نظر منتشر شده
۱۳۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 32625
حمایت‏ یک جریان سیاسی از کردان
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۵۴
درحالي كه پس از 2 ماه پيگيري رسانه‏ها و افكار عمومي و گزارش رئيس كميسون آموزش و تحقيقات به مجلس،  آقاي علي كردان سرانجام به جعلي بودن مدرك تحصيلي خود اعتراف كرد، چند چهره از يك گروه سياسي به صورت ضمنی و صریح به حمایت از آقای کردان ادامه می‏دهند.

به گزارش "الف"، آقاي محسن كوهكن هفته گذشته در مصاحبه اي به خبرگزاري رسمي دولت، ايرنا گفت:

"سه امضايي که زير مدرک کردان است جعلي نيست. امضاي سه استاد دانشگاه اکسفورد است که دانشگاه نيز آن را تاييد کرده است، اما عرف اين است که مدرک دکتراي افتخاري را وزير مربوطه و يا رييس دانشگاه مربوطه امضا کند به همين دليل اين مدرک اعتبار ندارد".

آقای کوهکن، پس از رای گیری در مجلس درباره آقاي كردان نیز در مخالف با تحقيق درباره صحت مدرك تحصيلي ايشان گفته بود:

"اگر مدرك جعلي است كه دستگاه‌هاي ذيربط كه تاكنون از همكاري كردان بهره‌مند بودند مي‌توانستند با استعلام، مانع از فعاليت او شوند و با اين مساله برخورد شود و اگر صحت دارد دليلي براي تحقيق و كنكاش در باره نحوه دريافت آن وجود ندارد".

اين تلاشها براي انكار «جعلي بودن» مدرك تحصيلي ارائه شده توسط آقاي كردان درحالي صورت مي گيرد كه پروفسور آلن کاوی (يكي از سه نفري كه امضاي آنها زير مدرك تحصيلي آقاي كردان ارائه شده) در پاسخ به سوال رسانه ها قبلا امضاي خود زير مدرك تحصيلي آقاي كردان را جعلي دانسته بود.

يكي از مكاتبات با پروفسور آلن كاوي درباره صحت مدرك تحصيلي آقاي كردان و امضاي وي ذيل اين مدرك:
 
Dear Professor Alan Cowey,
Recently, Mr. Ali Kordan has become Interior Minister of Iranian Government. He has claimed in the Parliament that he holds an Oxford Honorary Doctorate of Law.
He distribudted copies of his degree in Iran. Your Signature and Signature of Professor Edmund Rolls are on his degree.
A quick look at his degree shows that there are numerous errors and such a degree cannot be awarded by a prestigeous university such as Oxford.
A copy of his Honorary Doctorate is attached for your information. I would be very grateful if you comment on such a degree and see if you can verfy it and your signature.
Regards
 
ترجمه:

سلام آقای کاوی،
آقای علی کردان که وزیر کشور دولت ایران شده است، در مجلس ادعا کرده است که دکتری افتخاری از دانشگاه آکسفورد دارد. او کپی مدرک خود را نیز منتشر کرده است. امضای شما و امضای پرفسور ادموند رولز در ذیل این مدرک دیده می‏شود. با نگاهی سریع به مدرک منتشره، غلطهای متعددی می‏توان در آن یافت و متوجه شد که چنین مدرکی نمی‏تواند اعطایی دانشگاه آکسفورد باشد. یک کپی از مدرک ایشان ضمیمه شده است.
متشکر خواهم شد که نظر خود در مورد این مدرک و امضای خودتان را بفرمایید.
با احترام

***

پاسخ آقای آلن کاوی
alan.cowey@psy.ox.ac.uk

This is not my signature and I am not familiar with Mr. Ali Kordan.
I have never been Chairman of the Council of Oxford University or of any other University body with a similar name.
 
Yours faithfully
Alan Cowey
Prof Alan Cowey Hon DSc, FRS, FMedSci
University of Oxford
Dept. Experimental Psychology
South Parks Road
Oxford OX1 3UD
UK
Tel. 01865-271352
Fax 01865-310447
 
ترجمه:
این امضای من نیست. من با آقای کردان آشنا نیستم. من هیچ وقت رییس شورای دانشگاه آکسفورد یا عناوین مشابه نبوده ام.
آلن کاوی
دپارتمان روانشناسی تجربی

یادآوری می‏شود، آقاي محمدرضا باهنر نيز قبلا درباره ارائه مدرك تحصيلي جعلي توسط  آقای کردان و دروغگويي در اين باره گفته بود: « یک موقع بحث شرعی و علمی می‌كنیم كه آن زمان دروغ، دروغ است. مثلا برای نمایندگان می‌گوییم باید ملتزم به مبانی شرعی باشند كه این التزامی عرفی است نه ‌یك التزام و دقت علمی. مگر می‌توانیم در دنیا غیر از معصومین كسی را پیدا كنیم كه دروغ نگفته باشد»
 
محمدرضا باهنر همچنین در خبری که خبرگزاری ایلنا در تاریخ دوازدهم مهرماه مخابره کرد، گفت: مجلس در قبال موضوع آقای کردان دیگر مسوولیتی ندارد.

محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس، که با ايلنا گفت‌‏وگو مي‌‏کرد، با اشاره به نامه وزير کشور به رئيس جمهور مبني بر اعلام شکايت از صادرکنندگان مدرک جعلي آکسفورد به وي، در پاسخ به اينکه واکنش مجلس در اينباره چه خواهد بود؟، گفت:مجلس وظيفه‌‏اش را در خصوص مدرک وزير کشور انجام داده و ديگر مسئوليتي در قبال اين موضوع ندارد.
 
وي در پاسخ به سوالي در خصوص احتمال استيضاح وزير کشور نيز با قاطعيت گفت: مجلس به دنبال استيضاح علي کردان نيست.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامي نیز گفت: روابط کردان با مجلس، بعد از اين بهتر و قوي‌‏تر خواهد بود.

اسدالله بادامچيان عضو کميسيون فرهنگي مجلس در گفتگو با ایلنا، در خصوص موضع نمايندگان مجلس در قبال وزير کشور گفت:‌ آقاي کردان کسي است که سي‌‏سال در اين مملکت در مسووليت‌‏هاي گوناگون خدمت کرده و موفق بوده است. بنابراين ممکن است در يک مورد چنين مشکلي برايش پيش بيايد.

بادامچیان در ادامه براي تبيين حسن نيت و صدق گفتار کردان گفت: ايشان گفته‌‏اند که دکتراي افتخاري خود را از دانشگاه آکسفورد گرفته‌‏اند و از دانشگاه آزاد تا مقطع ليسانس تحصيل کرده‌‏اند. اما چون او جزء دانشجوياني بوده است که بدون آزمون وارد دانشگاه آزاد شده است،‌ لذا مدرکي به وي نداده‌‏اند.

وي با تاکيد بر اينکه لياقت کردان در گذشته کاملاً‌ مشخص شده است،‌‏ افزود: ‌با توجه به اينکه در قانون انتخابات مجلس، يک دوره نمايندگي در خانه ملت معادل پايه تحصيلي ليسانس محسوب مي‌‏شود، کسي که اين همه خدمت در مسووليت‌‏هاي مهم داشته است نيز شايستگي وزارت را دارد.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا مجلس از ادامه وزارت وي حمايت خواهد کرد؟، گفت:‌ اکثريت مجلس به وي راي اعتماد داده و همچنان از وي حمايت مي‌‏کند. چون موردي براي مخالفت وجود ندارد.

بادامچيان با اشاره به فضاي آزادي که در مجلس حکم فرماست،‌ ‏افزود:‌ البته ممکن است بعضي از نمايندگان مجلس نظرات ديگري داشته باشند.
 


 
رضا
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۳:۳۹:۴۴
سلام
برای کسی که به عنوان رئیس شورای امنیت کشور است زشت است که دست به چنین کاری بزند.
نمایندگان مجلس ورئیس جمهور باید به سوگندی که خورده اند وفادار باشند واز حقوق ملت که همان حفظ آبرو در جهان است دفاع کنند آیا برای یک ملت زشت نیست که وزیرشان دروغگو باشد.لازم است بدانید که دوستان ایشان که بعضا اعتقادی به روش احمدی نژاد هم ندارند بادروغگویی بر مسند استانداری و فرمانداری نشسته اند (83970)
 
متاسف
۱۳۸۷-۰۷-۱۵ ۰۷:۴۱:۵۰
بنده هم با اين نظر موافقم (84439)
 
فضولباشی
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۴:۰۴:۵۸
بیایید فکر کنیم کردان گول خورده! بیایید فکر کنیم توطئه اجانب بوده که از 8 سال پیش میدانستند ایشان روزی وزیر کشور اصولگرایان میشود و از همان زمان برنامه ریزی کردند تا با دادن یک مدرک جعلی برایش مشکل درست کنند!
خوب حالا آیا کسی که به این سادگی گول میخورد و تفاوت یک مدرک اصل و جعلی و کلاهبرداری را نمیفهمد چگونه میتواند یک مملکت را اداره کند و یک انتخابات بدون تقلب برگزار کند؟ (83972)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۴:۰۹:۲۷
مي داني مشكل كجاست. حاميان آقاي كردان خوشان نيز مشكل دارند. قطعا تا كسي منافعش در خطر نباشد از عمل نادرستي حمايت نمي كند. (83973)
 
سيد وحيد
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۴:۲۰:۵۱
من به پاکي و صداقت رييس جمهور شهدت ميدهم. اميدوارم با برکناري آقاي کردان توسط رييس جمهور محبوب روند قانونمداري و عدالت محوري همچون 3 سال گذشته ادامه يابد.بنده به عنوان يک شهروند مطمئنم اقاي کردان انتخاب رييس جمهور نبوده و اينک کسانيکه وي را به آقاي احمدي نژاد تحميل کردند بايد پاسخ گويند. (83975)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۵:۴۵:۵۱
البته وقتی ایشان از دولت انتقاد می کنند حتما حق با شماست وگرنه لزومی نداشت که از مجموعه زیردستشان انتقاد کنند. (83991)
 
Javad
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۴:۲۱:۰۴
اقایان محترم خبرنگاران ازبزرگترین پایه های دموكراسی د ر همه ممالك هستند۰ اگر به د ین معتقد هستید به خاطر ان و یا به خاطر فردائی كه فرزندان شما د ر این مملكت باید زندگی سالمی داشته باشند دروغ گو ها را رسوا كنید . مطمئن باشید مردم فرامو ش نمیكنند (83976)
 
ahmad
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۴:۲۷:۳۹
آقایون فکر میکنند با این کارشون دارند به نظام و انقلاب خدمت میکنن. (83979)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۴:۳۱:۴۹
و توبوا الی الله جمیعا

کاش قدری دلمان برای آخرتمان می سوخت. (83982)
 
azad
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۴:۴۳:۰۴
اقاي كردان فرمودند« من نمي دانستم جعلي است»!
ايشان كه ليسانس و فوق ليسانس نداشتند پس چطور نفهميدند كه دكتري بدون ليسانس و فوق ليسانس حتما تقلبي است. نكته اصلي همين است. (83983)
 
efekhari
۱۳۸۷-۰۸-۲۰ ۰۰:۵۱:۰۸
من کاری به کردان ندارم
ولی مدرک دکترای افتخاری لیسانس و فوق لیسانس نمیخواهد. (91186)
 
رامين
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۴:۵۲:۳۹
فردي كه حتي ليسانس هم ندارد و اتهام جعل بر او وارد است چگونه مي خواهد مجري معتمد ملت دربرگزاري انتخابات دهم باشد؟ دانشگاه آزاد هم در اين خصوص مسوو ل است بيچاره آنهايي كه پا يان نامه با ايشان گذرانده اند. افتضاحي تا اين حد در دولت تا كنون بي سابقه بوده است.از آنجا كه بعيد است شخص رييس جمهور وارد اين قضيه شود بهتر است نمايندگان دلسوز وارد عمل شوند و استيضاح نامبرده را مطرح كنند.مجلس هشتم تا امروز ثابت كرده تفاوت چنداني با مجلس هفتم ندارد . (83985)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۵:۵۶:۵۲
مگر میشود کسی لیسانس و فوق لیسانس نداشته باشد اما دکترا داشته باشد - آقایان باهنر و کوهکن بدور از سوگندی که در مجلس یاد کرده اند تا کی میخواهند اینگونه اعمال خلاف را ماله کشی کنند ؟ وتا کی میخواهند ملت را بازی بدهند ؟ آیا این نوع حرکات اصول و اصولگرائی را زیر سئوال نمیبرد ؟آیا کسی که خود متقلب جلوه میکند میتواند .. (83990)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۷:۲۷:۰۹
حتما شکسته نفسی میکنه (84000)
 
