۹:۵۸
اينكار از پايه و بن بيهوده است. من يك سايت ضد صهیونیستی دارم و به هيچ وجه حاضر نيستم اطلاعاتم رو در اين سايت، چه در نيوجرسي باشه چه در ايران ثبت كنم تا هفته ديگه يكي وقتي مصوولين در خواب ناز تشريف دارند يكي از جاسوسان عزيز با ماشين بفرستتم اون دنيا! (8541)
 
فرزاد
۱۳۸۵-۱۰-۱۱ ۲۳:۵۱:۲۶
اصل كار احمقانه است! هيچ ربطي هم نه ضد عفوني كردن اينترنت نداره! اينترنت اينترنته! همينيه كه هست! خودمون بايد شعور داشته باشيم درست استفاده كنيم!
فاسد شدن با مواد مخدر كه در دسترس تره! پس الآن بايد هممون معتاد باشيم! (8559)
 
۱۳۸۵-۱۰-۱۲ ۰۱:۲۹:۵۶
man nemidoonam chera ba USA eenghadr bad hastid vali mikhahid aadress khosoosi afrad ra barashoon ham bedin,.nemidoonam ghasam hazrat abaasetoon ghabool konim ya dome khooroos ra? ! (8565)
 
محمدرضا
۱۳۸۵-۱۰-۱۲ ۰۱:۳۰:۰۵
من می خوام بدونم کجای دنیا این کار رو می کنن ؟!؟!؟!
البته باید به مشاوران و طرح ریزان این مسئله به خاطر خلاقیت و نوآوریشون در این مسئله تبریک بگم، البته اگر فرق خلاقیت و نوآوری رو بدونن D: (8568)
 
م
۱۳۸۵-۱۰-۱۲ ۱۱:۴۳:۴۴

رسانه ها در همه دنیا آزاد ند و دولت حق دخالت در امورشان ندارند .. دموکراسی یعنی همین
(8601)
 
۱۳۸۵-۱۰-۱۲ ۱۱:۴۴:۵۱
خجالت آوره، شما که نمی‌تونید جلوی فکر کردن مردم را بگیرید. اگر از یک موج رادیو یا وبسایت خوشتان نمیاد، موج رو عوض کنید و اون صفحه را نبینید. سایت‌ها اگر قوانین را زیر پا گذاشتند باید بسته شوند. ثبت کردن وبلاگها خنده دار است و عملی نیست (8590)
 
اکبر
۱۳۸۵-۱۰-۱۲ ۱۱:۴۵:۱۳
از نقطه نظر فنی بهتر است همه سایتها را فیلتر کرد و با دادن یک لیست به نرم افزار مربوطه فقط سایتهای مجاز را باز کرد این کار هزینه کمتری دارد و نیاز به آپدیت کمتری هم دارد (8583)
 
علی
۱۳۸۵-۱۰-۱۲ ۱۴:۰۷:۱۵
سلام مطرح کردن این موضوع نشانه خرد شما در انتخاب راه صحیح برای مبارزه با نفوذ آمریکاست (8636)
 
یه ایرانی
۱۳۸۵-۱۰-۱۲ ۲۰:۰۱:۰۳
این چه وضعیه؟! چه کسی مسول هست ؟ این کار بر چه اساسی انجام میشه و نهایتا چه هدفی داره؟
نکنه میخوهند آخر سر کل اینترنت رو سانسور کنن به جر سایتهای ایرانیه ثبت شده؟
چرا صدای کسی در نمیاد.
چند برابر کشورهای دیگه که باید هزینه اینترنت لاکپشتی رو بدیم تازه کلی سایتهای مفید خارجی هم که فیلتر هست و حق گرفتن بالاتر از 128kbps نداریم.
ملت مرده ای هستیم که به جای اینکه حقمون رو فریاد بزنیم به حداقل زندگی قناعت کردیم. این زندگی نیست، مرگه. (8697)
 
1
۱۳۸۵-۱۰-۱۲ ۲۲:۱۰:۳۳
مملکت گل و بلبل همینه دیگه
حقمونه (8702)
 
