نظر منتشر شده
۴۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 32604
ايالات متحده مجوز تاسيس دفتر شوراي آمريکاييان ايرانيان را صادر کرد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۲۳
دولت ایالات متحده مجوز تاسیس دفتر شورای  آمریکاییان - ایران به ریاست هوشنگ امیراحمدی در تهران را صادر کرد.
 
(تصحیح خبر: در نسخه اولیه خبر، آقای امیراحمدی رییس "شورای ملی ایرانیان آمریکاییان" عنوان شده بود که به این وسیله تصحیح می گردد. ایشان رییس "شورای آمریکاییان ایرانیان" هستند. ) به گزارش "الف" از بی.بی.سی، دولت آمریکا به شوراى آمریکاییان - ایرانیان اجازه داد دفتر خود در تهران را تاسیس کند. این شورا برای بهبود روابط میان ایران و آمریکا فعالیت می کند و مقر آن در آمریکا است. مجوز گشایش دفتر این شورا در تهران، از سوی دفتر "کنترل دارایی‌های خارجی" و با هماهنگی وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا صادر شده است.

هوشنگ امیر احمدی، موسس و رئیس کنونی این شورا در آمریکا، اخیراً چندین نوبت به ایران سفر کرده بود.

آقای امیر احمدی گفته بود که سال گذشته در جریان دیدار با محمود احمدی نژاد که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، اجازه سفر به ایران گرفته است.

وی در گفت و گو با رسانه های ایران هدف از سفر به ایران را تلاش برای درک بهتر ایران و آمریکا از سیاست های یکدیگر توصیف کرده بود.

ایران هنوز به صدور مجوز تأسیس دفتر این شورا از سوی آمریکا واکنشی نشان نداده و معلوم نیست مقام های ایرانی با فعالیت شورای آمریکاییان - ایرانیان در تهران موافقت خواهند کرد یا خیر.

در صورت موافقت ایران، شورای آمریکاییان - ایرانیان اولین سازمان غیر دولتی آمریکا خواهد بود که پس از قطع رسمی روابط سیاسی دو کشور در فروردین 1358، در ایران شعبه دایر می کند

این شورا می گوید با برگزاری میزگردها، کنفرانس ها و انتشار نشریات تحلیلى و آموزشى به ارتقای گفت و گوی ایران و آمریکا کمک خواهد کرد.

شورای آمریکاییان - ایرانیان می گوید که فعالیت این شورا در تهران مى تواند به درک مشترک ایران و آمریکا از یکدیگر و زمینه سازی برای عادی شدن روابط دو کشور کمک کند.

روزنامه واشنگتن پست، اوایل تیر ماه امسال از قول مقام های آمریکایی نوشته بود که این کشور دفتر حفاظت منافع خود در ایران را شهریور ماه تاسیس خواهد کرد.  رئیس جمهور ایران از گشایش احتمالی این دفتر استقبال کرده بود و وزارت خارجه ایران نیز اعلام کرده بود که آمریکا به طور رسمی درخواست گشایش این دفتر را ارائه نکرده است.
 منوچهر متکی وزیر خارجه ایران نیز گفته است که درخواست رسمی آمریکا برای گشایش دفتر حفاظت منافع در تهران، قابل بررسی است.


 
محمد
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۱:۱۴:۱۴
جل الخالق رابطه ایران وامریکا رابطه گرگ ومیش است . (امام خمینی ره) مارا چه می شود (83795)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۰:۴۴:۲۷
حضرت امام فرمود اجتهاد تابع شرایط زمان و مکان است جماعت اصولگرا اگر از این جملات سوئ استفاده ابزاری میکنند ما نکنیم (84065)
 
احمد
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۱:۲۶:۲۵
خوب مبارک است، احتمالا باز کردن مک دونالد هم که خیلی غیر قابل تحمل بود دیگر مشکلی ندارد! ما رفتیم دنبال مجوز. (83797)
 