محسن حیدری
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۷:۳۳:۴۸
فکر می کنم استحقاق ما وزیر کشوری بهتر از آقای کردان و رئیس جمهوری بهتر از آقای احمدی نژاد نیست. این وقایع را هم باید آیندگان بخوانند و به حال این ملت گریه کنند.
و علی الاسلام السلام. (84002)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۷:۴۱:۲۲
تا آنحایی که من در سایت های خبری خوانده ام آقای کردان گفته بودند که با استخدام مترجم از رساله خود دفاع کرده اند و هیچ اشاره ای به نداشتن لیسانس و فوق لیسانس نکرده بودند با توجه به شهامت ایشان در انکار حقایق و نسبت دادن جرم خویش به افراد ثالث مطمئنا شاهد انتخاباتی سالم و آزاد خواهیم بود امید آن روز که شاهد اجرای عدالت در مورد خود صاحب منسبان باشیم.
ما همگی بی صبرانه منتظر پیگیریهای نمایندگان این مردم مظلوم در مجلس هستیم و خدا را صادقانه شاکریم که دانشگاه آکسفورد در امریکا یا اسراییل نیست که از آن به عنوان توطیه ای علیه انقلاب یاد کنند (84007)
 
آرش
۱۳۸۷-۰۸-۰۹ ۰۲:۱۹:۳۷
دکترای افتخاری دفاع از رساله نداره. کسی که اینقدر از مدارک دانشگاهی بی خبره واقعا نمی تونه دکتر باشه. (88004)
 
همکلاسی
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۸:۰۱:۱۸
نه عزلی درکار خواهد بود نه استعفایی و نه استیضاحی ایشان باید وزیرکشور باشند.و وزیر کشور هم باقی خواهند ماند .حتی اگر هیچگونه مدرکی( کاغذ پاره ) هم از هیچ تشکیلات اموزشی هم نداشته باشند ....ختم کلام. (84009)
 
شایان
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۸:۱۸:۱۶
من برای خود وکشور خود متاسفم که چنین مسئولینی داریم ٰبهتر است آقای کردان تابیشتر ازین موجب خوشحالی دشمنان ایران نشده اند از مقام خود استعفا دهند
کاش کمی هم به خون شهیدان مان فکر می کردیم که آن ها چرا جان دادند ؟واکنون چه جور ؛افراد پاسداشت خون آنانند. (84011)
 
صادق
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۸:۲۴:۴۳
چطور آفای کردان 10 سال زیر نظر جناب لاریجانی خدمت کرده وایشان متوجه نشده اند؛امروزه اگر شخصی بخواهد استخدام شود هفت خوان رستم را باید طی کند . آیا کردان هم هفت خوان را طی کرده اند؟ (84012)
 
يك ايراني
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۸:۳۲:۰۰
به نظر شما اگر يك نفر بخواهد در يك اداره دولتي استخدام شود و در همان مراحل ابتدايي مشخص شود كه مداركش جعلي است، چه رفتاري با وي مي شود؟
آيا با وي برخورد قانوني ميشود و براي محاكمه به دادگاه معرفي ميشود و يا با سلام و صلوات از وي دلجويي ميشود و ميگن اشكالي نداره كه بدون مدرك كارشناسي و كارشناسي ارشد براي ما دكترا آوردي؟
در زماني كه بسياري از جوانان اين مرز و بوم با مدرك ليسانس و فوق ليسانس، فقط بخاطر يك گزارش محلي ( كه اغلب موارد از روي غرض ورزي بود) از استخدام منع مي شدند و مي شوند، چطور ميشود براي مقام وزارت كشور ، چشمها را مي بندد؟!
مقام محترم مدعي العموم چرا سكوت كرده اند؟

قديمي ها راست گفتن: يك سوزن به خودت بزن، يك جوالدوز به ديگران ! (84013)
 
کامران
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۸:۳۲:۲۲
با سلام ، بیائیم باور کنیم که آقای کردان ، کوهکن و .... درست میگویند. سر نمایندگان ملت ، رئیس جمهور و وزیر کشور و خیلی های دیگر کلاه رفته و فردی یا شرکتی با زیرکی تمام توانسته در قبال وجهی مدرکی قلابی را بفروشد و باعث آبرو ریزی یک ملت و دولت در سطح نه فقط ملی که در سطح خاورمیانه شود. باشه قبول. آیا نباید این کلاهبردار را در رسانه های عمومی معرفی کرد؟ آیا نباید برای افکار عمومی روشن کرد که این آقا برای چه کسان دیگری مدرک قلابی جور کرده؟ آیا مردم نباید بفهمند که آقای کردان برای تهیه این دکترا چقدر هزینه فرمودند و این مبلغ را بعلاوه سایر حقایق نباید از حلقوم این مدرک فروش متقلب بیرون کشید. چطور است که صدا و سیما برای فروش لواشک آلوی تقلبی ، پدر و مادر لواشک ساز و لواشک پخش کن و لواشک فروش را جلوی دوربین میاره اما از این مقوله ، دریغ حتی از 2 خط خبر ؟ (84014)
 
امین
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۹:۰۱:۵۳
بهتر این سوال رو از خودمون بپرسیم که چه بر سرما آمده است؟ کسی که در مقابل نمایندگان 70 میلیون نفر در مجلس ادعا میکند که مدرک دکترا دارد واقعا خجالت نمیکشد؟ این یک رسوایی بزرگ در طول دوران انقلاب بشمار می آید. (84022)
 
دداشی
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۹:۰۲:۳۵
سلام
آقای توکلی آقای لاریجانی بخاطر سالهای گذشته رودربایستی با آقای کردان دارد .
تمام امید ما در باره موضع گیری واقدام مجلس بشماست . (84023)
 
دداشی
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۹:۰۵:۵۸
سلام
شاید آقای کردان بخاطر شوق بخدمت بمردم دروغ مصلحتی (که خیلی هم مد شده ) فرموده اند. (84025)
 
پوریا
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۹:۰۸:۱۱
اقای باهنر که خود را اصولگرای دو اتیشه میدانند چطور همه اصول اخلاقی را فدای رفیق دوستی میکنند ایا امام علی سلام الله به پیروان خود چنین روشی را اموخته .شاید تنها فایده اینگونه وقایع روشن شدن باطن افراد برای ملت باشد. (84029)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۰۰:۴۶:۱۸
تو رو خدا حالا که آدم ها رو شناختی دیگه به هرکسی نگو \" اصولگرا \"
اصولگرایی مرام و روشی داره که در کشاکش و سختی ها و مراعات کردن ها و زیرپا نگذاشتن ها خودش رو نشان میده. (84266)
 
حسن آقا
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۹:۰۹:۳۸
در اين ماجرا جناح چپ به وجد آمده است ! اما فراموش نكنيد كه در سال 76 آقای خاتمی خود را دكتر ناميده بود و با نام دكتر خاتمی در انتخابات شركت كرده بود كه شورای نگهبان جلوی آن را گرفت . بنابر اين اين حادثه و موارد مشابه در هر دو جناح ديده شده و مسئولين بايد با بررسی علل به وجود آمدن چنين مواردی ريشه ی اين مسايل را گريبان ممللكت را گرفته بخشكانند . (84030)
 
Yek Basiji az Alman
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۹:۰۱:۳۹
Salamo Elykom

Omide Ma Iranian Dostare Nezame Eslami be Majlese Hashtom Wa Insanhaie Ba Sharfie kedar an hastand.
In Lakee Nanang Ra az damane Joubhorie Eslamie Pak Konnand.Fardaye Giamaat Masookl hastid

Yek Basijie Eslahtalaab az Alman (84400)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۴:۲۳:۳۲
اگر براي دفاع ازيك امر غلط هزا دليل هم بياوري ميشود هزارو يك غلط . دفاع ازافتضاح كردان جز مفتضح شدن مدافعين ثمري ندارد. (87517)
 
علی فارابی
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۹:۲۰:۵۷
آقای کردان درسته که روز آشکار شدن اسرار روز قیامت است ولی همه اسرار هم در این دنیا مخفی نخواهند ماند.
آقای کردان و هم کیشان ایشان
این تذهبون؟
یگانه راه کم هزینه برای این موضوع نه عزل رئیس جمهور و نه استیضاح نمایندگان که استعفای کردان است .
انشالله (84032)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۹:۲۶:۵۲
اگه يه فرد عادي يه چك 50 هزار توماني تقلبي يا حتي يه اسكناس تقلبي را به بانك ببره چه برخوردي با ايشان خواهد شد؟ (84035)
 
ابوالفتح
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۹:۳۱:۳۶
اصلا گیریم که دکترای ایشون جعلی نیست !؟ لیسانس و فوق لیسانسش کو ، آقای کوهکن آقای باهنر بس کنین - قبول کنید که اگر هم دکترایی وجود داره (که نداره) ایشون به آکسفوردیها هم دروغ گفته ، چون حتما به اونا گفته که فوق لیسانس دارم . حالا خدا وکیلی اگه یه روز معلوم بشه که یه کارمند ساده ( دیپلم ردی) با دیپلم جعلی استخدام شده ، چه بلایی سرش میارن ، اخراج ، زندان ، محروم از حقوق اجتماعی و ... (84036)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۹:۳۳:۲۱
بسمه تعالي اگر كسي دين نداشته باشد كه آقايان انشائالله دارند
اگر كسي مسلمان نياشد كه انشائالله اين افراد هستند
اگر كسي شيعه نباشد كه انشائالله مدعي به اعتقاد و باور به ان هستند
و اگر فردي مسئول در نظام اسلامي شيعي وامام زماني ‌(ع) نباشدو .....كه هستند حالا به چه صلاحيتي خد اداند!

اگر كسي ايراني نباشد كه آقايان هسنند
اگركسي بدون توجه به موارد فوق و موارد متعدد ديگر ... باشد
اگرو فقط اگر يك انساني باشد كه در يك كشوري زندگي ميكند و به خودش و زندگي خصوصي خودش فكر ميكند و هيچ كدام از موارد فوق در مورد او صدق نميكند باز هم
نبايد در مقابل اين تحقير وخفت ملي سكوت كند .

واما اگر هرمرتبه از اگر هاي فوق راست باشد جامعه درسطوح مختلف بايد عكس العملي نشان دهد كه ديگر كسي جرئت اين رفتارهارا در اين نظام مظلوم نداشته باشد .
صبرميكنيم تاببينيم كدام يك از اين مراحل راست است ؟!.

وااله و عالم (84037)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۹:۳۵:۳۷
با سلام
به نظر من آفای رئیس جمهمور باید کردان را فورا بر کنار و از مردم ایران پوزش بخواهد کاری که مولای متقیان سفارش آنرا نموده است (84038)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۹:۴۵:۴۶
اگر این اتفاق در یکی از همین کشور هایی که ما اصلا آنها را قبول نداریم مانند آمریکا،ژاپن، چین، فرانسه و امثال این اتفاق می افتاد چه می کردند؟

شما را به خدا نگذارید مردم آخرین امیدهایشان را هم از دست بدهند. با کنار گذاشتن یک جاعل هیچ اتفاقی نمی افتد الا اینکه مردم دلگرم تر می شوند.