جعفري
۱۳۸۵-۱۰-۱۳ ۱۲:۳۳:۲۹
مشكل اين است كه قدرت دست نابلد است. سياسي برداشت نكنيد. روزگاري بود كه هر كس مي توانست يك ديش ديتا داشته باشد و ISP بزند. دوستان من همين كار را كرده بودند رفته بودند دنبال مجوز بهشان گفته بودند مجوز چي ؟ مجوزي براش تعريف نشده ! توي روزنامه ها پر بود از تبليغ اينترنت بدون پروكسي !
حالا همان ها فهميده اند كه اينترنت نفوذ دارد و .... ترسيده اند و مي گويند همه سايتها و وبلاگهاي ايراني بيايند ثبت نام كنند.
اصلا همين ذكر وبلاگ و ايراني خودش نشان مي دهد تهيه كنندگان طرح چه قدر توي باغند .
يكي هم نيست بگويد مثلا تا حالا سايت ها و وبلاگ ها مگر حق و حقوقي داشتند ؟ مگر تصميم تنها دو نفر از 3 نفر كميته تعيين مصاديق خودش قاضي و شاهد و دادگاه بدوي و تجديد نظر و ... براي سايتها محسوب نمي شد؟
مگر اينكه به قول دوستمان از فردا اگر خواستند هر سايت و وبلاگ اخلاقي را هم ببندند، بگويند ثبت نشده بود و مهلت كافي هم داده بوديم.

اشتباه نشود من هم فيلترينگ و هم شبكه ملي و هم ديتاسنتر هاي داخلي را مفيد و لازم مي دانم ولي به شرطي كه كار دست كاردان باشد نه آنها كه فكر مي كنند همه کاره هستند كه هر چه اراده كنند حق خودشان و تكليف مردم است. (8714)
 
۱۳۸۵-۱۰-۱۳ ۲۲:۴۲:۳۹
یک تحلیل جالب در سایت بازتاب.
حتما ببینید:
http://www.baztab.com/news/56965.php (8837)
 
احسان عباسي
۱۳۸۵-۱۰-۱۴ ۱۸:۱۷:۱۸
مطلب شما با ذکر منبع در پستى با عنوان \"طرح ساماندهی پايگاه‌های اينترنتی ايرانی در يک نگاه\" (مجموعه لينک‌هاى جمع‌آورى شده در خصوص طرح ساماندهى پايگاه‌هاى اينترنتى ايرانى) و به آدرس http://www.iranianpep.com/2007/01/samandehi_links.html قرار گرفت. (8911)
 
همون یکی
۱۳۸۵-۱۰-۱۴ ۱۹:۰۰:۴۳
وقتی در یک کشور سایت های آناتومی به دلیل داشتن عکس بدون حجاب فیلتر میشه،وقتی سیستم فیلترینگ سایت آقای پورنجاتی رو به این دلیل که تو آدرسش لفظ \"پورن\"داره فیلتر میکنه ،باز خوبه واسه وبلاگ باز کردن انگشت نگاری و عوارض شهرداری و مالیات نمی دیم.به نظر شما جای شکر نداره؟ (8917)
 
۱۳۸۵-۱۰-۱۶ ۱۷:۲۹:۲۶
سوتيهاي دولت نهم ديگه داره سربه فلک ميکشه . گراني مسکن - زمين -تخم مرغ -تورم مورد انتظار در آينده نزديک (براي افزايش نقدينگي در جامعه) -افزايش بي حساب و کتاب حقوقها اونم بدون برنامه ريزي - تزهاي آنچناني در مورد افزايش جمعيت به 130ميليون نفر در کشور (جالبه هنوز مسکن و دانشگاه و امکانات ازدواج براي همين جمعيت نداره) - حذف ساعت تابستاني ( 13 سال اين طرح به گفته قبليها باعث خداد ميليارد صرفه جويي ميشد حالا چطور شد تاثيري در صرفه جويي ندارد احتمالا همه دنيا اشتباه مي کنند)-وعدههاي مسخره وبي حساب که همگي با احساسات مردم بازي کنه و عوام فريبي - احداث صنايع سنگين در مازندران که مساويست با ازبين رفتن طبيعت ديدني و جاذب توريست و...و هاله اي از نور و حالا هم که قضيه ثبت سايت و وبلاگ - بيچاره مردم ايران که اين قدر بازيچه اين دولت وآن دولتند. (9049)
 
۱۳۸۵-۱۰-۱۷ ۰۸:۴۲:۵۵
آقا حماقت از اين بالاتر!
لااقل يك مشاور داخلي مي گرفتند.
به عنوان مدير چند سايت به عوامل اين كار بگويم كه هيچگاه به اين تعدي آشكار به حق خودم تمكين نخواهم كرد (9150)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.