انصاری
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۱:۳۹:۰۶
آره بابا. خسته شدیم این هایدا و بوف و ... دیگه داره دل ملتو می زنه. برای دوستانی که اونور هستن و می تونن مجوز بگیرن من آماده سرمایه گذاری مشترک هستم. لطفا ایمیل بگذارید حتما تماس خواهم گرفت. (83804)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۵:۰۰:۵۸
یک بار سعید حجاریان در پاسخ به کسانی که از دست این اصولگرایان به خاطر سنگ اندازی مکررشان در برابر دولت اصلاحات عصبانی بودند گفت بهترین کار این است که دولت را به خود این اصولگرایان واگذار کنیم خودشان مجبورند همه چیز را به سرعت اصلاح کنند حالا دقیقا همینجور است در عصر دولت اصولگرا و سوپر انقلابی . یکی دم از دوستی با اسراییل می زند یکی در ابتدا خواستار مناظره ( ) با رییس جمهور آمریکا می شود بعد به نامزدهای ریاست جمهوری . که . از آنطرف اشخاصی مثل امیر احمدی که تا همین چند سال پیش عامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل بودند به مشاور مقام اجرایی منصوب می شود کفن پوشان هم که و... اگر آینده ای نه چندان دور یکی از مقامات ارشد آمریکایی به ایران آمد هم زیاد تعجب نکنید (83849)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۱:۳۳:۱۱
باسلام به همه الحمدلله این تابو هم داره میشکنه وامیدواریم که به نتیجه مطلوب برسه اما سوال اینه که اگه این قضیه در دولت آقای خاتمی اتفاق میافتاد عکس العملها چی بود مطمئنم که اصولگرایان تا اونجا که میشد برای تخریب دولت اصلاحات کم نمیگذاشتند ولی با این حال حرکت خوبیه وخدا کنه ثمر بده (83801)
 
فضولباشي
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۱:۳۵:۵۰
سلام به هم ميهنان گرامي
بعد از قريب سي سال قطع ارتباط ديپلماتيك چشممان روشن كه بدست خودمان مجوز تاسيس لانۀ حاسوسي يانكي ها را صادر مي كنيم تا تخريبات و عمليات جاسوسي پنتاگون بدست عوامل داخليش بر عليه ايران براحتي انجام گيرد . اگر نميخواهيم روح پاك شهدايمان از ما برنجند عملي شدن اين نوع دموكراسي سياسي را مانع شويد . هنوز ساقط كردن هواپيماي مسافر بري و ماجراي طبس - جنگ خليج فارس و نابود كردن چاه ها و سكوهاي نفتي ايران و ايچاد تنش هاي سياسي در سطح جهان از يادمان نرفته است . دولت نهم عليرغم ادعا هايش با اين تصميم اگر اجرائي شود همۀ ارزش هاي انقلاب و دست آورد هاي دفاع مقدس را زير پا خواهد گذاشت . صدور يك عفو عمومي به ايرانياني كه بهر علت سياسي و... به آمريكا پناه برده و عليه ايران در اين مدت تخريبات انجام نداده اند و راكد كردن پرونده هاي احتمالي موجوددر محاكم قضائي بشرط نبودن جرم جاسوسي بهتر از صدور مجوز تاسيس دفتر ي براي آمريكائيان ايراني است . چرا پرواضح است كه اگر كساني بدون ضابطه با اين دفتر در تماس باشند و دستگير شوند فرياد هاي سياه طرفداران حقوق بشر پنتاگوني گوش فلك را كر خواهد كرد . همين و والسلام (83802)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۱:۴۲:۳۸
وقتي .. گندم 3 سال مانده از امريكا با قيمت حدود 150 دلار گرانتر ميخرد افتتاح اين دفتر كه عيبي ندارد (83803)
 
pooya
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۲:۱۲:۴۷
doostan say konand tahajor raa kenaar gozashte va ba har ettefaghe jadidi mokhaalefat nakonand, ba modiriate dagihgh va nezarate kaarshenasi va mostamar mitavan az tabdil shodan in daftar be laaneye jaasooosie Amrica ham jologiri kard , kaafis ma bekhahim, har kaari shodanist ... vali age doostan be har dalili mokhaalefe in kaar bashand ghat\'an be bahaanehaaye goonagoon mane\'e in kaar khanad shod ..... (83814)
 