آقایانی هم که از این جاعل حمایت کرده اند باید از مردم عذر خواهی کنند. (84041)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۰:۱۲:۰۵
حالا فکر کنید اگر چنین شخصی می رفت وزیر نفت می شد چی می شد! رییس جمهور محترم هم که ادعای کار کارشناسیش گوش فلک را کر کرده شاید آن موقع که این آقا را به مجلس معرفی کردند نیت دیگری داشته! بحث تحمیل به رییس جمهور را هم قبول ندارم چون تا آنجایی که ما فهمیدیم این تحمیل در سازمانهای مختلف در جهت عکس است! یعنی از طرف رییس جمهور و اطرافیانش به دستگاه های مربوطه! (84050)
 
گزل
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۰:۱۵:۵۲
هنوز هم ول کن دروغ نیستند . البته دروغگو کم حافظه است.ایا این باور کردنی است که به جهت سابقه مدیریتی و اجرایی به کسی دکترای افتخاری حقوق بدهند؟چرا دکتری مدیریت نه؟ایا این اقا از خودش این سوال رانکرده بوده! (84053)
 
ben
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۰:۳۰:۴۳
so what! (84059)
 
خارج از كشور
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۰:۳۹:۲۲
لطفا به آقايان بفرماييد دست از سياسي كاري برداريد اينقدر حمايت از فرهنگ دروغ و دروغگويي نكنيد كه اين مسئله براي نسل جوان ما كه همه اين مسائل را رصد ميكنند خطرناك است. (84063)
 
فرهنگ
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۱:۰۱:۰۶
اقای باهنر گفت :

یک موقع بحث شرعی و علمی می‌كنیم كه آن زمان دروغ، دروغ است. مثلا برای نمایندگان می‌گوییم باید ملتزم به مبانی شرعی باشند كه این التزامی عرفی است نه ‌یك التزام و دقت علمی. مگر می‌توانیم در دنیا غیر از معصومین كسی را پیدا كنیم كه دروغ نگفته باشد»

من چند سوال از وی دارم . امیدوارم راجع به انها فکر کنند :
1- ایا التزام عمل به شرع صرفا عرفی است . مبنا و ملاک برگزیدگان جامعه اگر عمل به شرعیات نباشد پس عمل به چیست ؟ چند نفر را از حلقه همکاری با سیستم تا بحال تحت عدم التزام به شرع کنار گذاشته اند ؟
2- ایا قبول ندارند که ملاک ها برای برگزیدگان جامعه با توجه به نوع شغل و مسئولیت و حساسیت های مرتبط بایستی بالاتر از سطح عوامی چون من باشد ؟
3- ماهیت و نوع دروغ و نوع غیر شرعی بودن عمل ایا مهم نیست ؟
ایا هرگونه تحلیلی بدون توجه به این مهم صحیح است ؟ مثلا دروغ به مافوق برای اوردن عذر یک روز سرکار نبودن با دروغ به مافوق برای سرپوش گذاردن بر یک پرونده رشوه خواری و یا قتل با یکدیگر تفاوت ندارند ؟
4- درست است که دردنیا به غیر از معصومین دروغ نگفته اند . ایا نتیجه میگیرند که بصورت عام هر گونه دروغگویی و انجام عمل خلاف شرع هیچ پیگردی نخواهد داشت ؟ اگر ندارد استدلالات خود را با قانون گذاران در میان بگذارند .قطعا انقلابی در باورهای همه اتفاق خواهد افتاد .
5- اگر نوع دروغ و عمل خلاف شرع با توجه به نوع ان تبعاتی هم دارد که قطعا دارد و اگر قدری مسئله بیشتر شکافته شود ایشان خواهند گفت که حرفشان را تحریف کرده و یا بد فهمیده اند ، پس سوال میکنم که اقای باهنر فعل صورت گرفته به چه گونه ای است ؟
6- اقای باهنر عزیز ، در این مورد نه تنها عمل خلاف شرعی صورت گرفته است بلکه خلاف قانون هم عمل شده . جعل مدرک تحت هر عنوان خلاف قانون بوده و به لحاظ کیفری قابل تعقیب است . قبول ندارید ؟!
7- اگر جعل مدرک خلاف قانون است ، عده ای در این وسط متهم هستند . ایا میتوان به صرف یک ادعای فریب خوردن از جانب فردی که فعلا در قدرت است تمام کاسه کوزه ها را بر سر متهم دیگر که فعلا معلوم نیست از ترس چه چیزی ! متواری شده بشکنند ؟ (منظورم مسئول فراری انتشارات اکسفورد در ایران است )چون او ضعیف تر و بی پارتی تر است ؟ اگر او بیاید و چیزهای دیگری بگوید انوقت چه ؟
8- خداوکیلی شما استدلالات عنوان شده اخیر مبنی بر فریب خوردن را باور میکنید ؟ منکه برایم بسیار دیر هضم است .
9- اقای باهنر بهتر است میزان های خود را مشخص تر کنید . شرع ؟ دروغ ؟ دقت علمی ؟! در مورد عمل انسانها ایا تمامی این فاکتورها ( البته هر کدام با اندازه و بجای خود ) مهم نیستند ؟
من قبلا هم نقطه نظر شما را خوانده بودم و همان موقع حالم خیلی بد شد ولی ظاهرا ان دیدگاه دارد کش دار میشود . فکر میکنم سخت ترین مسائل و بحرانهای جامعه اگر از زاویه درست به ان پرداخته شود مانند اب بر اتش همه چیز فروکش میکند و بالعکس . من نمی دانم علت اینهمه حمایت از برخی افراد چیست ؟ ایا انها نماد عینی نظام هستند ؟ منکه فکر نمی کنم .پس مشگل در کجاست ؟! چرا نبایستی اجازه داد تا با فارغ شدن از این حواشی ( انهم با تدبیر درست و اصولی ) انرژیها را ازاد کرده و بسمت مسائل اصلی تر جامعه رفت ؟ اعتبار مسئول به اعتماد ملت است (84071)
 
farhang
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۱:۰۲:۴۷
از روز راي اعتماد به وزير كشور كه تعدادي از نمايندگان مدرك دكتراي افتخاري وي را زير سؤال بردند و ‏تحصيلات و تدريس كردان در دانشگاه آزاد را نيز بي‌مدرك و غيرقانوني خواندند، وزير پيشنهادي كشور و ‏مجموعه دولت به طور كامل در دفاع از صحت مدرك وي موضع گرفتند.‏
در جلسه راي اعتماد، حسينيان با متهم كردن علي كردان به تناقض‌گويي درباره موضوع مقاله و عنوان دكترا و ‏نيز دروغ‌گويي درباره انجام يا عدم انجام دفاع از رساله دكتراي خود، گفت: \"اينجانب از كردان پرسيدم شما بر چه ‏مبنايي تاكنون حقوق خود را مي‌گرفتيد كه فرمود بر مبناي اين مدرك بوده است و بنده هم عنوان كردم چرا شما ‏چندين سال براساس مدرك خلاف حقوق گرفته‌ايد و توجيه تان چه بود، پاسخ دادند، در وهله اول من از لاريجاني ‏اجازه گرفتم و بعد هم گفتند من ماموريت زياد رفتم و حق ماموريت نگرفتم و اين مبلغ اضافه را بر مبناي آن حق ‏ماموريت ها حساب كردند.\"‏
روح الله حسينيان: \"از ايشان سوال کرديم که آيا شما از اين رساله دفاع هم کرديد که ايشان فرمودند نه دفاع نکردم…. ‏ايشان صبح همان روز هم در جلسه‌اي گفته بودند که من از رساله دفاع کردم و وقتي از ايشان پرسيده بودند که شما که ‏انگليسي نمي‌دانيد چگونه دفاع کرديد ايشان فرمودند که مترجم گرفتم…. از ايشان پرسيديم که شما در جلسه صبح گفتيد ‏دفاع کردم، چه طور الان مي‌گوييد دفاع نکردم که رسما فرمودند خلاف گفتم. از او سئوالاتي کردند که چرا دروغ ‏گفتيد، فرمودند که اشتباه کردم...
حالا با توجه به مطالب بالا با چه روئی این نمایندگان از کردان دفاع میکنند؟ (84072)
 
سياسي
۱۳۸۷-۰۷-۱۸ ۱۴:۰۰:۰۳
ميگويند درزمان شاه يك مامور شهرباني براي توهين به روحانيت فردي رابالباس روحاني نزد يكي از علما برده وميگويد اورا درحال دزدي گرفته ايم آن عالم بزرگوارباهوش وفراست لباس ازتن دزد بركنده ميگويد اين لباس ازما دزديده بود كه گرفتيم شما نيز خوددانيد دفاع از مجرم مشاركت باجرم وموجب اشاعه آن خواهد شد زنهار! (84803)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۸ ۰۳:۵۵:۵۶
موافق (87691)
 
س.ح
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۱:۱۷:۰۶
با سلام
خوشبختانه آقای کردان و هواداران مدرک ایشان هنوز مثل اینکه متوجه نشده اند در چه باتلاقی از بدنامی افتاده اند که برای نجات خودشان هم که شده از این باتلاق خودشان را بیرون بکشند ...
ولی متاسفانه اینکه از آبروی نظام و دولت خرج خود میکنند را باید نمایندگان مجلس کاری بکنند که اینها بیش از این چوب حراج به آبروی نظام نزنند (84074)
 
امیر
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۱:۵۴:۴۰
این واقعا ضربه ی محکمی به اعتبار آقای ریس جمهوره! با برکناری آقای کردان فقط بخشی از این اعتبار بر می گرده و نه همش! من خودم به آقای احمدی نژاد رای دادم ولی متاسفم که ایشون در این سطح بعد از بیش از سه ماه بررسی شخصی رو برای وزارت کشوری که وزیرش رو نه نمایندگان مجلس که خود رئیس جمهور بر کنار کرده، (یعنی شخص بهتری رو برای این پست در نظر داشته، به عبارت دیگر از مدت ها قبل و بیش از سه ماه فرصت قانونی فوق، برای بررسی وقت داشته) انتخاب کرده که باید این وضعیت رو داشته باشه! اگر بنده هم اشتباه بکنم (به این واضحی)، رئیس جمهورم این جور اشتباهات رو بکنه پس چه فرقی بین بنده و رئیس جمهوره! مردم کوچه بازار و بی سواد هم خیلی بی راهه نمی رن که برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت نام می کنند (اشاره به سی دی تصویری صدا و سیما از ثبت نام کنندگان نامزدی ریاست جمهوری)! مردم یه چیزی می دونن آقا... ما بی خود به حرفاشون می خندیدیم! (84079)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۳:۱۶:۵۵
بله 60% منم موافقم

آخه مرد مومن يا اينه كه رئيس جمهور تحت تاثير آدماي ... هست پس اختياري نداره!

اگر هم اصول گراست و به اصول پايبنده و زير بار زور نميره پس خودش انتخاب كرده و بايد پاسخ گو باشه

خدايا مارا ببخش! (84086)
 
عبدالله
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۳:۳۵:۰۱
هردم ازاین باغ بری مرسد
تازه تر ازتازه تری مرسد (84087)
 
مصطفی
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۰:۴۰:۵۳
یک چنین فضاحت های بزرگی جامعه علمی را نیز به شدت سرخورده می کند و به بازی می گیرد.
برای حفظ شان جامعه علمی هم که شده باید باچنین حرکت هایی به شدت برخورد شود. (84096)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۰:۴۹:۰۰
فقط یه کم به خونهایی که برای این انقلاب ریخته شده فکر کنید، اونوقت می فهمید که آبروی یک نفر در برابر این همه هزینه هیچه.
کاش آقایون خدا رو در کارها و حرفهاشون در نظر می گرفتن. (84097)
 
علی-معلم خارج از کشور
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۱:۳۲:۱۷
خدا شاهد است این دو تا عکس رو کنار هم دیدم احساس بدبختی و یاس کردم.بر ما چه میگذرد چرا بعضی از مسوولین مانند جناب باهنر اینقدر ما رو فاقد شعور احساس میکنند . خدا یا ما را از سه بلای دروغ دشمن و قحطی نجان ده (84106)
 
Amir
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۱:۴۷:۱۲
Asl peygiri madrak kordan, azmoon sedaghat bood ke kheyli ha ra mardood kard. to khod bekhan hadis mofasal az in mojmal (84107)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۴:۰۹:۰۶
برملا شدن جعلی بودن آقای کردان زنگ خطری است که موارد تخلف مشابه در بسیاری از امور وجود دارد. و چه حق ها ناحق و چه ناحق ها حق شده اند. (84109)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۴:۱۹:۳۲
با سلام
اگر چیزی بخواهد ماست مالی شود دیگر من تو چکاره هستیم که بخواهیم جلوشو بگیریم.
حالا چند وقت دیگر مدال افتخار و جایزه هم به گردن آقای پرفسور کردان می اندازند. با درود به کسانی که صداقت پیشه راهشان است. (84110)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۵:۱۸:۵۰
با توجه به اخباری که درباره ایشان تا به حال خوانده ام(مخصوصا\"نامه خودایشان) برای من و خیلی از مردم کاملا\"محرزشده است که ایشان خود به جعلی بودن مدرکش واقف بوده است. حالا این آقایان چرا می خواهند حقیقت را انکار و وارونه جلوه دهند! مگر اینان در مجلس قسم نخورده اند که از حقوق مردم دفاع کنند؟ (84111)
 
علي
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۶:۳۰:۳۷
حال متوجه مي شويم آقاي توكلي كه ميخواست جلسه غيرعلني بگذارد حق داشت و آقاي لاريجاني اينجا را اشتباه كرد . آن از نحوه راي گيري و سخنان رئيس جمهور و اينهم از مدرك آقاي كردان . واقعا به كجا داريم ميرويم ؟ (84116)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۶:۵۰:۳۳
پس ماجرا این بود. بوی یک کودتای سیاسی می آید. (84117)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۷:۰۴:۴۶
آنروز که آقای لاریجانی به جای تهران از قم کاندید شد باید می فهمیدید که جریانی در راه است (84118)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۷:۳۶:۵۱
سلام
با تبريك عيد فطر به اطلاع مي رسانم اينجانب با داشتن مدرك فوق ليسانس و دانستن 2 زبان خارجي ،‌به دليل نداشتن رابطه در حال حاضر با هزار منت به عنوان كارمند پيماني يك وزارتخانه ( آنهم باقرارداد يكساله كه آخر آبان به اتمام مي رسد) با حقوق پايه 315 هزار تومان مشغول به كارم! ضمناً كليه مدارم اينجانب از دانشگاههاي دولتي تهران مي باشد و تقلبي هم نيست..... مثل بعضيها

واقعاً اين چنين مسائلي موجب وهن كل ملت ايران است البته به استثناي آقايان مربوطه:)
اين اقا اگر جرأت دارد استعفا بدهد... (84120)
 
رسول رستاخيز
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۷:۴۰:۰۷
از رياست محترم جمهوري كه همواره داعيه عدالت خواهي و عدالت محوري داشته اند خواهان رسيدگي به اين موضوع هستيم . اگر به دنبال مقصر اصلي نيز مي باشيد به جرات ميتوان گفت دانشگاه آزاد اسلامي و شخص آقاي جاسبي مسئول و عامل اصلي اين رويداد ( افتضاح ) هستند كه زير يك مدرك جعلي دستور به عضويت رساندن هيئت علمي را صادر كرده اند . براي سرنوشت آيندگان اين مملكت متاسفيم كه خواهند ديد ميراث كوروش و داريوش هخامنشي را چه بر سر آمده است . (84121)
 
عابدي
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۷:۴۵:۴۸
گرحكم شود كه مست گيرند-- در شهر هرآن كه هست گيرند.
بيائيد براي يكبار هم كه شده با تخطي و دروغگويي آقاي كردان برخوردي جدي شود تا مايه عبرت آيندگان شود وگرنه بدعتي را پايه گذاري خواهيم كرد كه گريبان همه را خواهد گرفت.هرچند كه لياقت و كارايي قاي كردان بر من و ديگران معلوم است ولي ايشان مستحق اين برخورد جدي هستند. (84122)
 
عباسی
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۸:۰۴:۱۶
خیلی جالبه ، کاسه داغتر از آش که میگن همینجاست ، یارو خودش میگه جعلیه اونوقت این آقایون میگن نیست . ما نفهمیدیم که اینا وکیل ملتند یا وکیل تسخیری آقای کردان ؟! (84127)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۸:۲۷:۵۹
با سلام : بايد عرض كنم سايت الف موضوع مهمي را مطرح نموده و جاي تشكر دارد ، ولي افرادي كه سراغ اينگونه موسسات و واسطه ها مي روند به چند دسته تقسيم مي شوند : 1- افرادي كه به دنبال اخذ مدرك در حد داشتن يك برگ كاغذ بوده و آن را در منزل خود نگهداري مي كنند و بابت دريافت آن هيچ گونه زحمتي متحمل نشده است .
2- افرادي كه با اخذ اينگونه مدارك به دنبال شغل ، در آمد و مطرح كردن خودشان هستند .
3- عده اي هم هستند كه در داخل كشور تحصيل نموده ولي به دلايلي نتوانسته آن را با موفقيت به اتمام برساند و يا فردي كه در يكي از دانشگاههاي آزاد شهرستاني دور از شهر سكونت خود مجبور به ترك تحصيل شده و تعداد قابل توجهي واحد را پاس نموده و با بي اعتنايي مسئولين روبرو شده و ... و عده اي كه از سد كنكور نتوانسته اند عبور كنند و تحصيلات عالي داشته باشند . افرادي هم هستند تحصيلات عالي ندارند ولي تجربه موفق چندين ساله دارند ، تخصص ، فن و مديريت اجرايي قوي و موفقي داشته اند براي بدست آوردن حق و حقوق واقعي سراغ اينگونه دانشگاهها و موسسات مي روند .
آيا شما از مدل تجربه بجاي مدرك تحصيلي ، پيمان لاحه و كنوانسيون هوگو سال 1961 كه 68 كشور زير نظر يونيسكو آن را پذيرفته و اجرا مي كنند خبر داشته و يا اقداماتي انجام داده ايد ؟
بهتر است با دليل و منطق و با مستندات و سرگذشت قضاوت كنيم. با تشكر (84132)
 
محمد علی انتظاری
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۰۹:۲۳:۳۲
افرادی که بحث اهمیت نداشتن مدرک تحصیلی رو مطرح می کنند موضوع رو از هدف اصلی آن دور می کنند. موضوع صداقت و پاکی مسولان هست. گذشته از این آیا جعل مدرک جرم نیست ؟ آیا اگر فردی معمولی از افراد جامعه در هر یک از ادارات دولتی دست به چنین عملی میزد مورد پیگرد قرار نمیگرفت ؟ این بود عدالت دولت نهم ؟ (84291)
 
ارك
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۸:۲۹:۳۴
قبل از بازنشسته شدن در بازرسي يك سازماني مس‍‍‍يـوليتي داشتم دو نفر از خدمتكاران مدرك تحصيلي سوم راهنمايي جعلي ارايه كرده بودند كه يه كمي حقوقشون بيشتر بشه ! آنوقت منه .... چنان بلايي بر سر اين بندگان خدا آوردم كه خودشان مي گفتند از زندگي سير شده اند ! خدا مي داند حالا چقدر از كرده ي خودم پشيمانم! فكرش را كه مي كنم مي بينم در قياس با مدرك آقاي كردان و نوع برخورد با او از طرف داعيه داران عدالت! برخوردي كه با آن دو نگون بخت شد خيلي بيرحمانه بوده است ! باور كنيد اين نكته اي كه عرض كردم احساسي بود اگر بار ديگر هم در همان منصب قرار بگيرم و همين اتفاق بيفتد شك نكنيد كه با شدت بيشتري برخورد خواهم كرد چون معتقدم در فرهنگ و ارزشها با هيچكس نه وزير و نه خدمتكار نه رييس جمهور و نه دون پايه ترين كارمند دولت نبايد مدارا كرد . و باز هم معتقدم همين سوتي ها و ماست مالي ها را كرديم كه حالا جايگاهمان در بين 180 كشور از نظر سلامت و شفافيت رتبه 141 است . واقعاً شرم آور است. آقايان كه مثلاًبراي حفظ آبروي نظام (‌البته معلوم است كه حفظ آبروي جناح همفكر است ) سعي در حمايت از آقاي كردان مي نمايند بدانند كه ممكن است فعلاً بگوييد انشاله گربه است اما اين موضوع سر دراز دارد ! (84134)
 
بنده خدا
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۹:۵۲:۱۵
آقای ريیس جمهور ، نمایندگان محترم ،در روز بررسی صلاحیت برای وزارت وقتی موضوع مدرک تحصیلی مطرح شدآقای کردان مدرک دکترای افتخاری خود از دانشگاه آکسفورد راارايه کردند،ودرپاسخ به اینکه شما زبان بلد نیستی ودرانگلیس نبوده ای چطور مدرک گرفتی ؟ گفت پایان نامه نوشتم وفرستادم آنها پس از بررسی مدرک صادر کردند!
سوال اینکه : الف )آیامدرک تحصیلی افتخاری ، پایان نامه دارد ؟ ب) اگرافتخاری بوده چرا آقای کردان برای صحت وسقم آن وقت خواستند ؟ چرا بلا فاصله اصل مدرک را ارايه نکردند؟ ج)حالا که متوجه شدند جعلی است چرا برعلیه صادر کننده اقامه دعوا کردند؟ دندان اسب پیش کش را که نمی شمارند! د) درکدام یک از دانشگاههای دنیا ازبرترین تا ضعیف ترین آنها بدون ارایه مدارک مثبته لیسانس وفوق لیسانس مدرک دکترا میدهند؟
پیشنهادمیکنم آقای وزیربرای بدتر نشدن اوضاع وهزینه کردن از آبروی ریاست محترم جمهور استعفاء داده واین غائله را ختم کند . (84149)
 
كاوه
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۱۸:۴۰:۳۰
اگر اين مسئله در يكي از بلاد كفر اتفاق افتاده بود:

1. در آمريكا يك گيت به آخر آن مي‌چسباندند مي‌شد: كردان گيت دولت، مثل واتر گيت، ايران گيت و .....
2. در ژاپن وزير مربوطه خود كشي مي‌كرد!
3. در اروپا بلافاصله وزير مذبور استعفا مي‌داد!
3. در چين وزير مذبور را اعدام مي‌كردند! يك آب هم روش مي‌خوردند!
4 . در اسرائيل هم شايد وزير مربوطه را بركنار مي‌كردند!
5 ......

در ايران روابط وي با مجلس محكم‌تر مي‌شود!
به كجا مي‌رويم!

اگر يك ايراني دق كند از اين مسئله كار زيادي نكرده! (84232)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۲۰:۳۶:۰۲
با سلام و احترام
پیشنهاد میکنم روندمدرک گرفتن کلیه وزرا و معاونین ایشان و نمایندگان مجلس و افرادی که اکنون در سطح مدیر کل هستند توسط یک گروه بی طرف بررسی گردد. باور کنید و باور کنیم که خیلی از مدارک تحصیلی موجود آقایان ارزش واقعی ندارد ...
از خدا بترسید و از روزی که باید در محضرش حاضر شویم و این بازی ها جوابگو نخواهد بود
یک بسیجی طرفدار واقعی انقلاب (84241)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۲۱:۱۲:۲۱
سلام
خدا ازتون نگذره. با این انقلاب چیکار دارید می کنید؟ چرا به حکومت اهل بیتی علیهم السلام صربه می زنید؟
آخه وقتی مدرک رو سفارش می دم نمی دونم که مدرک سفارشی جعلی می شه؟ از خشم خدا بترسید. با این حرفا چی رو می خواین پنهان کنین؟ (84244)
 
Ali
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۲۱:۱۲:۴۲
Aghai Kordan hanooz nemidanad that daneshgah Oxford dar Landan nist, balkeh dar shahr Oxford hast. Vay dar nameh be ahmadinejad, as daneshgah Oxfod Lanadan har mizanad (84245)
 