ناصر
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۲:۳۹:۳۱
.. روابط ایران با آمریکا بر اساس ایدئولوژی شکل گرفته است.. اگر این حرکت جدید بتواند حتی اندکی به تزریق منطق در شکل دهی روابط ایرا-آمریکا کمک کند مفید و قابل تقدیر است. (83817)
 
علی
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۳:۰۸:۰۵
اگه این امکان برای ما هم وجود داشته باشه تحت همین عنوان در آمریکا نظرات خود را مستقیم با مردم آمریکا عنوان کنیم می تواند فرصت خوبی هم باشد . (83830)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۳:۱۲:۳۵
می تونه سرآغاز خوبی باشه. فقط فکر کنم اگر زمان خاتمی اتفاق افتاده بود ، کفن پوشان یک شبه دولت را سرنگون می کردند. (83833)
 
مهدی
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۰:۵۰:۰۲
حرکتی است انتخاباتی پس سراغاز خوبی نیست (84070)
 
اکبر
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۸:۳۵:۱۴
آری دوست عزیز زیرا آقای خاتمی توان برقراری ارتباط از موضع قدرت ، عزت و حکمت را نداشت، احمدی نژاد در عین اینکه دولت آمریکا را در سازمان ملل مورد انتقاد شدید قرار میدهد از طرفی آماده پذیرش ارتباط با این دولت نیز می باشد دیپلماسی فعال یعنی همین رفتار در عرصه بین المللی. اگر امروز آمریکا به پیشنهاد ایران تن میدهد ناشی از اقتدار و عظمت ملت ایران است و این ارتباط بی تردید به صدور انقلاب کمک خواهد کرد. (84138)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۳:۳۱:۵۰
what to be done (83838)
 
vatan doost
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۳:۳۶:۲۴
be nazare man , ghabl az har chyz bayad be sabegheye marmooz va gheyre shafafe modir in markaz bish az hame tavajoh shavad.

chera ke agar nafse amal ham ghabel ghabool bashad , ingone masael bayad bevasileye afrad dorostkar va ba sabeghe roshan edare shavad

darhalike moteasefani tasvire besyar na khoshayand va marmoozi az hooshang amir ahmadi dar vojod darad va in khod neshandahandeye na karamadi va syasi kari darad


man be shedat ba sarparasty har goone afrade nalayegh va ghere ghabel etemad mokhalefam hata agar baraye yek kare kheyr ham bashd.

yek ensane fased ye jami rafased mikonad va dard naktar anke ensane fased dar rase ommor gharar girad