آریا بیژنی
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۲۱:۵۹:۲۵
بحث آقای کردان به داشتن یا نداشتن مدرک ایشان محدود نیست بلکه به مبانی بودن اینگونه افراد در نظام برمیگردد.
بلکه بودن انسانهای با نقاط ضعف شدید برای پیشبرد اهداف لازم و واجب باشد؟ (84251)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۰۰:۱۹:۵۹
(۱) متاسفانه حمايت از هم جناحي حتي به هزينه آلوده شدن به گناه و خروج از مسير صداقت و عدالت بعنوان يك ويژگي در بين برخي از مسئولان سياسي كشور دارد رواج مي‌يابد. ايا واقعا اين است آن چيزي كه تحت عنوان حاكميت ارزش ها رهبري و ملت 30 سال است كه در پي آن هستند؟
(۲) مردم خوب و با صفاي ايران اسلامي چه گناهي دارند كه بايد تاوان حفظ قدرت توسط يك جناح (چه چپ يا راست) را بپردازند؟ واقعا فرهنگ كار سياسي كه اقاي باهنر و آقاي بادامچيان معتقد به داشتن انه هستند اينقدر دور از ارزش‌هاي اسلامي و ايراني است؟
(۳) واقعا از آقاي باهنر و آقا بدامچيان كه سابقه طولاني فعاليت حزبي دارند بعيد است كه آثار زيانبار حمايت از يك جريان انحرافي براي جريان راست و تضعيف اعتماد مردم به احزاب را نداند؟ كدام مصلحت زودگذر است كه اينقدر اهميت دارد كه اين دو بزگوار را مجبور نموده است برخلاف تجربه و سابقه خود بدنبال سرپوش گذاشتن بر يك انحراف جدي در نظام سياسي كشور باشند
(۴) نوع موضع‌گيريهاي آقاي كوهكن طي دوره سه ساله دولت نهم نشان مي دهد بجاي پشتيباني واقعي از اصول و ارزش‌هايي كه بواسطه ان آقاي رئيس جمهور راي آوردند ملاك اصلي ان است كه چه چيزي موافق نظر دولت است و چه چيزي مخالف و ماموريت آقاي كوهكن حمايت از نظر دولتمردان به هر بهايي است. آقاي كوهكن سوگند نمايندگي كجا رفت؟
(۵) اين نوع موضع‌گيريها درس‌هاي جدي از آسيب‌ها و آفت‌هاي جناح زدگي و اولويت مصلحت جناح بر مصالح ملي و ارزش‌هاي ديني را نشان مي دهد. كي بايد از تجربه و عاقبت دولتمردان و سياستمداران ناصادق اين كشور در هزاران سال قبل عبرت بگيريم.
(۶) ضروري است بازنگري جدي در نگرش دولتمردان و فعالان سياسي كشور به جايگاه جناح و وفاداري به مصلحت‌هاي جناحي در مقابل حق و حقيقت صورت گيرد و آخرت خود را فداي اين چند روزه براي در قدرت ماندن نكنيم. (84262)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۰۵:۰۴:۴۲
برادر عزيز جناب آقاي حاج اسدالله بادامچيان نماينده محترم مجلس شورای اسلامي و قائم مقام حزب موتلفه اسلامي در اظهاراتي فرموداند : \" چون آقاي کردان بدون کنکور وارد دانشگاه آزاد شده لذا پس از گرفتن ليسانس هم دانشگاه آزاد به او مدرک نداده است ! \" ولي آقاي کردان 30 سال سابقه کار دارد و قص عليهذا . سوال اين است که آيا کسي که مدرک ليسانس ندارد مي تواند خودش را ليسانسيه معرفي نموده و از مزایای قانوني آن هم برخوردار شود ؟ اگر کسي 4 سال آموزش رانندگي رفت ولي گواهينامه رانندگي نداشت مي تواند رانندگي کند ؟ بنظر شما اگر هر 4 سال خدمت در مملکت يک پايه دانشگاهي است که اشاره به نمايندگان مجلس نموديد و همانطور که دروس حوزوی در هر مقطع يک پايه دانشگاهي است، پس لطفاً اين را در مجلس تصويب کنيد تا منبعد مشکلي پيش نيايد. مهم اجرای قانون و احترام به شأن مردم است که بفرمايش امام راحل \"مردم ولي نعمت مسئولين هستند\". ما عمری با افکار التقاطی که مي گفت هدف وسيله را توجيه مي کند مبارزه کرديم. کشته داديم ولي متأسفانه اکنون برخي مواقع شاهد اينگونه رفتارها هستيم. اين رفتارها که در تاريخ ثبت مي شود صدمات جبران ناپذيری به انقلاب مي زند. بيائيم مصالح اسلام و انقلاب را فدای رفاقت بازی ها و منافع زور گذر دنيائي نکنيم که مردم با رفتارهاي نا درست و بدتر از آن توجيه گری، به اصل صداقت در اداره مملکت و دين ( چون حکومت ديني است) شک خواهند نمود (84272)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۰۵:۰۸:۰۱
بسمه تعالي اگر بناست پيگيري در مورد مدرك تحصيلي آقاي كردان ادامه يابد لطفا اين سوال را نيز مطرح كنيد ؟ آقاي رييس جمهور در ابلاغيه خود براي سه وزير معرفي شده، براي آقاي كردان عنوان دكتر را بكار نگرفته اند در حاليكه براي دو وزير ديگر از اين عنوان استفاده نموده اند. پس آقاي رييس جمهودر اطلاع داشته كه مدرك دكتري افتخاري آقاي كردان مورد ترديد است. از طرف ديگر همه مي دانيم كه طبق قانون بخشدار بايد حتما ليسانس داشته باشد. آقاي رييس جمهور با كدام مدرك تحصيلي وي را به عنوان وزير كشور به مجلس معرفي نموده اند. آيا از آقاي كردان در مورد مدارك تحصيلي اش اطلاعاتي داشته اند يا خير . اگر نداشته اند پس چرا وي را دكتر خطاب نكرده اند. اگر داشته اند مي دانستند كه وي دكتر نبوده پس چه مدركي داشته است؟ لطفا اين معما را به معرض قضاوت عموم بگذاريد. البته اينكه مي گويند وي با آقاي لاريجاني مماشات كرده من موافق نيستم. آقاي احمدي نژاد اهل مماشات نيستند. جمله وي در پاسخ علما اينكه مملكت تابع قوانين موجود است خود گوياي اين است كه وي با مراجع مماشات نمي كند چه برسد با مجلس. (84273)
 
رضا
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۰۵:۵۷:۴۱
هر چه بگندد نمکش میزنند

وای به وقتی که بگندد نمک


خداوند را شکر که کار ظالمان را با ظالمان انداخت. مهم نیست که این مطلب سانسور بشه ولی دست آقای احمدی نژاد درد نکنه که خوب اسلام رو با عدالتش تفسیر کرد برای همه.

ممنون (84274)
 
حميدي
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۰۸:۳۶:۵۹
بركناري آقاي كردان بهترين گزينه براي دولت نهم هست. تصور كنيد در انتخابات آتي اگر(و فقط اگر) احمدي نژاد هم راي بياورد با اين سابقه از وزير كشوري كه برگزاركننده انتخابات است به راحتي اردوگاه رقيبان بر روي تقلب و دستكاري راي مانور خواهند داد. (84283)
 
مهرداد
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۰:۰۸:۴۷
اولا فکر کنم اقای کردان حداقل باید از دانشجویانی که بعنوان استاد درسشون داده رسما معذرت خواهی بکنه

دوما اگر ایشان محکوم نشوند پس از این به بعد این می تواند یک رویه قضایی باشد و از این به بعد مثلا یک قاچاقچی مواد مخدر میتواند بگوید اصلا به فکرش هم نمی رسیده که این که بسته ای که همراهش بوده مخدر است و او فکر میکرده که قیر است (84295)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۰:۲۸:۰۲
لطفا مقاله اقای کردان که مدعی نوشتن ان بوده را بخواهید بخواهید تا ببینیم دیدگاه ایشان در باره حقوق چه بوده که انتظار گرفتن مدرک دکترای افتخاری داشته است. (84302)
 
[جبارزاده
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۰:۵۰:۰۲
والله به مصلحت نظام نیست که در ذهن مردم این طور جا بیافتد که با خاطی و خطاکار فقط در میان افراد ضعیف برخورد می شود و متخلف در سطوح بالا مصونیت دارد. (84306)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۰:۵۱:۵۵
يكي از شرايط فرماندار بودن يا معاون فرماندار بودن داشتن مدرك ليسانس است . جالب است وزير كشور فوق ديپلم دارد ، راستي چه جوري مس شود ؟ (84307)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۱:۱۷:۲۷
ماده 527 ـ هرکس مدارک اشتغال به تحصیل یا فارغ التحصیلی یا تاییدیه یا ریز نمرات تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی‌ و تحقیقاتی داخل یا خارج از کشور یا ارزشنامه‌های تحصیلات‌خارجی را جعل کند یا با علم به جعلی بودن آن را مورد استفاده قراردهد علاوه برجبران خسارت‌، به حبس از یک تا سه سال محکوم‌خواهد شد.
در صورتی که مرتکب‌، یکی از کارکنان وزارتخانه‌ها یا سازمانها و موسسات وابسته به دولت یا شهرداری‌ها یا نهادهای انقلاب ‌اسلامی باشد یا به نحوی از انحاء در امر جعل یا استفاده از مدارک و اوراق جعلی شرکت داشته باشد به حداکثر مجازات محکوم ‌می‌گردد.

بادقت به متن قانون توجه فرمایید :استفاده از مدارک و اوراق جعلی حداکثر مجازات را درپی دارد . من ندیده ام کسی از مدرک جعلی استفاده کند وعلم به آن نداشته باشد ولو علم اجمالی . کسی که عنوان دکتری فرضب افتخاری رابرای خود بکاربرده و کتاب چاپ کرده قطعا متخلف است اگر مجرم نباشد لذا صلاحیت وزارت ندارد (84310)
 
دخو
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۱:۲۷:۱۷
وا اسفا (84313)
 
ی.مطهری
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۱:۳۷:۰۱
طبق دین ،شرع ،عرف ، و حتی اخلاق انسانی يک شخص غیر دینی ( امام حسین(ع) :اگر دین ندارید آزاده باشید)از بزر گترین گناهان و بزرگترین خیانتها دروغ است.و این زمانی فاجعه بار است که دروغ یک دروغ بزرگ به 70 میلیون انسان و در جایگاه یک وزیر باشد) (84318)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۱:۴۱:۲۰
کارگری ساده ای را میشناسم که در یک شرکت سه ماه قبل از اینکه دیپلم بگیرد گفته بود دیپلم دارم
از کار اخراج شد.
وزیر کشور ی شغل مهمی نیست . احتیاج به اخراج نیست. (84321)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۲:۰۲:۵۸
با توجه به اظهار نظرهای آقایان باهنر وکوهکن در جهت توجیه عمل آقای کردان ،پیشنهاد می شود مدرک تحصیلی این دو بزرگوار هم بررسی شود. (84325)
 
عارف
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۲:۴۱:۰۲
اين تنها ترين مسئول با چنين مدركي نيست وقتي با معاون وزير دكتر كه نمي تواند رايانه را بدون استفاده از كيلد خاموش كند مواجه مي شويد آيا در مورد مدركش شك نمي كنيد.
وعده ملت ايران فقط آن دنيا محقق خواهد شد (84330)
 
حسيني
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۲:۵۱:۱۰
بنده به نوبه خودم آقاي كردان را مقصر نمي دانم. آقاي كردان هم يكي از ميليونها ايراني تشنه كسب علم و دانش و مدرك است. مشكل اصلي ضعف وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است كه در طول 30 بعد از انقلاب اقدام محكمي جهت خودكفايي در نظام آموزش عالي كشور ننموده است. اگر وزارت علوم ظرفيتهاي علمي كشور را افزايش داده بود آنوقت شاهد چنين روزي نبوديم. تا كي بايد كنكور برگزار شود. حتي الان هم در كشورهاي عقب افتاده اي چون جمهوري ارمنستان و جمهوري تاجيكستان هم از مردم براي ادامه تحصيل در مقاطع مختلف تحصيلي كنكور نمي گيرند. وزارت علوم جلوي توسعه دانشگاههاي غيردولتي نظير دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاههاي غيرانتفاعي و ... را گرفته است. بايد انحصارهاي موجود در وزارت علوم را شكست. مثلاً مصوبه شماره 20862/2 مورخ 21/11/1386 معاونت آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري كه طي آن آيين نامه اجرايي دكتري خاص مربيان دانشگاههاي دولتي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ابلاغ شده است به دانشگاهها اجازه مي دهد تا صرفاً مربيان دانشگاههاي دولتي وابسته به وزارت علوم را بدون آزمون كتبي پذيرش نمايند. آيا مربيان شاغل در دانشگاههاي غيردولتي آدم نيستند. لطفاً فكري هم به حال مربيان پيماني شاغل در دانشگاههاي غيردولتي بنماييد.
حسيني (84332)
 
فرهنگ
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۲:۵۷:۵۵
قابل توجه مسئولین محترم نظام و مسئولین محترم امنیتی کشور

ادامه شرایط ناپایدار مدیریتی در وزارت کشور به نفع امنیت ملی نیست . قطعا ادامه این روند نوعی عدم تمرکز و نابسامانی در مقوله های امنیت را در پی خواهد داشت . اقای رییس جمهور وزیر قبلی را جابجا کردید برای بقول خودتان راندمان بیشتر . ادامه این وضعیت چگونه خواهد بود ؟ در کامنت ها به مسائل مختلفی اشاره شده غیر از این مطلب . گناهکار بودن و یا نبودن وزیر مربوطه یک مقوله است و تحت فشارهای روحی بودن مقوله ای دیگر که منجر به عدم امکان ارایه خدمات لازم خواهد شد . این مسئله با همکاری سه قوه به راحتی قابل حل است . تا الان هم اگر طول کشید نباید اینگونه میشد مسئله زودتر از اینها قابل حل بود . زمان هزینه های بیشتری را بر این مسئله و بر کشور تحمیل خواهد کرد . اگر نظر من قابل چاپ است لطفا پخش کنید (84336)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۳:۰۹:۵۶
هر چه بنويسند و هر چه بگويند ، آقاي كردان تبرئه نمي شود. تنها راه حل اين افتضاح كناره گير با بركنار كردان است. اگر او ماند و او را نگه داشتند ، دليل نمي شود كه تاريخ اين گندكاري دولت نهم را فراموش كند. نه ايرنا و نه هيچ سايت و مجلس و هيات دولت و هيچكدام قادر نيستند افكار عمومي را دراين ارتباط به بازي بگيرند. عمر كاري و سياسي كردان همينجا شروع نشده پايان يافته است. (84337)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۳:۱۴:۵۳
اگر خبرها و مصاحبه هاي روزها و هفته هاي اخير بررسي شود متوجه خواهبم شد كه فقط كردان دروغگو نيست . بلكه دست افراد ديگري هم دراين قضيه رو شده است. اقاي رحيمي در جايي گفته بود كه مدرك آقاي كردان تاييد شده و آنرا ديده است و دستگاه قضايي انگليس مدرك اقاي كردان را تاييد كرده است .
رئيس دفتر رئيس جمهوري هم از تاييد مدرك كردان و خاتمه يافتن ماجرا خبر داده بود .
حالا آقاي كوهكن نيز به دروغ از تاييد امضاء مدرك خبر مي دهد .
اخر هيچ كس نيست به اين آدم عاقل بگويد مدركي كه از اساس دروغ از و جعلي آيا براي آن مي روند انگليس و امضاء اصل استادان دانشگاه آكسفورد را ميگيرند. مانند اين است كه كسي اسكناسي جعل كند و بعد امضاء روي آن را برود از وزير دارايي و رئيس كل بانك مركزي بگيرد.
واقعا كه آقاي كوهكن افكار عمومي را به هيچ حساب فرموده اند. (84338)
 
اطيابي
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۳:۲۴:۴۵
اين ماجرا را با رسوائي كلينتون در موضوع مونا لوينسكي مقايسه مي كنم ، در انجا كلينتون را نه بخاطر ارتباط با لوينسكي بلكه به دليل دروغي كه به مردم گفت تحت پيگرد قرار دادند.اين در حالي است كه حاكمان كشور آمريكا ادعاي ايمان و اعتقاد به خدا و پيغمبر را ندارند. ولي حاكمان ما مدعي همه چيز از جمله ارتباط با امام زمان و ....... هستند ولي در عمل از پست ترين حاكمان روزگار هم بد عمل تر و بدكارترند و باز هم دست از ادعا بر نمي دارند. خداوند قوم جفا كار را رسوا گرداند. (84340)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۳:۴۵:۴۳
اقای با هنر با این دفای وهن آلود قبل از اینکه از حثیت و آبروی آقای کردان د فاع کند ، آبرو و اصول گرائی خود را زیر سوال برده است و با این استدلال غلط که چون ما معصوم نیستیم گاه گاهی می توانیم دروغ بگوئیم ، بنیادهای اعتقادی خود را مخدوش کرده است . آقای با هنر ، هنر واقعی هنرمندان در این فراز نشیبهای سیاسی و اجتماعی آشکار میگردد. پیشنهاد میکنیم در اینگونه موضع گیریها تقوای الهی فراموش نشود و حق و عدالت فدای دوستی دنیا و مصلحت نگردد (84348)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۶:۱۸:۲۳
برابری در قانون در اسلام اینگونه است (84382)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۷:۰۸:۱۵
در ایران اگر کسی بدون گواهی نامه یا با گواهی نامه جعلی رانندگی کنه جریمه و زندان می شه ولی اگر مدرک جعلی داشته باشه --- (84362)
 
بماند
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۷:۲۶:۴۹
برخي از اين حمايت ها و البته نه تمامي آنها انگيزه ديگري نيز دارد و آن ترس درباره خود است
تحقيق كنيد روشن خواهد شد كه جناب بادامچيان با مدرك كارشناسي در دانشگاه ازاد درس مي داد سپس پايان نامه ارشد را تحويل نداده دوره دكتري را در اين دانشگاه شرو ع كرد و ...
انشاءالله كه رو سياه شهيدان نباشيم (84305)
 
نکته جو
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۷:۲۹:۲۹
قصه کردان و همین مدرکش
برده از این دولت ما آبرو
گرچه چو زهر است حقیقت همه
لیک در این غصه رود آب رو
آنکه در این معرکه بیکار شد
عدل و عدالت ببریده گلو
وانکه حمایت کندش جعل را
صالح وصادق ز اصولش مگو
وانکه فرو بسته لب و گوشه گیر
صدق و تعهد زمرامش مجو
وانکه نداند سره از ناسره
از نظرش رشدو تعالی مجو
همچو الف هرکه دراین ماجرا
خسته نگردیدو بشد خار او
اصل و اصولش همه را نیک دان
گر چه که فیلتر بکند سایت او (84322)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۷:۲۹:۵۹
چون او جزء دانشجوياني بوده است که بدون آزمون وارد دانشگاه آزاد شده است،‌ لذا مدرکي به وي نداده‌‏اند(از افاضات آقاي بادامچيان)!به نظر ميايد خانه از پاي بست ويران است.آقايان اصلا\"در جريان روند تحصيل و چگونگي صدور مدرك نيستندبنابر اين هر گونه اظهار نظري كنند حرجي بر آنها نيست!دفاع خبر گزاري دولتي ايرنا كه جالبتر از اينهاست.دوستان مطبوعاتي لطف كرده اند و آقاي كردان را خيلي عادي جلوه داده اند.لطف كنند بفرمايند معني \" حسنات الابرار سيئات مقربون \"چيست؟ (84304)
 
بنده خدا
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۸:۳۴:۲۱
آقایانی که ادعای مسلمانی میکنید آقای کردان با مدرک فوق دیپلم سالها حقوق معادل مدرک دکترا گرفته !آقایانی که حلال وحرام می شناسیدو ادعای حفاظت از بیت المال را دارید !پیرزنان ویتیمان وبی سرپرستانی توی این مملکت زندگی میکنند که ماهها رنگ گوشت ومیوه و....نمی بینند! آنوقت یک بابا یی در کسوت وزیر چندین برابر حق خود از بیت المال بی زبان حقوق دریافت می کند !پیدا کنید پرتقال فروش را؟! (84398)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۶ ۰۷:۵۷:۱۲
واقعا اگر کامنت شما را کسی بخواند میتواند قبول کند نماینده مجلس یکصد میلیون تومان که بخش عمده ان بلاعوض بوده و مابقی را هم در تقویت بنیه مالی نماینده جبران میکنند بگیرد ؟ ایا ملت باید هم سختی بکشد و هم بی عدالتی ؟ پس انگیزه را جه کند ؟ (84630)
 
حسن گلاب
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۲۳:۱۱:۰۸
ای آنـکـه نـام مـا بـه رفـاقــت نمـی بـری ؟!

از کــی تـو پـا بـه کـوچـۀ حاشـــــا گـــــذاشتی (84420)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۵ ۰۰:۲۷:۵۵
Magar aghayaan Bahonar va Koohkan Va Badamchian jozveh heyaat tahghigh az madrak Mr. Kordan boodeand keh ezhaare nazar kardeand ? (84424)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۵ ۰۸:۲۹:۴۶
سلام، دنبال چي مي گرديد؟ كي تاحالا اجنبي (انگليس و ...) دلسوز اين مملكت بوده كه حالا شما آمديد استعلام مي كنيد آيا اين امضاي شما هست يا نه آنهم بگه بله؟! خودتان را به خواب نزنيد و دنبال تخريب نباشيد. (84442)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۸ ۱۶:۰۳:۴۳
oxford che rabti be ajnabi dare?
shoma age midoonesty oxford chiye ijuri nemigofty (84816)
 
گردن شکسته
۱۳۸۷-۰۷-۱۵ ۰۸:۳۳:۴۷
باسمه تعالی
صف خیلی شلوغ پلوغ شده ،مگر وزارت کشور مجوز این تجمع را صادر کرده؟مثل این که فراموش کردید،حرفتان اگر حساب هم باشه اول نیاز به مجوز از مراجع قانونی دارید. (84443)
 
ناشناس
۱۳۸۷-۰۷-۱۵ ۱۴:۴۰:۳۸
دارا بودن مدارج عالیه دانشگاهی وشایسته سالاری همواره از دغدغه های دولتمردان بوده و خواهد بود .به امید آنروز (84529)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۷-۱۵ ۱۵:۰۰:۳۹
متاسفانه وضعیت خیلی خراب تر از این حرفهاست، من اصلا نه نگران دروع گویی و نه نگران بی مدرکی آقای کردان نیستم، مگر آنها که واقعا مدرک داشتند چه کار کردند که این آقا نکرده. من نگران خودمون هستم که جه بر سرمان آمده که اینگونه تحقیر می شویم اما نمی توانیم کاری بکنیم.
واقعیت آنستکه وضع موجود صرفا نتیجه بی عرضگی ماست نه آقای کردان که او عرضه خود را ثابت کرده (84271)
 
حسین
۱۳۸۷-۰۷-۱۵ ۱۶:۲۳:۲۶
از جناب آقای با هنر بعید است اگر این استلال به همه کس ساری وجاری شود همه جاعلین، کذابها و ..... باید از زندانها آزاد شوندچراکه هیچ کدام ازاین افرادمعصوم نیستند هرچه شهید باهنر مورد وثق احترام بود و هست گویا --- (84407)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۷-۱۵ ۱۷:۲۹:۴۴
چرا کسی به این مساله توجه نمی کند، که این آقا جعل عنوان کرده و با هر بار ارایه این مدرک و یا بکاربردن عنوان دکتر برای خود مرتکب جرم جدیدی شده است.
این فرد که ظاهرآ خودش قاضی بوده و از قوانین مطلع است و جناب رییس جمهور که خود مجری و پاسدار قانون هستند چگونه می خواهند با کدخدا منشی این جرم بزرگ را لاپوشانی کرده و از آن بگذرند. با این وضعیت که یک نفر در روز روشن به 70 میلیون نفر دروغ می گوید، خودش نیز به این امر اعتراف می کند و کسی هم به او کاری ندارد از فردا همه مرتکب جرم می شوند و دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.
در ضمن این شخص می تواند رساله خود را به یک دانشگاه معتبر دیگر ارایه دهد تا در صورت اعتبار این رساله مدرک ایشان قانونا صادر شود، شاید واقعا ایشان با فوق دیپلم سواد دکترا دارند. (84523)
 
یک شهروند ایرانی
۱۳۸۷-۰۷-۱۵ ۱۷:۳۶:۲۱
من نمیدونم الان که خود این آقای کردان هم اعتراف کرده که مدرکش جعلیه دیگه این همه این دست و اون دست کردن آقای احمدی نژاد و نماینده های مجلس برای چیه؟تکلیف کاملا معلومه دیگه منتظر چی هستن؟فقط یک راه حل برای نگه داشتن این آقا سر پستش وجود داره اونم اینه که قانون اساسی رو عوض کنند.ا (84578)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۷-۱۵ ۱۹:۰۶:۰۵
حافظ می فرماید
واعظان کین جلوه در مهراب و منبر می کنند
چون به خلوت می روند ان کار دیگر می کنند
برسشی دارم زدانشمند مجلس باز برس
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند
........ (84592)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۱۶ ۰۱:۳۱:۰۴
لینکهای اخبار جالب و شکفت انگیر از خبر گزاری های معتبر کشورمان در این خصوص. لطفاا یک نظری عنایت بفرمایید:

۱- کردان همچنان در مقام صدارت. جای تردید هم وجود ندارد:

http://www4.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=181213

۲- شکایت کردان از سایت‌ها به اتهام نشر اکاذیب
پرونده‌ي شكايت علي كردان از جاعلان مدرك تحصيلي‌اش به شعبه سوم بازپرسي دادسراي كاركنان دولت ارجاع شد.
http://jahannews.ir/fa/pages/?cid=34008

۳-یک نماینده مجلس: باید از کردان تقدیر شود!
شجاعي كياسري جعل مدرك تحصيلي وزير كشور را تخلف از سوي نمايندگي دانشگاه آكسفورد در تهران عنوان كرد و افزود: اين نخستين بار نيست كه چنين نيرنگ بازيهايي مي‌شود و با حيثيت علم و طالبان علم بازي مي‌شود.
http://jahannews.ir/fa/pages/?cid=33871

۴- مرتضوی: شکایت کردان را پیگیری می‌کنیم
http://jahannews.ir/fa/pages/?cid=34007

۵- http://www.rajanews.com/detail.asp?id=17284
دولت از موضع تهمت دوري مي جويد؟
پاسخ به آقای مهدی گیلانی نویسنده مقاله فوق:

آقای مهدی گیلانی نویسنده محترم مقاله \" دولت از موضع تهمت دوري مي جويد؟ \"

هر چند امیدی بر درج این نظر در سایت رجا نیست و به احتمال قوی سانسور خواهد شد ولی نمی شود آنرا خواند و با تصور اینکه این سایت حامیان بلامنازعه دولت است و نظرات مخالف منعکس نمی شود بی تفاوت از کنارش گذشت. باید نوشت تا شما هم پژواک صدای قلمتان را ببینید و بشنوید هر چند که ناملایم باشد.