khodavand poshtibane hagh (83839)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۳:۴۱:۵۹
اگر قرار باشد با آمریکا رابطه برقرار کنیم باید از موضع قدرت باشد و خوشبختانه با توجه به شرایط کنونی جهان و اوضاع اقتصادی آمریکا و قدرت منطقه ای ایران و ضعف روسیه و اروپا این زمان بهترین زمان برای برقراری رابطه است . و امیداست که این رابطه باعث تقویت هرچه بیشتر جمهوری اسلامی ایران گردد که در اینصورت خون شهیدان انقلاب هم پاسداری خواهد شد ملت ماهم باید بپذیرند که شرایط جهانی تغییر کرده و باید با رای مجدد به احمدی نژاد بخواهند که این وضعیت حفظ و ارتقا یابد و یا هرکسی که می تواند از سرقدرت با آمریکا رابطه برقرار کند تا ما بتوانیم با تنش زدایی اقتصاد کشور را هرچه پویاتر کنیم بیکاری ریشه کن شود سرمایه گذاری خارجی بیشتر شود توریسم فعالتر شود و صنعت ما قابل رقابت باجهان شود اخلاق و رفتار و فرهنگ ما اسلامی تر و به دنیا معرفی بهتری شود و شاهد باشیم که پس از گذشت 20 سال دیگر یک کشور صنعتی باشیم (83843)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۳:۵۱:۴۹
اصلا چيز مهمي نيست. اين شورا يك NGO ساده است. خيلي‌ها براي فعاليت در ايران توانسته اند از آمريكا مجوز بگيرند مثلا سوني اريكسون براي فعاليت اقتصادي مجوز گرفته و خيلي‌هاي ديگه. به نظر من اين اميراحمدي فرد . است و هيچ رابطه‌اي با دولت امريكا ندارد... (83831)
 
مقداد عليدوست
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۴:۲۳:۴۹
حضرت آية الله خامنه ايي چند سال قبل فرموده بودند كه بايد بر اساس عزت، حكمت و مصلحت كارهاي خود را نظم و سامان بدهيم.

متاسفانه بسياري از فرمايشات معظم اله به مرور زمان فراموش ميشود.

ما بر اساس همان عزت، حكمت و مصلحت ميتوانيم با هر كشوري رابطه برقرار كنيم و يا قطع رابطه را ادامه بدهيم و حتي ميتوانيم ارتباط دوستانه خود با كشوري را قطع كنيم.

اميدوارم به مرحله ايي برسيم كه در اينگونه مباحث نام كشورها تاثيري بر جريان تصميم گيري هاي بين المللي نداشته باشد و سرلوحه ي ما همان عزت، حكمت و مصلحت باشد

من الله توفيق و عليه تكلان (83847)
 
علی مرادی
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۷:۱۴:۲۸
تا کنون دیده اید که آمریکا برای خیر خواهی یا کمک به کشوری رفته باشد!؟
هدف آقای هوشهنگ امیر احمدی هم زمینه سازی برای نفوذ از درون است. ساده انگاری است اگر گمان کنید که ایشان برای خیر و خدمت می خواهند دکان و دکه در ایران دایر کنند. (83870)
 
پدرام
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۰۶:۴۷:۱۰
مگه قرار بود آمریکا یا هر کشور دیگه ای برای خیر خواهی با کشور دیگه ارتباط داشته باشه؟ ما باید به فکر منافع خودمون باشیم آمریکا هم به فکر منافع خودش. مهم اینه که ببینیم با مذاکره به منافع خودمون میرسیم یا با جنگ و دعوا و قهر کردن. (83943)
 
سعید
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۸:۵۰:۵۱
بسیار حرکت مثبتی است و امیدوارم جریان های رادیکال داخلی در این امر مبارک اختلال ایجاد نکنند. دیگه میشه از همین تهران ویزای امریکا گرفت.
اصلا برام مهم نیست که این کار در زمان احمدی نژاد انجام شد و نه در زمان خاتمی.
احتمال حمله نظامی به ایران بسیار پائین خواهد آمد.
مملکت از رکود و انزوا خارج خواهد شد.
در دراز مدت حرکت به سمت دموکراسی تسهیل خواهد شد البته اگر عناصر طماع و سودجوی امریکائی خرابکاری نکنند.
خدا را صد هزار مرتبه شکر
من این طلیعه را به ملت ایران تبریک می گویم. (83879)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۹:۴۹:۴۴
از همه این ها گذشته مشاهده کنید که چه کسی هم فاتح باب ارتباط است آقــــای امیر احمدی !
به به به (83884)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۱۹:۵۷:۵۵
سری به نشانی زیر بزنید

http://www.american-iranian.org/aboutus/growthplan.pdf (83887)
 