چرا دچار ضد و نقیض گوئی شده اید. یا بومی بوم یا زنگی زنگ.

اگر می خواهید بیرق حمایت از ایشان و دولت را برافراشته تر کنید لازم نیست با شرع و قانون دلیل بیاورید. همچون دوستان نزدیک آقای کردان که پیگیری کنندگان موضوع مدرک ایشان را به تعقیب قضایی و شکایت تهدید کرده و می کنند و الان هم تلاش در مظلوم و بی گناه جلوه دادن ایشان هستند آیا شما هم همچون قاضی مرتضوی اگر قلم در حمایت از ایشان و ظلم رفته در حق ایشان به کار می بستید پسندیده تر نبود و جایگاه تان هم محکمتر؟

فرآیند دادن رای اعتماد منتخبین یک ملت (مسلمان) به بالاترین مقام سیاسی و امینیتی کشور معامله و سودای سرکوچه و بازار نیست. حتی تجارت بین الممالک هم نیست که در دست دلالان باشد و تا حب و غبنی خدای ناکرده بر یکی از طرفین رفته باشد. سپردن سرنوشت انسانهاست به دست این شخص. گذشته از اینکه در سال بعد چه وظیفه ای بر عهده دارد پست وزارت کشور با پستهای وزارتی دیگر همچون کشاورزی صنایع ... از لحاظی خیلی متفاوت است.

اگر ایشان از مجلس به درستی رای اعتماد گرفته اند پس نبایستی نگران مناقشه جدید دولت با منتقدین و مخالفان باشید. ملت ایران ملت آگاهی هست اگر قرار باشد مصلحت خودشان را خودشان انتخاب کنند راه خطا نمی روند غیر از آن همه تلاشها همچون پساب روی آب است.

اما دوست عزیز تاخت و تاز شما در این مقاله خودی غیر خودی را یکجا در نوردیده است. بهتر نبود صریح تر می نوشتید؟ اگر مدارک لیسانس و فوق لیسانس این آقا جای ابهام دارد چرا تأسف می خورید امیدوار باشید و دست به دعا بردارید ولی اگر مطمئن هستید چه وجود خارجی ندارد دیگر جای شبهه باز نفرمائید.

همه دوست داشتن که نه تنها این مورد بلکه خیلی از واقعیتها غیر از آن چیزی بودند که هستند بويژه مدارک تحصیلی اقای کردان. اما نیست. باید بپذیرید نیست. دچار تناقض نشوید. اگر همه از روز اول صراحت داشتند اکنون لازم نبود نگران اتهام تقلب به مدیران مدعی خدمت باشند.

آنچه شما ادعا بر مبین بودن آن دارید بنده و خیلی های دیگر ایمان بر تهمت های بی روا داریم. اگر برایتان مبین بود با همین ابزار قدرتمندتان با بوق و کرنا کوس رسوائی آنها را مینواختید و کسی هم جلودارتان نیست. اما نمیتوانید.

ملت حق و حقیقت را میدانند اما خیلی صبورند. آنچه خیلی ها نگرانش هستند از دست دادن فرصت های باد آورده ای هست که حق و ناحق نصیبشان شده است. توصیه میشود برگردید و مطالب این وبسایت خبری را از روز اول طرح موضوع کردان کنار هم بچینید. بیش از حالت فعلی خودتان برایتان دست میدهد. آیا شما وامثال شما جز تخریب کار دیگری هم انجام داده اید؟

دوستی با مردم دانا نکوست
دشمن دانا به از نادان دوست

دشمن دانا بلندت می کند
بر زمینت می زند نادان دوست

۶- خداحافظ رويای آکسفورد :

http://www.alef.ir/content/view/32568/83

به نظر من این یک پروژه عظیمی است که یک سیاستی وحشتناکی پشتش نهفته است.

خدا همه و بویژه مظلومان را از مکر شیاد ها و توطنه آنها محفوظ بدارد. (84622)
 
دروغ گو صالح
۱۳۸۷-۰۷-۱۶ ۰۸:۳۹:۳۹
برادران عزیز نظرات خودشان را از راههای مختلف ابراز نمودند ولی من میخواهم به عنوان یک جوان بگویم که ضربه ای که توسط دو جناح چپ و راست کشور به اسلام و تشیع وارد شد توسط انگلیس امریکا و اسرائیل وارد نشد چرا که چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا
این جعل عنوان فقط مختص آقای کردان نیست اکثر این دوستان مدارک جعلی یا از هاوائی یا دانشگاههای مجازی دارند بطور مثال در حضور رهبر معظم انقلاب فردی در مورد دانشگاه و نخبه گرایی صحبت میکرد که اطلاع موثق دارم که به زور فوق دیپلم ماشین آلات گرفته و بامدرک دکترای جعلی هاوائی در دانشگاه تدریس میکند یک تحقیق در مدارک آقایان چپ و راست همه چیز را روشن خواهد کرد کردان نمونه کوچک آن است (84644)
 
جواد
۱۳۸۷-۰۷-۱۶ ۱۹:۳۱:۴۹
کردان خیلی باحالی تا حالا کجا بودی شاه کار احمدی نژادو ببینین بدا به حالمان بازم جلو دوربین به مردم میخنده (84659)
 
سام
۱۳۸۷-۰۷-۱۷ ۱۶:۳۱:۴۴
متاسفانه بشر به حکم غريزه ناسپاس است و (اکثرهم لا يشکرون) خداوند به برکت خون شهدا و زحمات عده اي با انگيزه هاي الهي به ما نعمت داد ولي اکثر ما قدر ناشناسيم. در همين قضيه مدرک هم مشت را گرفتند و خروار را نديدند. ولي بدانيد اکثريت مديران دستگاه ها بدنبال انواع رانتها اعم از کوپني نقدي و تحصيلي از جمله تاييد مدارک اينچنيني از وزارت علوم بوده و هستند همينها با زحمات ديگران و وعده و وعيدها به اساتيد، نمره ساخته اند بدون کنکور وارد شده اند در دولت قبلي هم اين امکان درس و دانشگاه اعم از روزانه، شبانه، و اعزام به خارج در وزارت علوم رانتي شده بود که در اختيار خواص خودشان قرار مي گرفت. همان موقع هم عده اي گفتند ما ناگهان متحول و درس خوان شده ايم و يک شبه دکتر خطابشان کردند و عده اي هم با ارتباطاتشان راهي ديار غرب شدند تا مدرک بسازند. امروز يکي را رسوا کرديد بقيه چه مي شوند؟ امور کشورمان کي اصلاح مي شود که يک چارچوب و سيستم سالم به جاي اين افراد فرصت طلب بناکنيم. سيستمي که همه چيز در بستر طبيعي خود پيش برود. افراد بصورت طبيعي در سن طبيعي درس بخوانند در بستر طبيعي و مدارج اداري طبيعي مسئوليت بگيرند و بخاطر افتخار کشور اسلامي مان شايسته سالاري حاکم شود به عبارتي چه وقت ما از لاک جهان سومي خارج خواهيم شد؟ رنسانس ما کي فرا مي رسد؟ چه وقت منافع ملي به جاي نفع شخصي غالب مي شود؟ کي؟ (84703)
 
یاد
۱۳۸۷-۰۷-۱۷ ۱۹:۱۸:۰۴
با سلام،

نمایندگان محترم و محترمه مجلس شورای اسلامی،

در دروغگوئی آقای \"دکتر\" کردان ذرّه ای شک وجود ندارد.

بخاطر حفظ شرافت مجلس، او را به مجلس احضار فرمائید. از کار بر کنارش کنید و از مقامات قضائی بخواهید که به سبب دروغگوئی به شما ، که نماینده هفتاد میلیون مردم ستمدیده و شرافتمند ایران هستید، دروغ گفته است. چرا اینقدر وقت تلف میکنید. شما مسئولیتهای خطیری دارید. به خاطر خدا کار را تمام کنید و به کارهای اصولی خودتان برسید. موّفق باشید. (84730)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۸ ۰۰:۵۱:۰۱
میشه آقای دکتر توکلی اعلام کنند که تا کی حاضر به ادامه پیگیری پرونده آقای کردان هستند؟ (84755)
 
امین
۱۳۸۷-۰۷-۱۸ ۰۷:۲۳:۱۸
مسئول اداره استخدام در یکی از شرکت های وابسطه به وزارت نفت بودم و تا جواب استعلام صحت مدرک تحصیلی مشخص نمی شد برقراری حقوق و مزایا امکان پذیر نبود !
از نمایندگان مجلس بخاطر چاسداری از خون شهدا و بی تفاوتی آنها در خصوص متقلبین سپاسگذاری می کنم. (84760)
 
حالا
۱۳۸۷-۰۷-۱۸ ۱۵:۱۲:۴۰
آقاي باهنر ما به شما راي داديم كه حق مردم را بگيريد نه اينكه
مقابل يك جاعل بي تفاوت وحتي تائيد بفرماييد. (84808)
 
علی از تهران
۱۳۸۷-۰۷-۱۸ ۱۶:۴۶:۳۲
اینکه وزیر کشور یا بقیه وزرا دکترا نداشته باشند اصلاً اهمیتی ندارد. متاسفانه در ایران دکترا فقط شده یک مدرک آن مسولینی که نه یه شبه (مثل کردان) بلکه فقط با پارتی توانستند بدون کنکور و با سهمیه حق نخبگان کشور را بگیرند و بروند مثلاً دکترا بگیرند .هنوز حتی نمیدانند که دکترا اصلاً نه هیچ ربطی به مدیریت دارد نه به اداره کشور و فقط برای آن دسته از افراد نخبه که میخواهند در علم و تکنولوژی نوآوری کنند می باشد. آنها با این مدرک بی ارزش دکترا به زعم خود مدیر می شوند و دانشجویان نخبه به علت نداشتن سهمیه ،پارتی ،نداشتن رابطه با صاحبان زور و قدرت نمی توانند به علم و افزایش آن کمک کنند.دوستی داشتم از فارغ التحصیلان شریف که داشت برای گرفت دکترا به آمریکا می رفت و می گفت هیچوقت به ایران بر نمی گردد .گفتم چرا؟ گفت تو کشوری که بی سوادان و بدترینها باسواد و با تقوی جلوه می کنند،در کشوری --- جایی برای ما نیست. وای به حال این فاسدان که به خدا با دادن فرصت باطن واقعیشان را آشکار ساخت و وای به حالشان با آن همه حق الناس که بعید می دانم احدی از مردم ایران و خانواده هایی که از جان و مالشان برای ایران گذشتند در روز قیامت از این مسوولین بگذرند. ای حجه بن حسن به دادمان برس (84594)
 
حامد احمدي
۱۳۸۷-۰۷-۱۸ ۲۱:۰۲:۵۴
باسلام
پيشنهاد مي كنم به منظور برخور با وزير كشور نمايندگان محترم مجلس طي طرحي دو فوريتي وزارت كشور را در وزارت علوم ادغام نمايند. (84829)
 