حسين اقبالي
۱۳۸۷-۰۷-۱۱ ۲۰:۴۹:۵۸
اين موضوع يك برنامه تبليغي جمهوري خواهان براي انتخابات رياست جمهوري است.
نبايد به هيچ وجه اعتماد كرد. اين مجموعه اي كه الان در سياست خارجي آمريكا هستند به گوشت ايران با پوستش گرسنه اند.
باز هم مي گويم يك تله انتخاباتي براي مردم آمريكا. (83893)
 
mobin
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۰۰:۴۴:۴۷
kojaee ey kafan pushe khodaee (83917)
 
ف.س.ح.و
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۰۱:۱۰:۵۹
دردولت نهم رابطه با امریکا کم کم داره به یک امر طبیعی تبدیل میشه در صورتی که در دولت اصلاحات اینگونه نبود. امیدوارم دولت نهم با درایت برخورد کنند چون خیل عظیمی از کارشناسان روابط بین الملل این رابطه را به نفع ایران و امریکا وبه ضرر منافع روسیه که طی این چند سال با استفاده از رابطه ی بد ایران وامریکا از این دو کشور امتیاز میگرفت، میدانند که این کار فقط از اقای احمدی نژاد و دولت نهم برمی اید.
به امید ایرانی اباد. (83926)
 
محمد
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۰۸:۱۷:۱۴
خوب انشاالله دیگه مشکل عدم حضور رسمی آمریکا برای وارد کردن جاسوس هم حل شد.دیگه چه برن و بیان و ببرن و بیارن این آقایون و خانوما!نه چک زدن نه چونه!عروس و بردن به خونه!مبارکه! (83947)
 
حمید
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۰۹:۱۰:۴۹
لطفا کمی بیشتر دقت کنید این شورای AIC نام دارد
NAIAC با مدیریت اقای تریتا پارسی است (83951)
 
اميدوار
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۰:۱۷:۵۶
ملاك اصلي در هر موضوع منافع ملي ايران ميباشد.جنگ لفظي فقط فرصت سوزي است . ملت بااگاهي و درايت ميتوانند با بهره گيري ازهر گونه فرصتي نسبت به بيان نظرات ونشر عقايد خود اهتمام نمايند . اگر نسبت به غناي فرهنكي خود شك نداشته و بي اعتنا نباشيم ميتوانيم از اين رهگذربهترين استفاده را بنماييم. يادمان باشد سران امريكا از نا اگاهي و فقدان اطلاعات عمومي نسبت به ايران بيشترين بهره را برده اند. (83953)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۱:۱۵:۲۱
چرا اینقدر شلوغش می کنید
اینها یک NGO هستند که برای فعالیت در ایران از دولت آمریکا اجازه گرفتند همین (83959)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۳:۱۵:۵۵
مرگ بر آمریکا!
مرگ بر اسرائیل!
پس دیگه مرگ بر ؟
راست گفتند سخنان مشایی همان حرف دولت است. (83967)
 
علیرضا
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۱۹:۲۶:۱۳
یعنی ما اینقدر ضعیفیم که با یک دفتر سازمان غیر دولتی یا یک برنامه ماهواره و یک سفارت زیر و رو میشیم؟ (84034)
 
ناشناسقلی خان
۱۳۸۷-۰۷-۱۲ ۲۰:۱۳:۳۹
باز شدن دفتر حافظ منافع امریکا در تهران گام بسار خوبی در جهت عادی سازی روابط بین دو کشور است. ولی فعالیت شورای امریکاییان ایران بسیار مشکوک است. نوع شخصیت امیر احمدی و ارتباط نزدیک وی با مقامهای دولتی و ضد و نقیضهای بسیار در صحبتهای وی مغایر ادعای غیر سیاسی بودن چنین شورایی است. او در حالی بدنبال مجوز در ایران است که هنوز دستور کار مشخصی برای این شورا وجود ندارد و وی فقط اشاره میکند که این شورا همان کارهایی را خواهد کرد که در امریکا میکند. بنظر میرسد که فعالیتهای مردمی فقط پوششی باشد برای یک سری عملیاتی که از مدتها قبل در اذهان سیاستمداران امریکا بوده است. آنها بارها اعتراف کرده اند که از خلاء اطلاعات صحیح در مورد ایران بسیار متضرر شده اند و این شورا شاید بتواند بخشی از خواست آنها را برآورده کند. جنگ عراق به آنها نشان داد که تا چه حد شناخت جزئیات فرهنگی و مذهبی میتوانست به آنها در جهت اهدافشان کمک کند و اینبار آنها نمیخواهند چنین اشتباهی تکرار شود. (84051)
 
بی طرف
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۰۸:۲۷:۳۸
پس دیگه از امسال تو تقویم ها علاوه بر سالروز تسخیر لانه جاسوسی سالروز باز گشایی لانه جاسوسی هم داریم (84131)
 
مهران
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۱۰:۳۷:۴۷
گفتگو با آمریکا برای شناخت بیشتر او و انتقال نظرات سیاسی به او فقط برای بررسی احتمال برقراری رابطه است چون در سیاست باید همه راه ها را بررسی کرد و گرفتن این حق از دستگاه دیپلماسی ضعف سیاست خارجی را نشان خواهد داد
و اگرنه
تنها کسی که میتواند جواز رابطه با آمریکا را صادر کند رهبر است و ایشان برقراری رابطه با آمریکا را در شرایط فعلی صحیح ندانسته اند و اعلام کرده اند در صورتی که این رابطه به صلاح باشد به صراحت بیان خواهند کرد (84156)
 
استاد دانشگاه
۱۳۸۷-۰۷-۱۳ ۱۵:۴۳:۰۴
ارتباط بايد از يك جايي شروع شود. الان از موضع قدرت هستيم. درود بر امير احمدي كه ديد كلان نگر دارند (84203)
 
دانشجو
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۰۹:۱۱:۵۰
چرا باید سر رابطه با آمریکا این قدر حساس بشیم. آمریکا هم یکیه مثل بقیه است که رو و پولش بیشتره. اگر عقلا در هر کاری به بقیه مقدم تر باشن، رابطه با آمریکا هم واسه مردم ما منشا خیر خواهد بود. به خدا مسائل مهمتری هم هستند: تراژدی های اقتصادی، عدالت؟!، عدم شفافیت عملرد مسئولان و عدم پاسخگویی آنها، هنوز هم عدم تخصص گرایی، رابطه به جای ضابطه، مشکل مسکن، مشکل ازدواج جوانان، بی اعتنایی به محیط زیست، ترافیک، عدم مدیریت بر تعریف موضوعات تحقیقاتی در دانشگاه ها و ... باز هم آخر نمازها یمان از خدا بخواهیم تا این مشکلات را از ما حل کنه؟! ان شاء الله که گوش شنوایی باشه.
یاحق (84288)
 
omid
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۱:۳۷:۵۵
من نمیدانم این هموطنانی که همیشه اماده کفن پوشیدن بودند پس حال کجا هستد این همان امریکای جهان خوار است!یا اینکه این دوستان 3سال است کفن ها را در گنجه فراموش کرده اند...ا (84319)
 
امين منصور سمايي
۱۳۸۷-۰۷-۱۴ ۱۲:۴۷:۳۹
فراموش نكنيد
رابطه ي ايران و امريكا گرگ و ميش نيست دوستان.
چون ما ديگر ميش نيستيم. (84331)
 
۱۳۸۷-۰۷-۱۶ ۲۲:۳۰:۰۴
بد روزی بد بود ولی خوب شد. چه شد که اینگونه شد و عاقبت مارا چه شد؟! (84670)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.