مانا نیکپور
۱۳۸۷-۰۷-۱۸ ۲۲:۲۶:۲۰
این مسئله آنچنان روشن بود که تنها محکی برای وجدان و شرافت همه ما محسوب می شد.
کسانی که امروز و در برابر مسائل اخیر سکوت کردند کدام فردا و در برابر چه مسئله ای پا بر منافعشان خواهند گذاشت؟
مسائلی مثل مسئله آقای کردان و برداشت ها از حساب ذخیره ارزی و مازاد و سخنان خلاف اطرافیان دولت و ...
کسی نمی گوید آقای کردان مجازات شود ولی من اگر جای ایشان بودم و به فرض صحت همه حرفهایشان کمتر کاری که می کردم استعفا بود و حتی می شد در جایی دیگر خدمت کرد.
گاهی فکر می کنم آنها که سکوت می کنند و آنها که مماشات می کنند و آنها که دعوت به آرامش و عدم انتقاد می کنند (در حالیکه سالها نمی کردند) پایشان کجا گیر است؟ (84844)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۱۹ ۰۱:۳۸:۰۹
دوستان محترم سایت الف. متاسفانه این چند روز از همراهی با موج افکار عمومی در تقبیح عمل کر دان جا مانده‌اید و حداقل همانند دیگر سایت ها و روزنامه ها این موضوع را سرتیتر اخبارتان ندارید. شما که افتخار پیگیری مجدانه برای فاش شدن این تقلب را در کارنامه خود دارید چرا حالا موضوع را مسکوت گذاشته اید؟ مردم از شما انتظار دارند کماکان این موضوع را پیگیری کنید تا شاید فشار رسانه ای و افکار عمومی باعث شود این آقای ---و برود پی کارش. (84834)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۱۹ ۱۰:۱۷:۵۱
من از دادستان محترم کل کشور فقط یک سوال کلی دارم؟
چنانچه یک اورگان دولتی پس از استخدام یک شخص (بدون در نظر گرفتن سابقه خدمت و کیفیت خدماتی که نامبرده دارا است - متوجه شود که مدارک ارائه شده توسط آن فرد جعلی بوده و علیه کارمند خود اقامه دعوا نماید، برخورد دادستانی محترم چگونه خواهد بود؟ آیا صرف بیان این مطلب که دارنده مدرک جعلی از جعلی بودن آن بی اطلاع بوده است دیگر مسئولیتی را متوجه وی نمکند؟ آیا فرد ارائه ککنده مدرک جعلی نباید در برابر قانون پاسخگو باشد؟ مجازاتی که قانون برای چنین مسئله ای در نظر گرفته است به چه صورت است؟

باور بفرمائید من به سیاست کاری ندارم، ولی وقتی فکر میکنم که چنین فردی چند ماه دیگر میخواهد ار آرای ملیون ها انسان شریف صیانت کند، بدنم میلرزد و نمیدانم که در آینده به فرزندانم چه جوابی بدهم؟ آیا لیاقت ما به وقع این است؟ (84886)
 
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۰۸:۵۰:۲۴
آقاي كردان كدام خدمت را كرده است بيايد از صدا وسيما تحقيق و تفحص كنيد از كارمندان بپرسيد . منافع شخصي برخي و منافع گروهي برخي ديگر موجب حمايت از كردان شده است . خوشبختانه همه ي شما اين را خوب مي دانيد. واي از روز ي كه آشكارمي شود پنهان كاريها . در ضمن از شما مي خواهم خدمت را تعريف كنيد . اگر يك نفر به واسطه ي نفوذ در يك جناح خاص چند دهه توانسته مسئول باشد اين به معني خدمت است . اگر يك نفر در مسئوليتش دوستان ما را پست و مديريت داد آدم خدمت گذاري است . اگر بنده در دادگاهي ادعاكنم كه يك نفر سر مرا كلاه گذاشته دادگاه قبول نمي كند مي گويد مي خواستي حواست را جمع كني حال فردي مثل كردان با آن همه ادعا چطور مي تواند ادعا كند فردي سر او كلاه گذاشته است وبخواهد خودرا تبرئه بكند اگر يك نفر بيايد و مجددا سر او كلاه بگذارد و مملكت ضربه بخورد چه كسي مقصر است حتما كردان مقصر نيست چون يك نفر ديگه سرش كلاه گذاشته. به دوستان ايشان بخصوص باهنر بگوييد فرداي قيامتي هم وجود دارد مرگي هم هست هميشه زنده نخواهي بود . دست از باند بازي بردار. (87435)
 
كامبيز
۱۳۸۷-۰۸-۰۷ ۱۷:۲۹:۵۶
هر چه بگندد نمكش مي‌زنند واي به روزي كه بگندد نمك (87585)
 
موسي
۱۳۸۷-۰۸-۰۸ ۱۱:۲۳:۱۱
من كارمند ساده يك شركت دولتي هستم از سال 1382 در دانشگاه ترز ارمنستان كه شعبه اي در مازندران دارد با پرداخت شهريه اي سنگين شروع به تحصيل و در سال 1386 مدرك تحصيلي خود را در رشته مديريت اخذ نمودم واز آن تاريخ تا كنون به هر دري زدم مدركم را قبول نكردند و حتي وزارت علوم كه به اين دانشگاه مجوز داده از تاييد مدرك خوداري ميكند
آنوقت يكي با مدرك جعلي وزير ميشود خوب بشود نوش جانش ولي ترا بخدا ما را هم ليساني فرض كنيد بخدا قسم درس خواندم و اگه اين دروغ باشد بابت پولهايي كه پرداخت كردم فيش دارم
ضمن آنكه شنيدم آقاي شجاعي كياسري كه از قبل آقاي كردان به سيما و سپي نمايندگي رسيد پايان خدمتش جعلي است (87806)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۱ ۱۳:۴۳:۰۶
اگر شخص دیگری همین کار رامیکرد حتما\"ادامش میکردن (88421)
 
اكبر شهرياري
۱۳۸۷-۰۸-۱۱ ۱۹:۲۵:۰۵
باعث تاسف است . وقتيكه دروغ گوئي
اقاي كردان محرز است چه دليلي دارد اقاي احمدي نژاد ازايشان حمايت ميكند. (88559)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۱ ۲۰:۵۶:۱۲
اگر کردان مجرم نیست باید تمام کسانی که به خاطر جعل اسناد گرفته شده اند آزاد شوند. (88581)
 
۱۳۸۷-۰۸-۱۱ ۲۱:۰۴:۴۴
بهتراست ازاقای لاریجانی سوال شود کردان راازکجا پیدا کرده (88588)
 
حسابدار
۱۳۸۷-۰۸-۱۱ ۲۲:۴۴:۵۳
بررسي شود تفحص از صداوسيما توسط مجلس قبل چه مراحلي را طي كرد؟
كدام محكمه، كدام دادگاه ، در چه ساعتي تشكيل شد؟
آن حجم عظيم پرونده طي كدام فرآيند به نتيجه رسيد؟
مدير كل فعلي صدا و سيماي اصفهان در دوران كردان به چه جرمي بركنار شد ، و با آشكار شدن چه موضوعي توسط مؤمنين و علماي شهر مجدداً به كار باز گشت؟ (88619)
 
عليرضا
۱۳۸۷-۰۸-۱۲ ۱۰:۲۲:۴۴
آقایون فکر میکنند با این کارشون دارند به نظام و انقلاب خدمت میکنند.انقلابي كه ثمره ان باريخته هزاران خون شهيد به نتيجه رسيده چرا دولت مردان دارند با احساسات مردم بازي ميكند چرا هر يك ماه يه سناريو جديد در كشور بوجود مياورد ذهن مردم را منحرف ميكنيد چرا براي رسيدن به مقاصد سياسي شان كه همان قدرت حاكميت مطلق ميباشد دست به هر ترفندي ميزنند مگر در اين كشور قطع الرجال كه به هر كدام از اين اقايون به خاطر منفع شخصي خودشون دردولت چند شغلي هستند اين عدالت اين دولت كريمه وشما نمايندگان مجلس شما در پيش درگاه خداوند جوابگو بايد باشيد چون مردم ما با اعتماد كامل به شما راي دادند شما بايد امين ووكيل مردم باشيد نه ابرار سياسي اقايون شما مسئول هستيد (88745)
 
karim adli
۱۳۸۷-۰۸-۲۷ ۱۷:۰۴:۵۳
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد چی! نمک! (92363)
 
۱۳۸۷-۰۹-۱۰ ۱۵:۰۵:۱۴
ظاهراً در كشور ما وقتي آدمي اشتباهي مرتكب مي‌شود كه وجودش برايِ يك گروهِ سياسي حياتي است، برايِ تبرئه‌ي او سطحِ تمامِ اصولِ اخلاقي و اجتماعي را چنان پايين مي‌آورند كه همه چيز در آن قابلِ توجيه باشد. اين توهين به تماميتِ اجتماعيِ يك ملت است و من اميدوارم كساني كه دست‌شان به تريبون‌ها مي‌رسد و ادعايِ «اصول»گرايي دارند آشكار بگويند كه اين منش‌ها تا چه حد زشت و فروپايه است. (94311)
 
۱۳۸۷-۰۹-۱۳ ۰۹:۲۱:۲۹
موابیایید فکر کنیم کردان گول خورده! بیایید فکر کنیم توطئه اجانب بوده که از 8 سال پیش میدانستند ایشان روزی وزیر کشور اصولگرایان میشود و از همان زمان برنامه ریزی کردند تا با دادن یک مدرک جعلی برایش مشکل درست کنند!
خوب حالا آیا کسی که به این سادگی گول میخورد و تفاوت یک مدرک اصل و جعلی و کلاهبرداری را نمیفهمد چگونه میتواند یک مملکت را اداره کند و یک انتخابات بدون تقلب برگزار کند؟[/quoteموافق (94629)
 
احسان
۱۳۸۷-۱۰-۰۲ ۱۴:۲۹:۱۳
آيا به گفته رييس جمهور محترم كه \"كردان كاري بسيجي كرد!\" كار بسيج اراده مدرك طقلبي است؟ مگر مي شود فردي مدركي اراده كند و بعد به خاطر بسيجي بودن از ادعاي جعلي بودن مدركش را بدون جواب بگذارد و اين كار را فرهنگ بسيجي دانست. مگر مي شود مدركي را گرفت و هيچ كس از افراد يك دانشگاه آنرا تاييد نكنند. پس دفاع از حق چه مي شود. شما فردي را تصور كنيد كه به او بگويند فردي را كشته و او هم به خاطر فرهنگ بسيجي خود از خود دفاع نكند و اعدام شود. آيا اين درست است. چرا با وي برخوردي درست نشد و به نرمي با آن برخورد شد ا اگر فرد ديگري اين كار را كرده بود به اين نهو با او برخورد مي شد. اگر مدرك PHD كاغذ پاره است پس براي چه افراد 20 سال از عمر خود را براي به دست آوردن آن مطالعه و تحقيق مي كنند. در مدرسه معلم هميشه براي دادن يك نمره مي گفت حق شاگردي كه زرنگ است ضايع مي شود. هر كس مناسب فعاليت خود نمره مي گيرد آيا اين عدالت است كه يك فردي كه دست كم 8 سال تحصيل آكادميك انجتم داده با فردي كه مدرك جعلي دارد يكي باشد. اين فرهنگ بسيج است. از روي شها خجالت بكشيم. (96751)
 
psk
۱۳۸۷-۱۰-۰۴ ۱۱:۱۶:۵۴
آقاي كوهكن از اين افاضات زياد ميكنند (97054)
 
پارسا
۱۳۸۷-۱۰-۲۸ ۰۰:۴۸:۳۹
سلام

پر واضح است که ماجرای آقای کردان چیزی جز یک برخورد زشت سیاسی نبوده است ، عده ای فکر می کنند واقعیت همین چیزی است که در کشور ما روال است! اینطور نیست ، بنده در ایران حتی دیپلم هم نگرفته ام ، حال آنکه تحصیلات من در حال حاظر کارشناسی ارشد رشته ی هنر است!
خوب حالا باید بنده را هم مورد بازخواست قرار دهند؟ نه عزیز دل برادر بنده در رشته ی تخصصی هنر در یکی از دانشگاه های تخصصی هنر ( تئاتر) شهر اتن تحصیل کرده و فارغ التحصیل شدم! نکند این هم جعلی است؟

آنچه در این کشور روال است وحی جامع نیست! بلکه تنها قوانینی متکی بر محدودیت است که بسیاری را از رسیدن به مراتب تخصصی اجتماعی بازداشته است... (99910)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.